Minkälaisilla lämpötiloilla olet tulostanut noita kippoja? Kannattaa kokeilla tulostaa mahdollisimman suurella lämpötilalla ja pitää tuuletin pienellä tulostuksen aikana jos mahdollista. Näin ainakin itse olen tulostellut vesitiiviitä astioita ja hyvin on pitänyt. Myöskin perimetereitä kannattaa laittaa vähintään se 3 molemmin puolin.
PETG tulostuslämmöt on 242. Tein tuolle kirkkaalle langalle lämpötestin jossa tulostetaan yhden perimeterin paksuinen ontto sylinteri, nostaen lämpötilaa mitä ylemmäs mennään. Jossain 235 - 245 välillä oli näppituntumalla paras kerrostarttuvuus ja 242 tuli lopulliseksi arvoksi KISSlicerin wizardista.
Tuuletin ei ole päällä PETG tulostaessa, ainoastaan jos layer aika on alle 15s. Perimetereitä tuossa kipossa oli yhteensä 4 (mallin vahvuus laskettu 4*0.45 tulostusleveys). Nyt tesissä tosiaan tuo 0.8mm suutin, tunailin extrusion multiplierin 1.10 ja retractin jälkeen teen 0.2 extra loadia, jotta saumakohtiin tulisi hieman extraa, epäilen että saumat on nykyisellään se ongelmakohta. Myös perimeter/infill overlap nostin 25% -> 30%. Vaihdoin materiaalin valkoiseen Esun PETG, mutta pari testikippoa mitä olen tulostanut, on kyllä kerrostarttuvuudeltaan selkeästi huonompaa vrt. tuo kirkas Extrudr lanka. Perkule se on vaan aikalailla lopussa eli pitänee laittaa tilausta, jälleen.