Jaa niin ekaa kerrosta tulostaessa? Se on kyse silloin vain huonosta bed adhesionista, eli siihen pitää kehittää jotain muuta kikkaa. Mulla ei ole PETG:n kanssa muusta kokemusta kuin BuildTakista johon mulla ei kiinnittyny kuin liimapuikon kanssa (ja silloinkin huonosti) ja lasilevystä, johon mulla kiinnitty liian kovaa kiinni ja sitten liimapuikon kanssa sain sopivan kiinnityksen jotta lähti myös irti valmis kappale.
Ootko säätäny pedin korkeuden sillai, että eka kerros hieman "pursuaa" suuttimesta ulos? Yksi kikka on semmonen, että laita ekan kerroksen nopeudeksi jokin aika alhainen, esimerkiksi 10mm/s ja sitten kun tulostus lähtee liikkeelle, livenä säädä korkeutta ensin siten että suutin on niin lähellä petiä että petiin tulee vain ohut harso, mutta kuitenkin jotain tulee ulos. Sen jälkeen nosta korkeutta vain ihan hieman. Sitten kun saat langan jatkuvasti pysymään pedissä kiinni, voit vielä hienosäätää aavistuksen ylemmäs, jotta pääset eroot elefantin jalasta sekä palauttaa ekan kerroksen korkeudeksi saman kuin muissa kerroksissa. Jos tuolla kikalla et saa kiinnittymään petiin, silloin vika on pedissä. Ootko kokeillu petiä onko se varmasti lämminnyt vai näyttääkö lcd ruutu omiaan?
En väitä että tämä pätisi sinuun, mutta jälkeenpäin katsottuna tämä päti minuun silloin kun ensimmäisellä tulostimellani aloitin: Kun luulin että nyt osaan säätää petikorkeuden nappiin, en todellakaan saanut sitä edes lähelle optimaalista.