- Liittynyt
- 08.07.2017
- Viestejä
- 757
Niin no, mutta ei toiminut tuolla Sandiskin lukijallakaan. Voihan ne toki olla molemmat särki.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ootko koittanu eri USB-portteja?Niin no, mutta ei toiminut tuolla Sandiskin lukijallakaan. Voihan ne toki olla molemmat särki.
Kuulostaa vähän mekaaniselta ongelmalta sun pc:n usb portissa. Voihan se toki olla että 2 eri usb-lukijaa olisi maagisesti rikki, mutta todennäköisempää on että vika on tietokoneen puolella. Kokeile johonkin toiseen tietokoneeseen ennenkuin ostat uutta lukijaa.Jaha nyt rupes pelittään, koitin kaikki portit läpi ja sitten vaan puoliväkisin painoin tarpeeksi syvälle, nyt tunnistaa sen Enderin oman USB-kapulan. Se ottaa vaan niin tiukkaan kiinni jo tuossa alussa, etten uskaltanu ensi painaa kovin lujaa...
Sen jälkeenkin PC valittaa ongelmasta ja pyytää korjaamaan tai jatkamaan. Jatkamalla kyllä toimii sitten kuitenkin.
Sandiskin lukija näyttää vilahtavan tuolla my computerin kansiossa, mutta sitten ei näy enää siellä.
Mennään nyt tällä viisiin mutta taitaa olla paras hommata uus kortinlukijakin. Sain kumminkin avattua tiedostot ja kopioin ne PC:lle varmuuden varalle.
Tai sitten koplaan tietokoneen suoraan USB-liitännän kautta. Mulla varmaan sen verran SER-kapuloita löytyy, että jonkunnäköisen saan kasattua siihen hommaan. Pieni näyttö ehkä vielä.
Ei sitä tarvitse kalibroida kuin silloin kun vaihdat suuttimen tai vaihdat tulostusalustaa tai muutoin jotain vaihtuu tulostimessa semmosta joka vaikuttaisi suuttimen etäisyyteen pedistä. Ylläoleva Mason vinkki on hyvä! Kun hiukan kertyy kokemusta, et tarvitse enää kalibrointikuvioitakaan vaan pedin säätö tapahtuu lennosta kun alat tulostaa tarvitsemaasi kappaletta. Yksi mikä helpottaa ekan kerroksen saamista sopivan lähelle, on lisätä ensimmäisen kerroksen tulostuspaksuutta. Mulla on eka kerros aina 0.3mm riippumatta millaisella kerrospaksuudella muu tuloste tulee.Mielestäni kyllä kalibroin sen suuttimen tason ihan samalla lailla kaikilla kerroilla, käytin paperilappua välissä tsekkaamaan että oli joka kulma + keskusta samalla etäisyydellä suuttimesta.
Se eka onnistunut kerta vähän huoletti aluksi, kun ne ekat kerrokset oli ihan semmoisia olemattoman paksuisia, näytti niinkuin se suutin olisi painunut liiankin lähelle tasoa. Siitä jäi mun mielestä pikku jälkikin tasoon, jota ei saanut raaputtelemalla edes pois. Toisilla kerroilla ne kerrokset taas oli aika korkeita. Eli tulkitsenko oikein, ettei se kalibrointi sittenkään ihan oikein mennyt jälkimmäisillä kerroilla? Pitääkö sen välin olla lähes olematon? Vai mikä tuossa nyt mättää?
Vai mikä tuossa nyt mättää?
Hm, vetäsin tuossa ekat printit Ender 3 Prolla, ja ensimmäinen tuloste onnistui hyvin, oli vaan vaikeuksia irrottaa se siitä alustasta, se oli niin pirun tiukalla kiinni. Sen jälkeiset kaksi yritystä menikin sitten ihan pieleen, koska se PLA ei pysynyt millään kiinni alustassa, sieltä täältä ponnahti irti.
Mielestäni kyllä kalibroin sen suuttimen tason ihan samalla lailla kaikilla kerroilla, käytin paperilappua välissä tsekkaamaan että oli joka kulma + keskusta samalla etäisyydellä suuttimesta.
Se eka onnistunut kerta vähän huoletti aluksi, kun ne ekat kerrokset oli ihan semmoisia olemattoman paksuisia, näytti niinkuin se suutin olisi painunut liiankin lähelle tasoa. Siitä jäi mun mielestä pikku jälkikin tasoon, jota ei saanut raaputtelemalla edes pois. Toisilla kerroilla ne kerrokset taas oli aika korkeita. Eli tulkitsenko oikein, ettei se kalibrointi sittenkään ihan oikein mennyt jälkimmäisillä kerroilla? Pitääkö sen välin olla lähes olematon? Vai mikä tuossa nyt mättää?
Jaa...itelle on neuvottu kylmänä kalibroimaan paperin palalla.Ja säädöthän tehdään sitten kone kuumana eikä kylmänä..
Sä raakasti aliarvioit tommosen tavara kateprosentin! Satavarmasti 3D tulostettu kappale on halvempi kuin kaupasta ostettu peltiboksi, mutta aivan toinen asia on, että kelpuuttaako loppuasiakas 3D-tulostetun kotelon. Luulisi toki että valokuituyhteyksiä toimittava firma tilaa noita koteloita tuhansien kappaleiden erissä Kiinasta, jolloin hintakin on aivan eri kuin paikallisessa kivijalkakaupassa.3D tulostus ei edelleenkään ole millään tavalla järkevää tuollaisen bulkkikaman tuotantoon. Eli ne pelti/muovikotelot kaupasta ovat kuitenkin halvempia kuin tulostamalla tehdyt ellei niissä ole sitten oikeasti jotain erikoisempia vaatimuksia.
Sä raakasti aliarvioit tommosen tavara kateprosentin! Satavarmasti 3D tulostettu kappale on halvempi kuin kaupasta ostettu peltiboksi, mutta aivan toinen asia on, että kelpuuttaako loppuasiakas 3D-tulostetun kotelon. Luulisi toki että valokuituyhteyksiä toimittava firma tilaa noita koteloita tuhansien kappaleiden erissä Kiinasta, jolloin hintakin on aivan eri kuin paikallisessa kivijalkakaupassa.
Ei vaan että Ladattumissi joka asiasta kysyi, saa tehtyä saman laatikon halvemmalla 3D tulostimella kuin ostamalla kaupasta. Siis tulostuksen kustannukset (lanka+sähkö) maksaa vähemmän kuin kaupasta ostamalla peltisen kotelon.Tarkoitatko että loppuasiakas maksaa siitä 3D tulostetusta laatikosta huomattavasti enemmän katetta kuin kaupan peltilaatikosta?
Ei vaan että Ladattumissi joka asiasta kysyi, saa tehtyä saman laatikon halvemmalla 3D tulostimella kuin ostamalla kaupasta. Siis tulostuksen kustannukset (lanka+sähkö) maksaa vähemmän kuin kaupasta ostamalla peltisen kotelon.
siis kyseessä olisi tollainen kotelo Päätekotelo - KPK-4×SC-SX-MUO-VA Kuitupäätekotelo. 4×SC-Simplex - 7273120 - Laatuantenni
toisin poistaisin tuon toisen adapteri reiän niin ei tarvi suojatulppaa laittaa ja ehkä hieman yksinkertaisemman.
mietin vaan oisko tuossa ideaa ei tuoho paljoo voi sitä materiaalia mennä. jos tollanen maksaa mulle 6eur alv0
ja noi siis tulis iha omaan käyttöön ei myyntii tai no myyn asiakkaalle mut anyway
Jaa että tommonen. Ei ole valokuitujutut itselle tuttuja, mutta ehkä tuolle hökötykselle on ihan järkeenkäypä tarkoitus, oma mielikuva oli paaaljon pienemmässä kotelossa.siis kyseessä olisi tollainen kotelo Päätekotelo - KPK-4×SC-SX-MUO-VA Kuitupäätekotelo. 4×SC-Simplex - 7273120 - Laatuantenni
Jaa että tommonen. Ei ole valokuitujutut itselle tuttuja, mutta ehkä tuolle hökötykselle on ihan järkeenkäypä tarkoitus, oma mielikuva oli paaaljon pienemmässä kotelossa.
Tommosen tulostamiseen menee muovia 2-4 euroa.
...ei tarvii ississ istua tulostimen lähistöllä
Juu selvennetää se et oon siis ite yrittäjä eli töissä 24h/7d
tosiaan noita boxeja menee riipppuu aina talonyhtiöstä tai rakennuksesta montako asuntoo on ku jokasee asuntoo menee 1kpl.
ja kiirettä semmosilla ei ole eli voi iha rauhas raksuttaa kone sillo tällö kotona ja urakoitsijalle myyn tavarat ja työt niin sille oon myyny tommosen 9,90euron hintaan.
mietin vaa et miksei tommosii vois ite tehä aivan yksinkertanen loota. ku kattelin noita materiaalejaki ni tommonen mitä vk.commis on ni 15eur/400m ni luulis sillä ees 5kpl tehtävän mitens tommonen vieks paljo sähköö?
oisko kellää halukasta tehä 1kpl testiks jotka jo omistaa 3d tulostimen ... voin maksaa siitä sen 6eur ?
Juu selvennetää se et oon siis ite yrittäjä eli töissä 24h/7d
tosiaan noita boxeja menee riipppuu aina talonyhtiöstä tai rakennuksesta montako asuntoo on ku jokasee asuntoo menee 1kpl.
ja kiirettä semmosilla ei ole eli voi iha rauhas raksuttaa kone sillo tällö kotona ja urakoitsijalle myyn tavarat ja työt niin sille oon myyny tommosen 9,90euron hintaan.
mietin vaa et miksei tommosii vois ite tehä aivan yksinkertanen loota. ku kattelin noita materiaalejaki ni tommonen mitä vk.commis on ni 15eur/400m ni luulis sillä ees 5kpl tehtävän mitens tommonen vieks paljo sähköö?
oisko kellää halukasta tehä 1kpl testiks jotka jo omistaa 3d tulostimen ... voin maksaa siitä sen 6eur ?
Tämä! Tuollainen mallinnustyö on vähintään 60e/h ja tuossa mennee 1-2h aikaa. Olisi todella noloa lähteä pyytämään ketään ilmaiseksi tommosta suunnittelemaan, kun tarkoitus on myydä koteloita eteenpäin....ja vaatii kyllä ehdottmasti sen että osaa mallintaa kappaleita itse jotta homma olisi järkevää.
Stockmannin laatu, Anttilan hinta?...olisin heti valmis tarjoamaan sitä 40 e/h...
Kun ei ekaan postaukseen ole viitsitty kerätä mitään tietoa ja haulla löytyy huonosti, niin mistäs ihmiset tilailee lankoja, jos nyt jätetään Clasut ja Verkkokaupat laskuista ja 3Djakekin pyytää yhdestä rullasta 10€ toimitusmaksua.
Pari paikkaa löytyi tuosta lähi sivuilta, mutta aika kauas saa kelailla sivuja jos meinaa jotain löytää.
Onko kellään mitään yksinkertaista vinkkiä, että miten kannattaisi lähteä värjäilemään valmiita printtejä? Kokeilin ihan piruuttaan jollain vesiväreillä maalailla kun sattui laatikosta löytymään että millaista jälkeä tulee (ihan kunnon vesiväri tuubikamaa) ja saihan sillä todella siistiä jälkeä sivellintä käyttäen, mutta valitettavasti oli värit rapistuneet kappaleesta irti kun kulki aamulla repussa mukana.
En nyt hae mitään pro-tason vinkkejä missä käytetään tunti tolkulla aikaa yksityiskohtien hiomiseen ja maalailuun vaan jos mahdollista niin perus siisti/kaunis väri pintaan ja jos kestäisi edes hieman hypistelyä rasvaisissa näpeissä niin olisi todella hyvä. Millaista jälkeä tulee jollain permanenttitusseilla tai muulla vastaavilla?
muoks: clear-pla mihin väriä olisi tarkoitus saada ja tosiaan kaikki spray-maalit yms suihkutettavat ei oikein sovellu kerrostaloon.
Akryylivärit toimii hyvin.Onko kellään mitään yksinkertaista vinkkiä, että miten kannattaisi lähteä värjäilemään valmiita printtejä?
Miksi verkkokaupat pitää jättää pois laskuista? Aika monesti kivijalkakaupassa rulla maksaa about saman verran kuin verkkokaupasta postikulun kanssa ja jos tilaat vähän enemmän, verkkokauppa lähettää ilman postimaksua. Tässä nyt muutamia kauppoja:mistäs ihmiset tilailee lankoja, jos nyt jätetään Clasut ja Verkkokaupat laskuista ja 3Djakekin pyytää yhdestä rullasta 10€ toimitusmaksua.
Akryylivärit toimii hyvin.
Halpoja värejä löytää mm Clasulta: Akryylivärit Sang | Clas Ohlson
Ei nämäkään kalliita ole: Akryylimaalit | Inspiraatio
Se tartuntapohja-aine on sellasta kirkasta, ei "varsinaista" pohjamaalia (eli ei sellasta mihin on normaalisti tottunu). Mut kaipa tohon normi pohjamaalikin menee, on se ainaki parempi kun pelkkä pintamaali. Itse laittaisin kyllä muoville sen ihan oman tartunta-aineensa, niin ei jää maalin pysyvyys ainakaan siitä kiinni.
En minä ole tarkoituksella jättänyt ketään pois laskuista, tarkoitin, että jos nyt olisi vähän kattavampi lista esim. laittaa tuonne ekalle sivulle, jos ketjun aloittaja tai modet vaivautuisi. Nämä clasut ja verkkokauppa.com (minkä ilmeisesti ymmärsit väärin kun sanoin Verkkokaupat monikossa, vaikka viittasin tällä Clasut = monta myymälää ja Verkkokauppa.com monta myymälää, mutta kirjoitin isolla alkukirjaimella yrittääkseni ilmaista että kyseessä on Verkkokauppa ei verkkokauppa, vittu mikä nimi tolle firmalle on annettu rekisteröidä). Niin saataisiin kattavaa listaa ettei tarvitsisi muutaman sivun välein aina uudestaan asiaa kysellä. Tägätään nyt vielä @micko joka on ketjun perustaja.Akryylivärit toimii hyvin.
Halpoja värejä löytää mm Clasulta: Akryylivärit Sang | Clas Ohlson
Ei nämäkään kalliita ole: Akryylimaalit | Inspiraatio
Miksi verkkokaupat pitää jättää pois laskuista? Aika monesti kivijalkakaupassa rulla maksaa about saman verran kuin verkkokaupasta postikulun kanssa ja jos tilaat vähän enemmän, verkkokauppa lähettää ilman postimaksua. Tässä nyt muutamia kauppoja:
Ruotsissa 3D Prima: Buy cheap PLA Filament for your 3D printer | 3D PRIMA
Suomessa Prenta: https://www.prenta.fi/shop/12-filamentit (postittavat tai voi hakea Kangasalalta)
Puolasta Marwiol: PLA 1,75 mm - marwiol.pl
Suomesta An-Cad: PLA filamentti - AN-Cadsolutions (postitus tai nouto Tampereelta)
Suomesta Maker3D: Tulostusmateriaalit (voi myös noutaa Helsingistä)
Suomesta Radioduo: 3D Filamentit - Radioduo.fi verkkokauppa (nouto Helsingistä)
Suomesta Jimm's: 3D-tulostinlangat - Tulostintarvikkeet - Jimms.fi (voi noutaa Turusta)
Itse tilailen pääasiassa joko Marwiolilta tai 3DJakelta. Pari kertaa tarttunu jokunen rulla Amazonista ja Prentastakin hakenu kun tullu pikaista tarvetta jollekin värille.
Varmasti riittää omaan käyttöön ja monille muillekin. Itsellä on toiminut jokin random autokäyttöön ostettu pohjamaali, joka ei erityisemmin sanonut muovia käyttökohteekseen. Mutta ilman mitään pohjamaalia tarttuminen pla:han on heikompaa.Riittäisikö tällainen yksinään ja tuohon päälle sitten maali ja mahdollisesti lakkaus? CAR-REP Muovipohjamaali 400 ml | Motonet Oy
Oot asian ytimessä! Rekisteröinti tapahtui varmaankin siihen aikaan kun viranomaisella ei ollut internetistä mitään käsitystä (onko vieläkään) ja luulit että myyvät kalastusverkkoja.vittu mikä nimi tolle firmalle on annettu rekisteröidä
Juurikin tämä! Asiasta oli ehkä 20 sivua sitten lyhyt keskustelu, olinkohan minä joka ehdotin että olisi kokonainen forum osio 3D tulostukselle, jossa sitten omat viestiketjut ostospaikoille, asennusohjeille, kalibrointiohjeille, materiaalikeskustelu, laitekeskustelu jne jne. Mutta io-techin ylläpito torppasi asian täysin.Muutenkin olisi mukava jos ekassa postauksessa olisi enemmän asiaa kuin nyt on, ikäänkuin koottuna. Sieltä olisi sitten helppoa löytää ne perusjutut uuden etsijän eikä lukea ekana 50 sivua lätinää lävitse. Ei sinne tarvitse kaikkea tokikaan laittaa, mutta just tälläsiä helppoja linkkejä, ehkä jotain yleisimpiä tulostimia ja hyviä ohjeita jne. niin olisi ketjun lähtökohta paljon parempi ja voisi välttyä paljolta saman asian toistamiselta.