Tulipa hankittua gearbestistä Anet A8 115 euron hämmentävän edulliseen hintaan. Kolme (3) kuukautta kesti tulla, ensin tuli rautateitä pitkin Unkariin käyden pyörähtelemässä Afghanistanissa, Valkovenäjällä, Puolassa jne. Unkarista sitten tuli UPS:lla (!) kotiinkannettuna (!).
On kyllä just sellainen vehje, mistä on maksanut, eli ihan paska. 8 tuntia kesti kasata kahteen pekkaan ja jälki aluksi todella huonoa. MUTTA. Olen erittäin tyytyväinen, projektiksihan tämän ostinkin, enkä valmiiksi tuoteeksi. Tarpeeksi pitkään kun on jaksanut säätää osien kireyttä, välyksiä ynnä muita, niin on alkanut tulostamaan yllättävän nättiä jälkeä. Nyt olen sanut ensimmäiset "oikeat" tulostukset aikaan ja tyytyväinen olen. Suurin virhe oli itseasiassa oma(?) moka, sillä vaihdoin heti kasatessa laakerit monen suosittelemiksi DryLin muovilaakereiksi. Varmaan ihan hyviä laakereita, jos tulostin on hyvä, mutta tuossa Anetissa heittää joka ainoa mitta, mikään ei ole suoraa ja laakerit jää kanittamaan ja tulostusjälke on roskaa. En ymmärrä miksi noita DryLinin laakereita kukaan suosittelee nimenomaan Anetille, kun kuulalaakerit rullaavat paljon paremmin tällä masiinalla. Piti jättää siis laakeripesistä 3/4 ruuvista löysälle, etteivät laakerit kanita
Postilaatikkoon tuli jo laadukkaammat Misumin laakerit, pitää asentaa myöhemmin.
Tämä tuntuisi olevan vähän uudempaa mallia, piirilevyllä on kunnon jäähdytysrivat, kunnon ruuviliittimet jne. Olen mittaillut lämpötiloja jne, eikä mikään paikka tunnu kuumenevan liikaa. Paloturvallisuus ei ehkä ihan niin paha siis ole kuin ennen vanhaan, mutta enpä kyllä uskalla silti jättää yksin pörräämään. Tilasin jo uuden laadukkaan virtalähteen kiinanpaskan tilalle ja mosfetti odottaa asentamistaan. Käsittääkseni näillä muutoksilla tästä pitäisi tulla ihan ok paloturvallinen laite, tosin en silti halua jättää yksinään tulostamaan.
Seuraavaksi pitäisi tehdä tähän alumiinirunko, black fridaynä jo sain ratrigiltä tilattua alennuksessa AM8 rungon, odottelen vain, että saan tulostimen tarpeeksi hyviin säätöihin, että kehtaan tulostaa tarvittavat muoviosat. Sitten voisi päivitellä sitä sun tätä... eihän tälle kovin paljoa muuta käyttöä ole, mutta on vähän kuin harrasteauto, onpahan jotain jota ropata...
Joo ei tässä viestissä mitään muuta pointtia ollut, kuin että kyllä tällainen 115 euron tulostin ihan oikeasti on täysi susi, mutta siitä huolimatta sillä voi tulostaa ja modaamalla oikein hyvinkin. Hämmentävää.
Edit: Jos tuo on paloturvallisuusriski, niin on kyllä sähköturvallisuuriskikin, ei ole kovin hääppöisesti suojattu verkkovirtapuolta. Eli aika hazardi laite, ei voi suositella jos ei tiedä mitä tekee...