Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä asetusta pitäisi Curassa muuttaa kun reikien viereen jää tuollainen avoin kaista?
Mitä asetusta pitäisi Curassa muuttaa kun reikien viereen jää tuollainen avoin kaista?
"Outline overlap" se asetus taitaa olla nimeltään ja taitaa "infill overlap" olla kans säädettävissä..Mitä asetusta pitäisi Curassa muuttaa kun reikien viereen jää tuollainen avoin kaista?
Mikäs olisi hyvä tulostin n. 500€ hintaluokkaan? Mahdollisimman helppokäyttöinen uudelle tulostelijlle. Itsellä ender 3v2, niin olisiko se sitten tuosta uudempi neo versio? Tuota isompaa petiä ei tarvitse olla.
Ite vaihdoin Ender 3v2 Prusa Miniin enkä oo kadunnut sekuntiakaan. Tulosteet onnistuu 99% kerroista suoriltaan ilman mitään ongelmia kun Enderillä tuntu että petiin tarttuminen tai joku muu oli aina ongelma (todennäköisesti käyttäjävirhe tai koottu joku väärin jos joku aikoo sanoo että hänen Enderi toimii aina).Mikäs olisi hyvä tulostin n. 500€ hintaluokkaan? Mahdollisimman helppokäyttöinen uudelle tulostelijlle. Itsellä ender 3v2, niin olisiko se sitten tuosta uudempi neo versio? Tuota isompaa petiä ei tarvitse olla.
Itse tulostanut kymmeniä kiloja tavaraa Enderillä, nuo ongelmat on oikeasti 95% kiinni printtaus asetuksista ja loput 5% huonosta kasauksesta/huollosta. Hyvin saanut printattua sarjatulena pedin täydeltä osia siten että ehkä yksi sadasta osasta ei pysykään kiinni pedissä.Ite vaihdoin Ender 3v2 Prusa Miniin enkä oo kadunnut sekuntiakaan. Tulosteet onnistuu 99% kerroista suoriltaan ilman mitään ongelmia kun Enderillä tuntu että petiin tarttuminen tai joku muu oli aina ongelma (todennäköisesti käyttäjävirhe tai koottu joku väärin jos joku aikoo sanoo että hänen Enderi toimii aina).
Varmaan kannattaa vähän tarkentaa, että mitä jälkikäsittelyllä haetaan? Mitä materiaalia tulostukset on?Olisiko kenelläkään vinkkejä toimivista aineista printtien jälkikäsittelyyn? Pitäisi olla kestävää ja helposti hiottavaa. Epoksi on muuten hyvä, mutta sen kanssa työskentely on vähän turhan vaivalloista.
Tarkoituksena on siis tasoittaa kappaleiden ulkopinnat maalaamista varten, materiaaleina PLA ja PETG eli kemiallinen tasoitus ei onnistu. Spraykittiä olen kyllä harkinnut, mutta mitään ruiskutettavaa ei ole kovin mielekästä käyttää sisällä, ja kitistä lähtee vielä melkoiset käryt.Varmaan kannattaa vähän tarkentaa, että mitä jälkikäsittelyllä haetaan? Mitä materiaalia tulostukset on?
Jos helposti hiottavaa hakee niin ruisku/spraykitti toimii.
ABS:llä silotus asetoni höyryllä, tällä saa tiiviin pinnan printtiin kun pintakerros ikään kuin sulaa ja kovettuu takaisin kun otetaan höyryistä pois.
Jos pitäisi veikata, niin Bambu labs onKappas vaan Prusa MK4 putkahti markkinoille. Aika puskista kyllä tuli tämä julkasu ainakin itselle.
Epoksia minäkin käyttänyt, juuri tuota UV-valoon reagoivaa. Mielestäni aika helppo, sutii vain pintaan ja näyttää hetken UV-valoa jolloin kovettuu. Tosin ennen seuraavaa työvaihetta kannattaa pestä, tahtoo aina vähän rasvaiseksi jäädä.Olisiko kenelläkään vinkkejä toimivista aineista printtien jälkikäsittelyyn? Pitäisi olla kestävää ja helposti hiottavaa. Epoksi on muuten hyvä, mutta sen kanssa työskentely on vähän turhan vaivalloista.
tuommoinen tuli youtube suosituksista, vaikuttaa pätevältä viritelmältä
Tilaat vaan sen bambun nytTäytyy myöntää, että Prusa on ollut kyllä kehityksessä jäljessä muihin vaikka työkaluja sen asian korjaamiseen olisi varmaan ollut? Bambulabin tulostimien julkaisu ja hype taisi tehdä viimeisen sivalluksen joka herätti firman että nyt täytyy toimia. Prusan suuntaan on kuitenkin kerennyt vuosien saatossa kasvaa aika vakaa luottamus laitteiden toimivuuden ja varaosien saannin puolesta, ja se on omasta mielestä vielä valtti esimerkiksi Bambulabiin tai muihin uusiin toimijoihin verrattuna. Todella hiljaiselta tuo MK4 tosin vaikuttaa, esimerkiksi juuri tuohon Bambulabiin verrattuna. Hetken tässä itsekin punninnut X1C:n tilaamista, mutta saatan sittenkin vielä pyörtää päätökseni ja tilata MK4:sen nykyisen Prusan kaveriksi
tuommoinen tuli youtube suosituksista, vaikuttaa pätevältä viritelmältä
Paljo suurempi hyöty kun päivität toisen z akselin.Itse säädin Enderistä pystyakselin mahdollisimman suoraan, eikä vakio-osillakaan taida olla tuota ongelmaa. Saa nähdä kuluuko tuo käytössä, ja tulisi myöhemmin ongelmia. Extruderille olisi kyllä linear rail hyvä parannus, kun ei nuo rullat ole ihan pyöreät, niin tulostinpää hyppii helposti 0.1-0.2mm per pyörän kierros
Joo, siis on S1 Pro, eli on kahdella ruuvillaPaljo suurempi hyöty kun päivität toisen z akselin.
En äkkiseltään tähän saanut tiedostoa laitettua. Ei Sketcheissa niinkään pitäisi olla mitään vikaa, mutta tursotuksissa tai pikemminkin tursotus järjestyksessä. Todennäköisesti koitan tehdä tätä aivan liian monimutkaisesti, kun ei osaa ohjelmaa kunnolla käyttää.
Viimeisenä Sketchinä on siis tuo missä koitan tehdä tehdä tuota onttoa muotoiltua osaa osittain umpinaiseksi.
Vielä parempi kun heittää ne mäkeen ja laittaa jakohihnamodinPaljo suurempi hyöty kun päivität toisen z akselin.
Joo, tosiaan tuommoista oli tarkoitus tehdä tai tässä tapauksessa muokata vanhasta mallista, jossa ei ollut tuota umpinaista osaa kapeammassa kohdassa keskellä.Mä en kyllä ymmärrä ehkä tavoitegeometriaa tuosta, koska äkkipikaa katsoen tossa tarttis ylipäätään yhden (max kaksi) sketchin ja useampi sketch on oire huonosta sketchaamisesta ja ei varmaan saa siistiä mitenkään... Siis mitä tossa pitää olla? Pohjalla tollainen umpinainen pyöreä tanko jonka päähän kolme tollaista piikkiä joiden "sisus" vielä puoleen väliin asti tms. yhtenäistä?
Edit: Täydennyksenä, ei oo tarkoitus vituilla että et vaan osaa, yritän piirtää mielenkiinnosta itse ton Fusionilla... En oo itse Fusion guru, enkä ees osaa 3D-mallinnusta, mutta jonkun verran räpeltänyt.
Edit2: Oliko siis tarkoituksena jotain tällaista saada? Nopea kötöstys, dimensiot päin hemmetitä varmaankin, kaikki viivoja tai pisteitä ei ole rajoitettu jne.:
Edit3: Ja siis en oo 3D mallintaja tai ees koulutusta saanut, että YMMV, mutta minulle Fusion360 on ollut ultraintuitiivinen sen jälkeen kun tajusi että 3D-malli nostetaan esiin piirustuksesta ja että piirustuksessa kannattaa ja pitää hyödyntää rajoitteita ja dimensioita niin paljon kuin mahdollista, siihen pisteeseen asti ettei yksikään viiva, piste tai yhtään mikään liiku hiirellä vetämällä jne.
Prusaan koteloa. i3mk3s löytyy. Sain 4kpl isoja 3-4mm paksuja pmma levyjä. Mitenhän nuo eristää lämpöä, että riittääkö etes abs tai sitten jopa nylon/pcabs jne. Mites stepperit, niissä ei vissiin etes jäähysiilejä jostain syytä. Kuinkahan herkästi ne ylikuumuu jos kotelossa 50 lämmintä
Powerin ainakin vedän kotelon ulkopuolelle. Miten muuten, mitä tuo psu panic cable tekee
Ihan yleisesti puhuttaessa tämän muotoisista mallinnuksista niin eikö nuo olisi järkevintä tehdä ns. pyörähdysmallina ja siihen yksi leikkaus toisesta päästä?. Tällöin vältytään eri bodyilta.Joo, tosiaan tuommoista oli tarkoitus tehdä tai tässä tapauksessa muokata vanhasta mallista, jossa ei ollut tuota umpinaista osaa kapeammassa kohdassa keskellä.
En tuota tänään ole kerennyt katsomaan sen kummemmin, mutta huomenna on paremmin aikaa tuohon. Ei taida olla omassa mallissakaan kaikki pisteet täysin rajattu, kun ei muutenkaan ole 100% tarkkamallinnus. Laitoin vaan taustalle kuvan tangosta ja sen päälle koitin mallintaa sopivaksi mitoilla, jotka on mahdollista mitata työntömitalla.
Kyllähän tuo 360 on samantapainen käyttää kuin Solidworks, mutta itse näen SW selvemmäksi käyttää. Tietty kun Solidworksia on pyörittänyt paljon, niin tottakai se tuntuu äkkiseltää helpommalta käyttää. Muuten käyttäisin Solidworksia, mutta koululisenssi loppui vuoden vaihteessa. Pitkään se kyllä toimikin.
Tosiaan itsekkin lähden mallintamaan kappaletta kerroskerrokselta, mutta tässä tapauksessa pitikin väliin muokata "uusi kerros".
E: Teinpähän tuon nyt valmiiksi ja korjailin samalla aiempia sketchejä paremmaksi, niin että ovat nyt kaikki sidottuja eikä näitä voi liikutella. Tuo qweeqwqwe antama info tapahtumajanasta ja sen sijainnista auttoi huomattavasti, kun pääsi aiempia tursotuksia yms säätämään.
Onnostuukohan abs ja Asa kuitenkinSemi haastavaa saada (ainakin nyt talvella) kotelo edes 50 asteeseen ellei ole jotain lämmityselementtejä sisällä.
Onnostuukohan abs ja Asa kuitenkin
Mä voin. Neljänlaista tpu/tpe lankaa löytyy ja DDLöytyiskös täältä innokasta filafleksille tulostajaa, pientä korvausta vastaan tietenkin. Pari pikku osaa pitäs tuolta thinaverseta saada. Ite en omilla vehkeillä viitti lähtee edes yrittää kun kyseisiin materiaaleihin en ole edes tutustunut.
No täytyypä tuota UV-epoksia kokeilla kun useampi suositellut. Mistä olette tuota ostaneet? Mitä nyt äkkiseltään katsoin niin aivan älyttömän hintaista suomalaisissa kaupoissa.
Ihan täysin normaalia. Varsinki tuo karkea pei aiheuttaa yhtenä syynä. Merkittävin kuitenkin pieni layer height ja layer width. 0.3 korkeus 0.3 leveys tarttuu tuohon karkeaan hyvin. Tommonen noin pieni ei tartu kovin hyvän mikä sullakin on (yksittäinen "lanka" siis). Sileeseen peihin tarttuu paremman nuo pienet. Ite käytän 0.4 ja 0.6 suuttimille kummallakin 0.3 first layer height ja 0.6-0.8mm width nii tarttuu.Mitä minun pitäisi kalibroinnissa/levelauksessa muuttaa, kun tuossa yhdessä ruudussa menee pieleen:
Eli tuo rimmi ei ole tarttunut alustaan. Kappale näyttää kuitenkin ihan ok.
Pistä ensimmäinen layeri hitaammaksi jos olet jättänyt sen vakioksi.Mitä minun pitäisi kalibroinnissa/levelauksessa muuttaa, kun tuossa yhdessä ruudussa menee pieleen:
Eli tuo rimmi ei ole tarttunut alustaan. Kappale näyttää kuitenkin ihan ok.
Eli tuo rimmi ei ole tarttunut alustaan.