Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaa jos siinä oli jo magneetti nii sitte ei muuta ku PEI päälle ja kovaa ajoaOlihan vanhassakin magneetti ja tuo uusi lätkä pysyy myös siinä. Eli korvaan vain hajonneen, tosin eri merkkisellä
KokeileTolla uudella on kaksi tulostusta irronnut alustasta, suurinpiirtein puolessa välissä. sitten käänsin johonkin hyperfast profiiliin, jonka ohjeet sain jossain vaiheessa tässä ketjussa, siinä on erona että alusta lämmitetään 60 asteeseen, muissa 50 astetta, niin siinä pysyi koko tulostuksen ajan. Pitäisikö muistakin Curan profiileista nostaa alustan lämpötilaa? Tulostettava kappale tosin oli pieni kikare, joku 20 mm x 30 mm L-muotoinen pala, paksuus 10 mm. Leveys 30 mm.
Kokeile
No tottakai pedin lämpötilalla on todella paljon merkitystä siihen kuinka tiukasti se printti siihen tarttuu. 50C on jo aika matala lämpötila PLA:lle, normaali suositus on 60-70C. Yli 70C ei kannata mennä jos et halua elefantin jalkaa.Toki kokeilen. Ajattelin jos jollain olisi ollut tietoa auttaako se lämpötila siihen.
Like with the nozzle temperature, different printing materials call for different bed temperatures. We suggest using a bed temperature of 60 °C for PLA, 105 °C for ABS, and 70 °C for PETG.
The glass transition temperature of PLA is usually between 55 to 60 °C, according to ScienceDirect. That’s why you should be printing PLA at a bed temperature around that mark.
It’s also worth mentioning that you want the first few layers of a print to be much slower than the rest to ensure the base of the print comes out decent. Cura allows you to control this through the “Initial Layer Speed”, which we suggest setting at 20 mm/s.
Käytännössä pedin suosituslämpötila riippuu käytetyn filamentin lasittumislämpötilasta. PLA lasittumislämpö on 55-60C, joten 50C voi olla aivan liian vähän filamenttirullasta riippuen.Ok, toi 50 astetta vaan ollut Curassa "tehdasasetuksina" noissa profiileissa.
Toki kokeilen. Ajattelin jos jollain olisi ollut tietoa auttaako se lämpötila siihen.
Todennäköisesti enemmän haittaa kuin hyötyä. Sen normaalin alumiiniblokin päällä kun on silikonisukka niin se kyllä pitää lämpönsä aivan hyvin ja johtaa tarpeeksi hyvin lämpöä. Kuparin suurempi paino tulostuspäässä todennäköisesti aiheuttaa huonomman tulostusjäljen ja pakottaa tiputtamaan tulostusnopeutta.Olisiko kuparisesta hotendin lämpöpalasta mitään hyötyä orkkis alumiiniseen?
Lämmönjohtavuus kuitenkin merkittävästi parempi, mutta toki painavampi.
Olisiko kuparisesta hotendin lämpöpalasta mitään hyötyä orkkis alumiiniseen?
Lämmönjohtavuus kuitenkin merkittävästi parempi, mutta toki painavampi.
Bimetal heatbreak on kyllä tulossa.Todennäköisesti enemmän haittaa kuin hyötyä. Sen normaalin alumiiniblokin päällä kun on silikonisukka niin se kyllä pitää lämpönsä aivan hyvin ja johtaa tarpeeksi hyvin lämpöä. Kuparin suurempi paino tulostuspäässä todennäköisesti aiheuttaa huonomman tulostusjäljen ja pakottaa tiputtamaan tulostusnopeutta.
Bimetal heatbreak tuottaa todennäköisesti paljon paremman tuloksen.
Olisiko kuparisesta hotendin lämpöpalasta mitään hyötyä orkkis alumiiniseen?
Lämmönjohtavuus kuitenkin merkittävästi parempi, mutta toki painavampi.
Suunnittelitko jotain tämän tapaista: Universal tablet wall mount by b2vnTarkoituksenani oli suunnitella itse oma seinäteline tabletille joka tulossa homeassistant käyttöön. Löysin netistä metallisen telineen jossa oli myös alustavia mittoja ja mallikuvia. Nyt sitten käytin sitä esimerkkinä kun piirsin alusta alkaen mallin. Voiko tätä mallia jakaa esim printablesissa Ilman että siinä rikotaan jotain mallisuojaa vai onko parempi pitää vaan omanaan?
Toinen kyssäri koskee Fusion 360 persona - Not for commercial lisenssiä niin rajoittaako tämä mallin jakamista ilmaiseksi? Ilmeisti en voi hyötyä suoraan rahallisesti mallista.
Tulostelen huomenna päivitetyn version niin voin mahdollisesti laitella kuvaa. Tässä on tarkoitus testata eri malleja alkuun ja katsoa miten edetä sunnittelun kanssa.Suunnittelitko jotain tämän tapaista: Universal tablet wall mount by b2vn
Ottamatta kantaa siihen missä rajat lisenssien ja mallisuojien osalta menee, niin thingiverseä selaillessa huomaa että melkein kaikesta mahdollisesta joku on jo ehtinyt laittaa sinne version ja muut omia varianttejaan perään.
Mukaanluettuna tuotesuojastaan mustasukkaisien yrityksien kuten DIsney, Sony, Microsoft tuote imitaatioita.
Mihin tabletin virransyöttö osuu kehyksen suhteen?Tulostelu jäi tältäpäivältä mutta tässä muutama kuva mitä oon saanut aikaan.
Mihin tabletin virransyöttö osuu kehyksen suhteen?
Ja missä asennossa on tarkoitus tulostaa?
Jos tuon mallin katkaisee puoliksi ruuvinreikien välistä, niin jäljelle jäävä yhtenäinen kappale on sattumalta hyvin lähellä mallia jonka itse taannoin väänsin scadillä mini tabletille. Eli siis kappale joka on ympäröi tabletin alareunan ja noin 1/3 osaa molemmista päädyistä (tabletin yläosan ollessa siis täysin vapaana/tukemattomana).
Edit vielä senverran, että jos vielä myöhemmin tulee sama tarve, niin luutavasti teen vain 2 tai 4 minimalistista kulmapalaa, joilla kiinnitys seinään. Tällöin samat palat voi käyttää uudelleen vaikka seuraava tabletti olisi eri kokoinen.
Terävät nurkat menee pitkissä tulostuksissa persiilleen ihan normaalisti jos et laita sopivaa brimiä tai "hiirenkorvia".Mulla on pari viimeistä tulostusta mennyt sillei, että esim. jos tulostan 100 mm x 100 mm kaukaloa, 50 mm korkeaa, niin yksi kulma on irronnut/noussut alustasta ja sitten se koholla kuin suksen kärki. Mielestäni olen manuaalisesti tasannut alustan tosi hyvin (kuin minun taidolla pystyy) ja autolevelöinnit tehnyt jne. Vai pitääkö vain tarkemmin hienosäätää alustan tasausta? Entä oletteko puhdistelleet alustaa alkoholilla tms?
Moikka,
Onkohan täällä joku PKS -alueella joka voisi pientä korvausta vastaan 3D -tulostaa: Printables
(tälle osalle olisi käyttöä: NR_200_Top_AIO_Adapter.stl)
Eikös se ole ihan 140x280mm?Vaatii kohtuu kokoisen printterin jos meinaa yhdessä osassa tulostaa. Kokoa näyttäisi olevan ~200x380mm
Tämä siis vain huomiona. Itseltä ei siis valitettavasti tuon kokoista printteriä löydy joka moiseen kykenee.
Varmaan tuon kokoisille tuulareille, mutta osa tietysti jonkin verran isompi että ne tuularit siihen menee kiinni. En tarkkoja mittoja edes katsonut.Eikös se ole ihan 140x280mm?
tarkat dimensiot on 185mm x 362.2mmVarmaan tuon kokoisille tuulareille, mutta osa tietysti jonkin verran isompi että ne tuularit siihen menee kiinni. En tarkkoja mittoja edes katsonut.
Täällä sopis pedille hyvästikkin, mutta on kyllä sen verran hankalan muotoinen osa että en lähtis lankatulostimella kokeilemaan. Muuten saa korvaus sanan edestä ottaa pienen poisMoikka,
Onkohan täällä joku PKS -alueella joka voisi pientä korvausta vastaan 3D -tulostaa: Printables
(tälle osalle olisi käyttöä: NR_200_Top_AIO_Adapter.stl)
Miten ei lämmöt tuon enempää nouse kaapissa noilla lämpötiloilla? Ei taida ihan tiivis olla.
Mitäs toimenpiteitä voisitte suositella?
Apollo formfutura X ASA lankaa, 95C petilämpötila ja 245C tulostuslämpötila. Jäähdytyspuhallin 15%
Tulostin ovellisessa kaapissa ja tulostuksen aikana lämpötila n. 30-35C kaapin sisällä.
Creality Ender-3 Neo 248€Poika olis kiinnostunut 3D-printteristä, ja itseäkin kiinnostelee aihe, niin että olisko joku hinta-laatusuhteeltaan hyvä laite mitä voisi täysin aloittajalle suositella? Mitään kovin isoja asioita ei varmaan tarvii tulostaa ainakaan aluksi.
Ei ole ihan tiivis, vaatekaappiin tungin masiinan. Ovi on kyllä kiinni ettei vetoa ainakaan pitäisi syntyä.Miten ei lämmöt tuon enempää nouse kaapissa noilla lämpötiloilla? Ei taida ihan tiivis olla.
Ja miksi rafti, suoraan pedille vaa brimmillä nii pysynee vähän paremmin?
Minkälaisilla vauhdeilla vedät? Jos ei lämmön nostonkaa jälkeen tartu nii kokeile hitaammin. Tai sitte tulostuksen ajaks tilkit kaapin tiiviimmäks et saat lämpöö lisää, tosin eipä speksien mukaan tarvii paljon kopissa olla lämpöä, mut ei siitä haittaakaan ole.Ei ole ihan tiivis, vaatekaappiin tungin masiinan. Ovi on kyllä kiinni ettei vetoa ainakaan pitäisi syntyä.
Raftilla tulostelin kun sihen olen muilla muovilaaduilla ja tällä tulostimella tottunut. Brimmi voisi tosiaan olla parempi vaihtoehto. Taidankin kokeilla kääntää tulosteen ja raftin sijaan käyttää siinä brimmiä.
Tulostetta rutistellessa ja väännellessä huomasin myös että tulostuslämpötila voisi olla hieman korkeampi, kerrokset irtosivat toisistaan myös täytöksien kohdalla paikoittain.
Minkälaisilla vauhdeilla vedät? Jos ei lämmön nostonkaa jälkeen tartu nii kokeile hitaammin. Tai sitte tulostuksen ajaks tilkit kaapin tiiviimmäks et saat lämpöö lisää, tosin eipä speksien mukaan tarvii paljon kopissa olla lämpöä, mut ei siitä haittaakaan ole.
Tämmösillä nopeuksilla olen hyvillä tuloksilla tulostanut PLA ja PETG muovia aikaisemmin. Tämä ASA on tosiaan uusi tuttavuus itselleni. Aiemmin tulostelin samoilla asetuksilla raftin kanssa 50x50x50 avoimen kuution onnistuneesti. Toki se on huomattavasti pienempi kuin nyt yrittämäni lähes koko tulostusalueen kokoinen ja huomattavasti "hoikempi" tuloste.
125 enderillä. Jessus.
Tämmösillä nopeuksilla olen hyvillä tuloksilla tulostanut PLA ja PETG muovia aikaisemmin. Tämä ASA on tosiaan uusi tuttavuus itselleni. Aiemmin tulostelin samoilla asetuksilla raftin kanssa 50x50x50 avoimen kuution onnistuneesti. Toki se on huomattavasti pienempi kuin nyt yrittämäni lähes koko tulostusalueen kokoinen ja huomattavasti "hoikempi" tuloste.
Oon itte niitä hakenu suuremmiks sitä mukaa kun tulosteet on onnistuneet. Kiihdytyksiin oon koittanu hakea "absoluuttiset maksimit" erilaisten testitulosteiden avulla.125 enderillä. Jessus.
Onko toi jonkun softan ehdottama?
Ei mulla cura anna ku 50mm/s "vakiona" esim. Pla:lle.
Ite ainakin sanoisin et kaappi pitäs saaha viel tiiviimmäks ja laita jäähdytyspuhallin kokonaan pois.Mitäs toimenpiteitä voisitte suositella?
Apollo formfutura X ASA lankaa, 95C petilämpötila ja 245C tulostuslämpötila. Jäähdytyspuhallin 15%
Tulostin ovellisessa kaapissa ja tulostuksen aikana lämpötila n. 30-35C kaapin sisällä.
Olisiko vaan helpompi kääntää tulostusasentoa laakea lape alaspäin? Silloin joutuisi kasaamaan kolmesta osasta kun näin pystyasennossa tulostaessa pääsisi kahdella osalla.
Rafti oli kuitenkin edelleen tiukasti pedissä kiinni kun keskeytin tulostuksen.
Kuivaa se petg ihan alkuun. Laita siihen pedille jotain nostaakses filamentti irti pedist, se filamenttilaatikko väärinpäin kannettomana päälle, jätä alareunaa kuitenki milli kaks rakoo, tökkää muutama reikä vaikka haarukalla kattoon, peti 70c ja anna paistua pari tuntia. Varo ettet sulata sitä kelaa. Vaikka nyt on sisäkosteus 20-30% niin siellä etelässä se on lyöty pakettiin märkänä ja siksi yleensä blobbailee.Hyviä neuvoja tarttis PETGille.
Vähän kaikkea nyt kokeiltu ja joka kerran ongelma on sama, eli tuuttaa just ennen hyppyä pienen keon ja tämä toistuessaan paskoo koko homman.
Retraction ei vaikuta oikeastaan juuri mitään ja
e stepsit on kalibroitu.
Printtaus jatkuvalla liikkeellä ei aiheuta mitään ongelmia, mutta pakkohan sen tyhjiä liikkeitä tehdä on.
On hidastettu ja nopeutettu.
On kokeiltu eri lämpöjä.
Retractionit, z-hopit ja aikalailla kaikki mitä nyt mieleen juolahtaa.
Netti pullollaan säikeistymisongelmia, mutta tälläsestä ei löydy mitään.
Ooks klipperil säätäny input shaperit ja pressure advance et pystyt printtailee noil vauhdeilla ilman jäätävää ringingii ja kulmien pyöristymistä? Paljo acceleration? 3k toi on aika perushyvä vauhti ja vakiollakin saavutettavissa.
Tämmösillä nopeuksilla olen hyvillä tuloksilla tulostanut PLA ja PETG muovia aikaisemmin. Tämä ASA on tosiaan uusi tuttavuus itselleni. Aiemmin tulostelin samoilla asetuksilla raftin kanssa 50x50x50 avoimen kuution onnistuneesti. Toki se on huomattavasti pienempi kuin nyt yrittämäni lähes koko tulostusalueen kokoinen ja huomattavasti "hoikempi" tuloste.