3D-tulostaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja micko
  • Aloitettu Aloitettu
Olisiko täällä porukka kiinnostunut osallistumaan Sparta3D:n filamentti tilaukseen? Rullat ei tule halvaksi, mutta on hyvää kamaa ja värivaihtoehdot on sellaiset ASA/ABS:n osalta mitä ei oikein lähempää löydy. Periaatteessa kai kaikkia filamenttilaatuja mitä kyseinen pulju myy, on mahdollista ostaa.

Jippo tässä on tosiaan, että minimi tilausmäärä on 12 rullaa (12 rullan askeleissa), eikä mulla ole tarvetta edes minimi satsille. Viime kerralla yhden kappaleen hinnaksi muodostui 25.50€ (tämäkin karkea koska eri matskuilla hieman eri hinnat jne.) mukaan lukien alv ja postit rapakon yli, joten jos hinta olisi sama kuin viimeksi niin 12 rullaa olisi 25,50€ * 12 = 306€ . Päälle tulisi vielä postit Saksasta Suomeen (31,99-162,21€ on hintahaarukka minkä DHL antaa arviona 13 kg 75x35x35 cm laatikosta - paketin koko ei taida ihan riittää 12 rullalle, mutta isommallekin (100x35x35cm, mittasin yhden paketin hyllystä, oli 25x20x8 cm, joten mun matikalla 12 pitäisi mahtua tuohon 100 senttiin) väittää löytyvän tuo 31,99€ vaihtoehto. Postien hinta DE -> FI kuitenkin hienoinen kysymysmerkki vaikka DHL:n sivuilta arvion saakin). Sitten vielä lisäksi tulee postit meikäläiseltä teikälle jos ei nouto onnistu (Helsinki)

Voin pistää linkkiä Discordiin tai tuohon interest checkiin jos kyselee privassa, en tiedä salliiko foorumin säännöt linkkailua. Lopulliset hinnathan saadaan laskettua vasta kun on saatu kartoitettua kuinka paljon on halukkaita. Deadline kyselylle 26.10.22 23:59.

e: Selvyyden vuoksi en ole siis itse tilaamassa vaan tämä on isompi group buy ja kamat menee Saksaan hieman halvemmalla alvilla.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä tossa Sparta 3d:sstä on, että miksi siitä kannattaa tilata, jos pitää tilata noinkin iso satsi? Eikö Suomesta tai EU:sta saa laadukata filamenttia?
 
Mikä tossa Sparta 3d:sstä on, että miksi siitä kannattaa tilata, jos pitää tilata noinkin iso satsi? Eikö Suomesta tai EU:sta saa laadukata filamenttia?

Saa. Värivalikoiman perässä tässä lähinnä ollaan, nuo Sparkly ABS:t on aika siistejä. Jos tätä nyt saataisiin tuolla hinnalla mitä viime tilauksella ja tilaus saadaan Suomeen tuolla 32 eurolla niin rullan hinta on ihan (mielestäni) hyväksyttävä. Isot määrät johtuu ihan siitä, ettei järjestäjä jaksa tällä kertaa lähetellä yhden rullan paketteja. Käytännössä delegoi sen osallistujille á la Ikea.

Sinänsä eihän näissä järkeä ole sellaisissa utilitaristissa tulosteissa, mutta jos haluaa kivoja värejä syystä tai toisesta niin valikoima täällä on aika suppea.
 
Viimeksi muokattu:
Artillery Sidewinder X2 olisi tuossa tarjolla.
Kokemuksia? Plussat, Miikat?
Toimiva peli. Aika valmis pakettihan tuo on ja ei kyllä tartte lisähärpäkkeitä. Itselle ei tuo korkeus niin ollut tuossa se juttu vaan toi pedin koko.
PLA ja PET mennyt läpi ongelmitta ja TPU pitäis koitella joskus tulostella.
Pitäisi myös laitella tuo 0.6mm suutin siihen.

Nyt on tauolla ollut tulostaminen, mutta itsellä on laitettu klipperi ja sit laitoin Flexplaten siihen kun lasi on tosi hyvä ja tarttu mut ite tykästyny Prusa Mini+ kanssa tuohon irrotettavaan aluseen.

Nyt tässä viikolla/viikonloppuna pitäis ottaa taas käyttöön kun on hieman paikkojakin muutettu niin pääsee taas tulostamaan.
 
Toimiva peli. Aika valmis pakettihan tuo on ja ei kyllä tartte lisähärpäkkeitä. Itselle ei tuo korkeus niin ollut tuossa se juttu vaan toi pedin koko.
PLA ja PET mennyt läpi ongelmitta ja TPU pitäis koitella joskus tulostella.
Pitäisi myös laitella tuo 0.6mm suutin siihen.

Nyt on tauolla ollut tulostaminen, mutta itsellä on laitettu klipperi ja sit laitoin Flexplaten siihen kun lasi on tosi hyvä ja tarttu mut ite tykästyny Prusa Mini+ kanssa tuohon irrotettavaan aluseen.

Nyt tässä viikolla/viikonloppuna pitäis ottaa taas käyttöön kun on hieman paikkojakin muutettu niin pääsee taas tulostamaan.
Laitetaanko tuo flexplate suoraan nykyisen tason päälle? Toimiiko ok jos käyttää pedin lämmitystä?
 
Laitetaanko tuo flexplate suoraan nykyisen tason päälle? Toimiiko ok jos käyttää pedin lämmitystä?
Joo. Itse länttäsin ton magneettitarran tohon lasipedin päälle PrimaCreator Flexplate- puuteri pinta 310x310
Toki olisi varmaan voinut vaan jollain klipseillä pistää tuon lätkän tohon halutessaan. Mut itse kuitenkin tykästyin tohon kun saa heti ton printin tosta irti. Lasipedistähän se lähtee parhaiten kun antaa jäähtyä mutta joskus oli vähän liiankin hyvin kiinni ja vähän jopa pelotti irroitella :D
 
Laitetaanko tuo flexplate suoraan nykyisen tason päälle? Toimiiko ok jos käyttää pedin lämmitystä?

Itse otin kyllä sen lasipedin pois.. Se hidastaa pedin lämmitystä ja minulla oli siinä jälkiä, kun olen joutunut pari kertaa kunnolla irroittamaan tulostetta pedistä. Tämä oli syy, miksi sen uuden platen hankinkin.

edit: se ei nähtävästi ole mahdollista kysyjän tulostimessa. Sitten on vaan laitettava päälle :)

Nyt lämpeää nopeammin ja kaikki vaan toimii. Toki tässä on myös 3DTouch asennettu ja se helpotti tuota uuden pedin asennusta.

Nyt tarttuu koko matkalta (aiemmin oli ongelmia vähän keskeltä vasemmalle) ja kuvio näyttää paremmalta kannessa. Ja tosiaan lämpenee nopeammin.

Tulostimena minulla Ender 3 v2. Tilasin omat flexplateni Amazon.de, eiköhän tuo ole samaa tavaraa. PrimaCreatoria vaan saa sieltä kaikissa koissa, niin jos on erikoisempi printterialustakoko, kannattaa tilata sieltä. Tilaukset 40€ vähintään, niin ilmaiset postikulut:

--

Kiinasta tilasin myös uuden platen, en tuollaista magneettista. Se on vielä matkalla ja oli halvempi. Suosittelen Amazonia, ei se maksa paljoa enempää ja tulee parissa viikossa max.
 
Viimeksi muokattu:
Tossa Sidewinder X2:ssa taisi olla kiinteästi toi lämmitys tossa lasipedissä kun se lasi ei ollut ns irroitettava.
Tästä kuvasta ehkä näkee tota pedin systeemiä.
2021-10-14-12.24.33-1536x2048.jpg

Itsellä oli aiemmin Ender 3 Pro johon olin klipseillä laittanutkin sen lasipedin. Tohon X2:seen menee toi 310x310 minkä linkkasinkin eli taitaa olla tämä https://www.amazon.de/-/en/dp/B08D9LYQKP/ - hinnassa ei isoa eroa Sintoseen verrattuna ja mulla lähti silloin Sintoselta muutakin niin tuli samalla.
 
Tuossa Artilleryn X2 tulostimessa petinä on vain lasi johon on suoraan liimattu AC-lämmitysmatto, joten sen kanssa pitää hankkia kokonaan uusi peti mikäli ei halua asentaa magneettia ja flexplatea suoraan lasin päälle. 3D Print Beginner on listannut ihan hyvin noita X2:een sopivia päivityksiä.
 
Nyt tarvittais hiukan jeesiä alustan lämmityksen kanssa, mulla on enderin 3v2 emolevy, sisällä uusin marlin. Pronterface huutaa unknown commandia, eikä edes näytä tietoa sensorilta, samat jutut myös enderin näytöltä jos kokeilee. Enderin omalla firmiksellä en ole vielä koittanut.

Sitten vielä sellainen että tohon on tulossa kiinni prusan mk52 peti, kannattaisiko sille hommata suosiolla erillinen rele? edellyttäen tietty että saan sen emon toimimaan.
 
Nousi taas työkaluholistin holistius. Tuli hommattua Sonic Pad. En edes tiedä tarvitsenko sellaista mutta holisti mikä holisti. :) Ilmeisesti pitäisi nopeuttaa tulostusta.
 
Ulkomaisia keskusteluja seurannut tuosta Sonic Padista, niin vaikuttaa vähän siltä että laite on puskettu
vähän keskeneräisenä myyntiin. Syynä varmaan se että piti ehtiä ennen Speeder Padia.
 
Joku 3-4viikkoa sitten oli törky hintasina starter pack raspeja verkkiksessä hyllyssäkin muutama mut ei raaskinu maksaa 140€. Nyt selaillu kauppoja niin ei missään oo varastossa. Raspin omien sivujen kaupatkin tarjoo toimitukset tammikuun lopulle.
 
Octoprint on kyllä ollut parhaita päivityksiä tulostimeen. Vaikein osuus oli löytää Raspi, kun ei niitä oikein saanut mistään kaupasta viime syksynä. Ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa, ja tulostimen hallinta koneelta niin paljon kätevämpää.
 
Octoprint on kyllä ollut parhaita päivityksiä tulostimeen. Vaikein osuus oli löytää Raspi, kun ei niitä oikein saanut mistään kaupasta viime syksynä. Ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa, ja tulostimen hallinta koneelta niin paljon kätevämpää.

Octoprint ohjelmaa olen ajanut ihan suoraan windows koneella. Vaati toki vähän perehtymistä miten sen saa toimimaan.
 
Octoprint ohjelmaa olen ajanut ihan suoraan windows koneella. Vaati toki vähän perehtymistä miten sen saa toimimaan.
Oletettavasti siis kone on piuhalla kiinni tulostimessa? OctoPin etuna on hallinta langattomasti koneelta (jos Raspi on langaton), eikä tarvitse pitää konetta päällä koko tulostuksen ajan. Oma tulostin on eri paikassa kuin kone, niin langattomuus on aika ehdoton.
 
Oletettavasti siis kone on piuhalla kiinni tulostimessa? OctoPin etuna on hallinta langattomasti koneelta (jos Raspi on langaton), eikä tarvitse pitää konetta päällä koko tulostuksen ajan. Oma tulostin on eri paikassa kuin kone, niin langattomuus on aika ehdoton.

Joo piuhalla se on kiinni ja pc on ihan vieressä. Varmaan jossain vaiheessa tulostin siirtynee muualle niin siihen kyllä tarvis langattoman yhteyden.
 
Yhdessä kohtaa villitys oli ostaa sellasia kolmenkympin tv-bokseja kun raspeja ei saa. Eikö vanhoissa luureissa/tableteissakin saa pyörimään?
 
Tarvitseeko ton Sonic Padin erillinen anturi olla aina kiinni? Ainakin noita YouTube-videoita kun selaa, niin useinmiten on johto kokonaan poissa anturin ja Sonic Padin välillä? Ja mitä se anturi mittaa?

Mikä on ok hinta keskiverto eurooppalaisessa eu-alueella olevassa kaupassa PLA, 1,75 mm ja 1 kg filamentille? Pikkasen mietin että onko hintaeroa kovasti kotimaan hintoihin.
 

Anturi lienee kiihtyvyysanturi ja sen ei tarvitse olla kiinni, kuin mittaillessa sopivia input shapereitä ja niiden arvoja.
 
Viimeksi muokattu:
Kellä kokemusta filamentti kuivureista ja sen tarpeesta. Mulle tuli nyt tärkeä tehtävä tulostaa veljenpojan kauko-ohjattavaan Subaruun uudet renkaat.
Sitä varten tässä pohdin tartteeko ton kuivurin kun voisi tuota TPU:ta muutenkin tulostella. Pääosin muuten tulostellut PLA ja PET
Rullat säilyttelen Ikean isoissa minigrip pusseissa joissa ainakin PET kamassa on matkassa niitä kosteudenpoistopusseja.

3D jakelta bongasin tämän: FilaDryer S2 1 Kpl

Samoin tämmöistä halpaa TPU:ta jolla voisi varmaan alkaa ekoja TPU printtejä tekemään: TPU Black 1,75 mm / 1000 g

Vinkit ja suositukset otetaan vastaan.
 
Kellä kokemusta filamentti kuivureista ja sen tarpeesta. Mulle tuli nyt tärkeä tehtävä tulostaa veljenpojan kauko-ohjattavaan Subaruun uudet renkaat.
Sitä varten tässä pohdin tartteeko ton kuivurin kun voisi tuota TPU:ta muutenkin tulostella. Pääosin muuten tulostellut PLA ja PET
Rullat säilyttelen Ikean isoissa minigrip pusseissa joissa ainakin PET kamassa on matkassa niitä kosteudenpoistopusseja.

3D jakelta bongasin tämän: FilaDryer S2 1 Kpl

Samoin tämmöistä halpaa TPU:ta jolla voisi varmaan alkaa ekoja TPU printtejä tekemään: TPU Black 1,75 mm / 1000 g

Vinkit ja suositukset otetaan vastaan.
Suomessa on yleensä asunnoissa lämmityskaudella sen verran kuiva sisäilma, että tuskin on tarpeen. Omassa tulostimessa on yleensä ollut rulla ympäri vuoden huoneilmassa, enkä ole huomannut kosteudesta johtuvia ongelmia tulostuksessa. Avattuja rullia olen itse säilyttänyt Ikean laatikoissa silikageelin kanssa. Laatikossa on Ruuvitag seuraamassa kosteutta, uuden silikan kanssa oli alimmillaan ~8% RH. Toimii myös kivasti esim. kameran kuivaukseen, jos käy talvella ulkona kuvaamassa.

Silikageeliä löytyy suht edullisesti kidekissanhiekkana tmv., ja sen pystyy kuivaamaan helposti uunissa. Itse olen siivilöinyt sen pihalla ennen käyttöä, niin ei leviä pientä pölyä ympäriinsä. Käytössä geeliä voi pitää pölypussissa tai vaikka vanhassa sukassa (t. Niksipirkka).

On muuten edullista TPU:ta, pitänee laittaa itsekin tilaukseen. Aika vähän tullut TPU:sta tulostettua mitään, kun se on ollut sen verran kallista.
 
Suomessa on yleensä asunnoissa lämmityskaudella sen verran kuiva sisäilma, että tuskin on tarpeen. Omassa tulostimessa on yleensä ollut rulla ympäri vuoden huoneilmassa, enkä ole huomannut kosteudesta johtuvia ongelmia tulostuksessa. Avattuja rullia olen itse säilyttänyt Ikean laatikoissa silikageelin kanssa. Laatikossa on Ruuvitag seuraamassa kosteutta, uuden silikan kanssa oli alimmillaan ~8% RH. Toimii myös kivasti esim. kameran kuivaukseen, jos käy talvella ulkona kuvaamassa.

Silikageeliä löytyy suht edullisesti kidekissanhiekkana tmv., ja sen pystyy kuivaamaan helposti uunissa. Itse olen siivilöinyt sen pihalla ennen käyttöä, niin ei leviä pientä pölyä ympäriinsä. Käytössä geeliä voi pitää pölypussissa tai vaikka vanhassa sukassa (t. Niksipirkka).

On muuten edullista TPU:ta, pitänee laittaa itsekin tilaukseen. Aika vähän tullut TPU:sta tulostettua mitään, kun se on ollut sen verran kallista.
Jes, näin itsekin mietin ettei vielä tarve.
Tuo TPU pisti myös itselle silmiin niin ei haittaa niin pahasti jos roskiin menee ja jos onnistuu niin saa veljenpoika kasan renkaita. Oli sen verta villiä menoa Subarulla...

Tommoi niksipirkka kissanhiekka hässäkkä oli joskus autossa kosteudenpoistajana

Varmaan jonkin tämmöisen voisi tietty puuhastella https://all3dp.com/2/diy-filament-dry-box-tutorial/
 
Linkki poistettu, kun poistin videon

Osaakohan kukaan sanoa mistä tollanen outo ääni tulee? Kun tekee bed-leveliä olen ihan varmuuden vuoksi käyttänyt sitä paperia välissä eli jonkun mukaan se on silloin liian korkealla (layer height + paper height), mutta silti kuulostaa ihan siltä kuin suutin hankaisi osaan? Välillä se ääni on pois ja sit tulee. ilmeisesti ääni tulee kun se tekee tota kennorakenne-täyttöä?
 
Viimeksi muokattu:
Monesko layer ja/tai mikä z-arvo tuossa videoidussa tulostuksessa on menossa?


En muista monesko, suhteellisen alkupuolella vielä. Oon nostanut sitä aloituksen jälkeen 0.2 ylöspäin mutta ääni ei ole poistunut siltikään. En tiedä löytyykö tosta sonic padista tulostuksen aikana tietoa mikä on z-arvo on.
 
En muista monesko, suhteellisen alkupuolella vielä. Oon nostanut sitä aloituksen jälkeen 0.2 ylöspäin mutta ääni ei ole poistunut siltikään. En tiedä löytyykö tosta sonic padista tulostuksen aikana tietoa mikä on z-arvo on.
OK, eli koska kyseessä ei ole ensimmäinen kerros, niin nostamisella (joka vaikuttaa vain ensimmäiseen kerrokseen) ei ole tuohon ilmiöön vaikukutusta.
Tulostettu muovi on siis muodostunut hieman paksummaksi kuin mitä sen teoriassa asetuksien mukaan pitäisi olla. Joten extruderin kärki osuu edelliseen kerrokseen etenkin "risteyskohdissa" ja samalla höylää sitä "oikeamman" korkuiseksi.

Normaali ilmiö josta on keskusteltu lyhyesti esim tässä: Do Cura's self-crossing infill patterns account for excess material from self-crossing?
 
OK, eli koska kyseessä ei ole ensimmäinen kerros, niin nostamisella (joka vaikuttaa vain ensimmäiseen kerrokseen) ei ole tuohon ilmiöön vaikukutusta.
Tulostettu muovi on siis muodostunut hieman paksummaksi kuin mitä sen teoriassa asetuksien mukaan pitäisi olla. Joten extruderin kärki osuu edelliseen kerrokseen etenkin "risteyskohdissa" ja samalla höylää sitä "oikeamman" korkuiseksi.

Normaali ilmiö josta on keskusteltu lyhyesti esim tässä: Do Cura's self-crossing infill patterns account for excess material from self-crossing?

Ok. Tutkin tuota linkkiä ajan kansa. Kiitos!
 
Kellä kokemusta filamentti kuivureista ja sen tarpeesta.
PLA:n kanssa ei ole vielä ollut kuivurille tarvetta, juuri tulostelin tuon printterin mukana tulleen filamentin (joka oli vain avokiepillä ilman mitään pakkauksia) pois, ja tuo oli ollut huoneilmassa n. vuoden verran.

TPU ilmeisesti ottaa kosteutta herkemmin, näin ainakin itse havaitsin kun pitkästä aikaa Fiberflexiä yritin tulostaa, aivan karmeaa oli jälki. Kaverilla oli myös ollu samanlaisia havaintoja TPU:n kanssa.
 
Joten extruderin kärki osuu edelliseen kerrokseen etenkin "risteyskohdissa" ja samalla höylää sitä "oikeamman" korkuiseksi.
Extruder on yleensä kyllä kauempana kuin suutin/nozzle/hotend. Bowden tulostimissa yleensä paljonkin kauempana eikä osu tulostuspedillä olevaan materiaaliin. Kannattaa selvittää itselleen nuo termit niin helpottaa ongelmien googlaamista englannin kielellä.
 
Extruder on yleensä kyllä kauempana kuin suutin/nozzle/hotend. Bowden tulostimissa yleensä paljonkin kauempana eikä osu tulostuspedillä olevaan materiaaliin. Kannattaa selvittää itselleen nuo termit niin helpottaa ongelmien googlaamista englannin kielellä.
Niinpä ... toisaalta oliko kyseessä olleen, videolla näkyneen extruuderin pohjapuolelle liitettynä muitakin kärkiä kuin nozzle, osumassa tulosteeseen (jota kosketuskohtaa ja siihen osuvaa kärkeä, ja syytä sen aiheuttamalle äänelle Squirrelin kysymys ja lainaamasi osa vastaustani Squirrelin kysymykseen koski)?

Kieltämättä käyttämäni "kärki" ei ole paras mahdollinen suomennos nozzlelle, koska sana "kärki" kuvaa vain nozzlen muotoa, mutta ei kuitenkaan sen toimintoa kuten suutin.

Toisaalta useimmat Suomalaiset ihmiset tietävät spontaanisti miltä kärki näyttää, ja löytävät tässä tapauksessa juuri sen osan mistä oli kyse.
 
Yksi sanoi, että se voi olla myöskin hihna antaa ääntä, kun liikkuu nopeasti ja hihna olikin tosi löysä. Varmaan useampi kierros pystyi kiristämään hihnaa. Seuraavassa tulotuksessa näkee. Kuten kuvasta näkee, kun rupesin nostamaan tulostuspäätä, alkoi tulostuslaatu kärsiä, vaikka muutenkin käytössä joku beta hyperfast -tulostus, jonka ohjeet sain jossain kohtaa tätä ketjua. Eli ääni jäi vaikka nostin päätä ylikorkealle, sekin viittaa siihen hihnaan. Huomenna varmaa tulostelen enemmän.
 

Liitteet

  • osa.jpg
    osa.jpg
    1,6 MB · Luettu: 78
Yksi sanoi, että se voi olla myöskin hihna antaa ääntä, kun liikkuu nopeasti ja hihna olikin tosi löysä. Varmaan useampi kierros pystyi kiristämään hihnaa. Seuraavassa tulotuksessa näkee. Kuten kuvasta näkee, kun rupesin nostamaan tulostuspäätä, alkoi tulostuslaatu kärsiä, vaikka muutenkin käytössä joku beta hyperfast -tulostus, jonka ohjeet sain jossain kohtaa tätä ketjua. Eli ääni jäi vaikka nostin päätä ylikorkealle, sekin viittaa siihen hihnaan. Huomenna varmaa tulostelen enemmän.
Sanoisin että hihna pitää isompaa ääntä vasta sitten kun se hyppii pykälien yli (jolloin tulostus menisi siinä samalla pilalle).

Täällä parissa tulostimessa lähtötilanteessa (="paketista") ja suuremmilla nopeuksilla tulostettaessa yksi isoimmista metelin lähteistä oli tehtaalta tulleet x- ja y-akseleiden laakerit.

Itse tulostetut liukulaakerit (PETG:tä) (ja huom ennen käyttöä --> tulostettuihin laakereihin mukaan myös voiteluaine) käytännössä poistivat laakeri melun. En nyt muista mitä 3D mallia käytin, mutta jotain tämäntapaista: Bearing blocks incl. 8mm bearing (LM8UU) (Anet A8/A6, Wanhao duplicator i3 etc) by Spirit00
 
Sanoisin että hihna pitää isompaa ääntä vasta sitten kun se hyppii pykälien yli (jolloin tulostus menisi siinä samalla pilalle).

Täällä parissa tulostimessa lähtötilanteessa (="paketista") ja suuremmilla nopeuksilla tulostettaessa yksi isoimmista metelin lähteistä oli tehtaalta tulleet x- ja y-akseleiden laakerit.

Itse tulostetut liukulaakerit (PETG:tä) (ja huom ennen käyttöä --> tulostettuihin laakereihin mukaan myös voiteluaine) käytännössä poistivat laakeri melun. En nyt muista mitä 3D mallia käytin, mutta jotain tämäntapaista: Bearing blocks incl. 8mm bearing (LM8UU) (Anet A8/A6, Wanhao duplicator i3 etc) by Spirit00

Voi toki olla niin. Mutta katsotaan illalla.
 
Mikä ton Sonic Padin turvallisuus on, kun siihen pystyy ottamaan yhteyttä salasanatta, enkä ole löytänyt kohtaa jossa siihen asennettaisiin salasana verkosta tapahtuviin yhteydenottoihin? Toki se on sisäverkossa natin takana.
 
Nyt sain laitteen ja heti pari kysymystä.
Välillä laite tekee ohutta lankaa kun siirtyy pidemmän matkan paikasta toiseen. Onko lämpö väärä vai mitä kannattaisi tehdä? Lämmöt 205c ja peti 60c
Sitten kerran malli irtosi alustastapuolessa välissä ja loppu olikin sitten sotkua.
Pitääkö tuo alusta jotenkin määrätyllä aineella puhdistaa? Tai onko jokin aine kielletty?
Tällainen alusta:

Eryone PLA filamenttia.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä ton Sonic Padin turvallisuus on, kun siihen pystyy ottamaan yhteyttä salasanatta, enkä ole löytänyt kohtaa jossa siihen asennettaisiin salasana verkosta tapahtuviin yhteydenottoihin? Toki se on sisäverkossa natin takana.

Eiköhän se ole juuri niin turvallinen kuin se sinun reititin. Eihän sonic padiin pääse edes ulkoverkosta yhdistämään vielä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 410
Viestejä
4 490 278
Jäsenet
74 155
Uusin jäsen
Multitronic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom