3D-tulostaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja micko
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, tuon tiesinkin. Mutta oon esim. thingiversessä nähnyt jotain filament weldereitä, niin mietin onko kukaan niitä käyttänyt. Varsinkin jos alta 5m filmenttia ja pitkä tulostus, niin ei tarvitse olla koneen ääressä päivystämässä.
Sinun Ender 3 S1 tulostimessa on filamentti sensori valmiina. Se hoitaa homman kun filamentti loppuu rullasta kesken printin.

 
Viimeksi muokattu:
Lisää infoa kiitos. Eli mitä sliceria ja mitä laiteprofiilia käytät kyseisellä slicerilla.
Tuolle Bltouchilla varustetulle printterille ei esimerkiksi Curasta löydy toimivaa profiilia. Se V1 profiili ei tuolla printterillä toimi koska siinä ei ole Bltouchia kuten kakkosversiossa.
Ellei sitten tuossa Crealityssä ole ABL toteutettu jotenkin eri tavalla firmwaressa kuten se on tehty omissa custom firmiksissä.
EDIT: Jahas, tuossa orkkis firmiksessä ei ilmeisesti ole väliä onko sinne ympätty väliin ABL komennot vai ei.

EDIT2: Tuossa lista asioita mitä voit testata nyt alkuun: 10 Ways How to Fix Ender 3/Pro/V2 Not Printing or Starting – 3D Printerly
Etenkin se SD-kortin alustaminen oikean tyyppiseksi on kriittistä. Niin paljon voi mennä vikaan jos se ei oikeasti ole alustettu FAT32 tyyppiseksi.

Testattu curalla (cr10s pro-profiili), crealityn oma (cr10s pro).
Joo pitää käydä tuo lista vielä läpi. Ja testata suoraan usbin kautta.
Pitää myös kokeilla uudestaan tuo alustaminen.

Varmaa firmwaren voisi kanssa kokeilla ajaa sisään vaikka tuossa olikin jo 1.7 versio.
 
Pieni mainos jos joku kaipaa Voronia
 
Sinun Ender 3 S1 tulostimessa on filamentti sensori valmiina. Se hoitaa homman kun filamentti loppuu rullasta kesken printin.



Juu, sen tiesinkin mutta puhutaan aidasta ja aidanseipäästä. Ajatuksena oli että jos vaikka sen muutaman metrin pätkän filamenttia liittäisi jotenkin uuden rullan alkuun, niin saisi sen käyttöön; varsinkin jos on kyseessä usean tunnin tulostus, jonka jättää työpäivän ajaksi tulostumaan niin se olisi sitten valmis kun tulee töistä. Muutenhan se on jäädyt idlaamaan siihen kohtaa milloin filamentti on loppunut. Tietystihän tämä ei ole mikään iso ongelma, laittaa vaan lähtiessä rullan, jossa on varmasti tarpeeksi filamenttia, mutta sitten huonolla tuurilla jää useita rullia jossa on muutama metri tavaraa.
 
Jatkan aidanseipäästä. Pitänee ottaa manuaalinen prosessi käyttöön, kuinka paljon filamenttia on jäljellä.

Nyt juuri päättyi 4h tulostus, enkä yhtään ollut huomioinut, että filamentti alkaa käymään vähiin oli jäänyt 10cm filamenttia vielä sensorin oikealle puolelle, joten tuurilla mentiin aika hyvään hyötysuhteeseen :)

Pitääkin nyt ottaa lukema filamenttia käytetty laskurista muistiin, niin tietää aina kuinka paljon on tavaraa jäljellä ja sitten kelaa vaihtaessa myös merkitä siihen, kuinka paljon rullasta on jo käytetty.
 
Joissain vakiofirmiksissähän on ollut ominaisuutena, että pedin lämmitys katkeaa kun filamenttisensori pysäyttää tulostuksen. Kannattaa ehkä testata miten oman laita jos (kun?) on netistä ladattu tai koneen orkkisfirmis..

Omista tulostimista on ko. sensori poistettu koska en oo nähny tarpeelliseksi. Itse olen vain keittiövaa'alla tsekannut minkä verran kelassa on jäljellä ja isommissa projekteissa myös tussilla kelaan rustannut minkä verran on käytetty. Toki punnitessa pitää tietää mitä tyhjä kela painaa.

Jos filamenttejä yhdistelee, pitää sen liitoksen olla sitten ihan saumaton: koholla oleva sauma saletisti tökkäisee bowdenin tai hotendin nurkkiin syötössä ja vastaavasti kololla oleva liitos saattaa saada feederin sutimaan tyhjää ellei ole monirullaista syöttöpyörästöä.
 
Octoprintissä on Filament Manager ja lisäosana löytyy myös SpoolManager, näiden kanssa on helppo seurata lankojen kulutusta. Octoprint myös varoittaa, jos käytössä oleva rulla ei riitä tulostettavaan kohteeseen.
 
Tosiaan testattu nyt tulostamalla suoraan usbilta (cura) + sd kortilta joka formatoitu oikein.

Ei toimi vieläkään.

Mikäs tässä voisi olla?


Edit: simplify antaisi tuollaista tietoa
READ: Error:STOP called because of BLTouch error - restart with M999
READ: Error:printer stopped due to errors. Fix the error and use M999 to restart.

Edit2: bl touchista löytyi osittain rikki ollut johto eiköhän se tästä

16648137684834515396265675524687.jpg
20221003_190635.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko kellään kiinnostusta korvausta vastaan tulostaa Polestar-merkit vanteiden keskikuppeihin?
 
Oletteko jättäneet filamentin kiinni tulostuspäähän tulostuksen jälkeen vai oletteko ottaneet sen pois?
 
Oletteko jättäneet filamentin kiinni tulostuspäähän tulostuksen jälkeen vai oletteko ottaneet sen pois?
Omassa lopetuskoodissa on mukana 10 mm retract ja filamentti jää siihen. Tuo kuitenkin riittää siihen että filamentin saa halutessaan kylmänä pois. Ei ole aiheuttanut jumiutumista tai muitakaan ongelmia.
 
Oletteko jättäneet filamentin kiinni tulostuspäähän tulostuksen jälkeen vai oletteko ottaneet sen pois?

Itellä on ainakin aina joku filamentti tulostuspäässä, en ole siis poistanut tulostuksen jälkeen koskaan filamenttia mistään tulostimestani. Mutta sen aikaa kannattaa odotella ennen kuin tulostimen sammuttaa että tulostuspää kerkeää vähän jäähtyä tuulettimien pyöriessä, jos esimerkiksi heti 240 asteesta sammutat laitteet niin voi tulla ns "heat creep" oireita kun lämpö karkaa hotendissä ylöspäin ja se voi aiheuttaa tukoksia.
 
Koodilla:
GST3D10%OFF

Saa tuolta 10% alennusta, eli 3 rullaa alle 46€ sis. pk.

Paitsi jos ottaa sitä hohtavaa, niin maksaa 2€ enemmän.

--

Lähinnä nyt "ihan hyvää" filamenttia tarjolla. Viime vuonna oli 8.99€/10 rullaa Black Fridaynä, mutta mitään taetta ei ole, että yhtä halpaa olisi tänä vuonna.
 
89,9€/10kg ollut tänäkin vuonna pariin(?) kertaan.

 
Minkä hintaista toi filamentti on ulkomailla kilon pakkauksissa? PLA:ta mietin. Entä onko noi kotimaassa myytävät Primaselectit ja Winklet laadukkaita?
 
Katso kaksi viestiä ylöspäin, mutta vastatakseni, niin kympin molemminpuolin riippuen tarjouksesta ja paikasta. Yhdelle rullalle yleensä tulee myös postit, jos sitä haet takaa.
 
Hei!

Ostin tämmöisen:
1665140482901.png


1665140551474.png


Ajattelin tulostella tälle kotelon viikonloppuprojektina. Onko hyviä ideoita?

--

Siis alustavasti ihan laatikko, jossa on reiät liittimille ja pari ilmareikää..
Täytyy tehdä ainakin pari palasta, jotka liitetään toisiin - miten?

--

Kyseessä on halpa kiinalainen minivahvistin ja seuraavaksi ostelen sitten halpoja 2" kaiutinelementtejä ja tulostelen kaiuttimia.
Tämä ihan täysin omaksi ilokseni ja sillä mielellä, että tällä kertaa toivottavasti sukulaiset kiittää, kun saa näitä lahjoina :)

--

Sain Ender3:iini taas uusia osia, mm. vieterit ja jonkun kiinalaisen BLTouchin, niin niiden kanssa syyhyää sormet päästä puuhastelemaan. Vielä töissä pari tuntia, mutta kohta..
 
Itse käyttäisin noita levyjen nurkissa olevia ruuveja hyödyksi kotelon kasaamisessa.
Itse tulostaessa jäähdytysrei'illä voi kikkailla ja tehdä niistä "designiä"...

Integroisin kyllä vahvarin suoraan kaiutin koteloon jos kaiuttimillekkin kotelot tulostat...
 


Jahas, joku on jo suunnitellut.. Teen silti omat, mutta voi tuonkin tulostaa.

Itse käyttäisin noita levyjen nurkissa olevia ruuveja hyödyksi kotelon kasaamisessa.
Itse tulostaessa jäähdytysrei'illä voi kikkailla ja tehdä niistä "designiä"...

Integroisin kyllä vahvarin suoraan kaiutin koteloon jos kaiuttimillekkin kotelot tulostat...

Se on seuraava askel, mutta en ole vielä niin pitkällä. Ja sitä varten on DC5V-vahvistimia, joita voi käyttää USB-laturilla.

Edelleen, käytän varmaan 2" kauittimia, niin en tarvitse mitään huimia tehoja. Tyyliin:

Tuossa vielä tilaamani heppoisempi vahvari:
Menee SER:iin, jos ei miellytä, mutta hintaluokka on tämä. On myös hintaluokka 30-40€ Tripath jossain, mutta se on oikeasti hyvä, ja sitä voi käyttää referenssinä.

..jos joku muukin haluaa halvan projektin.. Tässä saa multimediakaiuttimet alle 20€ materiaaleilla.
 
Ärsyttävää tuossa curassa kun ei voi erikseen valita mihin tasoihin haluaa käyttää ironingia. Oma työmaansa alkaa g-koodista parsimaan koodia pois, kun cura
ei edes postaa siihen mitään kommenttia josta näkisi suoraan milloin se alkaa ironing vaihetta tekemään. Onko tähän olemassa mitään plugaria tai onnistuuko
jollain toisella slicerillä helpommin?
 
Ender 3 V2 JyersUi vai Mriscoc Professional firmis? Nyt käytössä JyersUI UBL mut koska tuota ei varsinaisesti päivitetä enään niin mietiskelin pitäiskö vaihtaa tuo. Dragonfly BMS ja +350c termistori käytössä..
 
Mulla on ongelmia tuon etäisyyden säädön kanssa. Mä oon säätänyt sen ton mukaan mutta tuntuu kun tulostuksessa se raapisi tuotetta. Ei toki aina, mutta silloin kun se tekee nopean liikkeen, kuuluu ääni, joka tuntuu siltä kuin suutinpää raapisi tulostetta. Olen koittanut pikkasen nostaa tota arvoa, mutta silloin alkaa tulla lankasalaattia.
 
Ok, täytyy yrittää tuon mukaan tehdä. Jossain oli myös video, jossa piirsi ohutta neliötä ympäri aluetta ja sillä teki sitä, varmaan samaa mitä toi heppu tossa videolla. Tosi surkea audio tuossa videossa.
 
Mulla on ongelmia tuon etäisyyden säädön kanssa. Mä oon säätänyt sen ton mukaan mutta tuntuu kun tulostuksessa se raapisi tuotetta. Ei toki aina, mutta silloin kun se tekee nopean liikkeen, kuuluu ääni, joka tuntuu siltä kuin suutinpää raapisi tulostetta. Olen koittanut pikkasen nostaa tota arvoa, mutta silloin alkaa tulla lankasalaattia.

Käytännössä lähes kaikki ohjeet mitä netistä löytyy ABL pedin tasaukseen on virheelliset tai "musta tuntuu"-periaatteella tehtyjä. Se että paperilla menet mittaamaan sopivaa Z-offsettia on typerintä mitä voit tehdä koska sen Z-offsetin on tarkoitus määrittää se korkeus missä suutin jo koskee petiä (eli nolla korkeus). Kun alat normaalisti printtaamaan niin silloin printteri aloittaa tulostamaan "nollakorkeus + layer height" korkeudella, eli jos olet määrittänyt paperin avulla nollakorkeuden niin silloin printteri aloittaa printtauksen "paperi + layer height" korkeudelta.
Paperilla saat kyllä erinomaisesti määriteltyä sellaisen nollakorkeuden missä suutin ei varmasti ala skrapaamaan petiä pilalle, mutta se ei todellakaan ole vielä printtausvalmis. Myös manuaalisen pedin tasauksen (eli niiden neljän pedin alla olevien nuppien säätäminen) saa paperin avulla tehtyä oikein mallikkaasti ilman että voisit hajottaa mitään.
EDIT: Jos pistät petiin liimaa tai muuta töhnää niin paperilla Z-offsetin säätäminen voisi onnistuakin, koska liima kuitenkin lisää petiin paksuutta toisin kuin luomuna ajaminen.

Parasta on että pistät slicerissa massiivisen skirtin/brimin ja tulostat mitä tahansa, sitten printin aikana tune-asetuksien kautta käyt livenä säätämässä tuota Z-offsettia kunnes jälki on hyvää.

Perusohjeet pedin tasaukseen ABL käyttäen:
1. Tee manuaalinen pedin tasaus siten että peti on kuuma mutta suutin ei. Firmwaresta riippuen voit joko ABL-sensorilla tai perinteisesti paperilla mitata että onko pedin nurkat samalla korkeudella. Tässä vaiheessa siis ei haeta mitään muuta kuin että nurkat on fyysisesti samalla korkeudella.
2. Aja mesh-leveling jos printterissä on mahdollista talllentaa se muistiiin ilman että se ajetaan joka ikinen kerta printin alussa.
3. Nollaa Z-offset ja säädä paperilla erittäin karkea uusi Z-offset (tässä vaiheessa voit jo pistää suuttimeen lämmöt), kun suutin hieman raapii paperia niin se on ihan ok.
4. Tee slicerilla objekti missä on iso skirt tai brim. Ihan sama mitä tulostat, tärkeintä on että siinä on iiiiiiiso skirt/brim mikä mahdollistaa Z-offsetin laskemisen oikealle korkeudelle samalla kun printteri tulostaa niitä skirtin/brimin ulkoreunoja. Alussa filamentti ei lähes varmasti tartu petiin joten laske Z-offsettia kunnes se tarttuu.
5. Kun ensimmäinen layer on tulostettu voit vaikka pysäyttää printtauksen. Syynäile ensimmäisen layerin laatu, jos se muistuttaa lankasalaattia niin tee vaihe 4. uudelleen mutta laske pari täppää Z-offsettia.
6. kun Z-offset on kohdillaan niin muista tallentaa asetukset! Muista myös että Z-offset pitää säätää uusiksi aina kun vaihdat suuttimen tai vaihdat filamentin PLA-->PETG koska PETG tykkää vähän isommasta suuttimen ja pedin välistä.

Suuttimen hankaus tulostetta vasten on aika normaalia printistä riippuen. Esimerkiksi curling voi aiheuttaa sen että jotkin printin osat nousee sellaiselle korkeudelle missä suutin pääsee sitä hipaisemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muuten kukaan asennellut noita prosesional jne. millä nimellä noita firmwareja kutsuvatkaan ja mitä hyötyä niistä on, tuovatko ne jotain uusia ominaisuuksia?
 
Onhan esim tuossa Mriscocin Professional firmiksessä vaik mitä kivaa. Kuten jos Bltouch tai Crtouch niin Bed tramming wizzard auttaa levelöinnissä ettei tarvi paperin kans leikkiä jne jne. Mutta ilman tuotakin pärjää eikä tuo nopeuta tulostusta. Tuo saatavilla Ender 3 V2 ja S1 mutta ei kosketusnäytöllisiin versioihin.

 
S1 Pro malliin taitaa kannattaa ostaa S1 mallin nupillinen näyttö. Saa sitten sellaisen firmiksen kuin haluaa. Crealityltä ei taida saada kuin uusimman ladattua, ja se toimii kellä toimii.
Päivitin 1.9.2022 firmiksen. Ensin näyttö, sitten emolevy.
- Tulostimen käynnistyessä kysyy haluatko tulostaa vai käyttää laseria, näkyy ruudulla puoli sekuntia. Jos et kerkeä valitsemaan, tulostin jää jumiin, näytöllä näkyy vain Creality teksti.
- Tulostaessa pause ja stop ei enää toimi, eli jos oli väärät asetukset, esim. eka kerros ei tartu. Virrat pois ja kysyttäessä valitsee ettei jatketa tulostusta

Edelleen jokin ongelma pedin asennossa, ABL jätti ennen takareunan 0,3mm liian kauaksi tulostinpäästä, eli jokaisen ABL ajon jälkeen piti manuaalisesti säätää, kunnes lopulta peti oli liian vinossa. Nyt jää vain vasen takanurkka liian kauaksi tulostinpäästä. Kyseessä F1-piirillä varustettu Pro versio.

Tähän ei taida saada enää edellistä firmistä ladattua Crealityn sivuilta. Päivitin kun uskoin ettei se nyt huonommaksi voi mennä, ja saisi mahdollisuuden laser-yksikköön jos sellainen tulee ostettua. Näyttää siltä ettei enää yhtään Crealityn laitetta tähän huusholliin.
 
Ensimmäistä 3D-tulostinta tässä miettinyt ja etsiskellyt. Tällä hetkellä olisi ehdokkaina Ender 3 v2 ja Artillery Hornet. Kumpikohan noista olisi parempi valinta?
Kasaan saan kyllä vaikka tulisi ihan palasina, joten sillä ei ole väliä. Enemmän kiinnostaa toimintavarmuus ja hyvät säädöt.
 
Tän mukaan kun tekee niin tulee hyvä. Toi livenä säätö antaa parhaan tuloksen.



Tästä on kiinni ja en saanut BLTouchin asennusta valmiiksi.. Vielä täytyy tuon Z offsetin kanssa säätää. Sain kyllä kotelon suunniteltua.

Huomenna jatkuu työpäivän jälkeen asennukset.

edit: jatkoinkin myöhään.. sain ok tulostuksen, kun säädin flow rate takaisin uuden extruderin arvoon (se asetus oli eripaikassa tässä firmwaressa) ja vaihdoin alustan PEI-alustaan. Jotenkin siihen vanhaan lasialustaan tuli niin ohut kerros, että se häiritse tulostusta, eikä lähtenyt oikein raaputtamalla pois, niin olin vähän hajoamassa sen kanssa.

Kotelo tulostettu, valmistui klo 4.30 yöllä ja rikoin kiinanvahvistimen power-napin, kun asensin. Onneksi on kaksi. Tulostin toisen, kun nukuin ja siinä toimii kaikki.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä olisi paras mageettinen peti cr10s pro v2?
Tai ylipäätään mitä porukka käyttää pla:lla?

Warpingia tuppaa tulemaan niin sen takia tälläistä päivitystä mietin.
 
@SShadow Raspberry ja klipper. Näytöksi, jos tarvitsee, niin se vanha Android luuri.
Koitin laittaa Ender 3 v2 Jyersin päälle Octoprinttii puhelimen kautta "Octoprint for Android" softalla. Homma kaatu itellä siihen ettei saa OTG (data) ja latausta samaan aikaa käyttöön. Luurina Oneplus 6. Kumma kun toimivat erikseen, mutta eivät yhtäaikaa. Pitäisi varmaan rakentaa firmis ite tolle luurille ja kääntää tuon estävä bitti toisinpäin, tai juottaa virtapiuhat suoraan piirilevyyn. Ei kyllä taidot tai kiinnostus riitä kumpaankaan. Epäilen että jollai Samsungil toimis suoraa. Ei nyt suoraa liittyny sun kommenttiin, mut sama ongelma tos näyttönä käyttäessä varmaa edessä. Jos ei tätä ongelmaa ole niin Raspin ja webcamin verran voi säästää käyttämällä puhelinta.

Hylkäsin sit suunnitelman ja ostin Raspi 4b:n jolle tulee Klipper ja Fluidd :p Saas nähdä miten lähtee pelittää.
 
@SShadow Raspberry ja klipper. Näytöksi, jos tarvitsee, niin se vanha Android luuri.
Kiitos, pitääpä tämä testata joskus loppuun.
Kokeiluun valikoitui kaikista helpoimmaksi mainostettu Mainsail, siinä on kaikki valmiiksi asennettuna, firmwaren luontityökalua myöten. Taitaa se olla myös edellä mainitussa Fluidd imagessakin.

Näyttää että on tehty aika helpoksi aloittaa. Raspberry Pi:n sivuilta haetaan imagen luonti ohjelma, sillä tein sd-kortin valikosta löytyvällä Mainsail imagella. Tässä sai valita jo imagea kirjoittaessa: ssh päälle, käyttäjätunnuksen, salasanan, hostnamen, wifi yhteyden asetukset yms. Eli kortille tuo image, Raspberryyn kiinni ja eikun selaimella katsomaan raspberryn ip-osoitteesta mitä seuraavaksi. Eli enää ei tarvitse näppistä, hiirtä ja näyttöä, että Raspberryn käyttöjärjestelmään pääsee käsiksi ssh:lla.

Ei tuo automaattisesti osaa firmwarea kirjoittaa tulostimelle, mutta hyvät ohjeet se antaa. Klipper on kortilla valmiiksi asennettuna, eli ajetaan ssh:lla komento
cp ~/klipper/config/printer-creality-ender3-s1-2021.cfg ~/klipper_config/printer.cfg
Tai mikä tulostin nyt sattuu olemaankaan, sen mukainen tiedosto.
Ja sitten tuo tiedosto näkyykin selaimessa editoitavana. Tuossa tiedostossa on hyvät ohjeet firmiksen tekoon, "make menuconfig" asetuksia ei tarvitse (eikä kannata) googletella.

Luodaan klipperillä firmware (ssh-yhteydellä), asensin sen muistikortilla tulostimeen. Ja nyt se tulostin näkyykin jo tuolla netissä.
Firmwaren luontiin komennot on siis kansiossa "~/klipper". Ajetaan ensin "make menuconfig" ja sitten "make". Jos on yhtään väärin asetukset, niin firmware ei toimi yhteen Mainsailin kanssa, tai minkään kanssa. Sitten vaan uusiksi kunnes oikeat asetukset löytyvät, jos ekalla kerralla meni väärin, kun esim. Googletit väärät asetukset STM32F103-piirille :lol:

Huomisen hommiksi jää selvitellä mitä tuossa pitää tehdä seuraavaksi ennen kuin uskaltaa mitään tulostuspäätä liikutella, jos siinä on jotain kalibrointeja yms. tiedossa. Minulla on myös kamera tuohon Raspberryn kameraliittimeen, se olisi hyvä saada toimimaan.
 
Mikä Jyersissä nyt on ongelmana? Tuorein versio oli vuoden takaa - onko sen kehitys loppunut? Tarvitsenko kehitystä, kun printteri ja oheislaitteet on tuettuna?

Nimimerkillä: taistelin toissayönä 3DTouchin sisään Enderiin ja ohjeet oli Jyersille.
 
Ensimmäistä 3D-tulostinta tässä miettinyt ja etsiskellyt. Tällä hetkellä olisi ehdokkaina Ender 3 v2 ja Artillery Hornet. Kumpikohan noista olisi parempi valinta?
Kasaan saan kyllä vaikka tulisi ihan palasina, joten sillä ei ole väliä. Enemmän kiinnostaa toimintavarmuus ja hyvät säädöt.

Enderistä on tullut taas parannetttu versio:

Siinä on korjattu about kaikki, minkä kanssa minulla on ollut ongelmia ja/tai olen itse parantanut:
  • CR Touch (ostin 3DTouchin)
  • Magnetic Build Plate (ostin Two Trees PEI Platen Amazonista)
  • Full Metal Extruder (tämä ihan oikeasti hajosi minulla)
Ok, myös yhden vyökiristimen olen onnistunut hajottamaan, mutta se saattoi olla printterin sijoittelun takia.

edit: Myös Ender 3 (ilman v2 on saanut päivityksiä)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en onnistu tuolla Curalla tekemään supporttia/tukia mitenkään. Onko hyvää videota missään aiheesta?
 
Kuinkakohan monta metriä muuten mahtaa olla filamenttia tuollaisessa kilon pakkauksessa 1.75 filamenttia?
 
Onkohan tossa valkosessa värissä joku vai ihan sattumaa. Se tulostimen mukana tullut valkonen näytefilamentti, se kanssa jämähti alustaan ja nyt ihan ostettu irrallinen Winklen PLA valkoinen filamentti teki sen ihan saman jutun. Kumma juttu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom