Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen kanssa kokeillut noita kiinankikkareita ja ei niistä ole mihinkään. Jos tuosta powerin ohjauksesta haluaisi oikeasti luotettavan, niin tarivisi laitta jonkun ABB, Siemens, Shnaider yms. valmistajan pieni kontakroti DIN-kiskokiinnityksellä. Tosin tuohonkin tarivisi luotettavan välireleen kontaktorin ohjaukseen. Kontaktorin kela ei tosin luo niin pahoja iduktiivisia kuormia kuin powerit. Silti en laittaisi kiinankikkaretta ohjaamaan edes kontaktorin ohjauspiiiriä. Alan kehittelemäään jotain omaa ratkaisua, niiin postailen tänne.Harva rele hitsaa mihinkään ollessaan kytkettynä tai katkaistuna.
Siirtymä on se hetki jolloin hitsaa ja jos niin tekee on yleisin syy liian pieni releen mitoitus verrattuna ohjattavaan kuormaan.
Melko pienikin hakkuripoweri voi tuottaa yllättävän suuren kytkentäpiikin jolloin rele pitä ylimitoittaa reilusti. Jos oikein näin niin tuossa on vai 7A pikkurele, se voi olla liian pieni varsinkin jos on tuplakärjillä.
Pienimmissä releissä myös kytkentä/katkaisunopeus voi olla liian iso ja se auttaa hitsaamista.
Korjaukseksi siis isompi rele ja mielellään niin että kytkee/katkoo molemmat johtimet.
Itse olen kanssa kokeillut noita kiinankikkareita ja ei niistä ole mihinkään. Jos tuosta powerin ohjauksesta haluaisi oikeasti luotettavan, niin tarivisi laitta jonkun ABB, Siemens, Shnaider yms. valmistajan pieni kontakroti DIN-kiskokiinnityksellä. Tosin tuohonkin tarivisi luotettavan välireleen kontaktorin ohjaukseen. Kontaktorin kela ei tosin luo niin pahoja iduktiivisia kuormia kuin powerit. Silti en laittaisi kiinankikkaretta ohjaamaan edes kontaktorin ohjauspiiiriä. Alan kehittelemäään jotain omaa ratkaisua, niiin postailen tänne.
Itse olen kanssa kokeillut noita kiinankikkareita ja ei niistä ole mihinkään. Jos tuosta powerin ohjauksesta haluaisi oikeasti luotettavan, niin tarivisi laitta jonkun ABB, Siemens, Shnaider yms. valmistajan pieni kontakroti DIN-kiskokiinnityksellä. Tosin tuohonkin tarivisi luotettavan välireleen kontaktorin ohjaukseen. Kontaktorin kela ei tosin luo niin pahoja iduktiivisia kuormia kuin powerit. Silti en laittaisi kiinankikkaretta ohjaamaan edes kontaktorin ohjauspiiiriä. Alan kehittelemäään jotain omaa ratkaisua, niiin postailen tänne.
Harva rele hitsaa mihinkään ollessaan kytkettynä tai katkaistuna.
Siirtymä on se hetki jolloin hitsaa ja jos niin tekee on yleisin syy liian pieni releen mitoitus verrattuna ohjattavaan kuormaan.
Melko pienikin hakkuripoweri voi tuottaa yllättävän suuren kytkentäpiikin jolloin rele pitä ylimitoittaa reilusti. Jos oikein näin niin tuossa on vai 7A pikkurele, se voi olla liian pieni varsinkin jos on tuplakärjillä.
Pienimmissä releissä myös kytkentä/katkaisunopeus voi olla liian iso ja se auttaa hitsaamista.
Korjaukseksi siis isompi rele ja mielellään niin että kytkee/katkoo molemmat johtimet.
Switching Voltage | 277VAC |
Contact Rating (Current) | 16A |
Partcon sivuja kun katsoo noista yleensä vaikka 3D-tulostimen kanssa käytetyistä releistä, niin joka releen kohdalla on speksit ja sitten huomautus että suositellaan oikeasti alle 50V ohjaamiseen. Esim. tämä RELEKORTTI OPTOLLA 1-RELE 5VDC - PARTCO
Note: This unit is designed to switch resistive and inductive loads upto 1000 Watts. If planning to switch capacitive loads, then please contact us for advise.
Optoerottimella olisi varmaankin helpointa ohjailla tuota 24V jännitettä. Ensimmäinen googlaustulos SparkFun Opto-isolator Breakout - BOB-09118 - SparkFun ElectronicsOmronin tuon tyyppiset releet:
Kestää kyllä tuhansia ellei miljonia vetoja noin 4A virralla. Tosiaan ongelma on se siirtymä. Eli pieni valokaari syntyy aina ennen kunnon kontaktia. Kyllä näitä omroneitakin palaa kiinni, mutta yleensä niihin kertyy kärkien väliin knölli valokaarista ja ei saa enää kontaktia ollenkaan.
Jos keksit miten ohjata 24vdc relettä niin multa löytyy releitä ja kantoja laatikollinen. Purkanut noita aina vastaan tullessa talteen, mutta hankaloita noi 24v ohjaukset kotikäytössä.
Totta puhuen, jos se alkuperäinen extruder ei ole rikki, et kyllä saa mitään hyötyä BMG:stä. Mulla oli aikoinaan vajaasyöttöä ja hommasin sen, mutta sitten paljastu ettei BMG riittänyt vaan syy vajaasyöstä oli sulanut bowden tuubin pää.Ender 3 V2 hankittu reilu vuosi sitten, tuli silloin tilattua myös " Trianglelab BMG Extruder V2.0 Bowden Extruder" kannattaako semmoista enää nykyään asentaakkaan ja jos, niin löytyykö enää mistään simppeliä asennusohjetta?
Ender 3 V2 hankittu reilu vuosi sitten, tuli silloin tilattua myös " Trianglelab BMG Extruder V2.0 Bowden Extruder" kannattaako semmoista enää nykyään asentaakkaan ja jos, niin löytyykö enää mistään simppeliä asennusohjetta?
Optoerottimella olisi varmaankin helpointa ohjailla tuota 24V jännitettä. Ensimmäinen googlaustulos SparkFun Opto-isolator Breakout - BOB-09118 - SparkFun Electronics
Olen vähän ihmetellyt miksi pitää olla mekaaninen rele puoljohde rele toimii kissan sähköllä, mahdollisesti nollapiste kytkentä.
Tosin usein kytkevät vain yhden nastan? eli toisio jännite jää kelluvaksi.
Tuli vain mieleen, "solid state relay 240v" haulla löytyi jotain esim RS:Ehkä puolijohdemalleja ei löydy niin helposti tee-se-itse modulien listalta?
Tai hinta?
Juuri julkaistu Voxelab Aquila S2 saattaisi olla sinun tarpeillesi paras vaihtoehto. Suorasyöttö ja täysmetallinen hotend joka pystyy 300 asteeseen asti. Muutamia tahoja on päässyt jo laitetta kokeileen ja ensiarviot ovat varovaisen positiivisia. Firmware näyttäisi olevan hieman keskeneräinen.Eikös tuo 3S1 ole paranneltu versio V2:sta? Itellä tuo 3S1 kiinnostaisi enemmän, koska sillä voi ilmeisesti printata enempi materiaaleja, ja olen valmis maksamaan siitä enemmän. Vielä itse en ole 3d printteriä tilannut, mutta 3S1 vaikuttaisi minulle sopivalta vaihtoehdolta. Tuntuisi, että V2 olisi liian vaikeakäyttöinen aloittelijalle, kun sitä pitäisi modailla, että saa printattua materiaaleja, joita haluaa käyttää. Voisitko myös valaista näitä merkittäviä parannuksen kohtia, joita videoissa on? Olen katsellut noita mainoksia, mutta en ole itse löytänyt mitään "hälyttävää"
Joulun pyhinä oli hyvää aikaa toistaa tätä samaa kaavaa. Kävin "kaikki" premium-buildit läpi ja laskeskelin tarkemmin mitä Voron Trident (300x300 tulostusalalla) tulisi kustantamaan jos itse osat hankkisi. Käytännössä itselleni sallima 500€ budjetti meni viheltäen ohi, vaikka listattuna oli vasta ei-elektroniset osat. Ja se oli vielä halvoilla lineaarijohteilla.Oon jo pitkään halunnut jotain vikkelämpää tulostinta ja yleensä kuvio on toistanut samaa kaavaa: Käyn läpi Voron-, Seckit-, Vezbot-kitit yms highendit, totean ne liian kalliiksi, tuiotan FLSunin Super Raceria ja totean etten halua deltaa ja päädyn kattomaan hinnat alkaen- kiinalaisia Core XY-laitteita. Niistä päädyn aina pähkäilemään Two Treesin SP-5:sta (entinen Sapphire Pro).
Ei se ainakaan virhe ole. Tulostusalue vähän pienehkö mutta säätämisen määrä minimaalinen. Isompaa saa halvemmalla mutta todennäköisesti säätäminenkin lisääntyy.Henkinen päätös on nyt tehty ekan 3D-printterin hankkimiseen. Käyttö ihan vain ihmettely ja värkkäily lasten kanssa. Prusa Mini+ mielessä. Jos olen tekemässä pahaa virhettä valintani kanssa, niin saa kertoa
Niin siis tarkoitat vissiin että V6 heat sink + volcano heat block? Juu semmosena pakettina E3D niitä myy, Volcanoon ei ole kehitetty erillistä ritilää. Ethän vain ole ostanu mitään kopio-kamoja kiinasta? Meinaan just sen takia noi "premium-buildit" on kalliita kun niissä ei käytetä kopioita. On hankala kuvittelella että pystyisit rakentamaan alle 500 eurolla tulostimen joka olisi merkittävästi parempi kuin Ender 3? Moni tulostinvalmistajakin on yrittänyt, ovat yrittäneet todella kovasti.Ajatus on käyttää v6+volcano yhdistelmää, koska niitä osia löytyy omasta jemmasta. En ainakaan vielä ole saanut perusteltua itselleni minkään kalliiimman ostoa, koska pullonkaulana kuitenkin on se, ehtiikö muovi lämpeämään suuttimessa. Vai olenko väärässä?
Itseasiassa se on aika helppoa rakentaa 500e parempi tulostin kuin Ender3.Niin siis tarkoitat vissiin että V6 heat sink + volcano heat block? Juu semmosena pakettina E3D niitä myy, Volcanoon ei ole kehitetty erillistä ritilää. Ethän vain ole ostanu mitään kopio-kamoja kiinasta? Meinaan just sen takia noi "premium-buildit" on kalliita kun niissä ei käytetä kopioita. On hankala kuvittelella että pystyisit rakentamaan alle 500 eurolla tulostimen joka olisi merkittävästi parempi kuin Ender 3? Moni tulostinvalmistajakin on yrittänyt, ovat yrittäneet todella kovasti.
Mutta jos oikeasti haluat premiumia, kannattaisi katsella E3D:n uusinta Revo -sarjaa. Esimerkiksi Revo Hemerassa on direct drive paketin paino onnistuttu pudottamaan niin pieneksi, että sillä taitaa jo oikeasti saavuttaa bowden-nopeuksia.
Jep, sellainen setti. Trianglelabsin kamoja nuo ovat. Voron Designsin "sourcing guide" listaa nuo ykkösvaihtoehdoksi viitteelläNiin siis tarkoitat vissiin että V6 heat sink + volcano heat block? Juu semmosena pakettina E3D niitä myy, Volcanoon ei ole kehitetty erillistä ritilää. Ethän vain ole ostanu mitään kopio-kamoja kiinasta? Meinaan just sen takia noi "premium-buildit" on kalliita kun niissä ei käytetä kopioita.
Niin no, en itekkään tiedä mitä odotuksia mulla "valmiin" tulostimen suhteen on. En tiedä saanko mitään etua CoreXY:stä cartesianin sijaan, mutta koska se tuntuu olevan 3D-tulostimille sama mitä fidget spinner oli muksuille joku vuosi sitten, päätin mennä muodin mukaan. Sapphiren valitsin lähinnä vain sen tukevan rungon ja semipätevän (eli jatkokehityskelpoisen) rakenteen johdosta. Ja 300x300 tulostusalan johdosta. Tuosta on helppo tehdä nopeampi kuin mun Ender 3 Max, mutta pystyykö se samaan toistettavuuteen niillä nopeuksilla jää nähtäväksi. Maxia kun ei nähtävästi voi piiskata samaan malliin kuin pienempää Enderiä, ainakin mulla suurehkot accellerationit aiheuttaa hihnojen resonointia ja kaikkea muuta epäkivaa. Ehkäpä siksi isommissa CR-sarjalaisissakin on 9mm remmit 6mm sijaan.On hankala kuvittelella että pystyisit rakentamaan alle 500 eurolla tulostimen joka olisi merkittävästi parempi kuin Ender 3? Moni tulostinvalmistajakin on yrittänyt, ovat yrittäneet todella kovasti.
Mutta jos oikeasti haluat premiumia, kannattaisi katsella E3D:n uusinta Revo -sarjaa. Esimerkiksi Revo Hemerassa on direct drive paketin paino onnistuttu pudottamaan niin pieneksi, että sillä taitaa jo oikeasti saavuttaa bowden-nopeuksia.
Lol, sittenhän sulla on himskatin helppo bisnes siinä! Sun kannattaa ehdottomasti ruveta pikaisesti hommiin, koska Creality myy miljoonia printtereitä, sulla pitäisi tuossa olla järkyttävän iso business!Itseasiassa se on aika helppoa rakentaa 500e parempi tulostin kuin Ender3.
Trianglelabs on kyllä kopioista paras, mutta jos joku rupee väittämään sitä paremmaksi kuin E3D, putoo kaikki uskottavuus siitä lähteestä. Toki voidaan keskustella onko järkeä pistää 150 euroa hotendiin jos 20 eurolla saa hotendin joka on 90% sen kalliimman laadusta, mutta mä luulin että oikeesti oli tarkoitus tehdä premium-tason tulostin. Jos Trianglelabs riittää "premium" arvosanaan, niin mikäs E3D osilla sitten on? Superpremium?Jep, sellainen setti. Trianglelabsin kamoja nuo ovat. Voron Designsin "sourcing guide" listaa nuo ykkösvaihtoehdoksi viitteellä
Trianglelab sells inexpensive clones of the E3D v6 assembly that is as good, if not better, than the original part. There is no reason to buy the "legit" part here unless you don't like money.
Yks vaihtoehto on, että ostat vain heat breakin laadukkaalta valmistajalta, periaatteessa vain sen koneistamisella on iso merkitys siinä kuinka paljon(/vähän) saat tutkoksia aikaan. Mutta siis tämä vain jos haluat oikeasti hyvän tulostimen, mutta saattaakin olla että ymmärsin aikomuksesi väärin ja haluatkin vain nopean tulostimen.Meinasin koittaa ensin "4mm" heatbrakella, eli bowden tulee suuttimeen asti kuten MK8:issa. Silloin (heat braken / heatsinkin laadusta riippuvaa heat creapia lukuunottamatta) ei paljoa merkitystä pitäisi olla muulla kuin suuttimen laadulla. On mulla tuolla jemmassa myös "all metal" (eli bowden tulee heat brakea vasten) ja "ptfe" (missä bowden menee melkein heatbraken kavennukseen asti) heatbraketkin, eli valinnan varaa on.
Tulostuslaatu ja tulostusnopeus ovat 2 eri asiaa. Vaikka pistäisit 5000 euroa tulostimeen ja haluat vähintään yhtä hyvää laatua kuin mitä halpiskiina-Enderit tekee, et voi tulostusnopeutta merkittävästi nostaa sen Enderin nopeudesta. Toki voit suuren nopeuden tulostusjälkeä parantaa jäykistämällä runkoa, keventämällä tulostuspäätä, panostamalla heat blockiin ja pistämällä isompia ja laadukkaampia hihnoja, mutta silti nopeudella on kääntöpuolensa. Olen ymmärtänyt että nopeuksia kaihoavat eivät ole tarkkoja tulostuslaadusta, joten edottamasti sitten myös joku 0.8mm suutin sinne niin vielä kaksinkertaistat nopeuden! Volcanoon vielä vähän lisää lämpöä niin pitäisi pysyä mukana.Niin no, en itekkään tiedä mitä odotuksia mulla "valmiin" tulostimen suhteen on. En tiedä saanko mitään etua CoreXY:stä cartesianin sijaan, mutta koska se tuntuu olevan 3D-tulostimille sama mitä fidget spinner oli muksuille joku vuosi sitten, päätin mennä muodin mukaan. Sapphiren valitsin lähinnä vain sen tukevan rungon ja semipätevän (eli jatkokehityskelpoisen) rakenteen johdosta. Ja 300x300 tulostusalan johdosta. Tuosta on helppo tehdä nopeampi kuin mun Ender 3 Max, mutta pystyykö se samaan toistettavuuteen niillä nopeuksilla jää nähtäväksi. Maxia kun ei nähtävästi voi piiskata samaan malliin kuin pienempää Enderiä, ainakin mulla suurehkot accellerationit aiheuttaa hihnojen resonointia ja kaikkea muuta epäkivaa. Ehkäpä siksi isommissa CR-sarjalaisissakin on 9mm remmit 6mm sijaan.
No sanopa muuta. Vuoden olen ollut leikkausjonossa, ja leikataan vasta jos henkeä uhkaa, sillä leikkaussalit ovat edelleen kiinni rokottamattomien tehohoidon takia. Polvestakin olin vuoden terveyskeskus-limbossa ja viimeisin lääkärin määräys 2-3kk kotihoidosta (odotellaan muuttuuko polvi itsekseen) kyllästyin ja menin yksityiselle jossa polvi hoidettiin kuntoon 3 päivässä.Normaaliolosuhteissa tuskin tälläistä nakertelisin, mutta oon nyt ollut melkein kolme kuukautta sairaslomalla, mistä viimeinen 1,5kk oon ollut selkäleikkausjonossa ilman tietoa leikkauspäivämäärästä. Sanoisinkin, että valmista tulostinta suurempi painoarvo tässä projektissa on mielenkiinnon ylläpitämistä johonkin. Ja osa sitä mielenkiintoa on etsiä juuri niitä halvempia vaihtoehtoja ja käyttökokemuksia niistä.
Revoilla on joo hintaa ja niiden toimituksetkin vissiin alkaa vasta ens kuussa. E3D patentoi suurimman osan Revon toimintamekanismista, mutta suuttimien pikavaihtosysteemin vissiinkin jättivät avoimeksi, joten muutamassa kuukaudessa alkaa Kiinasta tuleen kopioita siitä. En yllättyisi jos kopiovat koko Revon, mutta kuulemma E3D aikoo sen suhteen olla agressiivinen ja ärhentelevät kopiot pois markkinoilta. Orbiterista mulla ei kyllä ole mitään kokemusta, mutta eikös Bondtech myy omiaankin noin 70 euroon?Revo Hemeran hinnalla saa jo tulostimen, joten sen tiputan kyllä heti laskuista pois, mutta kiitos ehdotuksesta. Tähän mennessä loogisimmaksi vaihtoehdoksi direct drivelle (tai melkein directille) on tuon V6-volcanon pariksi laittaa LDO Orbiter V2, mitä maailmalla käyttävät paljon noissa .. noh, vikkelämmissä tulostimissa. V1.5 on ilmeisesti hieman uudelleensuunniteltu, eli ruiskupuristamista varten modattu, "piraattikopio" alkuperäisestä Orbiterista, joten tuo V2 Bondtechin rattaineen vaikuttaa aika pätevältä noin 70 euron hintaan.
(Edit) Orbiter V2 moottoreineen painaa noin 135gr, joten mikään möhkö sekään ei ole.
No, kun miettii, että pelkkä ender 3 maksaa sen 150e, ja käyttää sitä runkona, niin siihen jää helposti sellaiset 350e millä saa jo parennettua sitä aika helvetisti... tuohon 350e budjettiin saa jo linear railssit, dual z, (yhdellä z oli aika tuskasta noi railssit pidemmän päälle ainakin cr10:ssä) paremman emon, hotendin. ym. muuta pientä kivaa.Lol, sittenhän sulla on himskatin helppo bisnes siinä! Sun kannattaa ehdottomasti ruveta pikaisesti hommiin, koska Creality myy miljoonia printtereitä, sulla pitäisi tuossa olla järkyttävän iso business!
Kun tähän mennessä kukaan ei ole pystynyt näyttämään miten he parantavat Ender 3:n tulostusjälkeä asentamalla linear railit, pitäydyn omassa kannassani että vaikka niiden avulla pidennetään tulostimen huoltoväliä, ne eivät tee Ender 3:sta merkittävästi parempaa tulostinta.No, kun miettii, että pelkkä ender 3 maksaa sen 150e, ja käyttää sitä runkona, niin siihen jää helposti sellaiset 350e millä saa jo parennettua sitä aika helvetisti... tuohon 350e budjettiin saa jo linear railssit, dual z, (yhdellä z oli aika tuskasta noi railssit pidemmän päälle ainakin cr10:ssä) paremman emon, hotendin. ym. muuta pientä kivaa.
Ja enderiä käytin pohjana kun ne on halpoja, ja runko on melkein hyvä. (ei paras mahdollinen pohja, mutta aika hyvä) Kun oletuksena oli että ei ole tulostinta ollenkaan.
Öh, ei. Annoin ehkä väärän kuvan.mutta mä luulin että oikeesti oli tarkoitus tehdä premium-tason tulostin. Jos Trianglelabs riittää "premium" arvosanaan, niin mikäs E3D osilla sitten on? Superpremium?
Lähtökohtana on siis hinnat-alkaen kiinalainen CoreXY. Tää on enemmän "Can you polish a turd" kuin "premium-build". Jos tavoite olisi premium, lähtökohta olisi jotain aivan muuta.highendit, totean ne liian kalliiksi .. päädyn kattomaan hinnat alkaen- kiinalaisia Core XY-laitteita
Joo nyt ollaan jo vähän samalla sivullaTulostuslaatu ja tulostusnopeus ovat 2 eri asiaa. Vaikka pistäisit 5000 euroa tulostimeen ja haluat vähintään yhtä hyvää laatua kuin mitä halpiskiina-Enderit tekee, et voi tulostusnopeutta merkittävästi nostaa sen Enderin nopeudesta. Toki voit suuren nopeuden tulostusjälkeä parantaa jäykistämällä runkoa, keventämällä tulostuspäätä, panostamalla heat blockiin ja pistämällä isompia ja laadukkaampia hihnoja, mutta silti nopeudella on kääntöpuolensa. Olen ymmärtänyt että nopeuksia kaihoavat eivät ole tarkkoja tulostuslaadusta, joten edottamasti sitten myös joku 0.8mm suutin sinne niin vielä kaksinkertaistat nopeuden! Volcanoon vielä vähän lisää lämpöä niin pitäisi pysyä mukana.
Mjoo, Terveystalon lähetteellä (ja magneettikuvilla) ne mut Tyksiin lähetti, diagnoosina välilevyn prolapsi ja hermokanava täysin tukossa. Molemmissa paikoissa lekurit ei paljoa muuta ehdotellut kuin leikkausta, Terveystalossa se olisi maksanut jotain 5-10ke joten nyt odotellaan. Ehkä viikko, ehkä kaks kuukautta. Ei voi tietää. Tyksissä ei ainakaan neurokirurgian salit ole kiinni, mutta en usko että ovat myöskään täydellä kapasiteetilla. Selkä ei pahemmin satu, mutta säteilee jalkoihin, eikä kestä kävelyä tai seisomista kuin hetken. Lähikaupassa voi just käydä, mutta naapurin kanssa ei voi jäädä hetkekskään juttelemaan ellei saa persettä penkkiin, muuten lähtee jalat alta. Kolmet eri särkylääkkeet ja se, etten oo kuukauteen ees yrittäny nukkua sängyssä, tekee olon siedettäväks.No sanopa muuta. Vuoden olen ollut leikkausjonossa, ja leikataan vasta jos henkeä uhkaa, sillä leikkaussalit ovat edelleen kiinni rokottamattomien tehohoidon takia.
Näyttää olevan tuo LGX Lite sitä luokkaa joo, Orbiter about 10 grammaa kevyempi. No, sitä pitää katsoa myöhemmin, aluksi toi tulee bowden-setupilla.Orbiterista mulla ei kyllä ole mitään kokemusta, mutta eikös Bondtech myy omiaankin noin 70 euroon?
Siinä on vain se, että 95% potentiaalisista 3D tulostimen ostajista ei ikinä saa Prusan printteristä arvoa "ulosmitattua" tekemillään tulosteilla. Itse käytän tulostimia työhommissa, mutta normaali kotitulostelija benchy-armeijan ja maljakoiden jälkeen keksii keskimäärin todella vähän hyödyllistä tulostettavaa (usko pois, tästä on vuosien varrella keskusteltu monessa eri paikkaa ja en ole keksinyt tuota väittämää itse vaan se on lukemattomien ihmisten itsestään sanomaa).Kyllä mä voin Prusaa suositella ensimmäiseksi tulostimeksi, jos budjetti kestää. Kasaamisen jälkeen ei ole tarvinnut säätää, pari kertaa first layerin kalibroinut. Prusan muoviosat ovat PETG:stä printattuja, en osaa sanoa sitten olisiko noi halvempia tuottaa massana jostain kiinasta.
No sitten ymmärsin sun alkuperäisen postauksen vähän väärin kun puhelit Voroneista ja muistaTää on enemmän "Can you polish a turd" kuin "premium-build". Jos tavoite olisi premium, lähtökohta olisi jotain aivan muuta.
Bondtech käy sekä bowden- että dd-setuppeihin! Jos kun kerran ei ollut premium printteri tekeillä, niin mainitsemaltasi Trianglelabsilta on erittäin hyvä kopio alkuperäisestä ruotsalaisesta ja senkin mukana tulee muutos-osat vaihtamiseen bowdenista direct driveen.Näyttää olevan tuo LGX Lite sitä luokkaa joo, Orbiter about 10 grammaa kevyempi. No, sitä pitää katsoa myöhemmin, aluksi toi tulee bowden-setupilla.
Siinä on vain se, että 95% potentiaalisista 3D tulostimen ostajista ei ikinä saa Prusan printteristä arvoa "ulosmitattua" tekemillään tulosteilla.
Isompaan ryhmään mahtuu enemmän erilaisia osaajia. Tuon nätimmin en osaa asiaa sanoaAinakin enderiin liittyvissä keskusteluissa monesti tulee esiin kuinka tulostinta joutuu usein säätämään ja kalibroimaan
Siinä on vain se, että 95% potentiaalisista 3D tulostimen ostajista ei ikinä saa Prusan printteristä arvoa "ulosmitattua" tekemillään tulosteilla. Itse käytän tulostimia työhommissa..
Ylläolevaan viitaten väittäisin, että jos et pidä hintaa pahana, tuskin kadut ostosta.Prusa Mini+ mielessä. Jos olen tekemässä pahaa virhettä valintani kanssa, niin saa kertoa
Tai sitten ehkä enemmän kyse on siitä minkä tasoinen laite kannattaa harrastuksen aluksi hankkia.Prusa vs. Creality (tai muu vastaava) keskustelu on mun mielestäni hyvin lähellä Mac vs. PC tai iPhone vs Android vääntöä. Siihen ei ole oikeaa vastausta, vain mielipiteitä puolesta ja vastaan.
Kummassakin tapauksessa halvemman vaihtoehdon kannattajat näkevät kalliimman hinnassa ilmaa, jonka taas kalliimman vaihtoehdon valinneet näkevät perusteltuna siitä kokonaisuudesta tai käyttökokemuksesta minkä ovat saaneet.
Jeyers?Mikä mahtaa olla tällä hetkellä Ender 3, BL-Touchilla paras, TOIMIVA firmis?.Löytyykö linkkiä.
Jeyers?
Eiks klipper vaadi jonku raspin tms älyksi?Eikö Klipper oo se juttu nykyään? Vai oliko tää joku ansakortti.
Mulla on klipperi ja fluiddpi käytössä raspberryssä. Ja toi ender 3 max näyttö ihan normaalisti käytössä samalla.Joo, näin olen ymmärtänyt ja enderin oma näyttö jää käytöstä mutta se parin kympin zero W 2 riittää kuulemma hyvin sen ajoon.