Riippuu lähinnä siitä palvelusta minkä amazon valitsee, ja yleensä se on se halvempi "maata pitkin" kulkeva kuljetus. Sillä menee Saksasta Helsinkiin tuo 3-5 päivää.Nämä nyt voi riippua asuinpaikasta. Upsin toimittamat Amazonin paketit on mulla tulleet parhaimmillaan alle vuorokaudessa. Enkä asu missään suuressa kaupungissa.
Miksei uskaltaisi? Tietääkseni palautusoikeus on aina olemassa.Kokemuksia iPad warehouse diileistä? Tai vastaavista Apple tuotteista. Uskaltaako tilata?
Kyllä ne oletuksena on kotiinkuljetuksella, tosin kaikki on mahdollista etenkin jos kuriirina onkin joku muu kuin DHL/UPS. Kannattaa se ovikoodi laittaa siihen toiselle osoiteriville, niin pääsevät alaovesta sisään. Oma kokemus on se, että eivät todellakaan soittele perään jos on ovikoodi unohtunut osoitteesta, vaan sitten se paketti roudataan sinne noutopisteeseen ja lappu toimitetaan kotiin joskus kun jaksetaan.Roudataanko noi Amazonin expeditedina lähetetyt paketit oletuksena kotiin asti? Epäilemättä sitten rahtifirmasta ja kohdalle osuneesta rahtarista kiinni kiinnostaako sitä soitella kun ei pääsekkään rapun ovesta sisään ilman koodia.
Toimiiko tuo nykyään Suomessakin? Ei tuosta nyt mahdottoman kauaa ole aikaa kun yritin tuota ottaa käyttöön, mutta vain huomatakseni että ei koske Suomea, ainakaan kaikkien pakettien osalta.UPS:llä pystyy yleensä niiden My Choice palvelussa laittaa halutun toimitustavan esim suoraan Access Pointiin tms.
harvemmin noista ketään soittelee
Osalla paketeista tuo ei toimi mutta osalla taas sitten toimii. En tiedä mikä tuossa on taustalla että milloin toimii ja milloin ei.Toimiiko tuo nykyään Suomessakin? Ei tuosta nyt mahdottoman kauaa ole aikaa kun yritin tuota ottaa käyttöön, mutta vain huomatakseni että ei koske Suomea, ainakaan kaikkien pakettien osalta.
Juu, kokeilin viime kuussa ja toimi ihan normaalisti.Onko kukaan tilannut Amazon.de:stä Monthly Invoicing -maksutavalla?
Se kysyy etunimeä, sukunimeä ja henkilötunnusta. Syötin tiedot oikein.
Tilauksen lähettämisen jälkeen 2 minuutin sisällä tulee "Payment has been declined" ja pyytää vaihtamaan maksutapaa.
Luottotiedot ovat ok.
Millähän tavalla Amazon myöntää tai epää tuon kuukausimaksuominaisuuden?
Se on saatavilla Suomessa, Itävallassa ja Saksassa asuville ihmisille.
Ihan samalla tavalla, kuin kaikki muutkin luotottajat: ikä, luottotiedot, ostohistoria, jne. Tein kaikki Prime-päivän ostot tuolla laskulla huvikseen testausmielessä ja aktivoitaessa ei kysytty minulta henkilötunnusta, mutta Amazon ostohistoria on aika pitkä.Millähän tavalla Amazon myöntää tai epää tuon kuukausimaksuominaisuuden?
Kyllä nuo kohtuullisen hyvin ja nopeasti tuotteet toimittavat vaikka valitsisikin sen "normaalin hitaan" toimituksen.6 eri tilausta Prime päiviltä, joista vain yksi on lähtenyt liikkeelle. Vissiin vähän ruuhkaa tuolla nyt.
On kokemusta, käytännössä ovat varmaan aina asiakaspalautuksia. Sitähän ne ei taas listaa tuolla miksi se on palautettu.Oliko kellään kokemusta noista Amazonin warehouse dealsseista?
Olisin tilaamassa itselleni linkin takana olevaa acerin näyttöä, kun vaikuttaa olevan spekseiltään itselleni sopiva. Warehouse dealssissa säästäisin 100€ hinnassa. Kannattaako näyttöä ylipäätään sellaisesta tilata, sillä, että onko riski että on palautettu yksilö, jossa paljon ips glowta...
Päteekö tämä myös Italian Amazoniin? Mites Espanja tai Britti?Jos on yli 40e tuote niin Amazon maksaa asiakaspalautuksen palautuskulut. Korvaus tapahtuu jälkikäteen, eli ensin lähetät tuotteen ja maksat postit ja sitten pyydät Amazonin asiakaspalvelusta postikulujen korvausta.
Jos et ota vastaan niin tuote palautuu Amazonille ja saat siloinkin rahat takaisin, se on helpompi vaihtoehto - en ole itse kyseistä tapaa kokeillut.
Ei ainakaan Conditions/Terms of Sale mukaan. Tiedä sitten mikä käytäntö on kun en ole koskaan tehnyt asiakaspalautusta Italian, Espanjan tai Brittien Amazoniin.Päteekö tämä myös Italian Amazoniin? Mites Espanja tai Britti?
Itselle tuli juuri vakuumi laite warehouse deals:stä. Kone oli iskemätön, ainostaan paketti oli uudelleen teipattu pohjasta. Sinetit oli myös koskemattomia. Muutaman veitsen myös tuolta tilannut, niin ne oli täysin uusia.On kokemusta, käytännössä ovat varmaan aina asiakaspalautuksia. Sitähän ne ei taas listaa tuolla miksi se on palautettu.
Itse tilasin fillaritelineen autoon, siinä oli joku pieni skraapu mutta hinnanalennus normaaliin nähden niin suuri ettei paljoa kiinnostellut. Haiskahti vähän siltä, että oli tarvittu kerraksi telinettä ja palautettu käytön jälkeen kun oli selvästi kasattu ja käytön jälkiä.
Lisäksi pari wlan-pistorasiaa tullut tilattua dealeista, molemmat avattuja paketteja mutta tuotteissa suojamuovit paikallaan. Resetoin ne vielä varmuudeksi ennen käyttöönottoa niin eipä se vaikuttanut kun olivat toimivia kuitenkin, saattaneet palautua koska vekottimien käyttöönotto oli hitusen monimutkaista niin on voinut joltain jäädä tekemättä.
Tuon kyseisen näytön deal-kuvauksessahan lukee noin suunnilleen, että kosmeettisia vikoja pohjassa/takana ja lisätarvikkeet käytetyn näköisiä, eli aikalailla varmasti asiakaspalautus...
Eli Amazon ilmoitti toimitustavaksi Postin ja JJFI-alkuisen seurantanumeron? Niissä kokemuksieni perusteella Postin seuranta alkaa toimia sen päivän iltana, kun paketti Amazonin seurannan mukaan lähtee Saksan Garbsenista. Amazonin seuranta on myös toiminut näiden pakettien kanssa loppuun asti, mutta kaikkia Postin seurannassa näkyviä tapahtumia ei näy (esim. kirjaukset Baltiassa).Postitustapana oli posti, jonka seuranta ei kaiketi Amazonialla toimi millään tavalla? Eli onko mahdollista että paketti ei olekkaan kadonnut vaan se seuranta temppuilee ja Amazon siinä samalla? Postin omassa seurannassa seurantakoodia ei kuitenkaan löydy ainakaan vielä.
Mjuuh, jos paketin on tarkoitus näkyä Amazonin seurannassa jollain tavalla niin ovat todennäköisesti onnistuneet hävittämään paketin heti alkumetreillä tai Postin järjestelmien sekoilu sekoittaa Amazonin järjestelmää.Eli Amazon ilmoitti toimitustavaksi Postin ja JJFI-alkuisen seurantanumeron? Niissä kokemuksieni perusteella Postin seuranta alkaa toimia sen päivän iltana, kun paketti Amazonin seurannan mukaan lähtee Saksan Garbsenista. Amazonin seuranta on myös toiminut näiden pakettien kanssa loppuun asti, mutta kaikkia Postin seurannassa näkyviä tapahtumia ei näy (esim. kirjaukset Baltiassa).
Jos paketti ei näy Postin seurannassa, veikkaan että paketti on hukkunut jo ennen Postille luovutusta. Nuo Amazonin Posti-toimitukset voivat kiertää tapauksesta riippuen aika monenkin varaston kautta ennen Garbsenia ja Postille siirtymistä (tämän näkee Amazonin seurannasta).
Mutta aina on kyllä mahdollista että paketti ilmestyy vielä.
Jaa, ja näemmä Postilla on ollut ilmeisesti eilisestä asti jokin häiriö seurannassa (ks. alapalkki sivulla Etusivu - Posti henkilöasiakkaille), josta voi myös johtua tuo paketin näkymättömyys, tai mahdollisesti jopa tuo Amazonin uudelleenlähetys.
Itsellekin tulee UPS:lta viesti, mutta ei sen ole väliä mitä siinä lukee tai mitä siihen vastaa. Paketti tuodaan jokatapauksessa saman päivän aikana kotiin, jos se on aamulla saapunut helsinkiin -ja hyvä niin, mutta pitäähän tuo tietääItsellä toimii ainakin hyvin. Tekstari tulee ja kysytään ollaanko kotona tai voiko kuljettaa Access pointtiin.
Ei nuo Access Pointit kauheasti lämmitä. Pohjoisin semmoinen löytyy Mikkelistä. Esim. Jyväskylässä 0kpl. Pitkään täällä UPS toimikin ihan kohtuullisesti, tuli viestiä etukäteen saapuvasta paketista ja kuski jaksoi tulla kotiovelle asti jos ei soittanut. Nyt kesällä sitten alettu tekemään sitä, että käydään ulko-ovella kääntymässä ja kuitataan, että ei nyt pysty. Sitten saa soitella intialaisille asiakaspalveluun ja yrittää junailla paketti jotenkin muutamaa askelta pidemmälle tai edes puhelinsoittoa kun paketti on lähistöllä.Itsellä toimii ainakin hyvin. Tekstari tulee ja kysytään ollaanko kotona tai kuljetetaanko Access pointtiin.
Ei se ole välttämättä noin, suomessa nuo jakaa paikallinen kuljetusfirma ja haku tapahtuu yrityksen varikolta, kuulemma yrittävät toisenaki päivänä jos ensimmäisenä ei onnistu, ainakin täällä. 2pvä sitten oli vastaava amazon.de UPS paketti jolloin kysyin.Eipä tullut kuin tekstari tunti sitten, että viedään sun paketit noutopisteeseen.
Pakettinne siirtyy noutopisteeseen.
Hei, UPS-lähetyksesi toimitetaan UPS Access Point -toimipaikkaan.
HUOM! Lähetys on yleensä noudettavissa n. klo 18.00 jälkeen tämän viestin saapumispäivänä.
Osoitteessa UPS.com voit tarkistaa, onko lähetyksesi jo noudettavissa.
Voimassa oleva kuvallinen henkilöllisyystodistus vaaditaan noudon yhteydessä.
Näet Access Point -toimipaikan osoitteen, aukioloajat ja viimeisen noutopäivän vierailemalla osoitteessa UPS.com ja antamalla numeron: xxxc
Ystävällisin terveisin, UPS Finland Oy
Kuten todettu se että siellä ajaa kolmas osapuoli ei tarkoita että niin on joka paikassa. Kyllä noilla ihan omat UPS rekat ja työntekijät on, eli ei jaeta isoimmissa kaupungeissa kolmansien osapuolien toimesta .Ei se ole välttämättä noin, suomessa nuo jakaa paikallinen kuljetusfirma ja haku tapahtuu yrityksen varikolta, kuulemma yrittävät toisenaki päivänä jos ensimmäisenä ei onnistu, ainakin täällä. 2pvä sitten oli vastaava amazon.de UPS paketti jolloin kysyin.
Kuriiripalvelu Pohjois-Pohjanmaalla | Kolliveikot Oy
Omat UPS kokemukset ovat parin vuoden takaa:Vituttaa järjestään kyllä se, että Amazon käyttää UPSia.
Aamulla kyllä oltu kotona ja hereillä kahdenkin ihmisen voimin, ei ole soiteltu puhelimeen saati edes ovisummeria. Helvetin yllättävää.
Joskus myöhemmin saa kuulemma noutopisteestä, siihenkin löytyy osoite, Kauniaistentie 1, eikä muuta tietoa. Piti etsiä netistä mikä firma siinä on, ilmeisesti Teboilin huoltamo?!
Tilasin ekaa kertaa saksan amazonista ja laitoin tuon pankin kun korttia en jaksanu noukkia niin miten tuo nyt toimii? Kun lähettävät jne niin pitääkö käydä v-pankissa hyväksymässä maksu vai miten?
Kyseessä on ymmärtääkseni ns. SEPA-suoraveloitus. Riippunee pankista miten toimii, OP:lla on tälläinen ohje SEPA-suoraveloituslupa-sivulla:Tilasin ekaa kertaa saksan amazonista ja laitoin tuon pankin kun korttia en jaksanu noukkia niin miten tuo nyt toimii? Kun lähettävät jne niin pitääkö käydä v-pankissa hyväksymässä maksu vai miten?
Eli ainakin OP:lla sen pitäisi oletuksena tulla hyväksyttäväksi maksuksi.op.fi sanoi:Voit estää tai sallia SEPA-suoraveloitusten veloittumisen tililtä. Oletusarvoisesti kaikilla tileillä on päällä veloitusten esto. Jokaiselle tilille voi asettaa myös laskuttajakohtaisia rajoituksia, jos laskuttajalta on jo saapunut SEPA-suoraveloituspyyntö. Voit hyväksyä yksittäisen SEPA-suoraveloituksen hyväksymättömien maksujen sivulla, vaikka tilillä olisi esto päällä. Yksittäisen maksun hyväksyminen ei vaikuta voimassa oleviin SEPA-suoraveloituslupiin.
Itse tilasin kans jonkun pari terasen ssd lätyn kun sopuhintaan sai. Deutche postilla lähti eikä mitään seurantanumeroa ja luvattu delivery päiväkin meni jo Hassu firma kun ilmeisesti kirjepostina laitetaan parin satkun ssd-levyjä hupskeikkaa. No eikai siinä, lupailivat lähetellä uutta jos ei nyt muutamaan päivään tipahtele postilaatikostaNäköjään Amazonin SSD-tilaus tulikin suoraan postiluukkuun (DHL toimitus).
Myös kerran hävitetty emolevykin lähti matkaan, tällä kertaa UPS eikä Posti. Vielä kun nuo muistikammat lähtisivät matkaan niin olisi hyvä.
Sitä myös tässä ihmettelen että kun peruin persiilleen menneestä emolevy+muistit toimituksesta pelkästään muistien tilauksen, täytyykö minun vielä erikseen vetää tilaushistoriassa jököttävä muistikitti "palautusrumban" läpi? Kun tilauksesta jäi tilaushistoriaan kaksi kappaletta emolevyjä ja muisteja, kaksoiskappaleissa hinnaksi on merkitty 0€ ja oikea hinta näkyy vain siinä persiilleen menneessä toimituksessa (mistä voi klikkailla palautus/yms. toimintoja).
Tänne tulee viesti kun paketti on Helsingissä että huomenna tuodaan silloin ja silloin, näin voit vaihtaa toimitusaikaa tai -paikkaa. Ei kuitenkaan vaihtunut toimituspaikka kun sitä yritin.Itsellekin tulee UPS:lta viesti, mutta ei sen ole väliä mitä siinä lukee tai mitä siihen vastaa. Paketti tuodaan jokatapauksessa saman päivän aikana kotiin, jos se on aamulla saapunut helsinkiin -ja hyvä niin, mutta pitäähän tuo tietää