Z390 (Coffee Lake - R) LGA1151 -emolevyt yleisthreadi

Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 508
Nonni, nyt on kattavammin testejä ajettu. 5GHz ei mee ees 1.42V, pääsee kyl windowsiin, mut prime johtaa lyhyen ajon jälkee blue screeniin. Nyt saatu paras 4,9GHz @ 1.4V


upload_2019-7-25_21-25-25.png
Tossa lämpöjän parin small fft kierroksen jälkee. Kämpän ~28C ilman lämpötila ei auta yhtää :tdown: Barrow blokki käytös, välissä arctic mx-4:t. VRM pysyy yllättävän viileenä vaikka sen siili on aika säälittävä ja radit hönkii sisään lämmitettyä ilmaa. Tosin noi poistot on iha tos vieres.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Nonni, nyt on kattavammin testejä ajettu. 5GHz ei mee ees 1.42V, pääsee kyl windowsiin, mut prime johtaa lyhyen ajon jälkee blue screeniin. Nyt saatu paras 4,9GHz @ 1.4V



Tossa lämpöjän parin small fft kierroksen jälkee. Kämpän ~28C ilman lämpötila ei auta yhtää :tdown: Barrow blokki käytös, välissä arctic mx-4:t. VRM pysyy yllättävän viileenä vaikka sen siili on aika säälittävä ja radit hönkii sisään lämmitettyä ilmaa. Tosin noi poistot on iha tos vieres.
Mitä versiota käytät primestä? Ite käytän 26.6, tämä versio ei käytä avx komentoja ollenkaan.

En tiedä onko hyvä yksilö minulla. Hion prossun takaiseksi ja samoiten jäähyn NHD-15 pohjan. Ennen hiontaa 4,9GHz@1.3v ja hionnalla sain 5.0ghz vakaaksi. Primen lisäksi myös IBT vakaa High testillä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 050
Mitä versiota käytät primestä? Ite käytän 26.6, tämä versio ei käytä avx komentoja ollenkaan.

En tiedä onko hyvä yksilö minulla. Hion prossun takaiseksi ja samoiten jäähyn NHD-15 pohjan. Ennen hiontaa 4,9GHz@1.3v ja hionnalla sain 5.0ghz vakaaksi. Primen lisäksi myös IBT vakaa High testillä
Kuinka näkyi lämmöissä hionta?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Kuinka näkyi lämmöissä hionta?
Prime 26.6 ajossa lämmöt pysyy samana 95-99 small ftt ennen hiontaa 4.9 oli vakaa ja nyt 5.0 eli lämmöt samat, mutta kellotaajuus nousi. Minulla seka cooleri, että prossu oli kuperia. 3dmarkin ajoin ja lämmöt 80-85 corejen välillä. En ole mitään rakasta pelaillut näin helteiden aikaan. Muutto hommien ja helteiden jälkeen raskaammat pelit testiin. Esim Anthem, Division 2
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Itsellä ilmentynyt tässä parin viime kuukauden aikana outoja Killing Floor 2:n jäätymisiä parin tunnin pelisession jälkeen.

Aiemmalla 7700K@5.4Ghz prossullani pidin CPU DMI jännitteen jossain 1.25V. Nyt ollut tällä 9900K@5.4Ghz jostain syystä (varmasti mun omia känni-säätöjä) että toimiihan tämä samaisen jännitetteen ollessa vain 1.15V.

Äsken kaatui taas ja laitoin ko. asetuksen autolle niin eipä postannutkaan enää, heitin sitten 1.18V ja heti nousi kone ylös. Jatketaan nyt 1.20V:lla josko olisi kone vakaa KF2:ssa.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Itsellä ilmentynyt tässä parin viime kuukauden aikana outoja Killing Floor 2:n jäätymisiä parin tunnin pelisession jälkeen.

Aiemmalla 7700K@5.4Ghz prossullani pidin CPU DMI jännitteen jossain 1.25V. Nyt ollut tällä 9900K@5.4Ghz jostain syystä (varmasti mun omia känni-säätöjä) että toimiihan tämä samaisen jännitetteen ollessa vain 1.15V.

Äsken kaatui taas ja laitoin ko. asetuksen autolle niin eipä postannutkaan enää, heitin sitten 1.18V ja heti nousi kone ylös. Jatketaan nyt 1.20V:lla josko olisi kone vakaa KF2:ssa.
Varmaan päivittynyt peli tai joku. Rasittaa selkeästi epävakaata kiveäsi liikaa nyt. Tai sitten pölyä kerääntynyt koneen sisään joka johtaa muutaman asteen lämmön nousuun ja kaataa selkeästi epävakaan koneesi.
 
Liittynyt
25.10.2018
Viestejä
664
Itsellä ilmentynyt tässä parin viime kuukauden aikana outoja Killing Floor 2:n jäätymisiä parin tunnin pelisession jälkeen.

Aiemmalla 7700K@5.4Ghz prossullani pidin CPU DMI jännitteen jossain 1.25V. Nyt ollut tällä 9900K@5.4Ghz jostain syystä (varmasti mun omia känni-säätöjä) että toimiihan tämä samaisen jännitetteen ollessa vain 1.15V.

Äsken kaatui taas ja laitoin ko. asetuksen autolle niin eipä postannutkaan enää, heitin sitten 1.18V ja heti nousi kone ylös. Jatketaan nyt 1.20V:lla josko olisi kone vakaa KF2:ssa.
No ei luulisi kyllä olevan ihmettelemistä vaikka 5.4 GHz @ 1.2V kaatuisikin vielä. Silti silicon lottery voittaja tuo prossu noilla kellotaajuuksilla ja volteilla kuitenkin. :D Mikähän mahtaisi olla keskiverto 9900K -prosessori... Varmaan joku 5 GHz @ 1.3V?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 508
Mitä versiota käytät primestä? Ite käytän 26.6, tämä versio ei käytä avx komentoja ollenkaan.

En tiedä onko hyvä yksilö minulla. Hion prossun takaiseksi ja samoiten jäähyn NHD-15 pohjan. Ennen hiontaa 4,9GHz@1.3v ja hionnalla sain 5.0ghz vakaaksi. Primen lisäksi myös IBT vakaa High testillä
29.4, näkyyhän se tossa kuvassa. Olen harkinnut IHS:n ja blokin pohjan hiontaa myös
 
Viimeksi muokattu:

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Varmaan päivittynyt peli tai joku. Rasittaa selkeästi epävakaata kiveäsi liikaa nyt. Tai sitten pölyä kerääntynyt koneen sisään joka johtaa muutaman asteen lämmön nousuun ja kaataa selkeästi epävakaan koneesi.
Ei todellakaan ole mikään epävakaa prossu kun pelatessa hyvä kun käy lämpötila plussan puolella, yleensä on lämmöt pakkasella ja vakaaksi testattu ajat sitten. Pölyllä ei mitään väliä mulla kun ei ole tuulettimia kuin näyttiksessä kun en käytä mitään mopoja kuten ilma- tai vesijäähyjä.

No ei luulisi kyllä olevan ihmettelemistä vaikka 5.4 GHz @ 1.2V kaatuisikin vielä. Silti silicon lottery voittaja tuo prossu noilla kellotaajuuksilla ja volteilla kuitenkin.
Ei ole mikään Silikooni loton voitto prossu vaan ihan tavallinen korkkaamaton prossu enkä ole puhunut VCoresta vaan DMI jännitteestä.

Vcore mulla kuorman mukaan peleissä 1.38-1.40V, rasitusohjelmissa, kuten Primessa ~1.42V.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Ei todellakaan ole mikään epävakaa prossu kun pelatessa hyvä kun käy lämpötila plussan puolella, yleensä on lämmöt pakkasella ja vakaaksi testattu ajat sitten. Pölyllä ei mitään väliä mulla kun ei ole tuulettimia kuin näyttiksessä kun en käytä mitään mopoja kuten ilma- tai vesijäähyjä.


Ei ole mikään Silikooni loton voitto prossu vaan ihan tavallinen korkkaamaton prossu enkä ole puhunut VCoresta vaan DMI jännitteestä.

Vcore mulla kuorman mukaan peleissä 1.38-1.40V, rasitusohjelmissa, kuten Primessa ~1.42V.
Mikä sulla oli prossun jäähy? Oletko katsonut esim Intel Extreme Tuning softalla throttlaako prossu?
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Ei todellakaan ole mikään epävakaa prossu kun pelatessa hyvä kun käy lämpötila plussan puolella, yleensä on lämmöt pakkasella ja vakaaksi testattu ajat sitten. Pölyllä ei mitään väliä mulla kun ei ole tuulettimia kuin näyttiksessä kun en käytä mitään mopoja kuten ilma- tai vesijäähyjä.


Ei ole mikään Silikooni loton voitto prossu vaan ihan tavallinen korkkaamaton prossu enkä ole puhunut VCoresta vaan DMI jännitteestä.

Vcore mulla kuorman mukaan peleissä 1.38-1.40V, rasitusohjelmissa, kuten Primessa ~1.42V.
Jos ei ole epävakaa niin sitten ei varmaan kone kaadu pelatessa :vihellys:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
816
Ei todellakaan ole mikään epävakaa prossu kun pelatessa hyvä kun käy lämpötila plussan puolella, yleensä on lämmöt pakkasella ja vakaaksi testattu ajat sitten. Pölyllä ei mitään väliä mulla kun ei ole tuulettimia kuin näyttiksessä kun en käytä mitään mopoja kuten ilma- tai vesijäähyjä.


Ei ole mikään Silikooni loton voitto prossu vaan ihan tavallinen korkkaamaton prossu enkä ole puhunut VCoresta vaan DMI jännitteestä.

Vcore mulla kuorman mukaan peleissä 1.38-1.40V, rasitusohjelmissa, kuten Primessa ~1.42V.
Kokeile tiputaa 100Mhz prossun kelloja ja koita jäätyileekö KF2 vielä, vaikkei mikään mopojäähy olekkaan!
 
Liittynyt
29.05.2019
Viestejä
50
Jos nyt rakentelisi i5-9600k ympärille peruspelikonetta, niin onko nuo reilun satasen hinnat alkaen-emot niin kuraa ettei kannata harkita? Wlania ei tarvi olla. Kellotustakaan en todennäköisesti tulisi harrastamaan, vaikka olishan se kiva joku pieni kellotusvara olla... vaikka tosiaan, luultavammin se jäisi käyttämättä kuitenkin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 950
Jos nyt rakentelisi i5-9600k ympärille peruspelikonetta, niin onko nuo reilun satasen hinnat alkaen-emot niin kuraa ettei kannata harkita? Wlania ei tarvi olla. Kellotustakaan en todennäköisesti tulisi harrastamaan, vaikka olishan se kiva joku pieni kellotusvara olla... vaikka tosiaan, luultavammin se jäisi käyttämättä kuitenkin.
Halvemman pään emoissa ominaisuuksia on karsittu ja virransyötön jäähdytys jne. ovat huonommat, mutta esim. MSI Z390-A PRO, hinta 135€ tms. ajanee asiansa varsinkin jos et aio kellottaa prosessoria.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Jos ei ole epävakaa niin sitten ei varmaan kone kaadu pelatessa :vihellys:
Pelatessa et välttämärrä huomaa throttlaako prossu. Ei välttämättä kaadu, mutta tiputtaa kelloja rasituksessa. Ite on pitänyt prime 26.6 versiota vakauden toteamiseen small ftt testiä kun ajaa pari tuntia. Samalla tarkkailet lämpöjä ja sitä, että prossu ei throttlaa. Ajappa testiä ja laitan testitulosta tänne?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 804
Jos nyt rakentelisi i5-9600k ympärille peruspelikonetta, niin onko nuo reilun satasen hinnat alkaen-emot niin kuraa ettei kannata harkita? Wlania ei tarvi olla. Kellotustakaan en todennäköisesti tulisi harrastamaan, vaikka olishan se kiva joku pieni kellotusvara olla... vaikka tosiaan, luultavammin se jäisi käyttämättä kuitenkin.
Jos et kellota niin 9600K tulee kyllä toimeen oikeestaan minkä tahansa Z390 ja lähestulkoon kaikkien Z370-emojenkin kanssa, jälkimmäisen kanssa tietty BIOS pitää olla päivitetty.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Jos ei ole epävakaa niin sitten ei varmaan kone kaadu pelatessa :vihellys:
Kone ei kaadu vaan peli jumahti, CTRL+ALT+DEL ja uloskirjautuminen ja takaisin sisään ja taas toimi. Nyt ollut mainitsemani DMI 1.20V eikä viime sessioissa kaatunut. Käydä nyt sixari ja pelata taas yö, kyllä se kertoo totuuden.

Toi DMI kun vaikuttaa muistien vakauteen ja nekin noilla kovilla nopeuksilla testattu vakaaksi viime syksynä kun koneen kasasin, mutta silloin taisi olla juuri 1.20-1.25V DMI.

Mulla ei prossu throthlaa eikä pudottele kelloja tai jännitteitä alle 1.38V VCore koska ajan aina (Sandy Bridgeistä lähtien) täysin manuaalisilla Fixed säädöillä eli kiinteää asetusta kaikki 16-säiettä aina ja koko ajan 54x.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Kone ei kaadu vaan peli jumahti, CTRL+ALT+DEL ja uloskirjautuminen ja takaisin sisään ja taas toimi. Nyt ollut mainitsemani DMI 1.20V eikä viime sessioissa kaatunut. Käydä nyt sixari ja pelata taas yö, kyllä se kertoo totuuden.

Toi DMI kun vaikuttaa muistien vakauteen ja nekin noilla kovilla nopeuksilla testattu vakaaksi viime syksynä kun koneen kasasin, mutta silloin taisi olla juuri 1.20-1.25V DMI.

Mulla ei prossu throthlaa eikä pudottele kelloja tai jännitteitä alle 1.38V VCore koska ajan aina (Sandy Bridgeistä lähtien) täysin manuaalisilla Fixed säädöillä eli kiinteää asetusta kaikki 16-säiettä aina ja koko ajan 54x.
Itse alunperin kerroit että "kaatui" niin oli vaikea tietää että tarkoitit jumahtamista.

Hieno että homma selviää ja rullaa taas kuten pitää.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Kone ei kaadu vaan peli jumahti, CTRL+ALT+DEL ja uloskirjautuminen ja takaisin sisään ja taas toimi. Nyt ollut mainitsemani DMI 1.20V eikä viime sessioissa kaatunut. Käydä nyt sixari ja pelata taas yö, kyllä se kertoo totuuden.

Toi DMI kun vaikuttaa muistien vakauteen ja nekin noilla kovilla nopeuksilla testattu vakaaksi viime syksynä kun koneen kasasin, mutta silloin taisi olla juuri 1.20-1.25V DMI.

Mulla ei prossu throthlaa eikä pudottele kelloja tai jännitteitä alle 1.38V VCore koska ajan aina (Sandy Bridgeistä lähtien) täysin manuaalisilla Fixed säädöillä eli kiinteää asetusta kaikki 16-säiettä aina ja koko ajan 54x.
Toki teet koneellas mitä teet, mutta jos uskon että porukka ei hevillä usko ennen kuin laitat testi tulosta tänne foorumeille. 5GHz vakaa ilmalla on jo hyvä tulos 9900K maltillisella 1.29 volteilla. Enempää pysty laittamaan, etteikö lämmöt karkais liian korkeiksi. Pelit kun ei rasita konetta lähellekkään niin paljon kuin synteettiset testisoftat. Periaatteessa voisin kokeillla hakea "peli vakaat" kellot, mutta enemmän luotan prime ja IBT tulokseen kuin peli tulokseen.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 878
Toki teet koneellas mitä teet, mutta jos uskon että porukka ei hevillä usko ennen kuin laitat testi tulosta tänne foorumeille. 5GHz vakaa ilmalla on jo hyvä tulos 9900K maltillisella 1.29 volteilla. Enempää pysty laittamaan, etteikö lämmöt karkais liian korkeiksi. Pelit kun ei rasita konetta lähellekkään niin paljon kuin synteettiset testisoftat. Periaatteessa voisin kokeillla hakea "peli vakaat" kellot, mutta enemmän luotan prime ja IBT tulokseen kuin peli tulokseen.
Nii siis kaveri jäähdyttää kompressorilla joten lämmöt siellä päässä tuskin on ongelma :lol:
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Mun ei tartte jonneille tai porukalle kuten StaCuslle todistella mitään. Minut tuntevat tietävät faktani ja todisteet löytyy tästäkin aiheesta ja jäähyni nykyinen kasaus jäähdytys > kompressori threadista.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Mun ei tartte jonneille tai porukalle kuten StaCuslle todistella mitään. Minut tuntevat tietävät faktani ja todisteet löytyy tästäkin aiheesta ja jäähyni nykyinen kasaus jäähdytys > kompressori threadista.
Näytä kuka käskee, mutta:

Tits or didnt happen
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Mun ei tartte jonneille tai porukalle kuten StaCuslle todistella mitään. Minut tuntevat tietävät faktani ja todisteet löytyy tästäkin aiheesta ja jäähyni nykyinen kasaus jäähdytys > kompressori threadista.
Eri asia tietty jos on kompura jäähdytys. Eiköhän me aikuiset täällä osata keskustella ihan normaaliin sävyyn, eikä ei tarvi jonneilla . Pitääpä käydä lekemassa sitä ketju sitten,
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 508
Eri asia tietty jos on kompura jäähdytys. Eiköhän me aikuiset täällä osata keskustella ihan normaaliin sävyyn, eikä ei tarvi jonneilla . Pitääpä käydä lekemassa sitä ketju sitten,
Kahteen eri otteeseen (28.7 ja 29.7) mainittu sun viestejä lainaten, että kompura on käytössä. Ei pitäs tässä vaiheessa olla mikään "uusi" tieto.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 952
Ihan suora kompura mulla on.
Eka kompura, customina mulle rakennettu tuli käyttööni 2003, jolla sain tuolloin uudella Athlon XP2500+ prossulla ko. mallin Mhz maailman ennätyksen (World Record). 1800@2800Mhz.

Nykyinen setti:
Kompressori

Epäsuora on vain kompressorilla boostattu vesijäähy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 508
Varmaan aika harvinaisia epäsuorat kompurat PC:n jäähdytyksessä, eli siis ns vedenjäähdyttimiä.
 

Karvapallo

Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
315
Mulla oli pitkään 9900k @ 5000mhz, täysin AVX prime, intlel burn test, ram test jne. vakaa, eikä kone tai mikään peli kaatunut noin 6kk käytön jälkeen, mutta kun Apex Legends julkaistiin niin random kaatumiset loppuivat heti kun pisti 4900mhz lasiin, koska se käytti jotain ihme vektorikäskyjä, jota ei synteettiset ohjelmat testannu. Eli tulevaisuudessa pistän prossun "täysin vakaaksi" ja vähennän vielä 100mhz :kahvi:
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
62
Epähuomiossa asentaessani Corsairin H100i platinium vesijäähyä, unohdin ottaa backplatesta sen suojamuovin pois. Kyseessä siis Asuksen Z390 gaming f ja i9-900K.

Onkohan tuolla väliä. Onko se kalvo ainoastaan naarmuuntumisen estämiseen? Vai onko sillä esim merkitystä sillä, että se backplate maadoittuu sillä pinnalla emoon? Kumitassuthan on sitten kiinnitysruuvien kohdalla.

Ei kyllä millään viittisi prossua enää irroittaa. Mitä mieltä olette?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 105
Epähuomiossa asentaessani Corsairin H100i platinium vesijäähyä, unohdin ottaa backplatesta sen suojamuovin pois. Kyseessä siis Asuksen Z390 gaming f ja i9-900K.

Onkohan tuolla väliä. Onko se kalvo ainoastaan naarmuuntumisen estämiseen? Vai onko sillä esim merkitystä sillä, että se backplate maadoittuu sillä pinnalla emoon? Kumitassuthan on sitten kiinnitysruuvien kohdalla.

Ei kyllä millään viittisi prossua enää irroittaa. Mitä mieltä olette?
Tuskin se mitään haittaa. Blokin pohjan suojamuovi ois huolestuttavampi tapaus.:geek:
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Epähuomiossa asentaessani Corsairin H100i platinium vesijäähyä, unohdin ottaa backplatesta sen suojamuovin pois. Kyseessä siis Asuksen Z390 gaming f ja i9-900K.

Onkohan tuolla väliä. Onko se kalvo ainoastaan naarmuuntumisen estämiseen? Vai onko sillä esim merkitystä sillä, että se backplate maadoittuu sillä pinnalla emoon? Kumitassuthan on sitten kiinnitysruuvien kohdalla.

Ei kyllä millään viittisi prossua enää irroittaa. Mitä mieltä olette?
Ihan irrottaisin kaikki suojamuovit mitkä kuuluu irroittaa. Tuskin ne suoritusta ainakaan parantaa.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
62
On kyseessä suojamuovi oheisen videon kohdassa 0:45 :/



Ei tuo suorituskykyyn vaikuta. Lähinnä itse mietti jotain maadoitusjuttuja. Eiköhän toi pumppu ja sen osat ole maissa virransyötön kautta.

Ohjeissa ei ole mitään mainintaa kyseisen suojamuovin poistosta, mutta niitä ei olekkaan tehty dementoituneelle ja seniilille vanhukselle, joka odottaa asennuksen jälkeistä oluen korkkausta.

Niin...olikohan toi nyt sitten vakavaa
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
58
Niin...olikohan toi nyt sitten vakavaa
Se on kaksipuolisen tarran liimapinnan suoja, asentaminen ois ollu helpompaa jos oisit liimannu sen alla olevalla tarralla backplaten eka lankun pohjaan, ei ois tarvinu pitää käsin paikallaan asentaessa blokkia.. ;)

No joskus jos haluat vaihtaa backplatea niin se on ainakin helpompi irroittaa tuo nykyinen.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
62
Kiitti vastauksista....vanhakin nukkuu yönsä hyvin, tosin jokunen London Pride takana, että huomenna jaksaa jatkaa.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
167
Nonni, nyt on kattavammin testejä ajettu. 5GHz ei mee ees 1.42V, pääsee kyl windowsiin, mut prime johtaa lyhyen ajon jälkee blue screeniin. Nyt saatu paras 4,9GHz @ 1.4V



Tossa lämpöjän parin small fft kierroksen jälkee. Kämpän ~28C ilman lämpötila ei auta yhtää :tdown: Barrow blokki käytös, välissä arctic mx-4:t. VRM pysyy yllättävän viileenä vaikka sen siili on aika säälittävä ja radit hönkii sisään lämmitettyä ilmaa. Tosin noi poistot on iha tos vieres.
Mielenkiintoista sinäänsä, että mie pääsen omalla prossulla 5.0GHz 1.28 vcore turvin ja on prime vakaa 95-99 lämmöillä. Kaverilla 4.9Ghz 1.32v lämmöt 85-89- Molemmilla sama jäähy eli NHD-15. Onko kysessä minulla halukas prossu kulkea, jos olisi jäähyä millä saada lämmöt kuriin. Eli tässä tapauksessa siirtyä custom looppiin :)
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
438
Ei välttämä kuulu tänne, mutta itselläni on i9-9900K + ASUS ROG Z390-E Gaming kombo, mutta ei suostu päivittää BIOS 1302 > 1401?
Kun valitsee .CAB tiedoston, niin herjaa, että reading file failed tms.
Kokeiltu niin lokaalimuistista C:Temp kuin ulkoisella tikulta.

Filu siis haettu täältä: ROG STRIX Z390-E GAMING BIOS & FIRMWARE | Motherboards | ASUS Global
Ootko koittanut sitä Internet-päivitystä sieltä BIOS:ista? Eli BIOS itse lataa tiedoston.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Kysytääs täältä vähä mielipiteitä/kokemuksia. Kakkos rigin sydämenä toimii tällä hetkellä i5 9600K ja emo asus prime z390-p. Nyt olisi tarjolla i7 9700k prossua edullisesti mutta mietityttää kestääkö emon virtapuoli 8-ytimistä kun on aika lailla mollattu heikoksi tuossa emossa. Kellotteluun ei ole tarvetta tuolla setupilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
236 411
Viestejä
4 147 741
Jäsenet
70 250
Uusin jäsen
supernova666

Hinta.fi

Ylös Bottom