Youtube keskustelu

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Brave. Käyttää omaa estolistaa, joten ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa päivitystä. No, on mulla koneella Tulikettukin, jollain blokkerilla. Joten ei tässä mitään isoa ongelmaa. Harmittaa vaan alkaa säätämään toisella selaimella kuin mihin on tottunut.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Eikä ne mainoksetkaan niin paljoa haittaisi, jos ne sisällön tuottajat saisivat siitä jotain, mutta seuraamillani kanavilla on näemmä aika vahva "demonetation"-tartunta joka videolle. Miksi siis katsoisin mainoksia, jos ne hyödyttävät vain YT:a.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 813
Youtuben mobiiliappsissa on kyllä yks vika. Siinä ei ole kunnollista "palaa"-toimitoa.
Monta kertaa kattoo videota ja pistää sen pieneks ja selaa lisää videoita ja vahingossa klikkaa uuden videon päälle, niin vanhaan palaaminen vaatii taas monta klikkausta. Sais olla kyllä jokku eteen ja taaksepäin napit niinku selaimissakin.

Vai enkö vaan osaa?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 108
Eikä ne mainoksetkaan niin paljoa haittaisi, jos ne sisällön tuottajat saisivat siitä jotain, mutta seuraamillani kanavilla on näemmä aika vahva "demonetation"-tartunta joka videolle. Miksi siis katsoisin mainoksia, jos ne hyödyttävät vain YT:a.
Mä en kyllä tiedä mitä tuo "demonetation" tarkoittaa, mutta kyllähän se on se kanavan parustanut henkilö joka ne mainokset laittaa päälle saadakseen hilloa, ja kyllähän niistä mainoksista riittävän katselumäärän jälkeen alkaa jo jotain nappuloita tekijälle valumaan.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mä en kyllä tiedä mitä tuo "demonetation" tarkoittaa, mutta kyllähän se on se kanavan parustanut henkilö joka ne mainokset laittaa päälle saadakseen hilloa, ja kyllähän niistä mainoksista riittävän katselumäärän jälkeen alkaa jo jotain nappuloita tekijälle valumaan.
No siis, jos video ei ole youtuben mielestä oikeaa materiaalia sivustolle, niin youtube ottaa videolta mainostulot pois. Voivat tehdä jopa niin, että poistavat koko kanavalta mainokset.
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
700
Lisäksi jos videossa on vaikka metallican musiikkia niin musiikin tekijänoikeuksien haltija todennäköisesti nappaa mahdolliset videon tuotot itselleen. Tube myös ilmoittaa, että oikeuksien haltijan toimesta videolla saatetaan myös näyttää mainoksia.
Itsellä on tuollainen ilmoitus useamman videon kohdalla juurikin käytetyn musiikin takia.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
101
Youtube sovelluksen kautta tullut videoita katseltua, mutta nykyään mainoksia alkaa oleman ihan liikaa. Videoiden alussakin jo monesti kaksi mainosta putkeen. En tiedä johtuuko sisällöntuottajista vai youtubesta tämä. Ei vaan jaksa skippailla esim 10 min videossa 4-6 mainosta. Tähän mennessä ollut asenteella, että tukee sisällöntuottajia "katsomalla" mainokset, mutta ei enään riitä motivaatio tuohon. Selain ja adblock käyttöön. Muutamilla on kylläkin videon sisäisiä yhteistyömainoksia, mikä on fine omasta mielestä, kun yleensä sopii kohdeyleisöönkin.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Mä en kyllä tiedä mitä tuo "demonetation" tarkoittaa, mutta kyllähän se on se kanavan parustanut henkilö joka ne mainokset laittaa päälle saadakseen hilloa, ja kyllähän niistä mainoksista riittävän katselumäärän jälkeen alkaa jo jotain nappuloita tekijälle valumaan.
Nimenomaan ei valu, kun YT on päättänyt että video on "demonetized". Eli vain YT saa mainosrahaa, mutta ei jaa sitä sisällöntuottajalle.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
No siis, jos video ei ole youtuben mielestä oikeaa materiaalia sivustolle, niin youtube ottaa videolta mainostulot pois. Voivat tehdä jopa niin, että poistavat koko kanavalta mainokset.
Eivät poista. Eivät vain anna mitään mainostuloja sisällöntuottajalle.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Youtube sovelluksen kautta tullut videoita katseltua, mutta nykyään mainoksia alkaa oleman ihan liikaa. Videoiden alussakin jo monesti kaksi mainosta putkeen. En tiedä johtuuko sisällöntuottajista vai youtubesta tämä.
YT:stä vain. Ei sisällöntuottaja voi itse valita tuollaista.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 347
Youtuben mobiiliappsissa on kyllä yks vika. Siinä ei ole kunnollista "palaa"-toimitoa.
Monta kertaa kattoo videota ja pistää sen pieneks ja selaa lisää videoita ja vahingossa klikkaa uuden videon päälle, niin vanhaan palaaminen vaatii taas monta klikkausta. Sais olla kyllä jokku eteen ja taaksepäin napit niinku selaimissakin.

Vai enkö vaan osaa?
Minäkään en osaa. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Youtubessa tuntuu olevan tuo "fair use" käsitys vähän hukassa, koska ei aivan tunnu reilulta että joku muu voi saada esim. 10min videon koko mainostulot itselleen jos siellä on vaikka 10s pätkä hänen biisistään/videostaan. Tuossakin tuntuisi reilummalta vaihtoehdolta, että menisi joku pieni prosenttiosuus tälle tekijänoikeuksien haltijalle tai sitten videon omistajan tulisi poistaa tuo kohta videostaan.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Youtubessa tuntuu olevan tuo "fair use" käsitys vähän hukassa, koska ei aivan tunnu reilulta että joku muu voi saada esim. 10min videon koko mainostulot itselleen jos siellä on vaikka 10s pätkä hänen biisistään/videostaan. Tuossakin tuntuisi reilummalta vaihtoehdolta, että menisi joku pieni prosenttiosuus tälle tekijänoikeuksien haltijalle tai sitten videon omistajan tulisi poistaa tuo kohta videostaan.
Sinulla taitaa olla fair use vähän hakusessa.
Koska se on just niin, että vaikkapa televisiossa on iät ja ajat ollut vaikka elokuva-arvosteluja, joissa voi näyttää pätkiä leffasta. Tai urheiluohjelmissa voidaan näyttää pätkiä kilpailuista. Tai uutisissa.
Tuo on koko uutistoiminnan/arvostelujen edellytys ja sehän nyt olisikin jotain, jos Youtube romuttaisi noin perustavaalaatua olevan asian.

Mutta enpä ihmettelisi, jos tuohonkin vielä mentäisiin. "Arvostelut" olisivat oikeuksienhaltioiden mainontaa eikä kukaan ulkopuolinen saisi edes mainita teosta nimeltä ilman tekijänoikeusrikkomusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 283
Sinulla taitaa olla fair use vähän hakusessa.
Koska se on just niin, että vaikkapa televisiossa on iät ja ajat ollut vaikka elokuva-arvosteluja, joissa voi näyttää pätkiä leffasta. Tai urheiluohjelmissa voidaan näyttää pätkiä kilpailuista. Tai uutisissa.
Tuo on koko uutistoiminnan/arvostelujen edellytys ja sehän nyt olisikin jotain, jos Youtube romuttaisi noin perustavaalaatua olevan asian.

Mutta enpä ihmettelisi, jos tuohonkin vielä mentäisiin. "Arvostelut" olisivat oikeuksienhaltioiden mainontaa eikä kukaan ulkopuolinen saisi edes mainita teosta nimeltä ilman tekijänoikeusrikkomusta.
Ei tässä ollut kyse siitä ettenkö tietäisi mitä fair use on vaan siitä, että youtubessa ei ole sille mitään tiettyä määritelmää ja ne tekijänoikeusvaateet käsitellään aina tapauskohtaisesti eli niidenkin lopputulema voi vaihdella tapauksesta toiseen. Ei ole olemassa mitään sääntöä, että saisit ilman seurauksia esittää 5 tai 10 sekuntia vapaasti jonkun toisen tekemää sisältöä ja välttyä tekijänoikeusvaateelta. Näissäkin tuntuu aina se tekijänoikeudenhaltija olevan se joka ratkaisee onko kyseessä fair use vai ei jolloin tubettajalla ei siinä ole paljoa sananvaltaa.

Ainoa oikea tapa on ottaa teoksen julkaisijaan/tekijänoikeuden haltijaan yhteyttä etukäteen ja sopia materiaalin käytöstä. Tämä on varmasti se tapa mitä myös näissä mainitsemissasi television urheiluohjelmissakin tai elokuva-arvosteluissa tehdään.

Oma mielipiteeni koski nyt lähinnä sellaisia videoita joissa 95% sisällöstä on itse tuotettua ja se loppu 5% jostakin lainattua, niin jos se 5% ei ole "fair use" -käytännön alaista niin miksi koko videon mainostulot pitäisi silti mennä kokonaan tälle tekijänoikeudenhaltijalle. Reilummalta kuulostaisi juuri se mainitsemani mainostulojen ositus.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ainoa oikea tapa on ottaa teoksen julkaisijaan/tekijänoikeuden haltijaan yhteyttä etukäteen ja sopia materiaalin käytöstä. Tämä on varmasti se tapa mitä myös näissä mainitsemissasi television urheiluohjelmissakin tai elokuva-arvosteluissa tehdään
Eivät varmasti ota yhteyttä etukäteen, joku urheiluruutu muka ottaisi yhteyttä vaikka rallin oikeuksien haltijaan ja pyytäisi lupaa jonkun pätkän näyttämiseen.

Mutta youtubessa nyt tuo copystrike-käytäntö taitaa olla aika hajalla. Siellä jotkut ovat saaneet niitä omista teoksista ja aina hirveä tappelu, että saavat sen takaisin.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Onko muilta poistunut tilauksia kanavilta? Huomasin, että ainakin 5 tilattua kanavaa oli kadonnut listalta ja piti tilata ne uudestaan.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Onko muilta poistunut tilauksia kanavilta? Huomasin, että ainakin 5 tilattua kanavaa oli kadonnut listalta ja piti tilata ne uudestaan.
Tuo nyt on ihan normaalia, jos joidenkin tubettajien videoita on uskominen.
Tilaajia häviää eikä ilmoitukset uusista videoista toimi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 028
Youtube on päivittänyt videoiden kaupallistamisen ehtoja ja esim. tupakka, sota yms. ovat nyt kiellettyjä aiheita. Toisin sanoen toista maailmansotaa viikko viikolta reaaliajassa seuraava World War II -kanava on menettänyt kaikki mainostulonsa. Sama koskee myös mm. Cigar Obsession -kanavaa, vape-kanavia, aseita käsitteleviä kanavia yms.

Ilmeisesti Youtube on nyt todella muuttumassa jonkinlaiseksi happy happy joy joy -alustaksi, jolla ei sallita mitään "epämiellyttäviä" aiheita.

Advertiser-friendly content guidelines - YouTube Help
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Youtube on päivittänyt videoiden kaupallistamisen ehtoja ja esim. tupakka, sota yms. ovat nyt kiellettyjä aiheita. Toisin sanoen toista maailmansotaa viikko viikolta reaaliajassa seuraava World War II -kanava on menettänyt kaikki mainostulonsa. Sama koskee myös mm. Cigar Obsession -kanavaa, vape-kanavia, aseita käsitteleviä kanavia yms.

Ilmeisesti Youtube on nyt todella muuttumassa jonkinlaiseksi happy happy joy joy -alustaksi, jolla ei sallita mitään "epämiellyttäviä" aiheita.

Advertiser-friendly content guidelines - YouTube Help
Youtube tuntuu tekevän parhaansa, että joku kilpailija pystyisi tulemaan apajille. Toki aika paljon voinee varmaan syyttää lainsäädäntöä, isojen mainostajien reaktioita ja toki perinteisen median puolustussotaa youtubea vastaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Lopetin Spotifyn tilaamisen ja siirsin musiikkipalvelun Youtubeen, sain kaksi kärpästä samalla iskulla, mainokset pois videoista ja musiikin.

Moni kanavahan taistelee mainostulojen kanssa ja ovat ottaneet Patreonin käyttöön millä saavat rahoitettua toimintaansa, syytön Youtube on tähän tämän päivän lainsäädäntöön missä kielletään kaikki.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Moni kanavahan taistelee mainostulojen kanssa ja ovat ottaneet Patreonin käyttöön millä saavat rahoitettua toimintaansa, syytön Youtube on tähän tämän päivän lainsäädäntöön missä kielletään kaikki.
YouTubehan juurikin muutti mainossääntöjään jolloin moni kanava joutui Youtuben muutosten takia ahdinkoon ja joutuvat hankkimaan rahoitusta Patreonin yms kautta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
YouTubehan juurikin muutti mainossääntöjään jolloin moni kanava joutui Youtuben muutosten takia ahdinkoon ja joutuvat hankkimaan rahoitusta Patreonin yms kautta.
Niin muutti mainossääntöjä = typerää, mutta se että sensuroidaan jotain sisältöä lain takia niin siihen youtube ei voi vaikuttaa.

Toki onneksi kanavat saa rahoitusta nyt muuta kautta...

Jos vain saadaan yhtä kattava ja monipuolinen kilpaileva alusta niin otan ilomielin vastaan, mutta en usko että ihan heti...
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
YouTubehan juurikin muutti mainossääntöjään jolloin moni kanava joutui Youtuben muutosten takia ahdinkoon ja joutuvat hankkimaan rahoitusta Patreonin yms kautta.
Olen ollut siinä käsityksessä, että ainakin useimmilla tubaajilla yhteistyövideot ovat ne rahakkaimmat ja muu on nappikauppaa. Ellei nyt puhuta näistä joilla on on ihan älyttömästi katsomiskertoja, niin saavat myös mainoksia ihan mukavasti.

Patreonin kautta paras saa näköjään jotain 100 000 taalaa kuussa ja vaikka Philip Defranco 50 000 taalaa ja Jordan Petersen 70 000 taalaa. Arvioita noi kai on, mutta patreonien määrä taitaa olla julkista tietoa ja pienin summa on vitosen kuussa. Jotkut taitavat maksaa tonnin kuussa. Defrancolta saa sillä summalla nimensä näkyviin videon loppuun. Jaksaa ihmetellä, että kuka on tuollaisesta viitsii maksaa, mutta jos sitä rahaa on liikaa.
Ja kuten tapana taitaa olla, niin noilla on vaikka mitä erilaisia tulolähteitä, tietäneekö kukaan mistä kaikesta ne tuloja repivät.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Niin muutti mainossääntöjä = typerää, mutta se että sensuroidaan jotain sisältöä lain takia niin siihen youtube ei voi vaikuttaa.

Toki onneksi kanavat saa rahoitusta nyt muuta kautta...

Jos vain saadaan yhtä kattava ja monipuolinen kilpaileva alusta niin otan ilomielin vastaan, mutta en usko että ihan heti...
Mikäs laki kieltää antamasta rahaa kanavalle, joka antaa esittelyn Fiskarssin kirveestä? Tai tekee sotadokumentteja?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
242
Defrancolta saa sillä summalla nimensä näkyviin videon loppuun. Jaksaa ihmetellä, että kuka on tuollaisesta viitsii maksaa, mutta jos sitä rahaa on liikaa.
Useampikin youtubetta on ottanut tavaksi listata lahjoittajien/tilaajien nimet videon lopuksi. Kiva, kun muutenkin jatkuvasti lyhenevistä videoista menee hukkaan turhan paljon pelkän pyörivän nimilistan takia.

Itse laitan aina peukkua alas jos videolla kerjätään tykkäämään videosta jonkin muun, kuin itse videon takia (Klikkaa tykkää jos olet intel fani jne. tyylisesti siis).
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Useampikin youtubetta on ottanut tavaksi listata lahjoittajien/tilaajien nimet videon lopuksi. Kiva, kun muutenkin jatkuvasti lyhenevistä videoista menee hukkaan turhan paljon pelkän pyörivän nimilistan takia.

Itse laitan aina peukkua alas jos videolla kerjätään tykkäämään videosta jonkin muun, kuin itse videon takia (Klikkaa tykkää jos olet intel fani jne. tyylisesti siis).
Se on kyllä oikein hyvää kontenttia, kun vielä lukee jonkun kymmenen lahjoittajan nimen ääneen. Sitten toinen suosikini on, kun tubettaja itse lukee sen mainoksen keskellä videotaan.

Vaikka huonosti menee, niin kyllä sisältö saa todella kiinnostaa katsojia, jos ei noilla saa karkoitettua porukkaa.

Ehkä jopa näitäkin surkeampia on, kun koko video on jonkun tuotteen mainos. On saanut muka kokeiltavakseen jotain ja sitten "testaa" sitä ja kylläpä on erinomainen tuote. Etenkin naistubettajat ovat ilmeisesti ihan vain parin ilmaisen halparätin saadakseen valmiita esittelemään videollaan niitä halpisrättejä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 028
patreonien määrä taitaa olla julkista tietoa ja pienin summa on vitosen kuussa. Jotkut taitavat maksaa tonnin kuussa.
Mä tuen paria kanavaa, toinen on TimeGhost joka tuottaa sitä mainitsemaani WW2 sarjaa. Heillä pienin summa on $2,90 mutta mä maksan $3. Toinen taas on Bigclivedotcom jota tuen myös $3 kuukaudessa mutta pienin summa olisi $2.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mä tuen paria kanavaa, toinen on TimeGhost joka tuottaa sitä mainitsemaani WW2 sarjaa. Heillä pienin summa on $2,90 mutta mä maksan $3. Toinen taas on Bigclivedotcom jota tuen myös $3 kuukaudessa mutta pienin summa olisi $2.
Ok, eli se on itse päätettävissä, että mikä on patreonin hinta. Mutta yllättävän paljon ihmisiä on valmiita maksamaan vapaaehtoisesti jostain, minkä saisi ilmaiseksikin.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Ok, eli se on itse päätettävissä, että mikä on patreonin hinta. Mutta yllättävän paljon ihmisiä on valmiita maksamaan vapaaehtoisesti jostain, minkä saisi ilmaiseksikin.
He maksavat tukeakseen sisällöntuotantoa, eli tulevaa sisältöä. Jos ei ole tukea, ei välttämättä ole sitä sisältöäkään jatkossa.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Kerran tuin patreonissa erästä aloittelevaa artistia ja lupasi tietyn summan lahjoittajalle tuotantonsa mp3:t. En saanut mp3:sia, eikä ikinä vastannut viesteihinkään. Ei patreonmista mitään valistuskanavaakaan löytynyt, että olisi voinut rahat takaisin vaatia. Kusetuksen maku jäi koko hommasta. Sen jälkeen en ole kenellekään rahoja jakanut.

Ihmetyttää, kun jotkut jakavat rahaa tubaajille, joilla on miljoonia tilaajia ja mainokset pyörii videoissa. Saavat rahaa jo niistäkin aivan riittämiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 629
Vähän offtopicia, mutta kun kerran tuo Patreon tuli keskustelussa esille, niin voisiko joku enemmän aiheeseen perehtynyt vähän avata mikä se on ja miten se toimii?

Sen verran olen ymmärtänyt, että se on joku uusi tapa kerjätä rahaa tai vastaavasti fanittaa jotain niin paljon, että haluaa lahjoittaa rahaa jollekulle. Sanokaa että olen käsittänyt jotain väärin ja että konsepti sisältää oikeasti jonkin järkevämmän/syvemmän merkityksen.

Missä vaiheessa katujen varsilla norkoilevat kerjäläiset siirtyvät Patreoniin? :D
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Vähän offtopicia, mutta kun kerran tuo Patreon tuli keskustelussa esille, niin voisiko joku enemmän aiheeseen perehtynyt vähän avata mikä se on ja miten se toimii?

Sen verran olen ymmärtänyt, että se on joku uusi tapa kerjätä rahaa tai vastaavasti fanittaa jotain niin paljon, että haluaa lahjoittaa rahaa jollekulle. Sanokaa että olen käsittänyt jotain väärin ja että konsepti sisältää oikeasti jonkin järkevämmän/syvemmän merkityksen.

Missä vaiheessa katujen varsilla norkoilevat kerjäläiset siirtyvät Patreoniin? :D
Voit laittaa patreonilla kertamaksun tai toistuvan maksun joka videon yhteydessä. Sitten tuottaja voi tarjota tukijoilleen jotain lisäherkkuja, kuten facebook kaveriksi lisäämisen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 629
Voit laittaa patreonilla kertamaksun tai toistuvan maksun joka videon yhteydessä. Sitten tuottaja voi tarjota tukijoilleen jotain lisäherkkuja, kuten facebook kaveriksi lisäämisen.
Joo, mutta tuota Patreoniahan tarjotaan monissa muissakin yhteyksissä, ei pelkästään videoissa. Vaikuttaisi olevan lähinnä juuri uusi tapa kerjätä/fanittaa, mutta ei kai siinä, ei se tyhmä ole joka pyytää jne.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 009
Kyllähän Patreonia käytetään ihan rahan kerjäämiseenkin, mutta esim. tuo World War Two on tällä hetkellä täysin fanie rahoituksella pystyssä.
World War Two
Itse maksan tuosta ihan mielellään sen vitosen kuussa, kun on ihan hyvin tuotettu projekti ollut ainakin tähän mennessä. Voihan tuota ilmaiseksikin toki katsoa.
YouTube taisi tehdä ihan Patreonin takia sen oman "liity"-nappulan, kun sehän ei kostu Patreonin rahavirroista mitään.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Kyllähän Patreonia käytetään ihan rahan kerjäämiseenkin, mutta esim. tuo World War Two on tällä hetkellä täysin fanie rahoituksella pystyssä.
World War Two
Itse maksan tuosta ihan mielellään sen vitosen kuussa, kun on ihan hyvin tuotettu projekti ollut ainakin tähän mennessä. Voihan tuota ilmaiseksikin toki katsoa.
YouTube taisi tehdä ihan Patreonin takia sen oman "liity"-nappulan, kun sehän ei kostu Patreonin rahavirroista mitään.
YT toki vetää välistä silloin oman osuutensa - 30% lahjoituksesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
242
Se on kyllä oikein hyvää kontenttia, kun vielä lukee jonkun kymmenen lahjoittajan nimen ääneen. Sitten toinen suosikini on, kun tubettaja itse lukee sen mainoksen keskellä videotaan.
Yksi vielä mikä on pilannut monet mielenkiintoiset kanavat on tavara lahjoituksien "ruinaaminen".
Tehdään ihan videoita, että katsokaa nyt mitä tavaraa minulle on lähetetty lähettäkää lisää!

Ja tähän en siis laske sitä mitä esim. isoclive tekee eli videoissa esiteltävistä tavaroista tehdään mielenkiintoisia videoita (esim. tutkitaan miksi jokin laite kärähti jne).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 009
Tuntuu YouTube aina välillä "unohtavan" että oon laittanut automaattisen toiston pois päältä. Suurin piirtein kerran parissa kuukaudessa on taas mennyt maagisesti päälle ja joku täysin edelliseen liittymätön video lähtee käyntiin.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Tuntuu YouTube aina välillä "unohtavan" että oon laittanut automaattisen toiston pois päältä. Suurin piirtein kerran parissa kuukaudessa on taas mennyt maagisesti päälle ja joku täysin edelliseen liittymätön video lähtee käyntiin.
Mulla oli tuo kiusa ainakin pari vuotta, siis koko ajan sen ajan. Sittemmin on korjaantunut. Ei näitä YT:n kikkailuja tajua.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mulla oli tuo kiusa ainakin pari vuotta, siis koko ajan sen ajan. Sittemmin on korjaantunut. Ei näitä YT:n kikkailuja tajua.
Mulla ei ole tota tehnyt ikinä pc:llä.

Mutta että osaa olla ärsyttävä tämä uusi ominaisuus, mikä on ilmeisesti otettu mobiilipuolelta, että kun katsot jotain videota ja toteat ettei kiinnosta ja klikkaat vaikka youtuben etusivulle, niin se video jää pyörimään pikku ikkunassa ja peittää näkymät. Sitten pitää erikseen sulkea kyseinen video.

En ole kyllä jaksanut etsiä, että löytyisköhän tuohon joku asetus, mistä sen voisi klikata pois.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Olenko ainoa, jolla Night-teemaa käyttäessä "View more replies" -teksti kommenttikentissä on mennyt mustaksi ja siten lähes näkymättömäksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Miten pc:llä saa videon pysymään ylhäällä kun kelailee kommentteja?
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 283
Mulla ei ole tota tehnyt ikinä pc:llä.

Mutta että osaa olla ärsyttävä tämä uusi ominaisuus, mikä on ilmeisesti otettu mobiilipuolelta, että kun katsot jotain videota ja toteat ettei kiinnosta ja klikkaat vaikka youtuben etusivulle, niin se video jää pyörimään pikku ikkunassa ja peittää näkymät. Sitten pitää erikseen sulkea kyseinen video.

En ole kyllä jaksanut etsiä, että löytyisköhän tuohon joku asetus, mistä sen voisi klikata pois.
Mulla ei oo tota tehnyt ikinä pc:llä. (Lieneekö sitten juurikin joku asetus jossain, ei ole itse tarvinnut erikseen edes mitään tehdä.)

Mobiilipuolella (ios) taas on ihmetyttänyt, että kun kommenttien replyt aukeaa aina sinne oikeaan reunaan, niin vanhat täytyy erikseen sulkea pois ennen kuin seuraavia voi avata. Tiedä sitten jos tähänkin löytyy asetus, mutta tuntuu kyllä järjettömältä ominaisuudelta jo lähtökohtaisesti.

Edit: lienee ollut bugi. Softapäivitysten jälkeen alkanut toimia järkevästi.
 
Viimeksi muokattu:

skiip

올드보이
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
234
Viimeyönä taikurivideoita katsellessa Youtube mainosteli jotain panokavereita. Alkaako Pornhubin ja Youtuben raja häilymään?

YouTube.jpeg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 607
Viestejä
4 196 247
Jäsenet
70 753
Uusin jäsen
1lallu

Hinta.fi

Ylös Bottom