Youtube keskustelu

Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 822
Moni seuraamani kanava viimeisen vuoden aikana on alkanut suoltaa alle minuutin kestoisia #shorts -pätkiä, mitkä tukkivat tilaussyötteeni jonninjoutavuudella. Pöytäkoneella nuo oli helppo estää ja tilaukset näyttikin mukavan siistiltä sen jälkeen, mutta android-tabletilla/puhelimella ei ollutkaan niin helppoa. Käytössä on toki noita kolmannen osapuolen ohjelmia (mm. ReVanced), mutta näissä ei ikävä kyllä ole mahdollisuutta blokata kuin ainoastaan "viralliset" shorts-pätkät.

Eihän noissa muuten mitään vikaa ole, jos julkaisevat shortsin vain harva sen päivä, mutta tottakai niitä on tungettava ulos tusina per päivä, jolloin syöte on ihan tukossa :darra:
Tämä on vielä.kevyttä joulukuuhun verrattuna. Joka saatanan kanava haluaa julkaista sen pakollisen kalenteripätkän 24-30pv putkeen. Kanavasts riippumatta nämä eivät kiinnosta itseä vähääkään. Sitten kaikki oleellinen jää helposti huomaamatta kaiken kalenteritauhkan keskellä. Tubessa pitäisi olla hakusanaan perustuva poissulkemisominaisuus, joka koskisi niin tilauksia kuin muitakin videoita. "Joulukalenteri" lähtisi itsellä ihan ensimmäisenä suodatukseen.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
288
Tämä on vielä.kevyttä joulukuuhun verrattuna. Joka saatanan kanava haluaa julkaista sen pakollisen kalenteripätkän 24-30pv putkeen. Kanavasts riippumatta nämä eivät kiinnosta itseä vähääkään. Sitten kaikki oleellinen jää helposti huomaamatta kaiken kalenteritauhkan keskellä. Tubessa pitäisi olla hakusanaan perustuva poissulkemisominaisuus, joka koskisi niin tilauksia kuin muitakin videoita. "Joulukalenteri" lähtisi itsellä ihan ensimmäisenä suodatukseen.
Nyt saatiin päivitys tähänkin, jos käyttää Revancedia sillä shortit eivät enää näy tilaussyötteessä :joy: Tuli puolivahingossa huomattua, kun tabletilla minun ei tarvinnut enää klikkailla noita erikseen piiloon.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 822
Nyt saatiin päivitys tähänkin, jos käyttää Revancedia sillä shortit eivät enää näy tilaussyötteessä :joy: Tuli puolivahingossa huomattua, kun tabletilla minun ei tarvinnut enää klikkailla noita erikseen piiloon.
Eipä koske itseäni. Käytän ihan virallista appia ja Youtube Premiumia. Lisäksi ainakon niillä kanavilla joita itse tilaan, noi kalenterit tulee ihan normivideoina, ei shortseina (joita taas en halua kokonaan yleisesti piilottaa). No, onneksi tämä ongelma ei ole vielä ajankohtainen yli puoleen vuoteen..
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
288
Sinänsä kummallista etteivät ole virallisella apilla ottaneet koppia tuosta shorttien piilottamisesta. Siinäpähän valittavat ja käyttävät voimavaroja noiden kolmannen osapuolen sovellusten eliminoimiseksi, kun eivät suostu itse antamaan vaihtoehtoja syötteiden muokkaamiseksi.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Tuli peruttua Youtube premium, koska yllättäen Youtube poisti joukon soittolistoja.

En ole edes kuullut että Youtube poistaa soittolistoja. Etsin syytä ja mainittiin mm. kielletty sisältö. Tai tekninen vika. Eh...

En tiedä millä perusteella listat poistettiin, mutta mitään epämääräistä sisältöä niissä ei ollut. Olen käyttänyt paljon eri nimisiä listoja, ja usein tallennettu saman videon useampaan listaan, jos video sisältää aiheita useasta eri aiheesta. Näin löydän sitten tarpeen mukaan videon.

Suurin osa on kieliin liittyviä videoita, ja musiikkiin. Sanoisin että noin 2/3 listoista hävinnyt.

Täytyy vain ladata itselle näemmä talteen mitä luulee tarvitsevansa joskus.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Tuli peruttua Youtube premium, koska yllättäen Youtube poisti joukon soittolistoja.

En ole edes kuullut että Youtube poistaa soittolistoja. Etsin syytä ja mainittiin mm. kielletty sisältö. Tai tekninen vika. Eh...

En tiedä millä perusteella listat poistettiin, mutta mitään epämääräistä sisältöä niissä ei ollut. Olen käyttänyt paljon eri nimisiä listoja, ja usein tallennettu saman videon useampaan listaan, jos video sisältää aiheita useasta eri aiheesta. Näin löydän sitten tarpeen mukaan videon.

Suurin osa on kieliin liittyviä videoita, ja musiikkiin. Sanoisin että noin 2/3 listoista hävinnyt.

Täytyy vain ladata itselle näemmä talteen mitä luulee tarvitsevansa joskus.
Tuo on kyllä erikoinen toimintamalli Googlelta. Täällä on enemmän keskustelua aiheesta muutaman vuoden takaa:

Playlists have to follow the same policies as other content on YouTube. One reason why some Playlists are removed, is not because of the videos in the playlist, but because of the context - for example the Playlist name or description, or how the videos have been compiled.

For example, if you compiled a bunch of videos of women, then gave the playlist a sexual title, that could violate YouTube's policies. That's just one possibility, so I'm not saying that is specifically the problem with any of your playlists (since we cannot see them anyway).

There isn't any way to appeal or request your Playlist be restored.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Saako Youtubesta jotenkin noita Shortteja heivattua helvettiin tai piilottaa? Ennen siellä oli ruksi jolla sai ne piilotettua. Nyt ne perkeleet on taas takaisin enkä keksi millä ne sais piiloon.
Ja tarkoitan ihan normaalia selain juutuubia, en mobiilisovellusta.
1684329182300.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 032
Mielenkiintoista. Itsellä tuo toimii moitteitta. Kokeilepa vielä Enhancer for YouTube -lisäosaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Mulla on tuo päällä ja Firefox selaimena. En ole havainnut ongelmia.
Mulla on tuo asetus myös päällä Enhancer for YouTube -lisärissä (selaimena Firefox v113.0.1), mutta ei se tee niille lyhytvideoille mitään, eli ne näkyvät tuosta asetuksesta riippumatta sekä pääsivulla, että hakutuloksissa. Blocktubea en ole testannut, kun se on vähän epämääräinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 138
Olen pitkään miettinut että miksi youtuben mainoksia ei voi kelata takaisinpäin... Tajuan kyllä ettei niissä voi siirtyä eteenpäin ja siten skipata mainosta, mutta joskus sattuu mainoksessa jokin mielenkiintoinen yksityiskohta jonka haluaisi katsoa uudelleen, niin eikäpähän onnistukaan...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 355
Noille lasketaan katseluaikoja, ja jos niitä mainoksia voisi katsoa "ikuisesti" kelaamalla niitä edestakaisin niin se sotkisi metriikat. Tietokoneella noi mainosvideoiden osoitteet on mahdollista löytää kohtuullisen helposti, joten ne voi sitten kyllä katsoa uudelleen, mutta en tiedä onnistuuko se puhelimella tai TV:llä mitenkään helposti.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
589
Pikainen huomio noista @Mikkos mainitsemista YT:n Shorts-listasta, jonka huomasin vahingossa kun testailin ihan muuta. pfSensen pfBlockerNG kykenee blokkaaman niiden näkymisen, eli ne voi saada pois näkyvistä ihan DNS-tason? blokkauksella. En jaksa nyt sen enempää tutkia mikä sääntö sen liipaisee et ne katooaa. Viestin pointti on lähinnä et niitä ei ole pakko sietää ja antaa toivoa ratkaisua etsiville :).

Aikaisemmin itsellä se listaus on näkynyt sellaisena, että sen saa rukista klikkaamalla piiloon kuukauden ajaksi, mutta nyt sitä ei ole näkynyt pitkään aikaan. Ennen tuota vahinko testausta ajattelin et ne on viimeinkin tajunnu olla näyttämästä sitä enään mulle kun EVVK :lol:. Mutta ei, taustalla olikin pfBlockerNG:n jonkun listan päivitys...
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
589
Tuleeko kenellekään muulle alla olevan kuvan mukaista aloitusta viestin pohjalta löytyvälle videolle teksitykset päällä?
subtitles.jpg

Itse video:
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Sort by: Oldest -addoni (ainakin Firefox) poisti ärsyttävän ongelman videoiden listauksesta. Nyt voi taas sortata vanhemmasta uusimpaan.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
Tältä näyttää ilmeisesti videon shadow ban youtubessa?
shadowB.jpg
Tuota statusta ei vissiin näe mistään virallisesti?
Onko vain video kohtainen vai tuleeko koko kanavalle seuraamuksia?
Vai algoritmi seonnut tossa alussa ja tunkenut videota kaikille?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
589
@Sampsa Tuli kysymyksiä mieleen Youtubesta ja ois todella mielenkiintoista kuulla ihan suomenkielellä mielipide niihin (selkeää lopullista vastausta ei käsittääkseni voi antaa kysymyksiini, koska Youtuben algoritmi muuttuu jatkuvasti). Ja ois todella upeeta, jos voisit (tai vaikka joku muu) vastata laajemmin kuin: Kyllä, tai ei :D.
  1. Muutamalla kanavalla on tullut vastaan, että Youtuben algoritmi aiheuttaa painetta valita se thumbnail todella tarkkaan, että saa näkyvyyttä ja ehkä jopa vaihdella sitä välillä. Kuulostaako tutulta? Ja oottako jo toiminu noin?
  2. Toinen mitä on tullut vastaan on, että jos saman videon "otsikkoa" muokkaa sopivin väliajoin, se nostaa videon taas takaisin "suositeltavien videoiden"-listalle korkeammalle. Käsittääkseni LTT harrastaa tuota, mutta en ole itse huomannut, kun ei kärsivällisyys riitä kyttäämään. Onko tuttu? Ja onko kokeiltu :)?
Pyydän vielä kerran: ois todella upeeta, jos sinä, tai joku muu tiimistä vois vastata noihin kysymyksiin tarkemmin koskien noita mun kysymyksiä. En osaa kysyä paremmin kun en itse ole tubettaja.

Ja, ehkä tuosta Youtuben algosta vois kirjoittaa jutun, tai vaikka tehdä videon? Täälläkin on varmasti joitakin aloittelevia tubettajia, joita varmasti kiinnostaisi kuulla "Good, Bad and Ugly" jutut. Ja näin katsojan roolissa kiinnostaa myös kuulla noi kun sitä kautta saa pienen kurkistuksen YT:n algoon et miten se toimii/ei toimi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Ja, ehkä tuosta Youtuben algosta vois kirjoittaa jutun, tai vaikka tehdä videon? Täälläkin on varmasti joitakin aloittelevia tubettajia, joita varmasti kiinnostaisi kuulla "Good, Bad and Ugly" jutut. Ja näin katsojan roolissa kiinnostaa myös kuulla noi kun sitä kautta saa pienen kurkistuksen YT:n algoon et miten se toimii/ei toimi.
Mm. täältä löytyy aika kattavasti aiheesta:

 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
589
Mm. täältä löytyy aika kattavasti aiheesta:

Joo toi toki itselle toimii. Toi mun ehdotus ei vaan koskenut pelkästään mua itseäni.

Oot varmasti huomannu, että täälläkin jotkun kokee oman englanninkielen osaamisen sen verran heikoksi, että he tulevat täältä kysymään apua, vaikka googlen ensimmäinen linkki (poislukien mainokset) ohjais ihan "kädestä pitäen" miten he voisivat sen ongelman ratkaista. Englanniksi tosin.

Se oma tuttu ja turvallinen suomenkieli tuo sitä turvallisuuden tunnetta aloittelijoille. Välillä turhan paljonkin, esim. kysellään jotain mihin edellisessä viestissä on jo vastattu.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 586
@Sampsa Tuli kysymyksiä mieleen Youtubesta ja ois todella mielenkiintoista kuulla ihan suomenkielellä mielipide niihin (selkeää lopullista vastausta ei käsittääkseni voi antaa kysymyksiini, koska Youtuben algoritmi muuttuu jatkuvasti). Ja ois todella upeeta, jos voisit (tai vaikka joku muu) vastata laajemmin kuin: Kyllä, tai ei :D.
  1. Muutamalla kanavalla on tullut vastaan, että Youtuben algoritmi aiheuttaa painetta valita se thumbnail todella tarkkaan, että saa näkyvyyttä ja ehkä jopa vaihdella sitä välillä. Kuulostaako tutulta? Ja oottako jo toiminu noin?
  2. Toinen mitä on tullut vastaan on, että jos saman videon "otsikkoa" muokkaa sopivin väliajoin, se nostaa videon taas takaisin "suositeltavien videoiden"-listalle korkeammalle. Käsittääkseni LTT harrastaa tuota, mutta en ole itse huomannut, kun ei kärsivällisyys riitä kyttäämään. Onko tuttu? Ja onko kokeiltu :)?
Pyydän vielä kerran: ois todella upeeta, jos sinä, tai joku muu tiimistä vois vastata noihin kysymyksiin tarkemmin koskien noita mun kysymyksiä. En osaa kysyä paremmin kun en itse ole tubettaja.

Ja, ehkä tuosta Youtuben algosta vois kirjoittaa jutun, tai vaikka tehdä videon? Täälläkin on varmasti joitakin aloittelevia tubettajia, joita varmasti kiinnostaisi kuulla "Good, Bad and Ugly" jutut. Ja näin katsojan roolissa kiinnostaa myös kuulla noi kun sitä kautta saa pienen kurkistuksen YT:n algoon et miten se toimii/ei toimi.

1. Kyllä siihen pitää panostaa, thumbnail ja otsikko ovat ne kaksi asiaa mitkä katsoja näkee selatessaan videoita ja tekee päätöksen klikkaako katsomaan vai ei. Jokaiseen videoon mietitään sopiva otsikko ja otetaan thumbnail.

2. Otsikkoa meillä muokataan jälkikäteen lähinnä siksi, jos video menestyy huonosti niin voidaan yrittää toista lähestymiskulmaa. LTT:llä tainnut olla, että saattavat julkaista videon clickbait tai muuten hämmentävällä otsikolla ja myöhemmin muokkaavat kuvaavamman otsikon. Normaalisti videota katsotaan eniten ensimmäisen 24h aikana, joten katselukerrat yritetään maksimoida.

Algoritmista paha sanoa muuten mitään, enemmänkin tehdään asioita joiden luullaan vaikuttavan ja auttavan sen suhteen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Joo toi toki itselle toimii. Toi mun ehdotus ei vaan koskenut pelkästään mua itseäni.

Oot varmasti huomannu, että täälläkin jotkun kokee oman englanninkielen osaamisen sen verran heikoksi, että he tulevat täältä kysymään apua, vaikka googlen ensimmäinen linkki (poislukien mainokset) ohjais ihan "kädestä pitäen" miten he voisivat sen ongelman ratkaista. Englanniksi tosin.

Se oma tuttu ja turvallinen suomenkieli tuo sitä turvallisuuden tunnetta aloittelijoille. Välillä turhan paljonkin, esim. kysellään jotain mihin edellisessä viestissä on jo vastattu.
Ei ollut tarkoitus vähätellä kysymystä tai muiden osaamista. Englanti vaan on niin luonnollinen kakkoskieli itselle ja ehkä sitä pitää siksi samanlaisena myös muille, vaikka näin ei ehkä aina olisikaan.

Nykyään on kuitenkin onneksi käytettävissä hyviä lisäosia selaimiin, millä saa käännettyä sisällön parilla klikkauksella, joten ongelma ei ole ihan niin paha kuin joskus aikoinaan. Ehkä tuosta tiivistelmästä on siis apua jollekin.

Yleisesti ottaen Google ei varmaan edes halua avata kovinkaan tarkasti miten se niiden suosittelualgoritmi toimii, jotta sitä ei käytettäisi mainostulojen kanssa kikkaillessa väärin.
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
37
Mistäköhän voisi johtua, että tiettyä kanavaa ei tule millään ehdotuksiin.. On tilattu ja otettu ilmoitukset käyttöön.
Tein myös tämän varuiksi:
Clear “Not interested” and “Don’t recommend channel” feedback

Your “Not Interested” and “Don’t recommend channel” feedback may be used to tune your recommendations. To clear all the “Not interested” and “Don’t recommend channel” feedback you've submitted:


  1. Go to My Activity. You might need to sign in to your Google Account.
  2. Find Other Google activity in the left-hand Menu or under the My Activity banner.
  3. Select "YouTube 'Not interested' feedback," then select Delete.

View our other articles for more info about watch history, search history, and improving your recommendations.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Techtube-puolella ollut ymmärrettävästi haastava vuosi, mutta että onkin alkanut kyllästyttää Hardware Unboxed kanavan jatkuva näennäisfiksu kritiikki aivan kaikkea kohtaan. Merkkipuolueellisuuskin kyllä paistaa läpi, vaikka tämän toistuvasti ovat kiistäneet. Pähkinänkuoressa kanavan sanoma on pitkän aikaa ollut seuraava: Kaikki on paskaa. Intel on järkyttävän heikkotasoista paskaa, ja Nvidia on täys roistofirma. Myös AMD on meh, mutta jos nyt jotain paskaa ajattelit ostaa niin osta sit AMD :facepalm: Arvostan kyllä kanavan johdonmukaista testausdataa, mutta jotenkin on alkanut kuulostaa, että tyypit alkavat olla pitkän loman tarpeessa - tai sitten minä olen.

JayzTwoCents kanavan videoita ei voi enää periaatteesta katsoa, sillä videoiden clickbait-otsikointi on lähtenyt täysin lapasesta. Huonosti menee ellei voi rehdisti edes vinkata mistä videossa on kysymys ilman kaikenlaista "We broke THIS. We are idiots", "Let's try THIS" jne.

THIS has gone too far :facepalm:
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
627
Mistäköhän johtuu, että YouTuben etusivu ja kaikki ehdotukset ovat "resetoituneet", eli se tarjoaa jotain ihan ihme videoita jotka ei liity aiempaan katseluhistoriaani mitenkään. Ihan kuin käyttäisin uutta tietokonetta tai selainta, vaikka oikeasti en ole muuttanut tai tyhjentänyt mitään, enkä itse asiassa ole edes käynnistänyt selainta uudelleen eilisen jälkeen, jolloin YouTube näytti vielä ihan normaalilta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
51
Mistäköhän johtuu, että YouTuben etusivu ja kaikki ehdotukset ovat "resetoituneet", eli se tarjoaa jotain ihan ihme videoita jotka ei liity aiempaan katseluhistoriaani mitenkään. Ihan kuin käyttäisin uutta tietokonetta tai selainta, vaikka oikeasti en ole muuttanut tai tyhjentänyt mitään, enkä itse asiassa ole edes käynnistänyt selainta uudelleen eilisen jälkeen, jolloin YouTube näytti vielä ihan normaalilta.
Eikö se ole ihan hyvä asia? Pääset vihdoinkin pois kuplasta.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
132
Mistäköhän johtuu, että YouTuben etusivu ja kaikki ehdotukset ovat "resetoituneet", eli se tarjoaa jotain ihan ihme videoita jotka ei liity aiempaan katseluhistoriaani mitenkään. Ihan kuin käyttäisin uutta tietokonetta tai selainta, vaikka oikeasti en ole muuttanut tai tyhjentänyt mitään, enkä itse asiassa ole edes käynnistänyt selainta uudelleen eilisen jälkeen, jolloin YouTube näytti vielä ihan normaalilta.
Joudut ilmeisesti väntää katseluhistorian päälle asetuksista : YouTubeen muutos: etusivu ei enää jatkossa tarjoa ehdotuksia ilman tätä asetusta
Minulle ei vielä tullut tätä.
 
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
627
Joudut ilmeisesti väntää katseluhistorian päälle asetuksista : YouTubeen muutos: etusivu ei enää jatkossa tarjoa ehdotuksia ilman tätä asetusta
Minulle ei vielä tullut tätä.
En käytä YouTubea kirjautuneena, eli tuon jutun mukaan uudistuksen ei pitäisi vaikuttaa. Mutta saattaa toki silti liittyä ongelmaan, jos siellä on ollut joku bugi. Nyt jos menen etusivulle, niin siellä näyttäisi olevan suosituksia liittyen niihin videoihin, joita olen katsonut resetoinnin jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
22
Mistäköhän johtuu, että YouTuben etusivu ja kaikki ehdotukset ovat "resetoituneet", eli se tarjoaa jotain ihan ihme videoita jotka ei liity aiempaan katseluhistoriaani mitenkään. Ihan kuin käyttäisin uutta tietokonetta tai selainta, vaikka oikeasti en ole muuttanut tai tyhjentänyt mitään, enkä itse asiassa ole edes käynnistänyt selainta uudelleen eilisen jälkeen, jolloin YouTube näytti vielä ihan normaalilta.
Samaa tässä ihmetellyt pari päivää. Tänään ei tosin ole mitkään katselut vaikuttaneet noihin etusivun suosituksiin. En ole kirjautuneena sisään, käytössä Mozilla Firefox ja uBlock.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 822
Jos tuo suositusten säilyminen on tärkeää, niin miksi käyttää ilman sisäänkirjautumista? Tällöinhän kaikki nuo on vaan keksien varassa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Itsellä myös pidemmän aikaa tyhjentänyt etusivun suositukset aiempaan katseluun liittyen. Samalla myös automaattinen toisto vipu on mennyt takaisin päälle. Kirjautumattomana myös käyttö.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
61
Onko YT hakuun tullu joku muutos kun ei toimi enään haku tähän tyyliin: "speedrun -minecraft" jossa haku filtteröi kaikki miinusmerkin jälkeen sisältävät videot pois. Miten toi filtteri nykyään lisätään hakuun ?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 465
Techtube-puolella ollut ymmärrettävästi haastava vuosi, mutta että onkin alkanut kyllästyttää Hardware Unboxed kanavan jatkuva näennäisfiksu kritiikki aivan kaikkea kohtaan. Merkkipuolueellisuuskin kyllä paistaa läpi, vaikka tämän toistuvasti ovat kiistäneet. Pähkinänkuoressa kanavan sanoma on pitkän aikaa ollut seuraava: Kaikki on paskaa. Intel on järkyttävän heikkotasoista paskaa, ja Nvidia on täys roistofirma. Myös AMD on meh, mutta jos nyt jotain paskaa ajattelit ostaa niin osta sit AMD :facepalm: Arvostan kyllä kanavan johdonmukaista testausdataa, mutta jotenkin on alkanut kuulostaa, että tyypit alkavat olla pitkän loman tarpeessa - tai sitten minä olen.

JayzTwoCents kanavan videoita ei voi enää periaatteesta katsoa, sillä videoiden clickbait-otsikointi on lähtenyt täysin lapasesta. Huonosti menee ellei voi rehdisti edes vinkata mistä videossa on kysymys ilman kaikenlaista "We broke THIS. We are idiots", "Let's try THIS" jne.

THIS has gone too far :facepalm:
Negatiivisuus kerää katsojia. Suurin osa ei halua katsoa kehuja mutta sitten kun otsikkona on "tämä tuote on kaikkien aikojen paskin juttu ikinä" niin katsojia riittää varmasti.

Saman ilmiön huomaa helposti kun julkaistaan joku fanien keskuudessa kritiikkiä ennakkoon kerännyt peli tai sarja/elokuva niin YouTube täyttyy sitä haukkuvista videoista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
163
Onko YT hakuun tullu joku muutos kun ei toimi enään haku tähän tyyliin: "speedrun -minecraft" jossa haku filtteröi kaikki miinusmerkin jälkeen sisältävät videot pois. Miten toi filtteri nykyään lisätään hakuun ?
Nopealla etsimisellä tuli vastaan tämä Reddit-ketju, jossa neuvotaan tekemään haku muodossa hakusana less:eiainakaantätähakusanaa. Kokeilin tuon esimerkkisi muodossa speedrun less:minecraft ja vaikuttaisi toimivan.

Olisi tietysti mukavaa, jos ihan kaikkea toimivaa ei tarvitsisi rikkoa "koska me voidaan tehdä mitä huvittaa".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Näköjään osa mainoksista osaa taas kiertää uBlokin mainosteneston Firefoxilla. Jotain korjauksia on olemassa mutta niiden asentaminen on sen verran hankalaa että toivotaan että tulee automaattipäivityksenä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Tuliko kenellekään tätä viestiä Youtubelta. Lite-tilaaja jo miltei alusta asti. Poisti mainokset 6,99 kk koneelta ja puhelimesta.

Kiitos, että liityit Premium Liteen ensimmäisten joukossa.

Haluamme ilmoittaa, että käytössäsi oleva Premium Lite ‑versio poistuu käytöstä 25. lokakuuta 2023 jälkeen. Tämä uutinen harmittaa varmasti, mutta olemme keränneet palautetta käyttäjiltä, sisällöntuottajilta ja kumppaneilta, ja jatkamme Premium Liten muiden versioiden kehittämistä tältä pohjalta.

Perumme jäsenyytesi 25. lokakuuta 2023. Premium Lite ‑etusi vanhenevat laskutusjakson päätyttyä, eikä sinulta veloiteta maksua sen jälkeen.

Kiitoksena jäsenyydestäsi tarjoamme sinulle yhden kuukauden Premium-kokeilun (vaikka olisit kokeillut sitä jo aiemmin). Premium-jäsenenä voit katsoa videoita ilman mainoksia ja nettiä sekä muiden sovellusten taustalla. Lisäksi voit striimata musiikkia ilman mainoksia YouTube Music ‑sovelluksella.


Mihin tämä perustuu ja mikä se Lite vaihtoehto on jatkossa, se kallis Premium? Taitaa loppua tilausmaksu tuohon nyt, kun AdGuard hoitaa saman koneella, ei luurissa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
253
Tuliko kenellekään tätä viestiä Youtubelta. Lite-tilaaja jo miltei alusta asti. Poisti mainokset 6,99 kk koneelta ja puhelimesta.

Kiitos, että liityit Premium Liteen ensimmäisten joukossa.
Tänne tuli sama viesti. Ehdin vasta käyttää ilmaisen kokeilujakson ja reilu viikko sitten käynnistyi ensimmäinen maksullinen kuukausi. Silti olin sähköpostin mukaan liittynyt ensimmäisten joukossa. Liten hinta oli vielä siedettävä mainosten poistamiseen, kun Premiumin muille ominaisuuksille ei ole mitään tarvetta.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 245
Tänne tuli sama viesti. Ehdin vasta käyttää ilmaisen kokeilujakson ja reilu viikko sitten käynnistyi ensimmäinen maksullinen kuukausi. Silti olin sähköpostin mukaan liittynyt ensimmäisten joukossa. Liten hinta oli vielä siedettävä mainosten poistamiseen, kun Premiumin muille ominaisuuksille ei ole mitään tarvetta.
Ei ole minullakaan muulle tarvetta kuin mainospoistolle. YouTube Android appiin oli hyvä nukahtaa ilman mainoksia.

Kerkesin tilaamaan 9 kk ajan. Ei taida raha kelvata Googlelle maksavilta asiakkailta. En tee mitään latauksilla, premium videosisällöllä jne. saati YouTube Musiikilla, kun käytän Spotifyta.
No säästyypä ainakin 6,99 euroa kuukaudessa. Minulle tarjottiin se ilmainen kk Premiumia. Sen otan käyttöön ja perun.

Harmi kun jäi vielä ainakin 14 euroa Google Play saldoa, jolla maksoin tuota Liteä. No täytyy ehkä vuokrata joku leffa ja maksaa toinen kk Premiumia, niin ilmaiskuukauden kanssa tulee 6e kk.
Sitten perun koko höskän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Joo, en todellakaan ole maksamassa kalliimmasta premiumista vain mainosten poiston takia. Lite palvellut hyvin tähän asti, kun LG:n television Youtube-appiin ei harmillisesti saa muuta adblockia. Pitää siis jatkossa turvautua vpn-kikkailuun. Kiitos google, kun ryssitte tämänkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 452
Viestejä
4 199 924
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom