Ylinopeus (kameravalvonta)

Leppävaaran tunnelin suulla olevassa kamerassa on ainakin rojut sisällä ja se on käytössä.
Se oli vanhan mallisilla tolpillakin yksi niistä jotka oli useimmiten päällä. Mm. silloin kun oli se ylinopeuden nollatoleranssikokeilu käynnissä. Itään päin kulkiessa se on ikävä kohta kun on alamäkeen ja riippuen regen-ominaisuuksista tai moottorijarrutuksesta niin saattaa kaasua painamattakin lipsahtaa toleranssien yli.
 
Jaa, yle käynyt tekemässä lähempää tuttavuutta pönttöihin:

Tämän täytyy olla vain Suomi ongelma :lol:
Siis, jos palkkaat yhden virkamiehen käsittelemään vaikka neljän pöntön kuvia, niin ne pöntöt varmaan "tienaa" moninkertaisesti sen virkamiehen palkan sekä investointi ja ylläpitokulut.

Mutta ei, Suomessa on kannattavampaa rakentaa pöntöt ja jättää ne tyhjilleen, koska :confused:
 
Tämän täytyy olla vain Suomi ongelma :lol:
Siis, jos palkkaat yhden virkamiehen käsittelemään vaikka neljän pöntön kuvia, niin ne pöntöt varmaan "tienaa" moninkertaisesti sen virkamiehen palkan sekä investointi ja ylläpitokulut.

Mutta ei, Suomessa on kannattavampaa rakentaa pöntöt ja jättää ne tyhjilleen, koska :confused:

Ja mitä helvettiä se pönttö siellä kehän varressa tekee?

Oikea paikka sille on risteykset ja koulun edustat missä ylinopeutta ajava tai punaisia päin ajava on se todellinen vaara jalankulkijalle tms. Kehällä se +10km/h ylinopeus ei ole vaarallista.
 
Ja mitä helvettiä se pönttö siellä kehän varressa tekee?

Oikea paikka sille on risteykset ja koulun edustat missä ylinopeutta ajava tai punaisia päin ajava on se todellinen vaara jalankulkijalle tms. Kehällä se +10km/h ylinopeus ei ole vaarallista.
Olen samaa mieltä kanssasi. Kehäteiden onnettomuustilastoissa korostuvat peräänajo-onnettomuudet, jotka johtuvat liian pienistä turvaväleistä.
 
Tämän täytyy olla vain Suomi ongelma :lol:
Siis, jos palkkaat yhden virkamiehen käsittelemään vaikka neljän pöntön kuvia, niin ne pöntöt varmaan "tienaa" moninkertaisesti sen virkamiehen palkan sekä investointi ja ylläpitokulut.
Oikeusvaltiossa rangaistukset ei perustu ansoittamiseen vaan siihen, että rangaistaan sellaisesta mistä on todellista haittaa tai vahinkoa.

Jos sattuu olemaan niin, että laajamittainen kameraverkoston toimintakunnottomuus ei johdakaan liikenneturvallisuuden yleiseen romahdukseen, voi perustellusti kysyä tarvitaanko kameroita ollenkaan liikenneturvallisuuden vuoksi. Oikeutus kamerakyttäykselle kun on olettamus siitä, että ne ovat välttämättömiä liikenneturvallisuuden nimissä.
 
Oikeusvaltiossa rangaistukset ei perustu ansoittamiseen vaan siihen, että rangaistaan sellaisesta mistä on todellista haittaa tai vahinkoa.

Jos sattuu olemaan niin, että laajamittainen kameraverkoston toimintakunnottomuus ei johdakaan liikenneturvallisuuden yleiseen romahdukseen, voi perustellusti kysyä tarvitaanko kameroita ollenkaan liikenneturvallisuuden vuoksi. Oikeutus kamerakyttäykselle kun on olettamus siitä, että ne ovat välttämättömiä liikenneturvallisuuden nimissä.
Ei. Rangaistaan, jos rikkoo lakia, eli ajaa ylinopeutta. Ei ole väliä onko siellä kamerapönttö vai poliisi tutkan kanssa. Jos noudattaa lakia, ei tule myöskään rangaistusta.
 
Tervehdys toverit. Kävi semmonen kämmi että kiireessä saman päivän aikana vedin noin 25-30kmh ylinopeudella tietyömaa alueella kameraan. Onko mitään väliä kun kyseessä oli yöaika antavatko mitään alennusta kun rakennustyömaa hiljainen?
Eli 30kmh alueella noin 60-63 mittarissa ja sitten kun ajoin takasin niin ajatuksissa uusiksi vielä. Lähteekö kortti kuivumaan jos 2kpl näitä 21kmh ylityksiä vaikka kyseessä ei ollutkaan tuo 36kmh ylitys mistä pitäisi lähteä kortti samantien?

Tarvitsen autoa työssä niin aika paska juttu, vaikken ammttikuski olekaan.
 
Tervehdys toverit. Kävi semmonen kämmi että kiireessä saman päivän aikana vedin noin 25-30kmh ylinopeudella tietyömaa alueella kameraan. Onko mitään väliä kun kyseessä oli yöaika antavatko mitään alennusta kun rakennustyömaa hiljainen?
Eli 30kmh alueella noin 60-63 mittarissa ja sitten kun ajoin takasin niin ajatuksissa uusiksi vielä. Lähteekö kortti kuivumaan jos 2kpl näitä 21kmh ylityksiä vaikka kyseessä ei ollutkaan tuo 36kmh ylitys mistä pitäisi lähteä kortti samantien?

Tarvitsen autoa työssä niin aika paska juttu, vaikken ammttikuski olekaan.

Toivottavasti ottavat kortin pois
 
Tervehdys toverit. Kävi semmonen kämmi että kiireessä saman päivän aikana vedin noin 25-30kmh ylinopeudella tietyömaa alueella kameraan. Onko mitään väliä kun kyseessä oli yöaika antavatko mitään alennusta kun rakennustyömaa hiljainen?
Eli 30kmh alueella noin 60-63 mittarissa ja sitten kun ajoin takasin niin ajatuksissa uusiksi vielä. Lähteekö kortti kuivumaan jos 2kpl näitä 21kmh ylityksiä vaikka kyseessä ei ollutkaan tuo 36kmh ylitys mistä pitäisi lähteä kortti samantien?

Tarvitsen autoa työssä niin aika paska juttu, vaikken ammttikuski olekaan.

Hienoa "liikenneturvallisuuden parantamista" taas, jos tyhjällä työmaalla on kameroita:facepalm:

Teoriassa voi kai vähän vedota ettei muuta liikennettä ollut ja työmaa seis yön ajan.

Jos niin paska säkä käy että kortti lähtee, niin työnantajalta lappu että tää kaveri tarvii autoa töissä.
 
Tervehdys toverit. Kävi semmonen kämmi että kiireessä saman päivän aikana vedin noin 25-30kmh ylinopeudella tietyömaa alueella kameraan. Onko mitään väliä kun kyseessä oli yöaika antavatko mitään alennusta kun rakennustyömaa hiljainen?
Eli 30kmh alueella noin 60-63 mittarissa ja sitten kun ajoin takasin niin ajatuksissa uusiksi vielä. Lähteekö kortti kuivumaan jos 2kpl näitä 21kmh ylityksiä vaikka kyseessä ei ollutkaan tuo 36kmh ylitys mistä pitäisi lähteä kortti samantien?

Tarvitsen autoa työssä niin aika paska juttu, vaikken ammttikuski olekaan.

Ainakin aiemmin jos yksittäiset teot eivät suoraan vieneet korttia niin, 3 sakkoa vuoden sisällä tai 4 sakko 2 vuoden sisällä aiheutti ajokiellon. Kerättyjen päiväsakkojen määrä vaikuttaa toistuvista liikennerikkomuksista annetun ajokiellon pituuteen.

Joskus aikanaan tulot ja sakot oli pienet niin 3 sakkoa yhteensä 42 päivää edelliseltä 21 kuukaudelta kevensi kaasujalkaa muutaman kuukauden ajan ja seuraavat 6 vuotta oltiinkin ilman sakkoja.
 
Hienoa "liikenneturvallisuuden parantamista" taas, jos tyhjällä työmaalla on kameroita:facepalm:

Teoriassa voi kai vähän vedota ettei muuta liikennettä ollut ja työmaa seis yön ajan.

Jos niin paska säkä käy että kortti lähtee, niin työnantajalta lappu että tää kaveri tarvii autoa töissä.
Päiväsaikaan sillä työmaalla vaan ollut porukkaa. Eikä kouluja lähettyvilläkään kun teollisuusalue.
Yhtäkkiä vaan rajoitus tippui 60kmh kolmeenkymppiin ja kamera siinä heti vähän sen jälkeen.

Edellinen sakko ehkä 10 vuoden takaa toivottavasti tällä jotain vaikutusta asiaan. Ilmeisesti tuota väliaikaista ajokieltoa ei oikeen pysty kumoamaan, mutta siihen oikeuden käsittelyn jälkeiseen voi vaikuttaa jos määräävät 1-6kk.
 
Hienoa "liikenneturvallisuuden parantamista" taas, jos tyhjällä työmaalla on kameroita:facepalm:

No ilmeisesti ei ihan turhaa jos siellä noin reipasta ylinopeutta ajellaan.

Teoriassa voi kai vähän vedota ettei muuta liikennettä ollut ja työmaa seis yön ajan.

Vähän miettii miten vetoaa, jos vetoaa siihen että tein omat päätelmät sopivasta nopeudesta rajoituksista huolimatta (yli), niin ehkä lisärankku paikallaan.

Tässä nyt kai veti kahteen kertaan samalla pätkällä, niin vähän miettiä mitä selittää, ajon tahallaan, en vaan huomaa mitään, no onneksi ei tapahtunut henkilävahinkoja ja auto oli kevyt, niin mokasin.

Rikkeetön tausta, kuinka tunnollinen ajotapa, ja nyt vain oli se päivä jolloin mokasin.


Jos niin paska säkä käy että kortti lähtee, niin työnantajalta lappu että tää kaveri tarvii autoa töissä.

Jos oikein ymmärsin että tässä ei kai sitä varaa, vaikka tarvitse työssä kortti ei kai enään aikoihin ole ollut kovin vahva apu, niin ilman muuta kannattaa yrittää minimoida. Onhan ajokielto rangaistus autoa tarvitsevalla kovempi kuin satunnaiselle huviajelialle.

Toisaalta paljon ajavan pitäisi osata ajaa.
 
No ilmeisesti ei ihan turhaa jos siellä noin reipasta ylinopeutta ajellaan.



Vähän miettii miten vetoaa, jos vetoaa siihen että tein omat päätelmät sopivasta nopeudesta rajoituksista huolimatta (yli), niin ehkä lisärankku paikallaan.

Tässä nyt kai veti kahteen kertaan samalla pätkällä, niin vähän miettiä mitä selittää, ajon tahallaan, en vaan huomaa mitään, no onneksi ei tapahtunut henkilävahinkoja ja auto oli kevyt, niin mokasin.

Rikkeetön tausta, kuinka tunnollinen ajotapa, ja nyt vain oli se päivä jolloin mokasin.




Jos oikein ymmärsin että tässä ei kai sitä varaa, vaikka tarvitse työssä kortti ei kai enään aikoihin ole ollut kovin vahva apu, niin ilman muuta kannattaa yrittää minimoida. Onhan ajokielto rangaistus autoa tarvitsevalla kovempi kuin satunnaiselle huviajelialle.

Toisaalta paljon ajavan pitäisi osata ajaa.
Kun töitä ei ole käynnissä, helpompaa nostaa rajoitusta yöksi kuin siirrellä kameroita. Mutta eihän sitäkään kukaan tee jos ei joku varta vasten niin käske tekemään. Eikä välttämättä siltikään.
 
Päiväsaikaan sillä työmaalla vaan ollut porukkaa. Eikä kouluja lähettyvilläkään kun teollisuusalue.
Yhtäkkiä vaan rajoitus tippui 60kmh kolmeenkymppiin ja kamera siinä heti vähän sen jälkeen.

Edellinen sakko ehkä 10 vuoden takaa toivottavasti tällä jotain vaikutusta asiaan. Ilmeisesti tuota väliaikaista ajokieltoa ei oikeen pysty kumoamaan, mutta siihen oikeuden käsittelyn jälkeiseen voi vaikuttaa jos määräävät 1-6kk.
On mahdollista, ettei kameraa ole säädetty poikkeuksellista nopeusrajoitusta varten, että ei sieltä välttämättä ole mitään tulossa. Eikä noissa ole kameroitakaan sisällä...

Hyvä toki tuntea kaahailustaan häpeää. Moni ei tunne.
 
On mahdollista, ettei kameraa ole säädetty poikkeuksellista nopeusrajoitusta varten, että ei sieltä välttämättä ole mitään tulossa. Eikä noissa ole kameroitakaan sisällä...

Hyvä toki tuntea kaahailustaan häpeää. Moni ei tunne.
Ne oli niitä uuden mallisia ja molemmilla kerroilla välähti komeasti. Pystyykö ne etänä säätämään noihin rajoitukset?
 
Ne oli niitä uuden mallisia ja molemmilla kerroilla välähti komeasti. Pystyykö ne etänä säätämään noihin rajoitukset?
No, eipä siinä auta ku odottaa. Spekulaatiota vain, että todennäköisesti odottaa virhemaksu, sakko vai mitä ne nykyisin onkaan, jos nyt edes kykenevät ne lähettämään.
 
Kun töitä ei ole käynnissä, helpompaa nostaa rajoitusta yöksi kuin siirrellä kameroita. Mutta eihän sitäkään kukaan tee jos ei joku varta vasten niin käske tekemään. Eikä välttämättä siltikään.
EIköhän siellä se työmaa ollut ympärivuorokauden, vaikka siellä ei ukkoja näkyisi, tai ei olisi ukkoja.

Jos kyse jostain pientareen nurmikon leikkuusta, ei muusta, niin kun jäljet siistitty kamat ja ukot pois, niin se menee sarjaan rajoitukset voi palauttaa normaaleiski sen jälkeen. Mutta rivien välstä ymmärsin että tässä nyt työmaa oli vähän enemmän.

Autoilu ketjuissa aina välillä näkynyt, ajan työmaalla ylinopeutta kun mielestäni siellä liianalhainen rajoitus. Siellä ratin takaa ohiajaessa on vaikea arvioida tilannetta. Joskus se voisi olla isompi, joskus ei.
 
EIköhän siellä se työmaa ollut ympärivuorokauden, vaikka siellä ei ukkoja näkyisi, tai ei olisi ukkoja.

Jos kyse jostain pientareen nurmikon leikkuusta, ei muusta, niin kun jäljet siistitty kamat ja ukot pois, niin se menee sarjaan rajoitukset voi palauttaa normaaleiski sen jälkeen. Mutta rivien välstä ymmärsin että tässä nyt työmaa oli vähän enemmän.

Autoilu ketjuissa aina välillä näkynyt, ajan työmaalla ylinopeutta kun mielestäni siellä liianalhainen rajoitus. Siellä ratin takaa ohiajaessa on vaikea arvioida tilannetta. Joskus se voisi olla isompi, joskus ei.
Eiköhän ei.
 
Kun töitä ei ole käynnissä, helpompaa nostaa rajoitusta yöksi kuin siirrellä kameroita. Mutta eihän sitäkään kukaan tee jos ei joku varta vasten niin käske tekemään. Eikä välttämättä siltikään.
Tietyömaiden rajoitukset on muutenkin mitä sattuu. Rajoituksen loppumerkkejä ei läheskään aina laiteta. Yks porukka väitti, että rajoitus loppuu seuraavaan risteykseen kun asiasta ystävällisesti huomautin.
Yöksi voisi huputtaa tilapäisrajoitusmerkin.
 
EIköhän siellä se työmaa ollut ympärivuorokauden, vaikka siellä ei ukkoja näkyisi, tai ei olisi ukkoja.

Jos kyse jostain pientareen nurmikon leikkuusta, ei muusta, niin kun jäljet siistitty kamat ja ukot pois, niin se menee sarjaan rajoitukset voi palauttaa normaaleiski sen jälkeen. Mutta rivien välstä ymmärsin että tässä nyt työmaa oli vähän enemmän.

Autoilu ketjuissa aina välillä näkynyt, ajan työmaalla ylinopeutta kun mielestäni siellä liianalhainen rajoitus. Siellä ratin takaa ohiajaessa on vaikea arvioida tilannetta. Joskus se voisi olla isompi, joskus ei.
Millainen työmaa siellä sitten oli ? Mutta kuvaus, sana rakennustyömää synnytti mielkuvan ettei se sieltä mihinkään yöksi mihinkään mystisesti katoa.
Muistutuksena ketjun ensimmäisestä postauksesta:
Keskustelua ja kokemuksia automaattisesta kameravalvonnasta sekä sen vaikutuksista liikenteeseen ja yhteiskuntaan hyvässä ja pahassa.
Voisit siis katsoa tälle offtopicille jonkin sopivamman ketjun. Tänne ei kuulu arvioida tietyö-kohteiden rajoitusten oikeellisuutta varsinkaan mielikuvien perusteella. Sen sijaan täällä voisi kyllä keskustella sen kameravalvonnan mielekkyydestä käynnissä oleva vs tyhjä työmaa.

niin ehkä lisärankku paikallaan.
Ja tämän kaltaiselle löytyy varmasti jokin lakiaiheinen keskustelu. Kameravalvonnan perusteella virhemaksun / sakon kirjoittaja toimii kuitenkin lain mukaan, ei arvo jotain mielivaltaisia lisärangaistuksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
277 449
Viestejä
4 776 229
Jäsenet
77 616
Uusin jäsen
Goist

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom