Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se oli vanhan mallisilla tolpillakin yksi niistä jotka oli useimmiten päällä. Mm. silloin kun oli se ylinopeuden nollatoleranssikokeilu käynnissä. Itään päin kulkiessa se on ikävä kohta kun on alamäkeen ja riippuen regen-ominaisuuksista tai moottorijarrutuksesta niin saattaa kaasua painamattakin lipsahtaa toleranssien yli.Leppävaaran tunnelin suulla olevassa kamerassa on ainakin rojut sisällä ja se on käytössä.
Jaa, yle käynyt tekemässä lähempää tuttavuutta pönttöihin:
Tämän täytyy olla vain Suomi ongelma
Siis, jos palkkaat yhden virkamiehen käsittelemään vaikka neljän pöntön kuvia, niin ne pöntöt varmaan "tienaa" moninkertaisesti sen virkamiehen palkan sekä investointi ja ylläpitokulut.
Mutta ei, Suomessa on kannattavampaa rakentaa pöntöt ja jättää ne tyhjilleen, koska![]()
Olen samaa mieltä kanssasi. Kehäteiden onnettomuustilastoissa korostuvat peräänajo-onnettomuudet, jotka johtuvat liian pienistä turvaväleistä.Ja mitä helvettiä se pönttö siellä kehän varressa tekee?
Oikea paikka sille on risteykset ja koulun edustat missä ylinopeutta ajava tai punaisia päin ajava on se todellinen vaara jalankulkijalle tms. Kehällä se +10km/h ylinopeus ei ole vaarallista.
Oikeusvaltiossa rangaistukset ei perustu ansoittamiseen vaan siihen, että rangaistaan sellaisesta mistä on todellista haittaa tai vahinkoa.Tämän täytyy olla vain Suomi ongelma
Siis, jos palkkaat yhden virkamiehen käsittelemään vaikka neljän pöntön kuvia, niin ne pöntöt varmaan "tienaa" moninkertaisesti sen virkamiehen palkan sekä investointi ja ylläpitokulut.
Ei. Rangaistaan, jos rikkoo lakia, eli ajaa ylinopeutta. Ei ole väliä onko siellä kamerapönttö vai poliisi tutkan kanssa. Jos noudattaa lakia, ei tule myöskään rangaistusta.Oikeusvaltiossa rangaistukset ei perustu ansoittamiseen vaan siihen, että rangaistaan sellaisesta mistä on todellista haittaa tai vahinkoa.
Jos sattuu olemaan niin, että laajamittainen kameraverkoston toimintakunnottomuus ei johdakaan liikenneturvallisuuden yleiseen romahdukseen, voi perustellusti kysyä tarvitaanko kameroita ollenkaan liikenneturvallisuuden vuoksi. Oikeutus kamerakyttäykselle kun on olettamus siitä, että ne ovat välttämättömiä liikenneturvallisuuden nimissä.