No, ei Renault nyt ihan puskista tullut. Eihän Dacia ihan itsenäinen valmistaja ole.Esim. Dacia tuli tyhjästä ja otti reippaan osan tuulipukukansan rahoista perinnemerkkien ihmetellessä asiaa. Brändi merkkaa, mutta eurot myös, varsinkin täällä.
Toisaalta asiaa voi ajatella myös päinvastaisesta näkökulmasta. Kun voimalinjalla ei enää erotuta, niin sitten halutaan erottua kaikella muulla - sisustan materiaaleilla, ergonomialla, ulkoisella muotoilulla etc.Lähtökohtaisesti samaa mieltä. Silti sähköauto hämärtää asiaa, koska voimalinjojen erot liudentuvat. Toisin sanoen uskon, että brändille maksetulle extrarahalla saa huonommin vastinetta kuin aiemmin.
Se voimalinjan merkityksen korostaminen ei välttämättä ole kuitenkaan ollut kaikkein merkittävin asia. Edes jenkeissä bensakoneissa se ei ole enää merkinnyt pitkään aikaan yhtä paljon, Mustangiakin saa nelipyttyisenä siellä. Porschessa on sama moottori kuin Golfissa etc.