Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miksi ei ole kaikki vai jäikö listastasi mm. Huittinen?Jalasjärvi
Karesuvanto
Kuopio
Pyhtää
Rovaniemi
Levi
Kärsämäki
Lappeenranta
45snt/kWh tai 13€/kk samalla hintaa kuin Tessut.
Vain osa aukesi kaikille, samoin kuin muissakin maissa. Todennäköisesti ne ruuhkaisimmat jätetään yhä vain Tesloille.Miksi ei ole kaikki vai jäikö listastasi mm. Huittinen?
Kaikkia ei varmaan avata jatkossakaan. Superchargerit on Teslan vahvuus ja myyntivaltti. Itselläni on kokemusta vain kahdesta latauksesta niissä, ja homma hoitui kyllä kätevämmin kuin olisin osannut odottaa.Vain osa aukesi kaikille, samoin kuin muissakin maissa. Todennäköisesti ne ruuhkaisimmat jätetään yhä vain Tesloille.
Tuo polle olisi hieno auto, mutta ärsyttää tuo jälleenmyyntiverkoston puuttuminen, kun pitäisi oma auto kuitenkin mielellään saada vaihdossa lykättyä pois samalla kertaa helposti. Ja olisi myös tietysti kiva päästä potkimaan renkaita kunnolla ennen ostopäätöstä.Tuli vuokranantajalta vastausta että latausmahdollisuus pitäis olla tulossa loppuvuodesta niin pakkohan se oli laittaa prosessi käyntiin diesel Volvon vaihtamiseksi Polestariin ennen kuin toimitusajat (ja hinnat) räjähtää lopullisesti käsiin.
Useampi vuosi tätä on jo tullut mietittyä mutta tähän mennessä ei ole oikein järkeviä latausvaihtoehtoja ollut tarjolla mutta nyt on tämän vuoden aikana tullut muutama pikalaturi tuohon kodin lähistölle + tuo vuoden sisällä tuleva kotilatausmahdollisuus niin ehkä se on aika että tämäkin vannoutunut polttomoorien ystävä siirtyy akkuvoimaan. Lisäksi nyt tuo Polestar on ollut ensimmäinen oikeasti kiinnostava sähköauto jonka hinta on omalla kohdalla mahdollisuuksien rajoissa.
Keskusautohallihan noita autoja esittelee. Varmasti antavat ostotarjouksen sinun autostasi, jos sellaisen välttämättä haluaa (joskaan eivät varmasti yhtä paljon kuin saat siitä muualta)Tuo polle olisi hieno auto, mutta ärsyttää tuo jälleenmyyntiverkoston puuttuminen, kun pitäisi oma auto kuitenkin mielellään saada vaihdossa lykättyä pois samalla kertaa helposti. Ja olisi myös tietysti kiva päästä potkimaan renkaita kunnolla ennen ostopäätöstä.
Kävin ajamassa ja totesin penkin huonoksi, mutta tilasin silti. Syys-Lokakuussa toimitus.NISSAN LEAF 39 KWH VISIA
Tuo näyttäis olevan 27k€ uutena. Mitäs tässä nyt on huonona puolena? Pitäis mökille 180km päästä myös talvella ja lapset mahtuu takapenkille. Nopealla laskurilla kun leikkii niin polttomoottori Volvo v70 tulee kalliimmaksi 10 vuodessa kuin tämä. Eiks tää oo ny sellanen nobrainer vaihto jo? Nopealla googletuksella ei löydy vaihtoehtoja ainakaan uusissa, mitä käytettyä pitäis lähteä katsomaan vaihtoehdoksi?
ratin etäisyyden säätöäkään. Ihan hyvä autohan se oli, mitä nyt se akun passiivinen jäähdytys on ongelma kuumimmissa (30c aamusta iltaan) keleissä ja chademon "katoavaisuus" tulevaisuudessa ja sitä myöten arvon aleneminen. Jos siis olet lyhyen puoleinen ja edellä mainitut kohdat ei ole ongelma, sitten ei mitään
Ratin etäisyydessä oli mielestäni säätö, käsittääkseni 22 malliin uudistus. Sai ainakin ihan sopivalle etäisyydelle.
Oon tosiaan 194cm ja pitkät jalat enkä ajatellut sen kummemmin valittaa tuosta penkin lyhyydestä, kyl sen pitäis mulle riittää nurkka ajoon ja jos kerran kuukaudessa keskimäärin ajelee mökille niin kyl sen nyt voi kärsiä. Voi olla että mieli muuttuu sitten lokakuussa. Sähköautojen arvon aleneminen ei näytä tällä hetkellä koskevan edes tätä vanhenevaa tekniikkaa, ei niiden hinnat sentään nouse kuten joidenkin kalliimpien autojen.
Varsin silmäämiellyttävän tavanomainen muotoilu, reilun kokoinen akku ja neliveto. Esitteessä ei mainittu vakionopeudensäädintä lainkaan, mutta luulisi sellaisen löytyvän. 750 kg kärryäkin saa vetää. Vähän alkoi ostohousuja kiristämään.TM:n mukaan Solterran hinnat alkaen 49990 eur. Ja on neliveto! Kaikki tarpeellinen löytyy karvalakkimallista paitsi ratinlämmitin joka on vastaavassa Toyotassa (bZ4X) jokaisessa mallissa.
Muuten ihan ookoo mutta nuo muovi"lokarit" on kyllä aivan karmeat. Ei oikeastaan jää edes vaihtoehtoa ottaa muuta kuin musta. Ja siinäkin sävy ei mene metallivärin kanssa yhteen.Makuasioita toki, mutta en minä kyllä tuota tavanomaiseksi sanoisi. Kirveellä veistetty ja nuo massiiviset muoviläpät sivuilla tuo kyllä vähän oksennusta suuhun.
Oliko tuo ratin säädöttömyys jostain vanhasta mallista? Täällähän juuri keskusteltiin, että vm 20 tainnut tulla tuo mukaan.Itse pers jalkasena 170cm:senä ei penkeissä ollut valittamista eikä haitannut sekään ettei ollut ratin etäisyyden säätöäkään. Ihan hyvä autohan se oli, mitä nyt se akun passiivinen jäähdytys on ongelma kuumimmissa (30c aamusta iltaan) keleissä ja chademon "katoavaisuus" tulevaisuudessa ja sitä myöten arvon aleneminen. Jos siis olet lyhyen puoleinen ja edellä mainitut kohdat ei ole ongelma, sitten ei mitään
Sai muuten Ponikin ekan OTA päivityksen viime viikonloppuna, eipä olisi uskonut kun niin uskoteltiin että ensin tarvii käydä huollossa "avaamassa" joku OTA lukko että alkaa valumaan päivityksiä. Nyt on sitten se omalla kohdalla ainut ongelma korjaantunut so far eli deep sleep
Tuo myyntiverkoston puutu tosiaan hieman ikävä. Toisaalta tuolla netistä tilaamalla saa kyllä hyvän kuluttajansuojan tuohon kun etämyynnin ehtoja sovelletaan. Ja omalla kohdalla oli siinä mielessä hyvä tuuri että työkaverilla tuon tuollainen ollut nyt pari kuukautta niin pääsyt sitä kautta potkimaan renkaita.Tuo polle olisi hieno auto, mutta ärsyttää tuo jälleenmyyntiverkoston puuttuminen, kun pitäisi oma auto kuitenkin mielellään saada vaihdossa lykättyä pois samalla kertaa helposti. Ja olisi myös tietysti kiva päästä potkimaan renkaita kunnolla ennen ostopäätöstä.
Muuten ihan ookoo mutta nuo muovi"lokarit" on kyllä aivan karmeat. Ei oikeastaan jää edes vaihtoehtoa ottaa muuta kuin musta. Ja siinäkin sävy ei mene metallivärin kanssa yhteen.
Tuli vuokranantajalta vastausta että latausmahdollisuus pitäis olla tulossa loppuvuodesta niin pakkohan se oli laittaa prosessi käyntiin diesel Volvon vaihtamiseksi Polestariin ennen kuin toimitusajat (ja hinnat) räjähtää lopullisesti käsiin.
Useampi vuosi tätä on jo tullut mietittyä mutta tähän mennessä ei ole oikein järkeviä latausvaihtoehtoja ollut tarjolla mutta nyt on tämän vuoden aikana tullut muutama pikalaturi tuohon kodin lähistölle + tuo vuoden sisällä tuleva kotilatausmahdollisuus niin ehkä se on aika että tämäkin vannoutunut polttomoorien ystävä siirtyy akkuvoimaan. Lisäksi nyt tuo Polestar on ollut ensimmäinen oikeasti kiinnostava sähköauto jonka hinta on omalla kohdalla mahdollisuuksien rajoissa.
Kannattaa pitää mielessä että tuossa on kuitenkin vain psykologinen efekti käynnissä. Toki itsekin menin samaan ansaan kahdessakin mielessä (en olisi välttämättä ostanut niin kallista autoa jos tuo tuki ei olisi sitä rajaa asettanut, ja toisaalta en mennyt yli vaikka olisin jotain lisävarusteita halunnut).Varmaan hyvä hankinta. Harmi vaan kun tässäkin menee hankintatukiraja heti yli jos ei halua perus single motorilla edetä.
No niin akkutestit tehty ja no onneksi tehtiin... täyteen ladattuna oli rangea vain n.100km ja auto lähti tarkempiin testeihin. Yksi akkumoduli todettiin vialliseksi ja se lähtee takuunalaisena vaihtoon.E-Golffi lähti "tilaukseen", eli ulkopaikkakunnalta löytyi sopiva yksilö jossa tietyt itselle tärkeät varusteet (paremmat penkit, adaptiivinen vakkari ja kessy). Vielä pitäisi odotella, että auto käy akkutestissä ja se rahdataan lähemmäs minua.
Mielestäni ei mitään järkeä lähteä tuollaiseen. Toimiviakin autoja saa kaupasta.No niin akkutestit tehty ja no onneksi tehtiin... täyteen ladattuna oli rangea vain n.100km ja auto lähti tarkempiin testeihin. Yksi akkumoduli todettiin vialliseksi ja se lähtee takuunalaisena vaihtoon.
Mitä mieltä raati, tulenko olemaan aivan kusessa auton kanssa vai onko rikkinäisen modulin vaihtaminen ja akulle tehdyt tarkat mittaukset vain "positiivinen" asia tulevaisuutta ajatellen?? Takuuta on jäljellä vielä n.100tkm/4 vuotta, eli jos sieltä joku toinenkin moduli osoitauttuu sudeksi, niin senkin kerkeän kyllä omalla omistusajalla takuuseen vaihtamaan.
Vaikuttaa kyllä autolta joka tulee harmaita hiuksia aiheuttamaan vielä. En itse ostaisi mutta toisaalta eipä valikoimaa muutenlaan hirveästi nyt ole.No niin akkutestit tehty ja no onneksi tehtiin... täyteen ladattuna oli rangea vain n.100km ja auto lähti tarkempiin testeihin. Yksi akkumoduli todettiin vialliseksi ja se lähtee takuunalaisena vaihtoon.
Mitä mieltä raati, tulenko olemaan aivan kusessa auton kanssa vai onko rikkinäisen modulin vaihtaminen ja akulle tehdyt tarkat mittaukset vain "positiivinen" asia tulevaisuutta ajatellen?? Takuuta on jäljellä vielä n.100tkm/4 vuotta, eli jos sieltä joku toinenkin moduli osoitauttuu sudeksi, niin senkin kerkeän kyllä omalla omistusajalla takuuseen vaihtamaan.
No niin akkutestit tehty ja no onneksi tehtiin... täyteen ladattuna oli rangea vain n.100km ja auto lähti tarkempiin testeihin. Yksi akkumoduli todettiin vialliseksi ja se lähtee takuunalaisena vaihtoon.
Mitä mieltä raati, tulenko olemaan aivan kusessa auton kanssa vai onko rikkinäisen modulin vaihtaminen ja akulle tehdyt tarkat mittaukset vain "positiivinen" asia tulevaisuutta ajatellen?? Takuuta on jäljellä vielä n.100tkm/4 vuotta, eli jos sieltä joku toinenkin moduli osoitauttuu sudeksi, niin senkin kerkeän kyllä omalla omistusajalla takuuseen vaihtamaan.
Mistä löysit listan?Jalasjärvi
Karesuvanto
Kuopio
Pyhtää
Rovaniemi
Levi
Kärsämäki
Lappeenranta
45snt/kWh tai 13€/kk samalla hintaa kuin Tessut.
Juu uutenakin oli mallia kävi kaverilla tovin ajossa kun oli volkkarilla töissä ja totesi paskaksi (kantomatka/hinta/kokonaisuus) ja vaihtoi samantien toiseen malliin (en muista mihin). Epäili myös ton kestoa ajossa pidemmän päälle. Tiedä sitten mikä on totuus, mikä sopimattomuutta omaan ajoonsa ja mitä ei esim voinut kertoa nda:n takia.Vaikuttaa kyllä autolta joka tulee harmaita hiuksia aiheuttamaan vielä. En itse ostaisi mutta toisaalta eipä valikoimaa muutenlaan hirveästi nyt ole.
En mä olisi kovin optimistinen, hidasta se oli ennen helmikuutakin. Vuoden vaihteen jälkeen tehtaalla on myös alotettu id.5 ja Cupra Born tuotanto, eli tuskin mikään näistä laajennuksista auttaa merkittävästi nykyisiä jonottajia.Saatavuusongelmat alkaa helpottamaan, VW pääsee takaisin kolmivuoroon tehtaallaan.
Germany: Volkswagen Resumes 3-Shift Operation In Zwickau
Volkswagen announced on Monday that its main electric car production site in Zwickau, Germany has resumed three-shift operation.insideevs.com
En mä olisi kovin optimistinen, hidasta se oli ennen helmikuutakin. Vuoden vaihteen jälkeen tehtaalla on myös alotettu id.5 ja Cupra Born tuotanto, eli tuskin mikään näistä laajennuksista auttaa merkittävästi nykyisiä jonottajia.
Osaako joku sanoa miten vanhan dieselin tai bensakaaran myynti eteenpäin onnistuu tänä päivänä? Jääkö romut käsiin vai onko ostajia markkinoilla?
Osaako joku sanoa miten vanhan dieselin tai bensakaaran myynti eteenpäin onnistuu tänä päivänä? Jääkö romut käsiin vai onko ostajia markkinoilla?
Volkswagen to introduce third shift in Zwickau plant - electrive.com
www.electrive.com
”The third shift is intended to further increase the number of units. Currently, around 800 ID.3 and ID.4 are built per working day in the two halls. When the third shift is fully up and running from the summer, Volkswagen says it will produce more than 1,400 electric cars.”
Vaikka se jakautuu useampien mallien kesken, niin kyllä se sentään jo jotain on.
Sen lisäksi ID4:sta tulee Emdenistä kiihtyvällä tahdilla:
Germany: Volkswagen Starts Production Of ID.4 In Emden
On May 20, Volkswagen officially started series production of the ID.4 in Emden, which is the second manufacturing site for the model in Germany.insideevs.com
MEB-mallien tuotantokapasiteetin pitäisi olla luokkaa 1.2M autoa vuositasolla tämän vuoden lopulla.
Myönnän että julkiset latailukokemukseni ovat vajavaisia, mutta toistaiseksi ainoat latailujonot joita olen päässyt todistamaan ovat Lidlin ja Jumbon kauppakeskuksen ilmaiset latausasemat.Luin tuossa ketjua missä porukka keskustelee Venäjän puolella tehdyistä tankkausreissuista. Sähköautojen latautumisen odottelu ja laturille jonottaminen tuskin on ongelma itä-Suomessa tulevaisuudessakaan. Enemmän taitaa olla sitten kiireisen etelän ja lännen ongelma.
Isojen teiden varsien pikalatauskentät on niitä paikkoja ainakin mikäli somea on uskominen. Sivusta seuranneena jos välttää ajoa isojen pyhien kiireisimpinä päivinä, niin ei pitäisi joutua jonottamaan.Ovatko maksullisille pikalatureille jonottelemiset joku oikea ongelma jossain, vai turbaanilegenda? Ainakin ne maksulliset latauspaikat (olivat sitten pikalataus- tai AC-peruslatauspaikkoja) mitä täällä etelässä näen ovat aina joko täysin tyhjinä, tai puolityhjinä.
Ensi kuun puolessa välissä olisi huoltoaika varattu, eli yllättävän nopea saatavuus. Ja tosiaan mitään kauppakirjoja en allekirjoita ennenkun saan akustosta mittauspöytäkirjat ja tarkan työselosteen tehdystä työstä.En näe tuossa muuta ongelmaa kuin se että mikä mahtaa olla akkumodulin saatavuus? Eli nimeä tuskin kannattaa laittaa paperiin ennenkuin kaikki on kunnossa.
Onhan tossa mukana aika pakollista, esim. adaptiivinen vakkari.
Jotain tuollaista otaksuinkin. Kertoiko some mitä pahimmillaan ovat joutuneet odottelemaan latailuun pääsyä, 5min vai tunti?Isojen teiden varsien pikalatauskentät on niitä paikkoja ainakin mikäli somea on uskominen. Sivusta seuranneena jos välttää ajoa isojen pyhien kiireisimpinä päivinä, niin ei pitäisi joutua jonottamaan.
Juu meitä on moneen junaan. Aiemmin listatusta lisävarustepaketista voisi minun puolestani pudottaa kaikki pois (myös kamerat, kaikenlaiset kaistavahdit ja adaptiiviset vakkarit yms.), jos hintaa saa sillä selvästi alaspäin, tai vastaavasti akun kokoa ylöspäin samalla rahalla. Ilmastointi kesäkuumia varten ja normivakkari ovat ainoat hienostelut joita itse pidän nykyisin itselleni pakollisina.Asia jota tällä hetkellä autossani vihaan Tai sit mä en vaan ymmärrä pointtia. Joku ajelee motarilla nopeutta 110km/h - 140km/h ilman vakkaria. Itse ajelen perässä adaptiivisen vakkarin kanssa ja seuraan jojoilmiötä kunnes päätän ohittaa. Nykyisessä autossani tuo siis hidastaa pienimmällä herkkyydellä jo todella pitkältä jolloin ohitukset motarilla pitää aloittaa 200m ennen ohitusta. Siksi mä tuon adaptiivisen olen sivuuttanut ei oleellisena ominaisuutena.
Pahin minkä olen kuullut reilun vuoden takaa hiihtoloman menoliikenteessä Kajaanissa yli tunti odotusta K-Lataukseen kun toinen puoli oli pimeänä ja keskustan toinen DC-laturi oli myös rikki. Tuolloin Rukalle menijät vielä joutuivat lataamaan melko täyteen kun Kajaani oli viimeinen DC. Nythän Kajaaniin on tullut paljon lisää latureita, kuten myös Suomussalmelle ja Hyrynsalmelle. Muuten en ole juuri kuullut yli vartin odotteluista.Jotain tuollaista otaksuinkin. Kertoiko some mitä pahimmillaan ovat joutuneet odottelemaan latailuun pääsyä, 5min vai tunti?
Juu meitä on moneen junaan. Aiemmin listatusta lisävarustepaketista voisi minun puolestani pudottaa kaikki pois (myös kamerat, kaikenlaiset kaistavahdit ja adaptiiviset vakkarit yms.), jos hintaa saa sillä selvästi alaspäin, tai vastaavasti akun kokoa ylöspäin samalla rahalla. Ilmastointi kesäkuumia varten ja normivakkari ovat ainoat hienostelut joita itse pidän nykyisin itselleni pakollisina.