Matka-ajossa haasteena onkin saada pikalatausasema osumaan tuohon 5-10% ikkunaan.... ja akku suosiolla alle 10% ennen latausta niin työntää reilua 70kw akkuun. ID4 omistajana, täällä joku kertoilikin kohtuullisista latausnopeuksista hetki sitten, mutta täytyy rohkeasti vetää se alle 10%.
Helpointa vaan olisi, kun auto ottaisi 10-40% tasoilla yli 100kW, mieluiten 150kW. Audin tai korealaisten 800V latauskäyristä saisi moni ottaa mallia. Teslassakin on ihan ok, mutta edellä mainitut ovat omaa luokkaansa. Kunhan vain akun lämmitys on käytettävissä.
Tesla muuten lämmittää akun noin 45 asteen paikkeille, kun sitä lämmittää (laturille navigoitaessa) riittävän kauan. Noin -15 asteen pakkasessa akku jäähtyy lämmityksen sammuttua sellaisen asteen per kolme kilometriä maantieajossa. Mikäköhän on akun lämpö, jolla ottaa jo maksimit sisään?