Oman näppituntumani perusteella, jos tuon WLTP-toimintamatka on 339km, jää se talvella monesti reippaasti alle 200km, varsinkin jos ajetaan motaria Tampereelle. Minun pikkusähkikseni WLTP on 398km (52kWh nettoakku), ja senkin muistan joskus talvella -20 pakkasilla lupailleen alle 200km toimintamatkoja melkein täydellä akulla. En testannut kuinka pitkälle oikeasti olisin silloin päässyt, ja kuinka kovaa.Ilmoitetun akkukapasiteetin ja rangen perusteella tuon vehkeen keskikulutus on 16/kWh satasella. WLTP range siis 339km. Helsinki - Tampere on 180km. Pitäisi siis kulutuksen liki tuplaantua jotta ei täydellä akulla pääse tuota väliä... Talvella voi tehdä tiukkaa tai joutua vähän köröttelemään. Tai ladata. 100kw omien kokemusten mukaan ihan riittävä, kun olen itse pärjännyt erinomaisesti korealaisella kinnerillä missä yleensä lataa noin 50kwh nopeudella.
Lisäksi yleensä autoa ei ehkä kuitenkaan ajeta 100% ja 0% välillä, vaan luultavasti haluaisi että ajellaan esim. 10% ja 90% välillä, arkiajossa ehkä 20% ja 80% välillä.