Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 268
Maantiellä on syytä sitten tietää etukäteen mm. nopeusrajoitusten vaihtelut, koska muutenhan rullailemalla todennäköisesti ylittää rajoituksen.

Kumpikin on hyvä juttu ja paras olisi minusta kombo opd + valinta ilman regenerointia.
Automaattinen regenerointi ja adaptiivinen vakionopeudensäädin olisi tietty varmaan se helpoin valinta. Tällöin regeneroidaan mahdollisimman vähän, mutta kun liikenne lisääntyy niin regeneroidaan enemmän.

Manuaalinen optimointi on toki varmaan edelleen lähelle sitä parasta, mutta jos teknisiä ominaisuuksia haetaan niin edellä mainitut asiat ovat varmaan ihan käyttökelpoisia.

Yleisesti kulutukseen liittyen tuskin ne perinteiset asiat ovat hirveästi muuttuneet. Kuskin mieliala jos perinteisesti on vaikuttanut jopa sen 20% kulutukseen niin eiköhän kuskin käyttäytyminen ole edelleen todella tärkeää vaikka kuinka paljon teknisiä apuvälineitä kulutuksen laskuun olisi.

Äkkiä voisi kuvitella että jarruilla vietetty aika auton laskemana olisi hyödyllisempi tieto kuin regeneroinnin määrä. Tällöin autokin voisi kertoa pitäisikö niitä välillä käyttää kunnolla ja toisaalta miten vähällä käytöllä arkiajossa pääsisi. Ehkä regeneroinnin voimakkuuden määrät koko regeneroinnista olisivat myös hyödyllistä tietoa kun voisi optimoida sitä vähäisemmän regeneroinnin määrää.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 045
Kumpikin on hyvä juttu ja paras olisi minusta kombo opd + valinta ilman regenerointia.
Itse ajan maantiellä D:llä ilman regenerointia, mutkatiellä regen 1 tai 2 niin voi mutkiin vähän hiljentää vain kaasua himmaamalla ja matelut B:llä jolloin regen maksimilla (4)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 358
Itsellä regenerointi yleensä siinä asennossa että auto rullaa ja reget tulee mukaan jorrupolkimen kanssa.

Rekoista löytyvä vakkari, joka antaa vauhdin tippua ennen mäenhuippua ja kerää sen takaisin alamäessä olisi oiva virransäästäjä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 808
Viestejä
4 299 578
Jäsenet
71 705
Uusin jäsen
Myollnir

Hinta.fi

Ylös Bottom