- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 3 474
Olisko C40 pienellä välillä mitään, saat pysyä Volvossa ja sähkössä?
Se vois olla. Bilialta sanoivat että katsovat vähän minkälaista vaihtoa voitaisiin miettiä. V60 ois kiinnostava mutta pitää jutella että mites nuo muut mallit kuten just C40.Olisko C40 pienellä välillä mitään, saat pysyä Volvossa ja sähkössä?
22kW voi ladata myös julkisilla latureilla ja kyllähän se mukavasti tuplaa esim. Raflasyömisen aikana saadun latauksen määrän.Moni huutelee 22kW laturista, mutta monellako teistä huutelijoista riittäänallitrahkeet? 35A pääsulakkeetkaan ei riitä kun talossa on muuten normaali 20-luvun kulutus eli kuormanhallinta pitää olla tai 63A pääsulakkeet.
Nim.merk 35A sivustahuutistelija 11kW lataavalla autolla.
Jeps. Ei tulisi tien päällä kuuloonkaan latailla noin hitailla latureilla. +100kWh pitää tulla tai mesta vaihtuu nanosekunnissa. Himassa toi tosiaan olisi ihan asiallinen, mutta ainakin toistaiseksi pakko pärjätä 11:sta.Ottaa huomioon että pikalaturilla saa sen 22kWh monessa tapauksessa alle 10 minuuttiin. Kotona lataavalle jää reissussakin ne todelliset hyödyt pieniksi.
Itselle ainakin nuo 22kw laturit ollu ihan ok jos päivän mittaan on akku kulunut ja tulee parin tunnin pysähdys. Siinä saa hyvin virtaa jo parissa tunnissa että pääsee himaan takaisin. Eipä nyt kovin isoja säästöjä noista kerry, mutta ei tartte istua pikalaturilla jos saa tarpeeksi mehua 22:sta.Lisävarusteena nyt ei pääsääntöisesti juuri mikään ole hintansa arvoinen (tai tienaa hintaansa takaisin). Asiointilatureita löytyy kuitenkin paljon, joka mielestäni paikkaa pikalatureiden puutetta ihan hyvin 22kw teholla. Renault/Nissanilla tuo on vakio-ominaisuus, joka on sitten tietty suhteessa vielä järkevämpi kun siitä ei tarvitse maksaa extraa.
Mitähän tuossa ”...can gain a one-km range on as little as one minute" pitäisi lukea? Jopa Mii lataa nopeammin.CATL julkistanut uutta LFP-akkua. Korkeat lataustehot, myös kylmässä. Ja parantunut energiatiheys.
CATL said the new EV battery is the world’s first with 4C ultra-fast charging and +620 miles (1,000 km) CLTC long-range capabilities. The new battery can gain a one-km range in as little as one minute. Even at extreme temperatures as low as -20°C (-4°F), the new battery offers superfast charging.
To improve the energy density, CATL introduced its in-house 3D honeycomb material. As a result, the Shenxing Plus has an energy density of 205 Wh/kg, comparable to most traditional NCM batteries.
CATL unveils world's first LFP battery with 4C ultra-fast charging for 370-mi in 10 mins
A new EV battery that can add 370 miles (600 km) range in 10 minutes? China’s CATL introduced its new...electrek.co
Siinä pitäisi lukea kilometri sekunnissa.Mitähän tuossa ”...can gain a one-km range on as little as one minute" pitäisi lukea? Jopa Mii lataa nopeammin.
Noissa kiinalaisten jutuissa tulee usein kirjoitus tai käännösvirheitä. Luin jostain uudesta yangwang sedanista artikkelia mutta kuvien perusteella on kyseessä selkeästi farkku/shooting brake. Sokeakaan sitä ei luulisi sedaniksi joten joku translaattori kusee näissäMitähän tuossa ”...can gain a one-km range on as little as one minute" pitäisi lukea? Jopa Mii lataa nopeammin.
Jos laskee 4C ja 1000 km perusteella, niin rangea tulee parhaimmillaan 66,7 km/min (4 * 1000 km / 60 min). Tutumpana yksikkönä hetkellisesti 4000 km/h.
Kenen akkuja se Tesla ja VAG nyt käyttämään?CATL julkistanut uutta LFP-akkua. Korkeat lataustehot, myös kylmässä. Ja parantunut energiatiheys.
CATL said the new EV battery is the world’s first with 4C ultra-fast charging and +620 miles (1,000 km) CLTC long-range capabilities. The new battery can gain a one-km range in as little as one minute. Even at extreme temperatures as low as -20°C (-4°F), the new battery offers superfast charging.
To improve the energy density, CATL introduced its in-house 3D honeycomb material. As a result, the Shenxing Plus has an energy density of 205 Wh/kg, comparable to most traditional NCM batteries.
CATL unveils world's first LFP battery with 4C ultra-fast charging for 370-mi in 10 mins
A new EV battery that can add 370 miles (600 km) range in 10 minutes? China’s CATL introduced its new...electrek.co
Tesla käyttää omia NMC akkuja jotka on valmistettu omassa tehtaassa sekä Panasonicin yhteistyönä ja LG(NMC), CATL(LFP) ja BYD(LFP) akkuja.Kenen akkuja se Tesla ja VAG nyt käyttämään?
Ois kyllä napakka akku! Näitä sitä on odoteltu.
Tuskin tulee tapahtumaan ellei esim. EU pakota.Akut paranee siihen tahtiin, että toivottavasti autovalmistajat alkavat tehdä vakiokokoisia akkukoteloita.
Tämä olis aika helposti ratkaistavissa standardikokoisilla moduleilla. Järkeähän tuossa tulisi siten, että vanha akku menee materiaaleineen kierrätykseen (saat uuden akun halvemmalla) tai uusiokäyttöön energiavarastoksi.Autoja nyt on kovin monenlaisia, pituudeltaan, leveydeltään ja autoon sopivan akun korkeuden suhteen.
Vaikea nähdä kokoja standardoitavan. Tai laveammin, on vaikea nähdä taloudellista järkeä akun vaihtamisesta johonkin vanhaan ruoskaan, ellei se akku ole rikki. Ja siinäkin tapauksessa useimmiten kannattanee laittaa koko romu kierrätykseen vanhentuneine järjestelmineen, ennemmin kuin alkaa laittamaan siihen ainakaan uutta akkua.
Se range on kiinalaisen CLTC-mittaustavan mukaan, josta voi lohkaista neljänneksen pois että päästään reaalimaailman lukuihin. Ei silti, ~3000km/h latausnopeus on komea saavutus sekin. Aina haukutaan Kiinalaisia kopioinnista, mutta kyllä tässä CATL osoittaa olevansa globaalia kärkeä myös tuotekehityksessä.Mitähän tuossa ”...can gain a one-km range on as little as one minute" pitäisi lukea? Jopa Mii lataa nopeammin.
Jos laskee 4C ja 1000 km perusteella, niin rangea tulee parhaimmillaan 66,7 km/min (4 * 1000 km / 60 min). Tutumpana yksikkönä hetkellisesti 4000 km/h.