Yleistä keskustelua autoista

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 456
Kyllä sen ympäristövakkarin tajuaa raskaassa kalustossa, joiden nopeutta joutuu myötämäessä hillitsemään, mutta henkilöautossa se on kyllä melko turha, koska saa olla jo melko jyrkkä alamäki, jotta vauhti alkaa kiihtyä.

Tuota varmaan totta, mutta kun massoja viimeksi ja sitä ennekin muutettu, niin heittämällä tainnut koskea lähinnä niitä yhdistelmiä joissa ollut vaaditut jutut ennestää, ja tai kehitystä tapahtunut edelliseen päätökseen ja tai siirtymäjuttuja. Tässä nyt kai puhetta tuossa 2010 luvun alussa tulleista merkittävistä muutoksista.
Ne siirtymäajan poikkeussäännöksethän muutettiin pysyviksi.

Kyllä tuollainen +8t yhdistelmän kokonaismassaan oli ihan realistinen pelkällä paperin täytöllä, eikä ne "vaaditut jutut" olleet käytännössä kuin sellaisia jolla rajattiin vanhimmat autot pois.. Käytännössä siis jos autossa oli iskunvaimentimet, tai teliveto ja riittävästi tehoa (eikä valmistajan ilmoittamaa teknistä kokonaismassaa ylitetä), niin ehdot täyttyivät.

Faijan nuppiautoon tuli jotain 3t lisää massaa, ja senkin rajoitti akseliväli, pidempään autoon olisi saanut 5t lisää.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 097
https://www.is.fi/autot/art-2000010615883.html

Kävipä kuljettajalla melkoinen tuuri kun ajotietokone olikin väärässä.
Tuuri?
Ymmärsin jutusta niin että ei ollut riittävää näyttö siitä että olisi ajannnut törkeitä nopeuksia, jolloin tuomio tuli siitä mitä kuljettaja oli myöntänyt ajaneensa.

Ajotietokoneen tallentamaa nopeutta ei ilmeisesti voitu pitää niin luotettavana että sen mukaan olisi tuomittu. Eikä vahinkoja , jälki sellaisina ettei ne olisi voineet pienemmästäkin syntyä. (siitä mitä myönnetty?).

Siis jutun mukaan järjestämästä ennen törmäystä löytynyt 187km/h nopeus, tarinasta puuttuu mitä sitä ennen, sen jälkeen. ja onko ajovakautukset pettäneet vai pois.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 559
Viestejä
4 362 331
Jäsenet
72 422
Uusin jäsen
Hugetor

Hinta.fi

Ylös Bottom