Yleistä keskustelua autoista

Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
725
Miksi rivi 6 ei ole yleisempi moottoreissa? Siinä on kuitenkin ilmeisesti joitain etuja yleisempään rivi 4 verrattuna, esim. yleisesti ottaen tasaisempi käynti ja parempi vääntö.

Itsellä nyt auto jossa on rivi 6, ja vaikka tehoa ei ole kovin paljoa niin liikahtaa kuitenkin esim. valoista lähtiessä aika mukavasti.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
725
Joo no mikään ekoauto tuo ei tosiaan ole. En tiedä viitsiikö sanoa merkkiä ja mallia. Aika harvinainen, niin voi olla aika tunnistettavissa.

Jotenkin tuo on vielä saatu mahtumaan poikittain moottoritilaan. Mukava kyllä ajaa omaan makuun, ja pitää ihan hauskaa ääntä korkeammilla kierroksilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 346
Mikä auto on niin harvinainen että siitä tunnistaa käyttäjän Suomen mittakaavassa?
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 904
Kustannus (valmistus/ylläpito) ja päästöt/kulutushan ne on syynä, kuten kirjoteltiinkin. Kävisihän esim v10 vielä paljon hienommin ja vääntäisi vielä paremmin, mut samat syyt siinä :) Onhan tietysti rivikutosen vaatima tilakin yksi syy verrattuna esim v6 moottoriin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
725
Mikä auto on niin harvinainen että siitä tunnistaa käyttäjän Suomen mittakaavassa?
No ei nyt pelkästään siitä, mutta yhdistettynä muuhun. Tiedä että kuka kaikki näiltä julkisilta foorumeilta louhii tietoja viestien perusteella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 793
En tiedä onko tää oikea paikka kysyä mutta kysytään nyt kuitenkin, ollut nyt pari päivää lainassa vanhempien bmw 520d vm. 2011 ja ihmetyttänyt auton käytös, onko nämä ihan normaaleja juttuja kyseiselle autolle ja moottorille (N47)? Auto on manuaalivaihteistolla ja vaihdekeppi tärisee vapaalla ollessaan sen verran kovaa et tolla heilumisella onnistuis aika varmasti jo kermanki vatkaaminen? Ekana tuli mieleen joku vaihteiston tukikumien porsiminen, varsinkin kun risteyksestä lähtiessä kovemmin kiihdyttäessä taisi joku voimansiirron osa pamahtaa sen verran kovaa vaihteen vaihdossa 1 —> 2 että olin jo varma että nyt hajos jotain ja pahasti, mutta matka jatkui kuitenkin normaalisti. Toinen ihmetyksen aihe on moottorin täysin kuollut alavääntö, useamman kerran risteyksistä normaalisti lähtien on auto meinannut sammua kun vääntöä ei vaan ole ollut tarpeeksi, max vääntöhän tässä taisi alkaa jostain 1750 kierroksesta eteenpäin ja sen jälkeen kyllä vetoja löytyy mutta todella ihmeellinen on kun tuossa 1000-1500 kierroksen alueella ei tapahdu käytännössä mitään ja sitten auto lähteekin yhtäkkiä todella hyökkäävästi, myös moottorin käytös on todella kuminauhamainen tuolla alueella, pitkät viiveet että mitään tapahtuu kun kaasua antaa, aika kurja ajettava tuon takia, varsinkin nurkkapyörityksessä. Ei kai tämä nyt normaalia voi olla? Mitään vikavaloja ei autossa pala.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 586
En tiedä onko tää oikea paikka kysyä mutta kysytään nyt kuitenkin, ollut nyt pari päivää lainassa vanhempien bmw 520d vm. 2011 ja ihmetyttänyt auton käytös, onko nämä ihan normaaleja juttuja kyseiselle autolle ja moottorille (N47)? Auto on manuaalivaihteistolla ja vaihdekeppi tärisee vapaalla ollessaan sen verran kovaa et tolla heilumisella onnistuis aika varmasti jo kermanki vatkaaminen? Ekana tuli mieleen joku vaihteiston tukikumien porsiminen, varsinkin kun risteyksestä lähtiessä kovemmin kiihdyttäessä taisi joku voimansiirron osa pamahtaa sen verran kovaa vaihteen vaihdossa 1 —> 2 että olin jo varma että nyt hajos jotain ja pahasti, mutta matka jatkui kuitenkin normaalisti. Toinen ihmetyksen aihe on moottorin täysin kuollut alavääntö, useamman kerran risteyksistä normaalisti lähtien on auto meinannut sammua kun vääntöä ei vaan ole ollut tarpeeksi, max vääntöhän tässä taisi alkaa jostain 1750 kierroksesta eteenpäin ja sen jälkeen kyllä vetoja löytyy mutta todella ihmeellinen on kun tuossa 1000-1500 kierroksen alueella ei tapahdu käytännössä mitään ja sitten auto lähteekin yhtäkkiä todella hyökkäävästi, myös moottorin käytös on todella kuminauhamainen tuolla alueella, pitkät viiveet että mitään tapahtuu kun kaasua antaa, aika kurja ajettava tuon takia, varsinkin nurkkapyörityksessä. Ei kai tämä nyt normaalia voi olla? Mitään vikavaloja ei autossa pala.
Äkkiseltään kuulostaa ihan vastaavan ikäluokan toisen merkin 2 litran TDI käytökseltä. Ei kovin kummonen lähtemään mut kuhan turbo heräili niin kyllä se siitä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
613
En tiedä onko tää oikea paikka kysyä mutta kysytään nyt kuitenkin, ollut nyt pari päivää lainassa vanhempien bmw 520d vm. 2011 ja ihmetyttänyt auton käytös, onko nämä ihan normaaleja juttuja kyseiselle autolle ja moottorille (N47)? Auto on manuaalivaihteistolla ja vaihdekeppi tärisee vapaalla ollessaan sen verran kovaa et tolla heilumisella onnistuis aika varmasti jo kermanki vatkaaminen? Ekana tuli mieleen joku vaihteiston tukikumien porsiminen, varsinkin kun risteyksestä lähtiessä kovemmin kiihdyttäessä taisi joku voimansiirron osa pamahtaa sen verran kovaa vaihteen vaihdossa 1 —> 2 että olin jo varma että nyt hajos jotain ja pahasti, mutta matka jatkui kuitenkin normaalisti. Toinen ihmetyksen aihe on moottorin täysin kuollut alavääntö, useamman kerran risteyksistä normaalisti lähtien on auto meinannut sammua kun vääntöä ei vaan ole ollut tarpeeksi, max vääntöhän tässä taisi alkaa jostain 1750 kierroksesta eteenpäin ja sen jälkeen kyllä vetoja löytyy mutta todella ihmeellinen on kun tuossa 1000-1500 kierroksen alueella ei tapahdu käytännössä mitään ja sitten auto lähteekin yhtäkkiä todella hyökkäävästi, myös moottorin käytös on todella kuminauhamainen tuolla alueella, pitkät viiveet että mitään tapahtuu kun kaasua antaa, aika kurja ajettava tuon takia, varsinkin nurkkapyörityksessä. Ei kai tämä nyt normaalia voi olla? Mitään vikavaloja ei autossa pala.
Tulee mieleen olisiko (huonosti?) ohjelmoitu tai/ja sen lisäksi jotain pientä vikaa. Ainakaan vakiona ei 320d meinannut sammua eikä herätessään hyökännyt vaikka onkin kevyempi auto. Sittemmin hankin softan ja tuli selkeästi tuntuva väännön lisäys siinä 2000rpm eteenpäin. Ei myöskään vapaalla pitäisi kepin täristä silmin havaittavasti että jossain kannakkeissa on nyt liikaa väljää. Eikä myöskään kaasua pumpatessa saisi keppi heilua ees taas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 793
Tulee mieleen olisiko (huonosti?) ohjelmoitu tai/ja sen lisäksi jotain pientä vikaa. Ainakaan vakiona ei 320d meinannut sammua eikä herätessään hyökännyt vaikka onkin kevyempi auto. Sittemmin hankin softan ja tuli selkeästi tuntuva väännön lisäys siinä 2000rpm eteenpäin. Ei myöskään vapaalla pitäisi kepin täristä silmin havaittavasti että jossain kannakkeissa on nyt liikaa väljää. Eikä myöskään kaasua pumpatessa saisi keppi heilua ees taas.
Kyllä tuo ihan vakio peli tietääkseni on.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 227
Audin A4 seuraajakin on julkaistu. Siisti laitos, mutta se hinta. Perusmalli tuhnu 110kW etuveto ja hintaa 50 KEUR. Aikaimoinen hinnanousu sukupolven välillä. Vanha neliveto 150kW irtoaa 44 KEUR.

Mielestäni liian kova hinta uudella, vaikka aika hieno laitos onkin.

 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 820
Audin A4 seuraajakin on julkaistu. Siisti laitos, mutta se hinta. Perusmalli tuhnu 110kW etuveto ja hintaa 50 KEUR. Aikaimoinen hinnanousu sukupolven välillä. Vanha neliveto 150kW irtoaa 44 KEUR.

Mielestäni liian kova hinta uudella, vaikka aika hieno laitos onkin.

Autogefühlin esittely. Tuo S5 sedan on kyllä nätti.
EDIT: Tuossa videossa sanoi, että tämän uuden A5 oli tarkoitus nostaa vanhaa A4 pyklää premiumimpaan segmenttiin, joten kai siitä se hinnannousu.

 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 227
Kai ruo on sitten harkittu veto. Karvalakki Quattro hieman pudikkaammalla koneella on sitten kai likemmäs 60 Keur. Kyllähän tuo ihan premiumilta näyttää....ja maksaa, taitaa olla ihan mersun hinnoissa.

Jotenkin tuntuu että ihmisten maksukyky ei seuraa autojen hinnan nousua. Sähköautot alkaa olemaan halpoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
771
Rekat ovat nykyään niin huonoja, että eivät pääse mäkeä ylös. Toisin oli ennen kuin autot oli kunnollisia niin ei ollut jumiin jäämisen pelkoa.
Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja, kun hyvin varmaa tietoa vaikuttaisi olevan.
-Mitkä asiat ovat nykyään niin huonoja verrattuna entiseen aikaan, etteivät pääse mäkeä ylös?
-Milloin viimeksi autot olivat kunnollisia niin ettei ollut jumiin jäämisen pelkoa?
 
Liittynyt
08.08.2020
Viestejä
81
Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja, kun hyvin varmaa tietoa vaikuttaisi olevan.
-Mitkä asiat ovat nykyään niin huonoja verrattuna entiseen aikaan, etteivät pääse mäkeä ylös?
-Milloin viimeksi autot olivat kunnollisia niin ettei ollut jumiin jäämisen pelkoa?
Vitsinä heitin.
 
Liittynyt
10.05.2023
Viestejä
2 835
Meille tuli nyt vaimon kulkineeksi tuollainen BMW i4 ja kävin vähän tuota mediasysteemiä räpeltämässä ja ensimmäinen fiilis on kyllä että onpas BMW onnistunut rakentamaan todella sekavan järjestelmän. Valikoita ja asetuksia löytyy vähän joka paikasta ja ei millään meinää pysyä kärryillä, että onko tuossa valikko/asetus/tms-rakenteessa minkään näköistä hierarkiaa.

Kokeilin ihan tuota keskinäytön perustilaa, eli mikä tulee näkyviin ihan tuosta home-nappulasta, muokata, niin oma osaaminen loppui kuin seinään. Perustilassa näytöllä näkyy siis isolla kartta ja sitten vasemmassa reunassa pari pienempää ruutua mm. medialle ja puhelimelle ja niitä pikkunäyttöjä saa siinä sitten skrollattua. Eli kysymys: Saako tuon layoutin muutettua jotenkin erilaiseksi, niin ettei suurin osa näytöstä olisi tuon kartan käytössä, kun sille meillä ei ole mitään käyttöä?

Ensivaikutelma näin Audi-miehelle oli, että omaa kulkinetta en ainakaan BMW:hen vaihda :)
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
92
Tässä kohtaa olisi mielenkiintoista kuulla perusteluja, kun hyvin varmaa tietoa vaikuttaisi olevan.
-Mitkä asiat ovat nykyään niin huonoja verrattuna entiseen aikaan, etteivät pääse mäkeä ylös?
-Milloin viimeksi autot olivat kunnollisia niin ettei ollut jumiin jäämisen pelkoa?
Kuorma-autoista & rekoista mitään tiedä, mutta uusissa autoissa vakionopeussäätimet navi/GPS/jsm. pohjalta polttoainetaloudellisuuden takia hyydyttää vauhtia ylämäissä. Vuokra Skoda Octaviakin teki tuota vakkarilla ajaessa. Hyydytti vauhtia ylämäessä ja mutkiin ajettaessa.
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
771
Kuorma-autoista & rekoista mitään tiedä, mutta uusissa autoissa vakionopeussäätimet navi/GPS/jsm. pohjalta polttoainetaloudellisuuden takia hyydyttää vauhtia ylämäissä. Vuokra Skoda Octaviakin teki tuota vakkarilla ajaessa. Hyydytti vauhtia ylämäessä ja mutkiin ajettaessa.
Kirjoittaja olikin vain vitsaillut että ei nykyrekat pääse edes mäen päälle vaan jäävät jumiin, se oli eri asia.

Nyt kun tuollaiset kamalat ympäristövakkarit yleistyvät niin kylläpä tulee raskasta liikennettä vituttamaan, jos edessä etenee joku ympäristövakkari päällä 75km/h joka ei kiihdytä ennen ylämäkeä vielä hiljentää ennen mäen päälle pääsemistään. Ja sekä tietysti minua, jolla on perinteinen vakkari ja myös usea auto ilman sellaista. Yritän jalkakaasullakin aina edetä mahdollisimman tasaisesti etten häiritsisi muita.

Vituttamattomuus vaatisi, että suurimmalla osalla on säätyvä säädin, kaipa ne toimivat ihan ok jo Saksassa ja muissa uusien autojen maissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 587
Viestejä
4 315 406
Jäsenet
72 078
Uusin jäsen
txnze

Hinta.fi

Ylös Bottom