Yleistä keskustelua autoista

Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
695
Miksi rivi 6 ei ole yleisempi moottoreissa? Siinä on kuitenkin ilmeisesti joitain etuja yleisempään rivi 4 verrattuna, esim. yleisesti ottaen tasaisempi käynti ja parempi vääntö.

Itsellä nyt auto jossa on rivi 6, ja vaikka tehoa ei ole kovin paljoa niin liikahtaa kuitenkin esim. valoista lähtiessä aika mukavasti.
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
695
Joo no mikään ekoauto tuo ei tosiaan ole. En tiedä viitsiikö sanoa merkkiä ja mallia. Aika harvinainen, niin voi olla aika tunnistettavissa.

Jotenkin tuo on vielä saatu mahtumaan poikittain moottoritilaan. Mukava kyllä ajaa omaan makuun, ja pitää ihan hauskaa ääntä korkeammilla kierroksilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 343
Mikä auto on niin harvinainen että siitä tunnistaa käyttäjän Suomen mittakaavassa?
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 903
Kustannus (valmistus/ylläpito) ja päästöt/kulutushan ne on syynä, kuten kirjoteltiinkin. Kävisihän esim v10 vielä paljon hienommin ja vääntäisi vielä paremmin, mut samat syyt siinä :) Onhan tietysti rivikutosen vaatima tilakin yksi syy verrattuna esim v6 moottoriin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
695
Mikä auto on niin harvinainen että siitä tunnistaa käyttäjän Suomen mittakaavassa?
No ei nyt pelkästään siitä, mutta yhdistettynä muuhun. Tiedä että kuka kaikki näiltä julkisilta foorumeilta louhii tietoja viestien perusteella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 789
En tiedä onko tää oikea paikka kysyä mutta kysytään nyt kuitenkin, ollut nyt pari päivää lainassa vanhempien bmw 520d vm. 2011 ja ihmetyttänyt auton käytös, onko nämä ihan normaaleja juttuja kyseiselle autolle ja moottorille (N47)? Auto on manuaalivaihteistolla ja vaihdekeppi tärisee vapaalla ollessaan sen verran kovaa et tolla heilumisella onnistuis aika varmasti jo kermanki vatkaaminen? Ekana tuli mieleen joku vaihteiston tukikumien porsiminen, varsinkin kun risteyksestä lähtiessä kovemmin kiihdyttäessä taisi joku voimansiirron osa pamahtaa sen verran kovaa vaihteen vaihdossa 1 —> 2 että olin jo varma että nyt hajos jotain ja pahasti, mutta matka jatkui kuitenkin normaalisti. Toinen ihmetyksen aihe on moottorin täysin kuollut alavääntö, useamman kerran risteyksistä normaalisti lähtien on auto meinannut sammua kun vääntöä ei vaan ole ollut tarpeeksi, max vääntöhän tässä taisi alkaa jostain 1750 kierroksesta eteenpäin ja sen jälkeen kyllä vetoja löytyy mutta todella ihmeellinen on kun tuossa 1000-1500 kierroksen alueella ei tapahdu käytännössä mitään ja sitten auto lähteekin yhtäkkiä todella hyökkäävästi, myös moottorin käytös on todella kuminauhamainen tuolla alueella, pitkät viiveet että mitään tapahtuu kun kaasua antaa, aika kurja ajettava tuon takia, varsinkin nurkkapyörityksessä. Ei kai tämä nyt normaalia voi olla? Mitään vikavaloja ei autossa pala.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 557
En tiedä onko tää oikea paikka kysyä mutta kysytään nyt kuitenkin, ollut nyt pari päivää lainassa vanhempien bmw 520d vm. 2011 ja ihmetyttänyt auton käytös, onko nämä ihan normaaleja juttuja kyseiselle autolle ja moottorille (N47)? Auto on manuaalivaihteistolla ja vaihdekeppi tärisee vapaalla ollessaan sen verran kovaa et tolla heilumisella onnistuis aika varmasti jo kermanki vatkaaminen? Ekana tuli mieleen joku vaihteiston tukikumien porsiminen, varsinkin kun risteyksestä lähtiessä kovemmin kiihdyttäessä taisi joku voimansiirron osa pamahtaa sen verran kovaa vaihteen vaihdossa 1 —> 2 että olin jo varma että nyt hajos jotain ja pahasti, mutta matka jatkui kuitenkin normaalisti. Toinen ihmetyksen aihe on moottorin täysin kuollut alavääntö, useamman kerran risteyksistä normaalisti lähtien on auto meinannut sammua kun vääntöä ei vaan ole ollut tarpeeksi, max vääntöhän tässä taisi alkaa jostain 1750 kierroksesta eteenpäin ja sen jälkeen kyllä vetoja löytyy mutta todella ihmeellinen on kun tuossa 1000-1500 kierroksen alueella ei tapahdu käytännössä mitään ja sitten auto lähteekin yhtäkkiä todella hyökkäävästi, myös moottorin käytös on todella kuminauhamainen tuolla alueella, pitkät viiveet että mitään tapahtuu kun kaasua antaa, aika kurja ajettava tuon takia, varsinkin nurkkapyörityksessä. Ei kai tämä nyt normaalia voi olla? Mitään vikavaloja ei autossa pala.
Äkkiseltään kuulostaa ihan vastaavan ikäluokan toisen merkin 2 litran TDI käytökseltä. Ei kovin kummonen lähtemään mut kuhan turbo heräili niin kyllä se siitä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
611
En tiedä onko tää oikea paikka kysyä mutta kysytään nyt kuitenkin, ollut nyt pari päivää lainassa vanhempien bmw 520d vm. 2011 ja ihmetyttänyt auton käytös, onko nämä ihan normaaleja juttuja kyseiselle autolle ja moottorille (N47)? Auto on manuaalivaihteistolla ja vaihdekeppi tärisee vapaalla ollessaan sen verran kovaa et tolla heilumisella onnistuis aika varmasti jo kermanki vatkaaminen? Ekana tuli mieleen joku vaihteiston tukikumien porsiminen, varsinkin kun risteyksestä lähtiessä kovemmin kiihdyttäessä taisi joku voimansiirron osa pamahtaa sen verran kovaa vaihteen vaihdossa 1 —> 2 että olin jo varma että nyt hajos jotain ja pahasti, mutta matka jatkui kuitenkin normaalisti. Toinen ihmetyksen aihe on moottorin täysin kuollut alavääntö, useamman kerran risteyksistä normaalisti lähtien on auto meinannut sammua kun vääntöä ei vaan ole ollut tarpeeksi, max vääntöhän tässä taisi alkaa jostain 1750 kierroksesta eteenpäin ja sen jälkeen kyllä vetoja löytyy mutta todella ihmeellinen on kun tuossa 1000-1500 kierroksen alueella ei tapahdu käytännössä mitään ja sitten auto lähteekin yhtäkkiä todella hyökkäävästi, myös moottorin käytös on todella kuminauhamainen tuolla alueella, pitkät viiveet että mitään tapahtuu kun kaasua antaa, aika kurja ajettava tuon takia, varsinkin nurkkapyörityksessä. Ei kai tämä nyt normaalia voi olla? Mitään vikavaloja ei autossa pala.
Tulee mieleen olisiko (huonosti?) ohjelmoitu tai/ja sen lisäksi jotain pientä vikaa. Ainakaan vakiona ei 320d meinannut sammua eikä herätessään hyökännyt vaikka onkin kevyempi auto. Sittemmin hankin softan ja tuli selkeästi tuntuva väännön lisäys siinä 2000rpm eteenpäin. Ei myöskään vapaalla pitäisi kepin täristä silmin havaittavasti että jossain kannakkeissa on nyt liikaa väljää. Eikä myöskään kaasua pumpatessa saisi keppi heilua ees taas.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 021
Viestejä
4 323 904
Jäsenet
71 931
Uusin jäsen
Jzoid

Hinta.fi

Ylös Bottom