Yleistä keskustelua sähköautoista

Nyt kun taas VW mainittu, niin onko noiden MEB/id.buzz takajarrujen kanssa ollut joku laajempi ongelma. Kuulin tuossa tapauksesta missä takajarrut jäävät herkästi jumiin kun jarrulla pysäyttää auton. Kuulemma huollon mukaan vuoden -26 malliin tämä on korjattu, mutta valmistaja ei suostu vaihtamaan uudempia osia tilalle, joten nykyinen omistaja käy kerran viikossa takuuhuollossa viemässä palautetta (kyseinen auto vielä takuunalainen).
Liittyykö tämä siihen että kun auto on pitempään paikallaan niin rummut ruostuu/jäätyy kiinni? Sen korjauksen kanssa oli ainakin aika vänkäys kun yhdellä marmorilla väitettiin ettei korjausta ole ja piti mennä toiselle jossa se tehtiin. En tiedä kyllä oliko sitten lopullinen korjaus.
 
Liittyykö tämä siihen että kun auto on pitempään paikallaan niin rummut ruostuu/jäätyy kiinni? Sen korjauksen kanssa oli ainakin aika vänkäys kun yhdellä marmorilla väitettiin ettei korjausta ole ja piti mennä toiselle jossa se tehtiin. En tiedä kyllä oliko sitten lopullinen korjaus.

Ei tässä tapauksessa käsittääkseni, kun autolla tulee joka päivä työajossa.
 
-21 vuoden Gtx kans kuskin puolen seisontajarru jäässä joka kerta näillä keleillä ku pysähtyy viittä minuuttia pidemmäksi aikaa. Pitänee käyttää rumpu auki ku kelit lämpiää ja hämmästellä systeemin paskuutta.
 
Ei tarvitse olla kuin Turku-Tampere-Helsinki kolmion motari-kaupparatsu, niin isossa 100 kWh akussa on paljonkin järkeä. 80 kWh kun on siinä kintaalla, että pääseekö edestakaisin lataamatta. Kaikki toki ei tarvitse, joten useampaa akkukokoa on hyvä olla.
Juu, mersuunkin tilatessa ruksittiin isompi polttoainesäiliö tarpeen mukaan. Esim 65 litraa -> 80 litraa.
 
-21 vuoden Gtx kans kuskin puolen seisontajarru jäässä joka kerta näillä keleillä ku pysähtyy viittä minuuttia pidemmäksi aikaa. Pitänee käyttää rumpu auki ku kelit lämpiää ja hämmästellä systeemin paskuutta.
Jos ei ole jo tehty niin -22 enyqiin ainakin vaihdettiin jarrukengät eri materiaalia olevaan ja lisäksi joku tiivistys ilmeisesti ettei rummut olisi niin herkästi täynnä vettä.
 
Jos ei ole jo tehty niin -22 enyqiin ainakin vaihdettiin jarrukengät eri materiaalia olevaan ja lisäksi joku tiivistys ilmeisesti ettei rummut olisi niin herkästi täynnä vettä.
80-luvun rummuissa oli ikävä kauluri, joka haittaisi avaamista, mutta suojasi paremmin vedeltä. Volkkarin suunnittelija ei ehkä ole älynnyt miettiä tätä uutta helpommin avattavaa rakennetta ihan loppuun asti…
 
Olikohan lie pakkasista johtuvaa, mutta eilen alkoi Polle yht'äkkiä töistä lähtiessä valittamaan sekä takaoven lapsilukosta että tuulilasikamerasta. Jälkimmäinen ei ole tullut vielä takaisin, joten saas nähdä.
 
Whatcar testasi toimintamatkat talaveto CLA:lla, Model 3 LR rwd:llä ja MG i5, yllättäen kaikkein pihein oli vanhaa tekniikkaa edustava, vähän vanhaa aerodynaamisempi Model 3 LR.

Model 3 pääsi 3,8 mailia kilowatilla, kun CLA jäi 3,6 mailiin ja MG 2,5 mailiin kilowatilla.

CLA maksoi 6000 euroa enemmän kuin Model 3 ja siihen meni 1 matkalaukku vähemmän, Model 3 9 matkalaukkua.

CLA sisätilat olivat pienimmät, sitten tuli Model 3 ja I5 MG.

CLA pääsee pisimmälle, koska 10 % isompi akku ja oli toiseksi nopein lataamaan, nopein paperilla MG, muttei softa tai muita bugeja, latausnopeudet jäi alle sataan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 997
Viestejä
5 041 905
Jäsenet
80 800
Uusin jäsen
auvo74

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom