Niin toki, jos suojaus on jo valmiiksi tarpeeksi hyvä niin mitäpä siinä lisäpanssareita tarvitsee.Mutta meneekö se akku rikki vai ei? Koska se akkupaketti on yleensä osa rakennetta, että myös hyvin suojattukin eli siinä itsessään on jo se panssari. Ehkä sen takia eivät ole nähneet valmistajien osalta tuota parantaa erillisesllä panssarilla. Ainakaan perusautoissa.
Minulla ei ole käsitystä miten kova tälli tarvitaan perussähköautossa jotta siihen tulee tarpeeksi monta mm syvä painauma että auto menee hylkyyn (vaikka ei akkuun asti osuisikaan mutta akun alla olevat jäähdytyskanavat menevät tukkoon tms.), tai jopa mitä jossain sähköautovideoissa oli nähnyt että pohjaan oli tullut aivan näkyvä repeämä tai reikä.
Minä selvisin ilmeisesti säikähdyksellä, tai sitten määräaikaishuoltajat ja katsastaja eivät ole osanneet tehdä töitään eli huomanneet pohjassa olevaa osumaa. Pitäisi varmaan joskus käydä nostamassa auto itse pukeille tee-se-itse-hallissa jotta näkisi itse miten siistiltä yli nelivuotiaan sähköauton pohja näyttää.
varsinkin takuuajan jälkeen; vaihdetaan osia tonnilla, kolmella, viidellä ja toivotaan, että korjaantuu. Hyvä esimerkki nuo VAG plugarien vaihteiston rikkoontuvat sihdit, ei yritetäkään korjata vaan 15k€ uus vaihteisto vaan; no kättä taskuun nyt, merkkikorjaamolla on vastuunsa.