Muutama klassikon osalta ei vaan levy vaihdu - Teslan pyyhkimet ja haamut sekä VW:n ratin kosketusnäppäimet. Siihen bonuksena esilämmityksestä spekutus ja nyt uutena 400v -tekin vanhanaikaisuus
Tuo ID.7 (86kWh GTX) tuntuu latailevan helposti aika laajasti millä lähtöprosentilla vain 140-200kW ja vähintään 2/3 julkisista latauskerroista infra ja kuormantasaus rajoittaa niin jotenkin vaikea nähdä isompaaa ongelmaa 400v vs. 800v. Tällä hetkellä kaksi juttua tökkii johon vähän vaikea tottua edellisestä sähkiksestä, mutta pärjäilee ihan ok: kojelautaan laiskasti keskelle lätkäisty iso näyttö sekä regen-liipaisimien puuttuminen. Muutamassa viikossa ratin kosketusnäppäimiin tottui vaikka olinkin oikeasti niitä vaihtamassa jo manu-nappeihin, kun tähän löytyy suora yksinkertainen yliheitto VW:n polttispuolen ratin nappisetistä/kehyksestä. Vielä vähän kahden vaiheilla pitäisikö harrastamisen vuoksi jumppailla noita, mutta aloitin nyt ensin hifi-puolen upgradesta ja äänieristyksestä.
Kohta 10tkm täynnä ja jos vertaan edelliseen sähkiksiin millä tuli vedettyä yhteensä reilu 150tkm suurimmalta osin pitkää matkaa pk-seudulta pohjois-pohjanmaalle niin ensimmäistä kertaa auto ei määrää eikä rajoita taukojen pitämistä. Käytännössä voi pysähtyä millä vaan prosenteilla tauolle ja tämän aikana akkuun tulee liikaakin kWh:a mitä tarvitsisi. Ennen kuin oli pakko säätää laturille max 10% SOC:lla ja laskea kuinka kauan vielä pitäisi odottaa, että riittää akku perille, nyt ongelmana on se, että auto oikeastaan lataa liikaa jolloin kotipihassa onkin turhaan akussa esim 20%+ kun vähempikin riittäisi perille mistä saa halvalla taas akun täyteen.
Tähän asti kakkosautona oleva A6 C7.5 Allroad hyvillä kamoilla on ajoltaan ja laatufiilikseltään hieman toista kun ykkössähkiksien tietty halpuutusmeno vaikka merkkikin ollut sama. Nyt ID.7:n kanssa ei enää samaa fiilistä tule vaan jopa ilma-alustalla samoilla 20"lla oleva kutonen tuntuu karummalle, ehkä jopa pienemmälle ja vähemmän tankille kuin DCC:lla oleva seiska.