Yleistä keskustelua sähköautoista

En tiedä Kiasta kun en ole lukenut manuaalia ja auto ollut vasta muutaman päivän, mutta Teslassa tuo triggeröityy ainoastaan voimakkaasti hidastaessa ja kokonaan pysähtyessä
Se on( Euroopassa) direktiivillä säädetty( hidastuvuus, jolloin valon on sytyttävä on 1,3 m/ s2 ja 0,7- 1,3 välillä merkki saa päättää mitä tekee ) ja valmistaja voi poiketa ainoastaan herkentäen syttymistä , joten isoja eroja ei automerkkien välillä voi olla.
 
Viimeksi muokattu:
Mietinkin kun BMW i4 vaikutti osin niin laaduttomalta, niin näyttää se olevan noussut arvosteluissakin esiin oven rämähdyksenä vr. Model 3.

Onkohan i5 parempi?

 
Mietinkin kun BMW i4 vaikutti osin niin laaduttomalta, niin näyttää se olevan noussut arvosteluissakin esiin oven rämähdyksenä vr. Model 3.

Onkohan i5 parempi?


No ainakin ovien osalta on kun on isommat ovet ja ovissa karmit, mutta samalla hinta pompsahtaa. Vrt. i4 M50 supercharged eli lähes kaikilla varusteilla, niin pitää laittaa vielä lisää rahaa tiskiin että saa 150hp nuhaisemman nelivetokarvalakkimallin i5:sta.

Mutta jos laatuvaikutelmaa haet niin käypä testaamassa iX :cool:
 
No ainakin ovien osalta on kun on isommat ovet ja ovissa karmit, mutta samalla hinta pompsahtaa. Vrt. i4 M50 supercharged eli lähes kaikilla varusteilla, niin pitää laittaa vielä lisää rahaa tiskiin että saa 150hp nuhaisemman nelivetokarvalakkimallin i5:sta.

Mutta jos laatuvaikutelmaa haet niin käypä testaamassa iX :cool:
Olen kokeillut ix 40 ja 50, molemmissa se oven ikkuna rämähtää. Vuosimallit 23-24.
Ainut asia mikä laskee itselläni fiilistä.
 
Olen kokeillut ix 40 ja 50, molemmissa se oven ikkuna rämähtää. Vuosimallit 23-24.
Joo olisi ehkä pitänyt tarkentaa että yleisesti laadusta, eikä ovien sulkeutumisäänen laadusta. Karmittomat nyt on tuollaisia, jos se että suljettaessa ikkuna on raollaan eikä tule sitä "paineiskua" karmillisen oven tapaan, niin siitä jää se matalataajuinen äänikomponentti pois.

Tähän liittyen omalla kohdalla vaihtuu Mersun SUV:sta i4:seen ja eron todellakin huomaa, jo oven koko ja paino luo ihan eri tuntuman Mersussa. Mutta se nyt vaan on jotain mihin pitää totutella koska muuten tykkään i4:sta. Karmittomuudesta en kyllä keksi mitään hyvää, mun mielestä sellaiset kuuluu lähinnä avoautoon. Mutta sillä nyt mennään.
 
Joo olisi ehkä pitänyt tarkentaa että yleisesti laadusta, eikä ovien sulkeutumisäänen laadusta. Karmittomat nyt on tuollaisia, jos se että suljettaessa ikkuna on raollaan eikä tule sitä "paineiskua" karmillisen oven tapaan, niin siitä jää se matalataajuinen äänikomponentti pois.

Tähän liittyen omalla kohdalla vaihtuu Mersun SUV:sta i4:seen ja eron todellakin huomaa, jo oven koko ja paino luo ihan eri tuntuman Mersussa. Mutta se nyt vaan on jotain mihin pitää totutella koska muuten tykkään i4:sta. Karmittomuudesta en kyllä keksi mitään hyvää, mun mielestä sellaiset kuuluu lähinnä avoautoon. Mutta sillä nyt mennään.
Aivan. Kyllä se iX laadukas on ja auton tuntuinen. Tuo vain särähtää itselläni korvaan kun ovia sulki. Yhdessä 50 oli tämä soft close mutta jotenkin sen vain vaistonomaisesti vetää kiinni, eikä anna itse vetää. Ehkä tuo voisi jotenkin vaimentaa...

Teslalla millä ajelen itse, niin ei ole edes noin paha. Tai suoraan sanottuna, että ei edes kyllä tuollaista tee.
 
Aivan. Kyllä se iX laadukas on ja auton tuntuinen. Tuo vain särähtää itselläni korvaan kun ovia sulki. Yhdessä 50 oli tämä soft close mutta jotenkin sen vain vaistonomaisesti vetää kiinni, eikä anna itse vetää. Ehkä tuo voisi jotenkin vaimentaa...

Teslalla millä ajelen itse, niin ei ole edes noin paha. Tai suoraan sanottuna, että ei edes kyllä tuollaista tee.
Soft close vaatisi kyllä opettelua. Ja siinä on kuitenkin aina vähän viivettä ennen kuin se tunnistaa tilanteen ja imaisee ovan kiinni, että varmaan tulisi siltikin vaan rämäytettyä kiinni asti ettei tarvitsisi odotella.
 
Missä tilanteessa siinä siis tarvitsee odotella? Kai ne ovet menee lukkoon yhtä lailla kun poistuu autolta ja jos tulee autolle niin onko sillä edes mitään väliä onko ovi täysin kiinni siinä vaiheessa kun jo painaa kaasua?
 
Mitähän ongelmaa tällä soft closella on ratkaistu ?

Ainoa asia jossa tuosta vois olla apuja, on se, että jos ei pamauta ovea kunnolla kiinni ja se jää raolleen, niin se korjaa käyttäjän virheen.

Näin ajatellen, sen tarkoitus ei ole soft close vaan oven lukituksen varmistaminen virhetilanteessa. Edelleen ovat voi pamauttaa kiinni vanhaan tyyliin, ja ei ole tarkoitus opetella uutta tapaa.
 
Missä tilanteessa siinä siis tarvitsee odotella? Kai ne ovet menee lukkoon yhtä lailla kun poistuu autolta ja jos tulee autolle niin onko sillä edes mitään väliä onko ovi täysin kiinni siinä vaiheessa kun jo painaa kaasua?
Mulla on soft-close iX:ssä. Eihän se heti imaise ovea kiinni. Kyllä mä aika normisti ovet paiskaan kiinni vaikka ei siis tarttis.

Sulkemisääneen on tottunut ja kun auto on muuten niin mahtava, ei haittaa muutenkaan.
 
Voi olla että meill käytössä eriasteikot.

Mutta mistä tiedät ettei jarruvalot vilku. jotenkin jää nyt kuitekin mieikiva että jos pk seudulla ajelet niin tuolla kaasupolkimella myös paikoin oikeasti jarruttet.
No jos välttämättä pitää tarkistaa, niin ne jarruvalot näkee Teslassa näytöstä jos ne on päällä. Mutta kyllä sen nyt muutenkin oppii tuntemaan kun vähän aikaa on ajanut.
 
Voi olla että meill käytössä eriasteikot.

Mutta mistä tiedät ettei jarruvalot vilku. jotenkin jää nyt kuitekin mieikiva että jos pk seudulla ajelet niin tuolla kaasupolkimella myös paikoin oikeasti jarruttet.
No jos välttämättä pitää tarkistaa, niin ne jarruvalot näkee Teslassa näytöstä jos ne on päällä. Mutta kyllä sen nyt muutenkin oppii tuntemaan kun vähän aikaa on ajanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 630
Viestejä
4 675 074
Jäsenet
76 652
Uusin jäsen
Tinttoni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom