Kyllä 100cm aika kapealta kuulostaa, riippumatta mitä muissa on.No ei ole. 100cm taitaa olla kaikissa MEBin SUVeissa, joka on esimerkiksi model Y:hyn verraten 6cm leveämpi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä 100cm aika kapealta kuulostaa, riippumatta mitä muissa on.No ei ole. 100cm taitaa olla kaikissa MEBin SUVeissa, joka on esimerkiksi model Y:hyn verraten 6cm leveämpi.
Sekarengastuksella (niin kuin nuossa vakiona on) 255*2+235*2 = 980mm
Width of boot floor at narrowest point: 990mm
Width of boot opening - bottom: 1026mm
Kyllä 100cm aika kapealta kuulostaa, riippumatta mitä muissa on.
Tästäpä muistui mieleen tapaus kivikaudelta. Kaverilla oli jokin hatchback rotjake autona, ja se laittoi renkaat nätisti takaboksiin. Sitten se pamautti takaluukun voimalla kiinni, niin takaluukuin ikkuna pullahti paikoiltaan kun luukku ei mennytkään kiinni renkaat kyydissä. Suu auki jäi tuijottamaan tapausta että wtf...Uskoisin, että leveyden puolesta paikoillaan ollessa menee, mutta tosiaan tuo luukun korkeus/kääntövara voi tehdä tiukkaa. Kiinnostaa josko jollakulla ihan käytännön kokemusta tuonne renkaiden sovittelusta.
En kyllä ihan varmaksi muista. Mutta sellainen muistikuva on että omassa olisi ollut kaikki neljä rengasta kontissa pystyssä kun oman Enyaqin kaupasta hain.Onkos täältä kukaan kokeillut kuljettaa 4 rengasta takakontissa perusmallin Enyaqissa (ei korotettua pohjaa), mahtuuko jopa ilman penkkien kaatamista tai vain leveämmän osan kaatamalla?
Pitäisi ensi viikolla tehdä ko. operaatio ja mietityttää kuinka hyvin nuo max 255 leveät ja 74cm halkasijalla olevat pyörät mahtuu kätevimmin kyytiin kun on muutakin kuskattavaa.
Tuosta Redditin kuvasta ja mitoista voisi päätellä että pystyssä menee jopa 4 rinnakkain, mutta mahtuuko taittumaan takaluukusta kun jo 3 ennestään paikoillaan?
![]()
Minäkin ihmettelin kapeutta, mut ”normaalilta” näyttää 90-100cm. Model Y on luokkansa tilavin vaikka 93cm, litroina kun yleensä ”painotetusti” mitataan.No ei ole. 100cm taitaa olla kaikissa MEBin SUVeissa, joka on esimerkiksi model Y:hyn verraten 6cm leveämpi.
255 leveitä renkaita ei siis neljää saa rinnakkain. Jos on pari 235 (ne vakio eturenkaat) niin voit sopiakin.
Joo, tässä toki vertailukelpoinen kohta 110cm, eli ei nyt ihan niin iso ero, mut ärsyttää tuo itseäkin kun nykyinen, 10cm ulkomitoiltaan kapeampi auto omaa yhtä leveän kontin.Minäkin ihmettelin kapeutta, mut ”normaalilta” näyttää 90-100cm. Vanhan Volvon 147cm leveimmillään toiveunta.
![]()
Model Y on luokkansa tilavin vaikka 93cm, litroina kun yleensä ”painotetusti” mitataan.
Voisi olla ihan hyvä jos ilmoitettaisiin litrat ja myös isoin laatikko joka sopii kyytiin ja tietenkin samat mitat jos on käytössä hattuhylly ja välipohjan alla olevat tilat.Model Y:ssä hämää iso tila välipohjan alla, itse hattuhyllyn ja pohjalevyn välinen tilahan ei siinä ole mikään valtavan erikoinen.
Tuohon takakonttien mittaamiseen saisi kyllä keksiä wltp:tä vastaavan standardin kun ne teoreettiset litrat on ihan mitä sattuu maan ja taivaan väliltä.
Esim. Tilavuudeltaan suurin mahdollinen suorakaiteen muotoinen laatikko, joka mahtuu konttiin sisään ja sen saa sinne sisään ja ulos.
Tai 10x10x10cm mittalaatikoilla tehty mittaus.
Ja pakolliseksi ilmoittaa erikseen litrat, joka on hattuhyllyn ja pohjalevyn välissä, sitten erikseen välipohjan alla olevat litrat.
Kun frunkit alkavat sähkäreiden myötä yleistymään ja niihin saadaan vielä sähköluukut, niin ihmiset oppivat niitä myös käyttämään. 10v päästä ihmetellään, että ollaanko sitä joskus oikein oltu frunkkeja vastaan.
Kunhan ei laita sinne talvella koska voi jäätyä lukitus.Mä en oikein usko tähän, frunkit tulee olemaan normiautoissa aina niin pieniä että niiden hyöty on rajallinen, lisäksi lastaus takakonttiin on aina helpompaa.
Itse näe frunkin käyttökelpoisena juurikin kaapeleille yms tarvikkeille joita tarvitaan harvakseltaan.
Älä ajattele liian kapeasti. On paljon pihoja, jossa auto pitää peruuttaa talliin, katokseen tai johonkin koloon ja silloin on näppärämpi käytellä frunkkia päivittäistavaroiden kanssa. Frunkki on kätevämpi, jos parkkiin pitää peruuttaa eikä takana ole liikaa tilaa. Lisäksi kerran Tesla ja Lucid saa tehtyä ok kokoisen frunkin, niin tulevat tekemään muutkin. Ei se konttia korvaa, mutta uskon vahvasti frunkin aktiivisen käyttämisen lisääntyvän. Sähköisen luukun se kyllä vaatii.Mä en oikein usko tähän, frunkit tulee olemaan normiautoissa aina niin pieniä että niiden hyöty on rajallinen, lisäksi lastaus takakonttiin on aina helpompaa.
Itse näe frunkin käyttökelpoisena juurikin kaapeleille yms tarvikkeille joita tarvitaan harvakseltaan.
Mikä on normiauto?Mä en oikein usko tähän, frunkit tulee olemaan normiautoissa aina niin pieniä että niiden hyöty on rajallinen, lisäksi lastaus takakonttiin on aina helpompaa.
Itse näe frunkin käyttökelpoisena juurikin kaapeleille yms tarvikkeille joita tarvitaan harvakseltaan.
Keskustelua tavaratilanmitoista.Kyllähän ne päämitat on aina ilmoitettu. Muuta ei tarvii. Loppu on samantasoista kinastelua kuin, että kenellä on nopein 0-100 kiihtyvä auto.
Toki tilaviusmitta on helpommin ymmärrettävä luku.
En ole yhtäkään autoa jättänyt ostamatta vavaratilan koon perusteella.
Ei kai se yleensä varsinaisesti laiskaa suunnittelua ole, vaan lähinnä suunnittelijan tekemä tietoinen valinta. Saa olla aika taitava piirtäjä löytääkseen sen 40 litraa löysää ID3:n keulasta.Kyse 10-30% lisäkapasta tavaratilaan, kun suunnittelu ei ole laiskaa.
Todellakin, eihän siellä oo ees neljää litraa tilaa.. täynnä kaikkea muutaEi kai se yleensä varsinaisesti laiskaa suunnittelua ole, vaan lähinnä suunnittelijan tekemä tietoinen valinta. Saa olla aika taitava piirtäjä löytääkseen sen 40 litraa löysää ID3:n keulasta.
Itselläni on frunkissa kaapelit, lasinpesunestekannu ja jotain muuta pientä. Tulee välillä laitettua ostoksetkin sinne riippuen vähän miten päin auto on parkissa. Mutta suurin hyöty tuosta on kaapeleiden säilytyksessä. Töissä tarvitsen type2 piuhaa ja kotona sitä schuko laturia, joten käytännössä joka päivä tarvitsen ainakin toisen piuhan joten takakontista niitä olisi hankala kaivaa jos on paljon muuta tavaraa kyydissä.Mä en oikein usko tähän, frunkit tulee olemaan normiautoissa aina niin pieniä että niiden hyöty on rajallinen, lisäksi lastaus takakonttiin on aina helpompaa.
Itse näe frunkin käyttökelpoisena juurikin kaapeleille yms tarvikkeille joita tarvitaan harvakseltaan.
Saitko apista auton sammuksiin, kun ne virrat jäi kuitenkin päälle vai computer says no, ovia ei voi lukita kun auto on päällä.Näyttäisi sisältävän kaiken oleellisen ja toimikin ainakin sen verran, että sain ovet laitettua etänä lukkoon.
Ei ole mielestäni appiksessa sammutusta. Olin sen jo käynyt, mutta himaan päästessä tuli vielä push-ilmoitus ovistaHieno ensifiilis -raportti, kiitokset!
Saitko apista auton sammuksiin, kun ne virrat jäi kuitenkin päälle vai computer says no, ovia ei voi lukita kun auto on päällä.![]()
Heikko esitys, sama ICCU-kura edelleen näköjään korjaamatta![]()
Hyundai Ioniq 5 saa lisää toimintamatkaa ja uudet hinnat
Premium-varustetason hinnassa on edelliseen vuosimalliin nähden peräti neljän tuhannen euron hintaetu, varustetason hinta...autouutuus.blogspot.com
Hyvä raportti. EV6 nousee suv-luokkaan, ajoasennosta joka on korkea tykkää tai jos haluaa matalemman, niin ei tykkää. Sen ehkä lisäisin.Ensimmäinen päivä EV6:n omistajana ja jos jotain fiiliksiä Teslan jälkeen / vertailuna vanhaan 22LR:ään. Auto on AWD GT Line Business Premiumilla + kattoluukulla. Eli sisältänee ilmeisesti kaiken, tai lähes kaiken mitä näihin saa.
Ei mitään kokemuksia (ja aika vahva näkemättä paskaa -asenne) korealaisista aikaisemmin, mutta niin vain jotenkin sytyin tuohon renkaanpotkijaisissa ja koeajoilla ja tässä ollaan.
Yleinen laatuvaikutelma on hyvä. Ennen Teslaa oli pari MB:tä peräkkäin ja tämä on tällä setupilla paljon lähempänä sitä kuin Model 3. Omaan mieleeni erittäin onnistuneet sisätilat, laadukas kokoonpano ja mielestäni myös materiaalivalinnat. Pidän myös ulkoasusta sen verran kun ei-sedanista voi nyt pitää. Jos jotain noottia pitää antaa, niin oven kahvat. Varmaan ihan ok 99% ajasta, mutta mitähän mahtaa tapahtua kun jäätyvät. Sanoisin, että vielä vähemmän talveen suunnitellut kuin Teslan vastaavat. Toinen outous on latausluukun sijainti. Polttiksissa en nähnyt tuolla sijainnilla mitään merkitystä, mutta näissä oikea paikka olisi mielestäni kuskin puolella. En tiedä onko tuolla enää parin viikon päästä mitään väliä, mutta nyt tuo vähän oudoksuttaa.
Tykkään alustasta. Teslaan turha verrata, koska autot luonteeltaan ihan erilaisia. Tässä on menty huomattavasti enemmän mukavuus edellä, mutta on silti jämäkkä. Koeajolla jäi mieleen sähkömoottorin äänet, mutta ne olivat tosiaan vain efektejä. Hiljainen on. Paha tehdä vertailua tähän hetkeen edelliseen, kun Teslassa oli Kumhon nastat, jotka pitivät asfaltilla ihan armotonta rapinaa. Tähän otin Continentalin nastat, jotka ovat tsiljoona kertaa hiljaisemmat, joka saa tietenkin koko auton tuntumaan paljon hiljaisemmalta. Kesällä tuon näkee, mutta mutuilen tämän kyllä hiljaisemmaksi. Kaikki suhinat yms. loistavat poissaolollaan (se laatuvaikutelma..).
Vakkari ja autopilot paremmat kuin Teslassa. Tässä noita voi käyttää myös motareilla ja kehäteillä ilman, että täytyy jännittää auton jarrutuksia. Mitään täydellisiä nuo eivät kyllä tässäkään ole. Jos Teslassa sai jännittää sitä pitääkö auto vauhdin, niin tässä oli pari kertaa fiilis, että muistaakohan tuo kääntää rattia kaarteessa ollenkaan. Vastaus jäi selvittämättä kun kantti loppui kesken ja tein ohjausliikkeen itse. Jotenkin vähän heikosti antaa feedbackia siitä, että autolla on tilanne hallussa. Teslassa auto viestitti selvemmin käteen, että se on ohjissa.
Ohjaustuntuma mielestäni Teslaan verrattuna muutenkin veltompi / epätarkempi. Muistuttaa jälkimmäisen comfort-modea (käytin itse aina sitä sporttia, joka on jäykkä mutta nopea ja tarkka). En ole vielä päässyt valikkolöytöretkeilyssä siihen asti, että osaisin sanoa onko tässä useampia modeja. Mahdollisesti.
Kulku on sportilla ok. Normalilla tuntui ihan lahnalta kolmoseen verrattuna, mutta vedot löytyivät ajotilaa vaihtamalla. Viimeisin ajotila ei näytä jäävän muistiin. Eihän tuon vaihtaminen nyt yhtä näpäytystä isompi juttu ole, mutta ihmetyttää miksei jää. Valikoita en tosin tämänkään suhteen ole tutkinut.
Sama pätee regeniin. Säätö on ihan kiva ja helppo, mutta i-pedal tila ei tässäkään jää muistiin. Imo tässä ei muutenkaan tarvitsisi olla kuin nuo pari asetusta (3 ja i-pedal). Tuo kolmonenkin on jo varsin mieto, niin en oikein keksi mitä niillä 1&2 tekee. Olisi sitten suoraan vaan off. i-pedal ihan vastaava kun Teslassa. Se kolmonen mielestäni ihan hyvä optio myös, jos ei ihan täysin yhdellä polkimella halua ajaa. Kuuleman mukaan olisi myös se virtapihein asetus. Itse jarrut ja auton käytös jarruttaessa olivat mieleeni.
Käytettävyys on pääasiassa hyvä. Tykkään kyllä, että on kytkyttimet perusjutuille ja parin napin taakse saa itse laiteltua toiminnot (mediat +wild card, josta itselläni sammuu nyt pimputtimet). Risuja mittariston sijoittelusta. Vaati itseltäni aika paljon säätöjä, että ratti ei peitä suurinta osaa siitä. Onneksi penkissä on aivan todella hyvät korkeuden säädöt ja onnistuin. Katson sitä paljon mielummin kuin hudia, jota en oikein edelleenkään pidä minään. Jopa vähän ärsyttävä roska silmässä -tyyppinen juttu. Ehkä taas totun. Ratin säätövarat saisivat myös olla isommat sekä syvyyssuuntaan, että alaspäin. Tuo jeesaisi myös mittariston suhteen, eikä ongelmaa olisi. Onneksi se jakkara pelastaa.
Parkkikamerat saisivat mennä päälle by default, jos vauhti tippuu alle 10km/h. Se nappikin on ihan jees, mutta automaatti olisi vielä kivempi. Menisi tietenkin päälle myös risteyksissä yms. mutta mitä sitten.
Infotainment ja keskinäyttö ovat aika askeettiset. Katselin vain tarpeelliset konffit + kytkin bluetoothin. Kaiken sai tehtyä, mutta on siellä valikko poikineen eikä nyt kauheasti mitään räpellyshimoja herättele. Toisaalta tässä on kyllä kaikki perustoimlnnot napin takana, joten en tiedä tarviiko tota ikinä räpeltääkään. Keskinäyttöä tossa ei by default hyödynnetä ollenkaan. Kyllä siinä karttanäkymä tms. matkantekoon liittyvää infoa voisi mielestäni juosta ilman, että käyttäjän pitää erikseen sorkkia siihen jotain.
Nämäkin voivat tietysti olla konfattavissa, mutta keskityin nyt ensin ajamiseen ja ehkä tuonnempana siihen softaan. Lämppäri/media -valitsimet ihan näpsäkkä idea, mutta varsin turha imo. Nuo mediat sinne rattinapin taakse ja pelkät lämppärijutut riittäisivät. Ei niitä nappejakaan nyt kuitenkaan tarvitse ihan joka asiaan olla.
Virtanappi on sitten sellainen aika hauskakin mitä vittua tyylinen -juttu. Aivan turha ja unohtuu varsinkin autosta poistuttaessa noin sata kertaa sadasta, mutta eiköhän toikin taas selkäytimeen mene.
Puhtaasti em. ominaisuuksiin keskittyen EV6 on hienostuneempi, mukavampi ja tietyllä tapaa kokonasvaltaisempi paketti. Toisaalta Model 3:ssa on se määrätynlainen urheiluautomaisuus ja perstuntuma, jota tämäntyylisessä autossa ei ole. Tietenkin hintaeroakin on, joten ihan suoraan noita ei voi senkään puolesta vertailla.
Katsellaan jatkoja kun alkaa olemaan pidempää pätkää ja se softapuolikin katseltu läpi. Mobiiliappiksen latailin. Näyttäisi sisältävän kaiken oleellisen ja toimikin ainakin sen verran, että sain ovet laitettua etänä lukkoon.
No totta mooses, juuri sitä tarkoitin. Tavaratilan päämitat on auton tiedoissa ilmoitettu.Keskustelua tavaratilanmitoista
Tätä pystyi hämmentävän paljon säätämään tolla jakkaralla, mutta jos on tommosiin matalahkoihin sporttisiin sedaneihin tottunut, niin ihan sinne lattianrajaan ns. mikroautoilumodeen ei tietenkään pääse. Auto on sisätiloiltaan selvästi vaikka Model 3:sta isomman tuntuinen ja vaikkei ulkomitoissa olekaan juuri mitään eroa, niin ero esim. juuri ton istumakorkeuden suhteen on selkeä.Hyvä raportti. EV6 nousee suv-luokkaan, ajoasennosta joka on korkea tykkää tai jos haluaa matalemman, niin ei tykkää. Sen ehkä lisäisin.
Mitä tarkoitat (tavaratilan) päämitoilla ja mistä ne tiedot löytää.No totta mooses, juuri sitä tarkoitin. Tavaratilan päämitat on auton tiedoissa ilmoitettu.
Tilavuusmitta on hähmäinen käsite jos haluaa ymmärtää millainen esine sinne menee.
Mitä tarkoitat (tavaratilan) päämitoilla ja mistä ne tiedot löytää.
Kritisoitu tilavuusmitta löytyy, joka, kuten sanoit, on kovin hämyinen ja lukijan pitäisi lisäksi tietää että mitä se tarkoittaa.
No päämitat on tietty päämittoja, mitäpä muutakaan ne voisi olla. ( LxWxD ) Vai onko päämitoista joitain erinlaisia tulkintoja ?
En tiedä miten muilla merkeillä ,mutta ihan valmistajan sivuilla on kuvat autosta jossa tavaratilan mitat on ilmoitettu, pituuus penkit ylhäällä ja alhaalla, korkeus, leveys, ja lastausaukon leveys. Kai nyt kaikki valmistajat ne ilmoittaa, ettei itse tarvii mittanauhan kanssa mittailla?
SISÄMITAT EV 150kW FWD EV 160kW AWD
Tavaratilan tilavuus takaistuin ylhäällä, VDA (l) 441*-452 441*-452
Istuimien lukumäärä 5 5
Saksalainen VDA-normi mittaa tavaratilan käyttämällä 50 × 100 × 200 mm kokoisia eli litran suuruisia kappaleita, joita tavaratila ladotaan täyteen. Farmariautoissa tilavuus mitataan tavaratilan suojaverhoon saakka, tai sen puuttuessa selkänojan yläreunaan tai ikkunoiden alareunaan saakka.
Tämä hyvä huomio, joskus jonkin auton mittoja etsinyt, niin käyttöohjekirjastakaan ei löytynyt.Outoa on että omani käyttöohjekirjassa noita ei taida olla, mikä olis niille looginen sijoituspaikka.
1. | Tesla Model 3 | –24,2% |
2. | Audi Q e-tron: | –24% |
3. | Polestar 2 | –23,8% |
4. | Mercedes-Benz EQB | –23% |
5. | Skoda Enyaq | –22,2% |
6. | Mercedes-Benz EQC | –21,3% |
7. | Tesla Model S | –20,5% |
8. | Kia EV6 | –20,3% |
9. | Hyundai Ioniq 5 | –19,1% |
10. | BMW i4 M50 | –18,6% |
11. | Audi e-tron | –17,6% |
12. | BMW iX | –17,3% |
13. | Tesla Model Y | –16,7% |
14. | Volvo XC60 | –16,6% |
15. | Volkswagen ID.3 | –16,1% |
16. | Mercedes-Benz EQE | –15,9% |
17. | Volkswagen ID.4 | –15,3% |
18. | Nissan Leaf | –11,0% |
19. | Kia Niro | –9,7% |
20. | Volvo EX30 | –6,1% |
Luin linkin artikkellin pintapuolisesti, mutta siitä jäi oli että siellä nyt ajettu tietokanta ajo malli kohtaisesti.Onko tää vähän huono vertailu jos ajomääriä ei oteta olenkaan huomioon?
Tietysti jos lkee itse hieman rivien välistä, että leafilla ei ajeta aivan yhtä paljon kuin polestarilla...
Käytettyjen sähköautojen mediaanihinnan lasku 2024-2025![]()
Näin käytettyjen sähköautojen hinnat putoavat – Suosikkimallin hinnasta lähtenyt yli 24 prosenttia vuodessa
Käytettyjen sähköautojen markkina Suomessa on vahvojen muutosten kohteena. Se käy ilmi vertailusta, jossa perehdyttiin eri sähköautojen mediaanihintojen muutoksiin 12 kuukauden aikana.www.iltalehti.fi
1. Tesla Model 3 –24,2% 2. Audi Q e-tron: –24% 3. Polestar 2 –23,8% 4. Mercedes-Benz EQB –23% 5. Skoda Enyaq –22,2% 6. Mercedes-Benz EQC –21,3% 7. Tesla Model S –20,5% 8. Kia EV6 –20,3% 9. Hyundai Ioniq 5 –19,1% 10. BMW i4 M50 –18,6% 11. Audi e-tron –17,6% 12. BMW iX –17,3% 13. Tesla Model Y –16,7% 14. Volvo XC60 –16,6% 15. Volkswagen ID.3 –16,1% 16. Mercedes-Benz EQE –15,9% 17. Volkswagen ID.4 –15,3% 18. Nissan Leaf –11,0% 19. Kia Niro –9,7% 20. Volvo EX30 –6,1%
Ei ole olemassa ilmaista lounasta, kaikki vapaa tila autossa on aina jostain muualta pois.Kun frunkit alkavat sähkäreiden myötä yleistymään ja niihin saadaan vielä sähköluukut, niin ihmiset oppivat niitä myös käyttämään. 10v päästä ihmetellään, että ollaanko sitä joskus oikein oltu frunkkeja vastaan.
Itse kyllä väittäisin, että tässä nimenomaisessa asiassa se on pois ihan jostain muulta kuin itse autosta. Monissa sähkäreissa on sitä hukkatilaa varsin merkittävästi konetilassa jo muutenkin, ja paremmalla suunnittelulla sinne saisi tilas vielä enemmänkin. Itselläni ei frunkkia edes vaivauduttu laittamaan - itse asennettuna siihen sellaisen kuitenkin saisi, just esim johdolle.Ei ole olemassa ilmaista lounasta, kaikki vapaa tila autossa on aina jostain muualta pois.
Juu, ei.Ei ole olemassa ilmaista lounasta, kaikki vapaa tila autossa on aina jostain muualta pois.
Itse kyllä väittäisin, että tässä nimenomaisessa asiassa se on pois ihan jostain muulta kuin itse autosta. Monissa sähkäreissa on sitä hukkatilaa varsin merkittävästi konetilassa, ja esim itselläni ei frunkkia edes vaivauduttu laittamaan - itse asennettuna siihen sellaisen kuitenkin saisi, just esim johdolle.
Jo se on monta kertaa todettu, ettei Teslaa saa tuolla tavalla mitata, kun TM mittaa aina väärin.Tai 10x10x10cm mittalaatikoilla tehty mittaus.
Missä on sanottu että 10x10x10cm ei ole hyvä? Luulen että tuon kokoisella kuutiolla saisi jo ihan ok Teslan sivuonkalot, frunkit, takakontin alakotelon ym. mukaan rehelliseen tilamittaukseen. Jos laitetaan vaan banaanilaatikoita, jää tilat jotka eivät ole tasan banaanilaatikon mukaisia pois laskuista.Jo se on monta kertaa todettu, ettei Teslaa saa tuolla tavalla mitata, kun TM mittaa aina väärin.
Se VDE mitta kertoo jo paljonko niitä mehutölkkejä mahtuu, jos rinnalla litran kuutioita ja ero niin kertoo lähinnä vaikeista mudoista.Missä on sanottu että 10x10x10cm ei ole hyvä? Luulen että tuon kokoisella kuutiolla saisi jo ihan ok Teslan sivuonkalot, frunkit, takakontin alakotelon ym. mukaan rehelliseen tilamittaukseen. Jos laitetaan vaan banaanilaatikoita, jää tilat jotka eivät ole tasan banaanilaatikon mukaisia pois laskuista.
Ei kai tuo banaanilaatikko yhtään se parempi tai huonompi mitayksikkö ole kuin Tuulilasi lehden käyttämä kaljakorikaan.Banaani laatikot ei kiinnosta kuin banaani kauppiaita ja opiskelijoita.
Sori huono ulosanti.Ei kai tuo banaanilaatikko yhtään se parempi tai huonompi mitayksikkö ole kuin Tuulilasi lehden käyttämä kaljakorikaan.
Tuollaisia erilaisia mittaustapojahan on kehitetty, kun ne valmistajan ilmoittamat litrat ei kerro siitä tavaratilan koosta käytännössä mitään.
Maailman tunnetuimman sähköautomerkki Teslan myynti on romahtanut useissa Euroopan maissa ja Australiassa, kansainvälinen lehdistö kertoo.
Suomessa käytettyjen Teslojen myyntiajat ovat pidentyneet huomattavasti, Iltalehti kertoi keskiviikkona.
Jep. Fiksut Teslaa harkitsevat ihmiset tietävät että se johtuu uuden Y:n tulosta. Klikkiotsikkoja katsovat henkilöt jotka eivät ole ostamassa Teslaa nauttivat klikkiotsikkojen linkkailusta ja asialle naureskelusta. Eli perus essonbaarihommaa, toisille automerkeille on kiva naureskella. Nyt vielä vasemmistopuolue on lähtenyt samaan hommaan, eli tässä on puolueaktiivitkin vielä mukana, eli on politisoitunut vasemman laidan hehkutukseksi. Sanon kuten muillekin vasemmiston "ideoille", ei vakuuta.Nothing to see here, myyntikäyrät lähtevät ennennäkemättömään nousuun nyt kun uusi Y on saatavilla ja sitä kärsimättömästi odottavat kuskit juoksevat kauppaan.
![]()
Kia vinoili Elon Muskille HS:n kannessa, Mika Ihamuotila myi Teslansa, karu pilkkanimitys leviää Britanniassa – Näin Tesla-vastaisuus leviää
Kia kohdistaa mainoksensa niille, joita ”amerikkalaisella sähköpelillä ajelu mietityttää”.www.iltalehti.fi
Miten "fiksut" selittävät sen että myös kolmosen myynti sakkaa?Jep. Fiksut Teslaa harkitsevat ihmiset tietävät että se johtuu uuden Y:n tulosta. Klikkiotsikkoja katsovat henkilöt jotka eivät ole ostamassa Teslaa nauttivat klikkiotsikkojen linkkailusta ja asialle naureskelusta. Eli perus essonbaarihommaa, toisille automerkeille on kiva naureskella. Nyt vielä vasemmistopuolue on lähtenyt samaan hommaan, eli tässä on puolueaktiivitkin vielä mukana, eli on politisoitunut vasemman laidan hehkutukseksi. Sanon kuten muillekin vasemmiston "ideoille", ei vakuuta.![]()