Yleistä keskustelua sähköautoista

No onhan se vähän hassua jos tehdään latausnopeustesti ja ei lämmitetä akkua kunnolla. :D Ite en ainakaa tee mitään sillä tiedolla että miten nopeaa lataa jos akku ei ole optimilämpötilassa vaan kaikilla autoilla "jossain" lämpötilassa.
Oikeassa elämässä akut eivät yleensä ole optimilämpötilassa. Hidas lämmitys Teslassa.
 
Ite en ainakaa tee mitään sillä tiedolla että miten nopeaa lataa jos akku ei ole optimilämpötilassa vaan kaikilla autoilla "jossain" lämpötilassa.
....ja useampi voi kurvata laturille ex-tempore. Silloihan ne jyvät akanoista erkanee.
Ei näitä testejä tehdä vain sinua varten.
 
Pikalaturille ex-tempore? No kerran olen joutunut niin tekemään. Muuten on aina pikalatausta tarvitsemat matkat tehty niin että laturit laitetaan lähtiessä naviin ja reitin mukaan kohteeseen. Akku aina optimilämpötilassa. Eli ainakaan omaan elämääni tuo ei sovi ollenkaan tuo yksittäinen tilannetesti. Turhapa tuosta testistä tämän enempää on vääntää, kun ei ole siitä tässä kuin yksi kuva, eikä tietoa siitä, onko tuo nyt jonkun artikkelin päälukema vai joku yksi tilannetieto.
 
Viimeksi muokattu:
Pikalaturille ex-tempore?
Jos auto on vaikka täynnä lapsia ja kusihätä yllättää, niin pakko pysähtyä kun tarve tulee. Ei siinä silloin navin päättämiä pysäkkejä paljon totella, vaan kurvataan lähimmälle ABC:lle. Ja luonnollista on , että ladataan nyt samalla kun pysähdytään että ei tarvii taas kohta pysähtyä uudestaan. Tälläistä ihmeellistä tosielämää siellä oman kuplan ulkopuolla on.

Ja eipä se oma kusihätäkään, perseen puutuminen tai väsymys paljon navin päälle ymmärrä.

Tämä on hyvä esimerkki siitä, millaisilla alkeellisilla patteriautoilla vielä ajamme. Ei tälläisiä asioita pitäisi miettiä ollenkaan tai antaa jonkin navin määritellä koska pitää pysähtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan ei tule polttomoottorillakaan yleensä aamulla matkaan lähtiessä suunniteltua että sitten kahden tunnin kohdalla pidän tankkaustauon siellä tutulla abc:llä. Aika outoa olisi päivittäisessä käytössä tehdä samanlaista sähköautollakaan.

Tähän disclaimerina se että itsellä ei ole kiinteää latausmahdollisuutta kotona, sen enempää kuin ei ole kiinteää tankkausmahdollisuuttakaan.
 
Kokkolan autohuollossa Polestar 2 vikaa.

Jos noin rajusti kondensoi akkupaketin sisään vettä, niin kestääkö pitkäänkään autot, ehkei. Jos softa tuodaan keskeneräisenä, onko sähkötekniikkakin?
 
Tosiaan ei tule polttomoottorillakaan yleensä aamulla matkaan lähtiessä suunniteltua että sitten kahden tunnin kohdalla pidän tankkaustauon siellä tutulla abc:llä. Aika outoa olisi päivittäisessä käytössä tehdä samanlaista sähköautollakaan.

Tähän disclaimerina se että itsellä ei ole kiinteää latausmahdollisuutta kotona, sen enempää kuin ei ole kiinteää tankkausmahdollisuuttakaan.
Jaa, sanoisin et laitan navin aina määränpäähän ja sen jälkeen ajelen sen mukaan, jos tulee extra pausseja niin ne pidän, mutta navi huolehtii et voin tulla latureille ja määränpäähän 2-5% varauksella. Huoletonta ja helppoa.

Toisenlaistakin tapaa voi harjoittaa, mutta edeltävä on nopein ja minulle vaivattomin. Samoin voit laittaa naviin et haluut 40% akkua määränpäässä (esim ei latausmahdollisuutta) niin auto laskee missä pysähtyä ja kauanko.

Auto myös huolehtii optimilämpöön akun👍🏻
 
Kokkolan autohuollossa Polestar 2 vikaa.

Jos noin rajusti kondensoi akkupaketin sisään vettä, niin kestääkö pitkäänkään autot, ehkei. Jos softa tuodaan keskeneräisenä, onko sähkötekniikkakin?
Onko muita ollut kuin tämä yksi tapaus? Sanoo myös videolla, että Polestarit olleet ihan luotettavia tapauksia.
Softaahan on päivitetty jo. Ei se Teslankaan softa valmis ole ollut...
 
Jos auto on vaikka täynnä lapsia ja kusihätä yllättää, niin pakko pysähtyä kun tarve tulee. Ei siinä silloin navin päättämiä pysäkkejä paljon totella, vaan kurvataan lähimmälle ABC:lle.
Talvella jos harrastelet tuollaista millä tahansa sähköautolla, niin aikamoista haarukan hankaamista lautaseen on reissut. Kusella voi käydä lataamattakin ja kylmää autoa on ihan turhaa tökätä siihen töpselin siksi aikaa, jos joka tapauksessa stoppia edessä. Oot kussut siinä ajassa kun nykerrät sen letkun ja appiksen kanssa muutaman kW:n takia.

En mäkään mun kaikkia stoppeja suunnittele, mutta ei siinä kusitaukopaikalla tarvitse laturia olla ja jos kuplaa alkaa olemaan otsassa ja ladatakin tarvitsisi, niin ei kai se ihan mahdotonta ole painaa sitä lämmitystä sieltä navista/mistä hyvänsä valikosta päälle.
 
Kokkolan autohuollossa Polestar 2 vikaa.

Jos noin rajusti kondensoi akkupaketin sisään vettä, niin kestääkö pitkäänkään autot, ehkei. Jos softa tuodaan keskeneräisenä, onko sähkötekniikkakin?
Ilmeisesti ainakin Tesloissa isompi ongelma, kun videolla sanoi Pollejen olevan vähävikaisia ja Tesloja ovat korjanneet useita kondenssiveden aiheuttamien ongelmien vuoksi. Noista Kokkolan Autohuollon Tesloihin asentamista kuivaavista patruunoista tainnut täälläkin olla puhetta.

1741118123765.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 949
Viestejä
4 666 995
Jäsenet
76 525
Uusin jäsen
Thunderi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom