"Kaasun" painaminen käyttövoimasta riipumatta kuuluu tuottaa tehoa vetäville pyörille, jos poljinta ei paina niin loogisinta on että auto rullaa mahdollisimman hyvin, hidastaminen tehdään sitten erillisellä polkimella ja/tai kuljettajan säädettävissä olevalla moottorijarrulla.
En myöskään tykkäisi polkupyörästä joka jarruttaa kun lopetan polkemisen?
Mahdollisimman hyvä rullaaminen on myös taloudellisempaa jos kuljettaja tietää yhtään mitä tekee...
Olen samaa mieltä viimeisestä toteamuksestasi, mutta sallinet eriävän näkemyksen muusta tekstistä.
Maantiellä käytän vakionopeudensäädintä, enkä säätele nopeutta vauhtipolkimella, jarrulla, rullaamalla tai yhden polkimen ajolla.
Kaupungissa, taajamissa, kaduilla, risteyksissä ja rampeissa käytän yhden polkimen ajoa, koska se on vain niin näppärää. Jarruun ei tarvitse koskea, kun yhdellä jalalla saa kaiken kontrollin. Varmasti se on hitusen energiatehottomampaa kuin kaksi poljinta + rullaus, mutta tuon hinnan maksan mielelläni helppoudesta. Saman hinnan maksavat varmaan 95 % autoilijoista maantiellä käyttämällä vakkaria polkimien sijaan.
Enkä usko OPD:n taloudellisuuden olevan kovinkaan paljon huonompaa suhteessa kahden polkimen ja rullauksen ajoon nähden.
EDIT:
..... mistä lähtien meistä kaikista tuli ajajien ajajia ?
Polttisten moottorin ja vaihteiston viiveet ovat lyhyessä ajassa tulleet kestämättömiksi.
Miten pystyimme ajelemaan edes polttiskaudella ?
Vähän aikaa sitten ajelin isoa diisseliä. Onhan se viive todella iso sähköautoon tottumisen jälkeen. Sama homma kuin manuaalivaihteinen tuntui aataminaikaiselle automaatin jälkeen. Tai pyöritettävä ikkuna sähköikkunan jälkeen. Tai halogeenit xenonien, saati matriisiledien jälkeen. Tai etuveto nelivedon jälkeen jne jne.
Foorumilla asiat saavat isot mittasuhteet, koska ei olisi liian raskasta avata asioiden mittasuhteita riittävästi kirjallisesti. Se, että toteaa sähköauton olevan selvästi parempi ei tarkoita, että polttiskaudella kärsi suunnattomasti autolla ajamisesta. Aika aikaansa kukin.