Laitetaas nyt sitten jotain, Mustangista. Sain sen tosiaan sovitusti tiistaina akku lähes täyteen ladattuna. Kyllä se vaan mustanakin hyvältä näyttää vaikka ei mustassa sitä ns silmänkääntötemppua huomaakaa eli valkomustassa auton peräkattolinja jää pois näkyvistä. Mustassa auto näyttää toisaalta enemmän coupelta koska mustaan hukkuu peräkatto ja takaovikin tummine laseineen, koska ei niitä kahvojakaan ole. Itse halusin vielä kaikki kromiset mallimerkinnät pois, enää vanteet mustaksi ni olis mieluinen
Siitä sitten penkki peilit säätöineen ja menoksi. Ihan yhtä hyvältähän tuo tuntui kuin koeajoauto. Mielestäni aika hiljainen, pieni humina tulee renkaista mutta nastojen ääntä ei kuulu vaikka meluisuudesta tunnetut Hakkapeliitat alla onkin, toki kehitystä näissä on tapahtunut ja ovat numeroltaan 10 plus lisäliite SUV. Suvi Mustangi
Hienosti tuo auto omasta mielestäni eteenee, ei vetele ja lähtee awd:na paikaltaan hyvin. Ajomoodeja en ole kauheasti pidellyt, whisper on riittänyt, niin kuin olen aikaisemminkin sanonut, sähköautot on lähtökohtaisesti jo pirteitä. Ohitustilanteissa ei ongelmia whisperilläkään, menee suoraan ja kiihtyy rivakasti. Se on totta mitä testeissäkin valitettu, pintakovuus. Pientä pomppua tuntuu välillä näillä Suomen surkeilla valtateillä, ei niinkään hitaammilla teillä. Sanoisin silti että tohon en kiinnittänyt edes huomiota testiajoilla ennen kuin testi artikkelin jälkeen. Jarruttaminen samoin, ottaa aika ylhäältä ja "kovaa", totta siis siltäkin osin valitus mutta siihen varmasti tottuu lopulta. Myös 1 pedal moodikin löytyy jos sillä tykkää ennemmin ajaa, ei paha.
Autolla ajettu n 400km ja eka "tankillinen" meni nopeasti räpätessä about 20 astee pakkasessa ja rangea ei uskalla edes sanoa ja pikalataus 150kw pömpelistä ei tuottanut akkuun virtaa kuin alle 30kwh
No yhdestä julkisesta 22kw pömpelistä sai sentään maksimit 11kw
Seuraavaksi tein range testiä ilman latauksia, jotakuinkin esilämmitetyllä autolla. Se meni jo hyvin, pakkasen ollessa -15c - -12c. Ajolenkki oli käytännössä koko matka valtatietä nopeuksilla 86kmh ja 106kmh. Auto pysyi sisältä hyvinkin lämpimänä 21c ikkunat auki jäästä ja muutenkin kuin olisi dinolla ajanut pitkää siivua. Todella kiva ajaa kruisella kun auto muutti nopeutta aina isommalle tai pienemmällä ja laitetulla toleranssilla eli pystyi keskittymään vaan ajamiseen. Omalle rungolle Mustangin penkki kyllä sopii, on pehmeä ja säädöt hyvät. Persjalkainen ei pitkittäisreisitukea tarvi ja sivuttainkin pysyin paikoillaan. Noita valituksia en usko, ainakin näin omalla kohdalla. Mustangissa on luotettava range näyttö, jollaiseen lopputulokseen olin jo revikoissa tullut. Pääsin tolla nyt sitten 180km ja jäljelle jäi 31km eli 200km olis menny rikki, oli joku 240km alussa. Matkan kestoksi tuli yhdeltä istumalta 3h mikä on itelle paljon, yleensä olen tunnin ajon jälkeen valmis pyllyn ja selän osalta. Tässä ei minkäänlaisia kipuja. Yhdessä E sarjan 14vm autossa ortopedi penkein olin +100km jälkeen aika tunnoissani...
Keskinäyttö on kiva, ei nyi ja on selkeälukuinen, jopa vanhempi väki näkee lukea
Tärkeimmät toiminnot löytyy onneks myös ratista ja pienemmästä näytöstä mm nopeuden rangeineen. Perus penkinlämmittimet edessä, ratin lämmitys, tuulilasilämmitys ja lisävarusteina 360 kamera ja paremmat popit. Tässä tuo kruisen autopilotti on vähän vielä normaalista poikkeava koska pienen mittarin edessä on silmien tarkkailija eli pitäisi onnistua ajamaan vaikka kuinka kauan kädet pois ratista pimeässä ja sumussa, kunhan vain katse on eteenpäin
Valot tässä on kans ihan hyvät, aika paljon rauhallisemmat adaptiiviset kuin Volvossa oli. Melkonen valoshow Volvossa kun auto tulee vastaan tai edessä oleva poistuu näköpiiristä
Mitäpä tosta enempiä sanomaan, vaikuttaisi olevan jotakuinkin sellainen kuin odotinkin. Tarvii pikalataukset vielä testiä uudestaan kun ei oikein pelittänyt kuten oletin, tosin aika kylmä mutta kuitenkin. Auto on itelle mieluinen ja on tässä sellaista ison ja sporttisemman auton fiilistä. Vähän sellainen 2 in one auto