- Liittynyt
- 07.11.2016
- Viestejä
- 1 809
Ymmärräthän sinä että se lasikatto ei vaikuta ympäröivän rakenteen lujuuteen millään tavalla. Normaalisti siinä lasin paikalla on peltiä, se lasi on itseasissa parempi kestävyyden puolesta kuin se pelti.
Syy miksi kaikkien autojen katot eivät ole lasia on hinnassa.
Ajatteleppa tilannetta missä ojan pohjalla onkin kanto pystyssä tai siirtolohkare ja auto tulee sinne jostain syystä katto edellä. Läpihän se tulee niin että heilahtaa.
Peltirakenne kyllä suojaa tässä paremmin, etenkin kun se rakenne vielä vaatii pari poikkitukea piiloon pellin alle.
Valmistuksen puolelta saattaa lasi olla hyvinkin edullinen ratkaisu, siitä jää yksi erikoistyövaihe pois, nimittäin tuon kattopellin laserhitsaaminen (tai kai teknisesti kovajuotto CuSi3-langalla, joka taas on aika tyyristä).