- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 273
En tiedä onko missään mutta perheessä on kaksi dieseliä, 1250€ ja 700€Missä dieselajoneuvossa on käyttövoimavero kaks tonnia, ihan mielenkiinnosta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä onko missään mutta perheessä on kaksi dieseliä, 1250€ ja 700€Missä dieselajoneuvossa on käyttövoimavero kaks tonnia, ihan mielenkiinnosta?
Joo mutta hieman eri tasoa kun vaikka dieselissä. Nimim. 2000€/a
Juu tämä nyt lähti vähän väärille raiteille tuosta mun alkuperäisestä heitosta jossa pointti oli ettei valtio tule rahasammostaan luopumaan.Jos nyt yhtään ynnäsin oikein niin jotta dieselauton käyttövoimavero olis 2000e/vuosi niin "auton" pitäisi painaa noin 10 000kg
Yleensähän dieselin käyttövoimavero on jotain 350-450e/vuos
Niin ja tässähän puhutan vain käyttövoimaverosta, ei ajoneuvoverosta jonka yksi osa käyttövoimavero on.
Sillä vanhalla ei taida päästä 150 km siivuja? 260 km uudella vaatii kilttiä 60-80 km/h ajelua, 100+ km/h jos on mittarissa, niin saippualaatikko imee mehut varsin hyvin. Hki-Vantaalta pääsee 110-120 km/h vauhdilla just ja just Salon Piihovin ABC:lle lataamaan.
Vahva oma ennuste on, että VW ryhmän ID autoja tulee käytettyjen markkinoille pilvin pimein viimeistään ensi vuonna kun on saatu nauttia VAG laadusta. Onhan noita jo nyt aika hyvä määrä myynnissä käytettynä. VW jatkoi sähköautoissa suoraan siitä mihin polttokäyttöisillä jäi epäluotettavuudessa.Itse odotan mielenkiinnolla joko ensivuonna alkaa vaihtoautomarkkinoille tulemaan paljon alle 10tkm ajettuja ID.3:sia ja muita uudemman sukupolven sähköautoja.
Nyt kun porukka innostuksissaan hankkii ja toteaa ettei sähköautoilu sittenkään ole se oma laji ja vaihtaa muuhun tai isompaan sähkäriin.
Veikkaan että kannattavat vähän kaikkea mikä laskennallisesti laskee päästöjä. Toki jos jossain on tultu laskutulokseen ettei hankintatuki laskennallisestikkaan laske päästöjä, niin sitten juttu on eri.Haluaako Vihreät edes jakaa hankintatukia? En usko. Ehkäpä korkeintaan sähköpyörille.
Vahva oma ennuste on, että VW ryhmän ID autoja tulee käytettyjen markkinoille pilvin pimein viimeistään ensi vuonna kun on saatu nauttia VAG laadusta. Onhan noita jo nyt aika hyvä määrä myynnissä käytettynä. VW jatkoi sähköautoissa suoraan siitä mihin polttokäyttöisillä jäi epäluotettavuudessa.
Sähköauton hankinnassa hinta on monelle este, joten en usko että kuluttajan ostovoiman heikentäminen tekisi sähköauton hankintaa välttämättä houkuttelevammaksi.Tuo on ihan hyvä, ettei tukea tule, kun se on aikaisemminkin ollut liian halpoihin autoihin. Isompiakkuiset menevät järjestäen perusvarustuksillakin tukirajan yli. Parempi olisi rangaista fossiilisia polttoaineita kovemmilla haittaveroilla ja ohjata sitä myöten vihreämpien vaihtoehtojen pariin. Kalliimpi bensa = vähemmän ajoa = vähemmän päästöjä ja samalla sähkö on houkuttelevampi vaihtoehto.
OT: Melko epäuskottavaa, kun Audi Q7 6.0 V12 TDI:ssä vero on "vain" 1227 € /OTEn tiedä onko missään mutta perheessä on kaksi dieseliä, 1250€ ja 700€
Esim vw id.4 on aika isolla takakontilla ja koukun saa. Korimalliltaan tietysti vähän korkeampi, mutta se tuskin ostajia haittaa? Skodan ja Audin vastaavat on varmaan tiloiltaan aivan samat. Lisäksi nuo on aika halpoja ja saatavuus pitäisi olla aika hyvä.Mikä tämän hetken sähköautoista olisi korimalliltaan lähimpänä tavanomaista farkkua? Vetokoukulliselle perusfarkulle luulisi Suomessa olevan kysyntää.
Nuo talousarvioesitykset eivät ole ennenkään sisältäneet kaikkea mahdollista, veikkaan että tämä ja monet muut ilmastoon liittyvät asiat on jätetty tarkoituksella auki. Budjettiriihessä tulee olemaan ihan jäätävä vääntö ilmastoasioista, jotkut hankintatuen kaltaiset asiat ovat juttuja jotka kepu antaa mielellään vihreille. Mutta ei se toki varmaa ole, voihan tässä käydä kumminpäin vain.
OT: Tässä olisi aika lähelle, eli 1214 € vuotuiset verot:OT: Melko epäuskottavaa, kun Audi Q7 6.0 V12 TDI:ssä vero on "vain" 1227 € /OT
Mikä tämän hetken sähköautoista olisi korimalliltaan lähimpänä tavanomaista farkkua? Vetokoukulliselle perusfarkulle luulisi Suomessa olevan kysyntää.
OT: Melko epäuskottavaa, kun Audi Q7 6.0 V12 TDI:ssä vero on "vain" 1227 € /OT
Mikä tämän hetken sähköautoista olisi korimalliltaan lähimpänä tavanomaista farkkua? Vetokoukulliselle perusfarkulle luulisi Suomessa olevan kysyntää.
Esim vw id.4 on aika isolla takakontilla ja koukun saa. Korimalliltaan tietysti vähän korkeampi, mutta se tuskin ostajia haittaa? Skodan ja Audin vastaavat on varmaan tiloiltaan aivan samat. Lisäksi nuo on aika halpoja ja saatavuus pitäisi olla aika hyvä.
OT: Tässä olisi aika lähelle, eli 1214 € vuotuiset verot:
Käytetyt autot, uudet autot ja leasingautot | Autotalli.com
Autotalli.comista löydät vaihtoautot, käytetyt autot ja uudet autot luotettavilta autoliikkeiltä. Myös leasingautot alan parhailta toimijoilta! Tutustu valikoimaan.www.autotalli.com
Yllättävää kyllä, Porshe taisi tuoda ensimmäisen sähköisen farkkukorin. Muilla on noita korkeampia SUV-tyyppisiä.
No juman kekka olette te tarkkoja kavereita.OT: Melko epäuskottavaa, kun Audi Q7 6.0 V12 TDI:ssä vero on "vain" 1227 € /OT
Voi kasvaa mutta kukaan ei tiedä paljonko. Huhuttu 5k mutta ehkä tupla tai tonni vain lisää. Katto todennäköisesti pysyy. Tukeehan valtio jos leasing autoilua.Ilmeisesti ihan tosissaan uskotaan, että hankintatuki poistuisi? No, ei varmasti poistu, vaan tulee erittäin todennäköisesti kasvamaan. Kannattaa tutustua mihin Suomi on sitoutunut pitkällä tähtäimellä, se pakottaa tuomaan mahdollisimman paljon sähkiksiä markkinoille. Onko se järkevää, on toinen juttu.
Eivät sentään ole tyhmiä ja laita tukea budjettiin näkyville etukäteen ja hankaloita tämän vuoden kauppoja.
Siis pääsit 120 km/h tku-hki välin tripletillä lataamatta? Jos näin, niin täytyypi kokeilla seuraavan kerran kun menen, ei se akku siis mulla Salossa ihan tyhjä ollut, mutta abcille kebapsille radiomainos ja 2 annosta yhden hinnalla saattoi vaikuttaa myös valintaan.Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmia ole ollut TKU-HKI väliä ajaa (kesällä) lataamatta (niinjoo, onhan se Vantaa kauempana). Mutta kesällä kyllä sen verran pitempää siivua tuli testimielessä ajettua että tuon n.160km etapin ymmärtää, kun pikalatauksessa ei kannata kuin ottaa se reilu 75% ja tähdätä seuraavalle latauspaikalle hyvällä marginaalilla, joita nyt ei liikaa ole. Itseasiassa k-ryhmän latauksilla päästeltiin koko matka, niitä kun löytyy vähän syrjemmästäkin.
Siis pääsit 120 km/h tku-hki välin tripletillä lataamatta? Jos näin, niin täytyypi kokeilla seuraavan kerran kun menen, ei se akku siis mulla Salossa ihan tyhjä ollut, mutta abcille kebapsille radiomainos ja 2 annosta yhden hinnalla saattoi vaikuttaa myös valintaan.
Ihanan elitististä ajatetelua, tämän takia itsekkin tilasin sähköauton. Antaa köyhien köyhtyä ja nautitaan itse eduista.Toisaalta mitä kauemmin nämä vanha polttikset pysyy liikenteessä sen pidempää kestää ennen kuin käyttövoimavero löytää tiensä sähköautoihin.
Ihanan elitististä ajatetelua, tämän takia itsekkin tilasin sähköauton. Antaa köyhien köyhtyä ja nautitaan itse eduista.
Epäluotettavan sähköauton tekeminen on jo melkoisen hyvä suoritus.
Tuo hankintatuki on kyllä varsin typerä niin kauan kuin sähköautot myydään käsistä. Parempi vaan korottaa haittaveroja fossiilisille autoille.
Tossa Kauppalehden jutussa oli vedetty hiukan mutkia suoriksi. Ensin puhutaan, että sähkömoottori on lähes huoltovapaa. No niin se onkin. Sitten vaihdetaan sähköautojen korjaamokäynteihin yksilöimättä sitä, minkä takia auto pajalle meni ja miksi sen korjaaminen oli kallista.sähköautojen maine luotettavana on illuusio
Kiinni jäitte @Haukka81 kanssa! Siellä te luuhaatte kaiket päivät sähkisuutisten kommenttiosioissa asuntovaunua kusematta Lappiin -jutuillanne.Ihanan elitististä ajatetelua, tämän takia itsekkin tilasin sähköauton. Antaa köyhien köyhtyä ja nautitaan itse eduista.
Kumminkin polttiksen tekniikassa voi olla hyvinkin moottoriöljyn tai vaihteistoöljyn vuotoa. Samankaltaista vikaa ei varmaan sähkiksissä niin ole. Vaikka sielläkin saattaa olla vähän öljyä ja akun jäähdytykseen jotain osia olemassa.moottorit ja vaihteisot ovat useissa merkeissä hyvin pitkäikäisiä.
Olen ajanut monta bensa-autoa ns. "loppuun", eli siihen pisteeseen kun korjaamolla ollaan melkein yhtenään eikä enää jaksa, mutta yhdessäkään autossani ei ole ollut ikinä mitään vikaa moottorissa tai vaihteistossa. Ne hajoavat osat ovat aina olleet muualla.
Nyt kun mietin viimeisiä remppoja, niin tulee seuraavat mieleen:
jarrut, ovienlukot ja keskulukituksen moottorit, ABS-boksi, ajovaloumpioiden jumittuneet säätömoottorit, vuotava syyläri, vuotava ilmastointi, ilmastoinnin kompressori, renkaiden nopeussensorit, ajonvakautukseen liittyvä sensori, airbag-törmäys sensori, ohjaustehostimen pumppu, vuotava hammastanko, vuotava lämppärin kenno kabiinissa, pissapojan pumppu, ruostevauriot, ym. sekalaiset sähköviat ja tietenkin loputtomat alustan tukivarsien, iskarien, jousien, jne rempat joita tulee joka katsastuksessa vaihdettavaksi. Eli aika lailla samoja osia mitä kuvittelen sähköautojen olevan myös täynnä.
Oma kokemus taas uudehkoista n. 100-200tkm ajetuista diesel ja bensapeleistä on, että 90% vioista liittyy jollain tavalla saastelaitteisiin, joita ei sähköautoissa ole.
Kiinni jäitte @Haukka81 kanssa! Siellä te luuhaatte kaiket päivät sähkisuutisten kommenttiosioissa asuntovaunua kusematta Lappiin -jutuillanne.
Kaikissa autoissa on vikoja, toisissa enemmän, toisissa vähemmän, siihen pitää vaan asennoitua että aina niitä autoja tullaan korjaamaan. Sähköautoissa se julmetun kallis akku on varmasti mikä eniten ihmisiä pelottaa, mutta eiköhän me pian nähdä kasvavassa määrin tilastoja, että miten ne todellisuudessa kestävät ajoa.
Sähkäreissä on vaikka mitä öljyä, staattorin jäähdytyksestä perä/vaihdemurkuloiden öljyihin, ja jäähdytysletkua ja putkea on helposti monimoottorisessa toistakymmentä metriä kahdella tusinalla liitoksella.Kumminkin polttiksen tekniikassa voi olla hyvinkin moottoriöljyn tai vaihteistoöljyn vuotoa. Samankaltaista vikaa ei varmaan sähkiksissä niin ole. Vaikka sielläkin saattaa olla vähän öljyä ja akun jäähdytykseen jotain osia olemassa.
Sähkiksissä ehkä uutena vikana voisi tulla akun hallinnan rikkoontuminen, joka sitten rikkoisi samalla osa akustakin? Melko harvinaista tuo kumminkin on. Itsellä on ollut 5 uutta sähköautoa, joista yksi meni rikki. Ja sähköauton korjaus taas on kallista, kun akun korjaamisessa kuluu aikaa. Sijaisauto ja muut kulut.
Toivottavasti rehellisiä tilastoja, eikä vain mutua essonbaarista ja mulkkujen automyyjien tukevaa valehtelua silmät kiiluen.
Esimerkiksi, kuten itse olen useaan otteeseen todennut, kun menen Toyota-jälleenmyyjille potkimaan hybridien renkaita ja kysyn myyjältä että miten nämä akut kestävät, niin joka ainoa Toyotan myyjä on minulle aina sanonut päin naamaa, että "auton eliniän ja ettei ole ikinä kuullut että niitä olisi tarvinnut vaihtaa".
Perin merkillistä!
Silti nettiautossa tulee usein vastaan Auris/Prius hybridejä, joissa ilmoituksessa kerrotaan että hybridiakku vaihdettu. Kuten tämä 2019 Auris:
Missä viron pajalla niiden akut on vaihdettu, jopa takuuaikana, jos Toyota-Suomi ei ole yhdestäkään ikinä kuullut? Aika törkeää kusetusta, mutta mitä muuta automyyjiltä odottaa.
Mutta vaikka en automyyjiin usko paskan vertaa, niin muuten olen oppinut että hyvin ne Toyotojen hybridiakut keskimäärin kestävät. Samaa ei ilmeisesti voi sanoa esim. Hondan hybridien akuista. Outlanderin akut taisi myös olla heikkoja. Nämä olivat niitä ensimmäisiä hybridejä markkinoilla ja niistä ilmeisen hyvin statistiikkaa.
Akuissa on siis eroja ja kuluttajien tulisi luotettavasti tietää mitä akulta voi keskimäärin odottaa, kun menevät ostamaan sähköautoa, joko uutena tai käytettynä.
Tuo on ensimmäinen Toyota, jossa näen maininnan, että akku on vaihdettu. Noita myynti-ilmoituksia on tullut useita satoja luettua. Myöskään mistään nettikeskustelusta en ole löytänyt moitteita akkujen kestävyydestä.
Anteeksi off topic, mutta pakko kysyä kun aiemminkin joskus nähnyt väitteen öljyisistä kahvoista io-techillä. Olen omistanut useita diesel- sekä bensakäyttöisiä autoja, mutta en koskaan ole nähnyt/tuntenut rasvaista diesel-pistoolin kahvaa. Onko tämä joku paikallinen ilmiö jossain päin Suomea, missä tankkaajat roiskii polttoainetta holtittomasti pitkin autoa/itseään? Pahoittelut sana-asettelusta, mutta vaikea hahmottaa miten tuossa onnistuu.
Onhan nuita Teslojen akkuja ainakin vaihdeltu myös noin 100-150tkm ajettuina uusiin. Lienee mennyt takuuseen tosin.
Ei kai se akun vaihto ole juurikaan kalliimpaa kuin automaattilootan/moottorin vaiho tehdas-uuteen marmoritiskillä?No onneksi tuo Toyotan akku ei sentään vie perhettä sillan alle kuten täys sähköissä meinaa käydä...
Ei kai se akun vaihto ole juurikaan kalliimpaa kuin automaattilootan/moottorin vaiho tehdas-uuteen marmoritiskillä?
Johan noihin pidempään markkinoilla olleisiin sähköautoihin saa akkuja myös muualta kuin marmorilta. Ainakiin leaffiin ja egolffiin on maailmalla tarjolla 3rd-party akkuja jotka kasvattavat alkuperäisestä, joskin saatavuus on vielä ymmärrettävästi vähän heikkoa.Ei toki, paitsi että moottoreita saa muualtakin kuin marmorilta, mutta akkujen kohdalla voikin tehdä tiukempaa (Teslan kohdalla ilmeisesti marmoriltakaan ei saa..). Veikkaanpa vielä ettei akkuja ihan jokaisesta kolariautosta saa ottaa käyttöön.
Alle tonnin taitaa noi Toyotan hybridi akut olla...Ei kai se akun vaihto ole juurikaan kalliimpaa kuin automaattilootan/moottorin vaiho tehdas-uuteen marmoritiskillä?
Kaverille taidettiin antaa 10v vanhaan Lexukseen 12 000€ huoltohinta-arvio, kun kannen tiivisteitä epäiltiin…
Noiden riskien kanssa on eletty aina kun on autoiltu - voi tulla kalliita remppoja jos käy huono flaksi.
Olisi kiva nähdä vastaavia testejä pelkälle nopealle maantieajolle. Itseä ei oikein kiinnosta nuo kaupunki kantamat
Tosin siinä vaiheessa kun kajuutan lämmityksen lisäys energiankulutukseen on suurimmillaan, on suurin sallittu nopeus vain 100km/h joka osaltaan tasoittaa eroa kesäkuukausiin nähden.jos 25 kWh/100 km laskee rangen, niin ei pitäisi tulla kovin isoja pettymyksiä 120 km/h ajossakaan. Toki talvella vielä kabiinin lämmitys päälle mutkistaa laskutoimitusta.
Katsoitko sitä linkkiä? Siellä on melkein kaikista autoista 90 ja 120km/h testit.Aika suppea otanta 120 km/h osalta, mutta perstuntumalta jos 25 kWh/100 km laskee rangen, niin ei pitäisi tulla kovin isoja pettymyksiä 120 km/h ajossakaan. Toki talvella vielä kabiinin lämmitys päälle mutkistaa laskutoimitusta. Mahtaakohan löytyä tilannetta, jossa pieni nopeuslisä tuottaisi positiivisen tuloksen rangeen, kun kabiinia joutuu lämmittämään vähän vähemmän aikaa. Toisaalta kabiinin ylläpitolämmitys ei alkulämmityksen jälkeen varmaan vie siinä määrin energiaa, että joku 20-25% lisäys kulutukseen nopeusta johtuen kompensoituisi.