Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
14.04.2023
Viestejä
76
Itsekkin jäin vielä arpomaan tv:n ostoa ja kuten sanotaan nälkä kasvaa syödessä. Alunperin suunnittelin 55” Lg:n cs oled, mutta ostankin 65” LGn:n C2 oledin. Täytyy sanoa vaan tuon verkkokaupan (ja muidenkin) hinnoittelun pomppimista että ei siinä mitään järkeä ole. Nyt myydään cs mallia kalliimmalla (1999€) kuin uudempaa ja paremmalla paneelilla varustettua c2 mallia (1799€). Noh odotellaan viikko/kaks niin varmaan saadaan ”tarjous” hintaan 1500-1600€ 65” c2 malli. Vajaa viikko sitten 65” cs malli oli 1349€.
 
Liittynyt
13.03.2023
Viestejä
13
Uusi telkkari etsinnässä. Katseluetäisyys 3.5m. Yksi iso ikkuna vieressä, mutta pohjoisen puolella.

Eikös tää ala olemaan iha ok hintainen?
Toki verkkokauppa.com tiukemmat palautuskäytännöt mietityttää, mutta ei näytä olevan Gigantissa tuo tarjouksessa.
Lähinnä arvon tuon ja Lg:n 77" cs/c2/b2 välillä. Oledit about sen 500e kalliimpia.
Tämä olisi ilmeisesti taas tarjouksessa: Sony XR 75X90K
1 399€ kuun loppuun asti.

Miten tuo nyt vertautuu sampan QLED 9x tai LG:n Cx laitteisiin?
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
162
The Frame -omistajat: saanko omia kuvia näytettyä art modessa ilman jotain maksullista Samsung-jäsenyyttä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
215
Tämä olisi ilmeisesti taas tarjouksessa: Sony XR 75X90K
1 399€ kuun loppuun asti.

Miten tuo nyt vertautuu sampan QLED 9x tai LG:n Cx laitteisiin?
Liikuva kuva on parempaa kuin LG:n laitteissa. Kuva ei myöskään pala kiinni kuten OLEDeissä. QLED 9x saattaa olla kirkkaampi, mutta tuskin merkitystä jos ei ihan suorassa auringonvalossa katso.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Tämä olisi ilmeisesti taas tarjouksessa: Sony XR 75X90K
1 399€ kuun loppuun asti.

Miten tuo nyt vertautuu sampan QLED 9x tai LG:n Cx laitteisiin?
Ei tuo kilpaile OLEDien kanssa, mutta hintaansa nähden ihan pätevä laite.

Liikuva kuva on parempaa kuin LG:n laitteissa. Kuva ei myöskään pala kiinni kuten OLEDeissä. QLED 9x saattaa olla kirkkaampi, mutta tuskin merkitystä jos ei ihan suorassa auringonvalossa katso.
Itsellä tuosta aiempi xj94 75" ja pesi omassa käytössä sen vuoden lg oledit jotka lähti palautukseen.... Edelleen erittäin tyytyväinen ollut hankintaan ja en vaihtaisi enään olediin.

Tuo k malli jossain arvosteluissa arvottiin vähän heikommaksi kuin j malli mutta on varmaan aivan soiva peli. Kuten kaikilla merkeillä niin on sonylläkin paneelilottoa mitä tulee, siksi kannattaa ostaa noita aina paikasta missä hyvä palautusoikeus. (Paskimmat laadussa on kyllä samsung) 2 x xh9096 palautui mulla ennen tuota viimeistä ostosta.
 
Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
245
Itsellä tuosta aiempi xj94 75" ja pesi omassa käytössä sen vuoden lg oledit jotka lähti palautukseen.... Edelleen erittäin tyytyväinen ollut hankintaan ja en vaihtaisi enään olediin.

Tuo k malli jossain arvosteluissa arvottiin vähän heikommaksi kuin j malli mutta on varmaan aivan soiva peli. Kuten kaikilla merkeillä niin on sonylläkin paneelilottoa mitä tulee, siksi kannattaa ostaa noita aina paikasta missä hyvä palautusoikeus. (Paskimmat laadussa on kyllä samsung) 2 x xh9096 palautui mulla ennen tuota viimeistä ostosta.
Sony alkaa kuulostaa jo hyvältä... Missä käytössä siis muodostui kaulaa olediin?

LG C2 on täällä näyttönä ja olen siihen todella tyytyväinen, mutta olohuone kaipaisi kipeästi päivitystä Philipsin 58" lcd tilalle, kun katseluetäisyyttäkin on 3,20m. 75" oledien hinnat karkaa kuitenkin käsistä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Sony alkaa kuulostaa jo hyvältä... Missä käytössä siis muodostui kaulaa olediin?

LG C2 on täällä näyttönä ja olen siihen todella tyytyväinen, mutta olohuone kaipaisi kipeästi päivitystä Philipsin 58" lcd tilalle, kun katseluetäisyyttäkin on 3,20m. 75" oledien hinnat karkaa kuitenkin käsistä.
Mulla toi 75" siis olkkarissa ja kiinni siinä ps5 ,series x , uhd soitin ja nvidia shield.... Lg ltä mulla oli 65" koossa bx että cx.

Pelikäytössä cx oli ehkä piirunverran parempi kuvanlaadultaan ( enemmän poppia, mutta ei sony kauas jää...xr prossu tosi hyvä) , mutta taas siinä oli tosi paljon enemmän black crushia.... Normaalissa telkkarin katselussa( kaapelikanavat) sony vie lg tä ihan sata nolla...liiketoisto on vaan valovuoden edellä.

Mulla paljon netistä otettuja omia 4 k leffoja ym. Tulee leffoja katseltua paljon niin sony näyttää ne järjestään paljon parempana ...taas tulee tämä liiketoisto/ blackcrush.

Sonyssa on out of the box paljon paremmin kalibroitu kuva (luonnollinen kuva).... Eli ei tarvi kalibroida sitä mikä melkein pakko noissa lg oledeissa.

Paneeleihin sen enempää menemättä ( niin yksilöstä kiinni) niin joka oledissa mitkä mulla oli löytyi häiritsevää vertical bandingiä mitä sonyssa ei ole tippaakaan. Onneksi tuo oma yksilö on dse n suhteen myös huippuyksilö.

Ja viimeinen ero tulee kirkkaudesta ja valonlähteestä...lg n oledit on oikeasti peilejä.... Mulla olkkarissa iso ikkuna sivulla niin turha päiväs aikaan mitään katsoa tai pelata jos haluaa jotain nähdäkkin oledista... Pimeässä man cave huoneessa oled loistaa mutta ero kirkkaudessa sonyyn aika hurja).

Sony toimii kaikessa ...niin kirkkaassa kuin pimeässä...vaikka vähän zoneja faldiksi niin algorytmit toimii. Musta on mustaa. Ok.... Jossain pelin latausvalikoissa ym. Voit nähdä sivusta pilveilyä mutta oikealla matskulla ei vaivaa ikinä.

Paras telkkari mikä mulla ikinä ollut kaikkeen matskuun.( Äänentoistona mulla samsungin q950 t saundbar) ja toimii yhteen loistavasti.

Itsy myös tykkään android käyttiksestä enemmän kuin lg n webos mut se on taas makukysymys....ei webos ole myöskään huono.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2017
Viestejä
245
Mulla toi 75" siis olkkarissa ja kiinni siinä ps5 ,series x , uhd soitin ja nvidia shield.... Lg ltä mulla oli 65" koossa bx että cx.

Pelikäytössä cx oli ehkä piirunverran parempi kuvanlaadultaan ( enemmän poppia, mutta ei sony kauas jää...xr prossu tosi hyvä) , mutta taas siinä oli tosi paljon enemmän black crushia.... Normaalissa telkkarin katselussa( kaapelikanavat) sony vie lg tä ihan sata nolla...liiketoisto on vaan valovuoden edellä.

Mulla paljon netistä otettuja omia 4 k leffoja ym. Tulee leffoja katseltua paljon niin sony näyttää ne järjestään paljon parempana ...taas tulee tämä liiketoisto/ blackcrush.

Sonyssa on out of the box paljon paremmin kalibroitu kuva (luonnollinen kuva).... Eli ei tarvi kalibroida sitä mikä melkein pakko noissa lg oledeissa.

Paneeleihin sen enempää menemättä ( niin yksilöstä kiinni) niin joka oledissa mitkä mulla oli löytyi häiritsevää vertical bandingiä mitä sonyssa ei ole tippaakaan. Onneksi tuo oma yksilö on dse n suhteen myös huippuyksilö.

Ja viimeinen ero tulee kirkkaudesta ja valonlähteestä...lg n oledit on oikeasti peilejä.... Mulla olkkarissa iso ikkuna sivulla niin turha päiväs aikaan mitään katsoa tai pelata jos haluaa jotain nähdäkkin oledista... Pimeässä man cave huoneessa oled loistaa mutta ero kirkkaudessa sonyyn aika hurja).

Sony toimii kaikessa ...niin kirkkaassa kuin pimeässä...vaikka vähän zoneja faldiksi niin algorytmit toimii. Musta on mustaa. Ok.... Jossain pelin latausvalikoissa ym. Voit nähdä sivusta pilveilyä mutta oikealla matskulla ei vaivaa ikinä.

Paras telkkari mikä mulla ikinä ollut kaikkeen matskuun.( Äänentoistona mulla samsungin q950 t saundbar) ja toimii yhteen loistavasti.

Itsy myös tykkään android käyttiksestä enemmän kuin lg n webos mut se on taas makukysymys....ei webos ole myöskään huono.
Kiitos kattavasta analyysistä! 4K leffoja ja pelaamista täälläkin olisi suunnitteilla suoratoistosarjojen kylkeen. Tiedätkö jääkö Netflix/HBO/Disney sovellusten kuvanlaatu tai ääniraita huonommaksi kuin Shieldin kautta? Android ehdottomasti tännekin mieluummin kuin WebOS, eikä tuo tähtäilykaukosäädinkään ole sytyttänyt niin paljoa kuin ajattelin. Philipsin Oledia siis ajattelin käytännössä pienempänä vaihtoehtona.

Nykyinen telkkari ei tarjoa Atmos ääniraitaa sellaisenaan juuri koskaan sillä eARC puuttuu. Tämän takia harkitsin jopa Shieldin ostamista, mutta mieluummin laitan sen hinnan suoraan telkkarin päivitykseen, ja yhden kaukosäätimen taktiikka olisi tärkeä asia.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Kiitos kattavasta analyysistä! 4K leffoja ja pelaamista täälläkin olisi suunnitteilla suoratoistosarjojen kylkeen. Tiedätkö jääkö Netflix/HBO/Disney sovellusten kuvanlaatu tai ääniraita huonommaksi kuin Shieldin kautta? Android ehdottomasti tännekin mieluummin kuin WebOS, eikä tuo tähtäilykaukosäädinkään ole sytyttänyt niin paljoa kuin ajattelin. Philipsin Oledia siis ajattelin käytännössä pienempänä vaihtoehtona.

Nykyinen telkkari ei tarjoa Atmos ääniraitaa sellaisenaan juuri koskaan sillä eARC puuttuu. Tämän takia harkitsin jopa Shieldin ostamista, mutta mieluummin laitan sen hinnan suoraan telkkarin päivitykseen, ja yhden kaukosäätimen taktiikka olisi tärkeä asia.
On hyvä kuvanlaatu ihan tv n omissakin äpeissä... Ihan samat sovelluksethan tossa on kuin shieldissäkin ettet sinä periaatteessa sitä ensiksi edes tarvitse. Toimii kodit sun muut. Itsellä toi shieldi löytyi jo ennen telkkaria ja toimii kyllä sillä hienosti kaikki atmos matsku kun yhdistetty suoraan soundbaariin ja se telkkarin earcciin. Toisessa soundbaarin tulossa mulla toi sonyn uhd soitin. Pelikonsolit 8k/120 hz jakajassa niin toimii kaikki niin kuin pitääkin.

Tv tukee siis itsessään dolby atmos/ dts läpivientiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.04.2023
Viestejä
4
Hei,

Uuden 65-70" tv:n hankinta edessä ja tarve olisi kestopeli ainakin seuraavaksi viideksi vuodeksi parhalle mahdolliselle kuvalle suoratoistoelokuvia, sarjoja ja normikanavia varten. Hyvä käyttöliittymä plussaa.
Tv tulee olohuoneeseen normivalaistukseen, enemmän ehkä käyttöä iltaisin hämärällä.

Vaihtoehtoina olisi
- Samsung q85b (gigantti outlet 1080e) tai q90b (tarjouksessa verkkiksessä 1500e)
- Gigantin myyjä suositteli TCL QLED860 (gigantissa 1300e, ilmeisesti sama malli verkkiksessä eri nimellä C735 899e?)
- LG oled C2 (tähän pitäisi odotella hyvää tarjousta että saisi 1300-1500e hintaan)

Mikä näistä olisi omaan käyttöön paras, vai joku muu? Samsungit ovat ilmeisesti todella kirkkaita, saako sitä säädettyä alemmas? Ei tarvitsisi sokaistua hämärässä huoneessa. Gigantin myyjä haukkui kaikki samsungit ja philipsit tosin..

Kiitos jo etukäteen
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Hei,

Uuden 65-70" tv:n hankinta edessä ja tarve olisi kestopeli ainakin seuraavaksi viideksi vuodeksi parhalle mahdolliselle kuvalle suoratoistoelokuvia, sarjoja ja normikanavia varten. Hyvä käyttöliittymä plussaa.
Tv tulee olohuoneeseen normivalaistukseen, enemmän ehkä käyttöä iltaisin hämärällä.

Vaihtoehtoina olisi
- Samsung q85b (gigantti outlet 1080e) tai q90b (tarjouksessa verkkiksessä 1500e)
- Gigantin myyjä suositteli TCL QLED860 (gigantissa 1300e, ilmeisesti sama malli verkkiksessä eri nimellä C735 899e?)
- LG oled C2 (tähän pitäisi odotella hyvää tarjousta että saisi 1300-1500e hintaan)

Mikä näistä olisi omaan käyttöön paras, vai joku muu? Samsungit ovat ilmeisesti todella kirkkaita, saako sitä säädettyä alemmas? Ei tarvitsisi sokaistua hämärässä huoneessa. Gigantin myyjä haukkui kaikki samsungit ja philipsit tosin..

Kiitos jo etukäteen
Menet käymään itse liikkeissä missä noita mieluisia katseltavissa ja valitse sen minkä oma silmä miellyttää...testailet kotona lisää ja palautat jos ei vieläkään natsaa tai paska yksilö. Gigantin, powerin ym. Ns. Asiantuntija myyjille voi nauraa suoraan pään näköä. Voi olla wttä joku niistä jotain ehkä ymmärtääkin mutta suurinosa suosittelee sitä josta saa itse parhaat provikat kun teet kaupat siellä..Oma silmä se paras valitsija....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
229
Onko täällä X90K omistajia? Kiinnostaisi hinnan puolesta 75" versio mutta mietityttää blooming. Kuva lienee samaa tasoa kuin nykyinen vuoden 2016 Sony XE9005 65" vai liekkö jopa huonompi?

Toinen mitä miettinyt QN85 Samsung kunhan hinta putoaa <1500e.

2000e luokassa ei taida olla järkeä kuin 77" Oledissa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
215
Onko täällä X90K omistajia? Kiinnostaisi hinnan puolesta 75" versio mutta mietityttää blooming. Kuva lienee samaa tasoa kuin nykyinen vuoden 2016 Sony XE9005 65" vai liekkö jopa huonompi?

Toinen mitä miettinyt QN85 Samsung kunhan hinta putoaa <1500e.

2000e luokassa ei taida olla järkeä kuin 77" Oledissa?
Itse olen todella tyytyväinen 75xh9096 tv:n omistaja. Bloomingia ei käytännössä ole. Musta on mustaa. Uudempi K sarja lienee myös hyvä valinta.

 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Onko täällä X90K omistajia? Kiinnostaisi hinnan puolesta 75" versio mutta mietityttää blooming. Kuva lienee samaa tasoa kuin nykyinen vuoden 2016 Sony XE9005 65" vai liekkö jopa huonompi?

Toinen mitä miettinyt QN85 Samsung kunhan hinta putoaa <1500e.

2000e luokassa ei taida olla järkeä kuin 77" Oledissa?
No jos nyt pikkasen jaksat selata tätä sivua ylemmäs niin juuri tuosta sonysta keskusteltu.... En jaksa uudestaan alkaa höpisemään samoja asioita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
229
No jos nyt pikkasen jaksat selata tätä sivua ylemmäs niin juuri tuosta sonysta keskusteltu.... En jaksa uudestaan alkaa höpisemään samoja asioita.
Kiitän, ollut vaan ristiriitaisia kokemuksia mutta onhan tuo hinta semmonen että tekisi mieli jo tilata. Onko coil whineä? Ainakin tässä x9005e:ssä on välillä kirkkaalla kuvalla. Joillain taas hävinnyt kun vaihtanut yksilöä. Ainahan se vähän pelottaa vaihtaa toimivaa laitetta uuteen:tdown:
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Mitenhän toi J- malli vertautuu K-malliin? Rtingsilla J:llä karvan verran parempi yhteisarvosana. Vai antaako olla kun outlettuotteesta kyse?


Hintaeroa verkkiksen K-malliin vähä reilu 200e.
No jotainhan siinä on kun asiakaspalautus... Saahan senkin palauttaa jos syykin sit selviää ;)
 
Liittynyt
13.03.2023
Viestejä
13
Ei tuo kilpaile OLEDien kanssa, mutta hintaansa nähden ihan pätevä laite.

Verkkikselle on näköjään tullut uudet varastoon ja vanhoista aletaan haluta eroon: Sonyn tarjous jatkuu (1 399€) ja nyt myös tuo verrokki LG C1 tarjouksessa 1 999€ (CS 2 199€)
Sampat ei mielestäni vielä olleet oikein kunnon alennuksissa.
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
4
Verkkikselle on näköjään tullut uudet varastoon ja vanhoista aletaan haluta eroon: Sonyn tarjous jatkuu (1 399€) ja nyt myös tuo verrokki LG C1 tarjouksessa 1 999€ (CS 2 199€)
Sampat ei mielestäni vielä olleet oikein kunnon alennuksissa.
XR-75X90K tarjoustv:t Verkkiksen varastolta loppuivat joten hyvin menivät (1 399€ eli 1100€ ale) kaupaksi, muutamassa päivässä yli 25 kpl varasto tyhjäksi, yksi on tulossa allekirjoittaneellekkin :) Vaatineenko kuinka paljon setupin rassausta?
Rtingsissä oli muutama vinkki, no täytyy tutkia kunhan tulee... Odottavan aika on pitkä ;)
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
732
Samsungin soundbar on kytketty hdmi:llä samsungin telkkuun. Tähän asti soundbarin volumea on pystynyt säätämään television kaukosäätimellä, mutta yhtäkkiä volume ja mutetus ei enää onnistukaan. Volume kuvake tulee tv:n ruudulle, mutta volumen lukemaa ei näy lainkaan. Mitään asetuksia ei tietääkseni ole muutettu kummastakaan laitteesta. Jos vaihdan tv:stä soundbarin yhteyden hdmin sijaan tapahtuvan wifin yli, niin volumen säätö toimii ihan normaalisti. Mistähän mahtaa johtua?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 749
Onko ko. HDMI portti ARC (osa porteista ei ole ARC-sopivia yleensä telkkareissa).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 102
Samsungin soundbar on kytketty hdmi:llä samsungin telkkuun. Tähän asti soundbarin volumea on pystynyt säätämään television kaukosäätimellä, mutta yhtäkkiä volume ja mutetus ei enää onnistukaan. Volume kuvake tulee tv:n ruudulle, mutta volumen lukemaa ei näy lainkaan. Mitään asetuksia ei tietääkseni ole muutettu kummastakaan laitteesta. Jos vaihdan tv:stä soundbarin yhteyden hdmin sijaan tapahtuvan wifin yli, niin volumen säätö toimii ihan normaalisti. Mistähän mahtaa johtua?
AppleTV + Denon vahvari tekee samaa. Kerran kuussa pitää kaikkien laitteiden töpselit vetää irti vähäksi aikaa ja taas onnistuu volumesäätö.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 749
Makkarin Philipsissä piti aikoinaan vaihtaa ARC-portin asetuksia High -> Standard ja takaisin koska herjasi, että kytke lyhyempi kaapeli kuin 5m vaikka kaapeli oli 2m ja hyvälaatuinen joka toimii muualla moitteetta, samoin  tv:stä piti laittaa match dynamic range ja frame rate on off molemmat koska kuvassa oli myös vähän ’eloa’. Vaihtoivat emon telkkuun ja väheni/loppui. Jostain syystä se HDMI -portin handshake ei pysynyt voimassa tms. Mutta ihme ongelmia noihinkin on saatu eri valmistajilla. Samat kaapelit ja sama tv LG C1:n kanssa ei ole kertaakaan vihoitellut.
 
Liittynyt
17.10.2022
Viestejä
41
Samsungin soundbar on kytketty hdmi:llä samsungin telkkuun. Tähän asti soundbarin volumea on pystynyt säätämään television kaukosäätimellä, mutta yhtäkkiä volume ja mutetus ei enää onnistukaan. Volume kuvake tulee tv:n ruudulle, mutta volumen lukemaa ei näy lainkaan. Mitään asetuksia ei tietääkseni ole muutettu kummastakaan laitteesta. Jos vaihdan tv:stä soundbarin yhteyden hdmin sijaan tapahtuvan wifin yli, niin volumen säätö toimii ihan normaalisti. Mistähän mahtaa johtua?
Mulla ollut ihan samoja ongelmia oman HW-Q810B/XE kanssa...joskus vaan päättää että en enää toimi...piuhoja irti ja parit sadetanssit niin taas toimii...tehnyt itellä ton pätkimisen viimesen 5 kuukauden aikana ehkä 4-5 kertaa, eli en ole viskannut vielä ovesta pihalle, mutta ei hyvä kun tottunut siihen että laitteet pelaa. Samalla voin edelleen sanoa että viime syyskuussa ostamani QE85QN95A saa edelleen hymyn huulille kun sitä katsoo...yksi asia siinäkin vähän nyppii, että miten voi olla että vuoden 2021 lippulaivan smart ei toimi jouhevasti...tai ainakaan heti käynnistyksen jälkeen. Luulisi että nykypäivänä olisi jotenkin mahdollista saada tuokin ripeäksi +5k€ lähtöhinnan töllöissä jos se pelaa muutaman kympin chromecasteillä jne..
 

hcL

Liittynyt
23.04.2018
Viestejä
73
Olisi tarkoitus laittaa 2.telkkariksi joku edullisempi verme. Käyttö lähtökohtaisesti lastenohjelmat ym, joten oledia tmv ei tarvitse. Ollaan tykästytty LG:n oledin webosin käyttöliittymään ja sovellusvalikoimaan. Saako vastaavaa käyttökokemusta LG:n tai muiden merkkien edullisemmissa LCD TV:ssä, vai onko Chromecast tms pakollinen hankinta ettei käyttökokemus ole järkyttävän hidas/huono? Muutenkin suosituksia hyvistä edullisemmista telkkareista olisi mukava kuulla.

Kokona varmaankin ~50-55".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 233
Olisi tarkoitus laittaa 2.telkkariksi joku edullisempi verme. Käyttö lähtökohtaisesti lastenohjelmat ym, joten oledia tmv ei tarvitse. Ollaan tykästytty LG:n oledin webosin käyttöliittymään ja sovellusvalikoimaan. Saako vastaavaa käyttökokemusta LG:n tai muiden merkkien edullisemmissa LCD TV:ssä, vai onko Chromecast tms pakollinen hankinta ettei käyttökokemus ole järkyttävän hidas/huono? Muutenkin suosituksia hyvistä edullisemmista telkkareista olisi mukava kuulla.

Kokona varmaankin ~50-55".
Itse ostin juuri 300€ 55" Procasterin kakkostelkkariksi ja omasta mielestäni ollut ihan hyvä, vaikka täällä peloteltiin olevan surkea ja hidas. Aika usein näissä menee niin, että joku on 5v sitten kokeillut yhtä hidasta procasteria ja sitten seuraavat kymmenen vuotta kerrotaan kaikille kuinka ne on ihan surkeita ja käyttökelvottomia. Toki ihmisillä on eri vaatimustasoja ja joillekin pienikin viive on kamala asia, mutta tuo Procaster tuntuu silti nopeammalta kuin pari vuotta vanha Philipsin 70" ja huikeasti nopeammalta kuin Xiaomin Mi stick. Kuvanlaatu on muuten ihan ok, mutta musta ei ole kovin mustaa pimeässä huoneessa katsottuna. Tuskin on muissakaan halpatelkkareissa.
 
  • Tykkää
Reactions: hcL

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
732
Jep, töpselit irti soundbarista ja telkkarista niin taas toimii hdmi:n yli yhteys. On nämä kummallisia vehkeitä..
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
169
Muistaako kukaan missä TV-merkissä/mallissa on "ajansiirto/timeshift" toiminto, eli jos on USB-levy kytkettynä ja painat PAUSE, kuva pysähtyy ja tallennus alkaa, ja voit "aikasiirtää" eli kelata kuvaa esim mainoskatkojen yli, kunhan lähetystä on jo tallennettuna vähintään parin kolmen mainoskatkon verran.

Omassa Sonyssä on vain REC toiminto, eli valitset kanavan mitä tallennetaan, painat REC, menet tallennettujen ohjelmien listaan, laitat juuri tallennettavasta ohjelmasta PLAY, ja kelailet sitä sitten. Melko alkeellista, ja suorastaan tahallista TV-kanavien lahjomaa toimintojen vaikeuttamista.

Ilmeisesti Sony ei vain halua maksaa patentista tms.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Muistaako kukaan missä TV-merkissä/mallissa on "ajansiirto/timeshift" toiminto, eli jos on USB-levy kytkettynä ja painat PAUSE, kuva pysähtyy ja tallennus alkaa, ja voit "aikasiirtää" eli kelata kuvaa esim mainoskatkojen yli, kunhan lähetystä on jo tallennettuna vähintään parin kolmen mainoskatkon verran.

Omassa Sonyssä on vain REC toiminto, eli valitset kanavan mitä tallennetaan, painat REC, menet tallennettujen ohjelmien listaan, laitat juuri tallennettavasta ohjelmasta PLAY, ja kelailet sitä sitten. Melko alkeellista, ja suorastaan tahallista TV-kanavien lahjomaa toimintojen vaikeuttamista.

Ilmeisesti Sony ei vain halua maksaa patentista tms.
LG:llä on ainakin nimellä live playback. Eli alkaa tallentaa kanavaa usb-levylle automaattisesti. Nollautuu tietysti aina kun vaihdat kanavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
LG:llä on ainakin nimellä live playback. Eli alkaa tallentaa kanavaa usb-levylle automaattisesti. Nollautuu tietysti aina kun vaihdat kanavaa.
Samsungissa sama.

E: lisään että vain smart tv malleissa. Ei jos hakee sen halvimman ilman mitään herkkuja.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
52
Porukoille pitäisi saada 50-55" kokoinen älytöllö ja hinta mallia halpa. Sanotaan nyt vaikka että 499€ on budjetti, niin mikä olisi tähän budjettihintaan se fiksuin valinta tällähetkellä? Pitäs löytyä perus hbo:t, netflixit yms yms. Näitä yleensä tarvii justii sen kerran viiteen vuoteen kahtoa niin eihän näistä telkuista mitään ymmärrä :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Porukoille pitäisi saada 50-55" kokoinen älytöllö ja hinta mallia halpa. Sanotaan nyt vaikka että 499€ on budjetti, niin mikä olisi tähän budjettihintaan se fiksuin valinta tällähetkellä? Pitäs löytyä perus hbo:t, netflixit yms yms. Näitä yleensä tarvii justii sen kerran viiteen vuoteen kahtoa niin eihän näistä telkuista mitään ymmärrä :D
No mites tuo juuri yllä mainittu TCL?
Ok, hinta 599e mutta pitäisi olla hinalaatu kohdillaan.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 692
Porukoille pitäisi saada 50-55" kokoinen älytöllö ja hinta mallia halpa. Sanotaan nyt vaikka että 499€ on budjetti, niin mikä olisi tähän budjettihintaan se fiksuin valinta tällähetkellä? Pitäs löytyä perus hbo:t, netflixit yms yms. Näitä yleensä tarvii justii sen kerran viiteen vuoteen kahtoa niin eihän näistä telkuista mitään ymmärrä :D
Sanotaan nyt vaikka tämmöinen karvalakki-Samsung 55" Samsung UE55BU8072 55" 4K LED-televisio 479,00

Luulisin, että kuvanlaatu perus Samsungimaisesti riittävä, ja älyominaisuuksia pitäisi löytyä. Sitä en vain tiedä, onko Samsung sotkenut Tizen-käyttöjärjestelmänsä vielä enemmän solmuun sitten viimenäkemän vai jopa parantanut sen toimivuutta - joku jolla viime ajoilta Samsung TV-kokemuksia tietäisi paremmin.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 280
Taidan kokeilla jotakin noin 85 tuuman televisiota Gigantilta.

Missä vaiheessa palautusoikeus lähtee rullaamaan? Onko ostohetki, vai se hetki kun kuriirifirma tuo tuotteen asuntoon sisään?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 992
Taidan kokeilla jotakin noin 85 tuuman televisiota Gigantilta.

Missä vaiheessa palautusoikeus lähtee rullaamaan? Onko ostohetki, vai se hetki kun kuriirifirma tuo tuotteen asuntoon sisään?
Ite en jaksais, valitsisin kerralla sen mitä haluan. Palautus ainoastaan pakon edessä jos oikeata vikaa.
Pelkkä ajatuskin tuollaisen ruudun palautusrumbasta vie halut.

Ja jos olet oikeissa ostoaikeissa, ei palautusoikeuden alkupäivällä ole väliä, huomaat kyllä viallisen yksilön nopeammin.

Ja muutenkin tuo "kokeileminen" on aivan perseestä...artisti maksaa tuonkin huvin tavalla tai toisella.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 280
Ite en jaksais, valitsisin kerralla sen mitä haluan. Palautus ainoastaan pakon edessä jos oikeata vikaa.
Pelkkä ajatuskin tuollaisen ruudun palautusrumbasta vie halut.

Ja jos olet oikeissa ostoaikeissa, ei palautusoikeuden alkupäivällä ole väliä, huomaat kyllä viallisen yksilön nopeammin.

Ja muutenkin tuo "kokeileminen" on aivan perseestä...artisti maksaa tuonkin huvin tavalla tai toisella.
No joo; en 85 tuumaista viitsi siis vaan tuota 98 tuumaista yritän "myydä puolisolle". Ei parane ostaa, kun jos hän ei todellakaan halua sitä niin mitäpä siinä sitten tekemään. 85-tuumainen varmasti meille mahtuisi, mutta itse haluaisin vähän elokuvateatteriefektiäkin.

Ittee/meitä houkuttaisi tuo FRAME-Samsungilta - mielestäni hieno idea ja eräiden tuttujen seinälle 85 tuumainen näyttää oikein kivalta myös suljettuna ollessaan.

Et sen takia vieläkin kiinnostaa, että milloin palautusoikeus lähtee rullaamaan? Tuotteen saapuessa kotiin? Vai mitenkä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 202
Viestejä
4 194 545
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom