Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
LG C9 on tarjoillut viime aikoina päivitystä 05.10.15 versioon. Mulla tuo on vielä 05.00.30 firmiksellä kun oli pitkään irti netistä, kannattaako päivitys siitä näihin uudempiin?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
LG C9 on tarjoillut viime aikoina päivitystä 05.10.15 versioon. Mulla tuo on vielä 05.00.30 firmiksellä kun oli pitkään irti netistä, kannattaako päivitys siitä näihin uudempiin?
Minä olen ainakin latonut surutta sisään, enkä mitään ihmeellistä huomannut.

Varmasti on muitakin mielipiteitä xD
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
Minä olen ainakin latonut surutta sisään, enkä mitään ihmeellistä huomannut.

Varmasti on muitakin mielipiteitä xD
Tuli mieleen LGn firmiksellä suorittamat planned obsolence huhut ja ei itsellä ole tietoa näistä sen vertaa että osais erotella kuuluuko ne tosipuhetta vai Esson baari kategoriaan. Toisaalta en ole havainnut mitään ongelmia tämän version kanssa niin vois blokata sen update serverin, mutta en sitten myöskään tiedä onko uudemmissa päivityksissä tullut jotain haluttavaa plussaa tähän nykyiseen verrattuna jotta kannattaisi päivittää.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
21
Hommasin pari viikkoa takaperin 65" Sonyn XH9005:sen ja ei ristus mikä kapistus. Aluksi oli että "woo", mutta sitten vähän aikaa kului ja meininki on enemmän "nooo".

Teknisestihän tää on kun peili. Jos telkkari on pimeenä niin voin kattella soffalta millaset vaatteet mulla on päällä. En oo saanu normiTV:n katselusta oikeastaan miellyttävää, jokin tässä vaan hankaa vastakarvaan. Android on kipannut muutaman kerran, joskus äänilähteet on pimentyneet (?), joskus menee pois päältä menemättä pois päältä ja USB:eissa on sellainen feature että ne nyt vaan menee päälle silloin tällöin. USB-ongelma mun tapauksessa aiheuttaa sen että vahvari ei mee oikeen ikinä nukkuun ja kun oon ajatellut bias lightin hommaamista (herkät silmät jne.) niin ei voi, koska en halua että valot syttyy yöllä päälle koska Sony.

Oon tässä nyt selannut rtingsiä pieteetillä ja varmaan käyn palauttaan tän Verkkikseen ja tilalle tulee joko Q90T/Q95T tai LG CX. LG lähtisi varmaan muuten laatikkoon, mutta Samsung taitaa olla kykeneväisempi noiden heijastusten suhteen.

Sony never again.

Pääosa kulutuksesta tapahtuu ruutu / areena jne. käytöllä ja sillä että pääsen aina välillä iltaisin pelaamaan xbox series x:ää, jos joku haluaa päätäni johonkin suuntaan yrittää kääntää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Ainakin LG:tä voit yhtälailla käyttää meikin ehostamiseen. Ei telkkarit vaan näytä hyvältä valoisassa.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
85
Webxiz,

Täällä LG CX oled ja vaikka kuinka rtings kehuu heijastamattomuutta, niin onhan tuon heijastavuus syvältä. Yli 10 vuotta vanha Sony 40 kdl oli dekanin parempi. Sonyn kanssa takaa ikkunasta sai paistaa vapaasti aurinko ja ei mitään ongelmia. LG oled nyt samassa paikassa ja nyt valoisalla pakko käyttää verhoja olkkarin takaosassa ja yhdet lamput sammutettava. Meillä tuo ei iso vaiva ja valoja sen verran mukavasti että ympäristön saa säädettäväksi semmoiseksi että telkku ei heijastele ja olkkarissa voi samalla puuhata muut muuta. Veikkaan silti että moneen olkkariin lg:n oledien kirkas ja heijastava pinta on surkea/paska.

Niin ja ennen kuin oled uskovaiset huutaa pimeän huoneen ja kovan kuiskauksen perään: en katso telkkua aina pimeässä. Perhe viihtyy yhdessä olkkarissa ja siellä lapset vieressä voi lukea kirjaa kun katson esim uutisia. En ala ajamaan lapsia ympäriltä sen vuoksi pois että iskä haluaa katsoa säkkipimeässä telkkua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
21
Täällä LG CX oled ja vaikka kuinka rtings kehuu heijastamattomuutta, niin onhan tuon heijastavuus syvältä. Yli 10 vuotta vanha Sony 40 kdl oli dekanin parempi. Sonyn kanssa takaa ikkunasta sai paistaa vapaasti aurinko ja ei mitään ongelmia. LG oled nyt samassa paikassa ja nyt valoisalla pakko käyttää verhoja olkkarin takaosassa ja yhdet lamput sammutettava. Meillä tuo ei iso vaiva ja valoja sen verran mukavasti että ympäristön saa säädettäväksi semmoiseksi että telkku ei heijastele ja olkkarissa voi samalla puuhata muut muuta. Veikkaan silti että moneen olkkariin lg:n oledien kirkas ja heijastava pinta on surkea/paska.
Mulla oli tätä ennen joku 2014 Sony ja sillä hommasin Sonyn vastenkin kun aattelin että sepä oli hyvä peli. Nyt tuntuu asiat menneen lähinnä huonompaan suuntaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349
Webxiz,

Täällä LG CX oled ja vaikka kuinka rtings kehuu heijastamattomuutta, niin onhan tuon heijastavuus syvältä. Yli 10 vuotta vanha Sony 40 kdl oli dekanin parempi. Sonyn kanssa takaa ikkunasta sai paistaa vapaasti aurinko ja ei mitään ongelmia. LG oled nyt samassa paikassa ja nyt valoisalla pakko käyttää verhoja olkkarin takaosassa ja yhdet lamput sammutettava. Meillä tuo ei iso vaiva ja valoja sen verran mukavasti että ympäristön saa säädettäväksi semmoiseksi että telkku ei heijastele ja olkkarissa voi samalla puuhata muut muuta. Veikkaan silti että moneen olkkariin lg:n oledien kirkas ja heijastava pinta on surkea/paska.

Niin ja ennen kuin oled uskovaiset huutaa pimeän huoneen ja kovan kuiskauksen perään: en katso telkkua aina pimeässä. Perhe viihtyy yhdessä olkkarissa ja siellä lapset vieressä voi lukea kirjaa kun katson esim uutisia. En ala ajamaan lapsia ympäriltä sen vuoksi pois että iskä haluaa katsoa säkkipimeässä telkkua.
Ennen sai mattapinnalla.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Ennen sai mattapinnalla.
Samsungkaan ei ole mattapinta, pinnoite imee vain huippumalleissaan valoa paremmin kuin muilla valmistajilla.

Mattapinta itse asiassa yleeensä heijastaa mittausten mukaan (esim rtings) valoa enemmän, peilaukset eivät vain ole teräviä.

Jos vanha telkku oli kooltaan pienempi, myös heijastukset olivat ehkä vähemmän häiritseviä.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
21
Laitan tähän vielä Epäsuositun Mielipiteen:

Hommasin 3,4m katseluetäisyydelle 50" tilalle 65" ruudun ja mulla on fiilis, että toi on yksinkertaisesti liian suuri. Peleissä tietty kiva kun saa paremmin selkoa dialogeista ja valikoista, mutta kun katselee jotain Mastercheffiä tai vastaavaa niin katse joutuu seilaamaan subtitlejen ja hahmojen ja muiden välillä ja tuntuu että silmät joutuu tekeen ihan tuhottomasti duunia.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
296
Laitan tähän vielä Epäsuositun Mielipiteen:

Hommasin 3,4m katseluetäisyydelle 50" tilalle 65" ruudun ja mulla on fiilis, että toi on yksinkertaisesti liian suuri. Peleissä tietty kiva kun saa paremmin selkoa dialogeista ja valikoista, mutta kun katselee jotain Mastercheffiä tai vastaavaa niin katse joutuu seilaamaan subtitlejen ja hahmojen ja muiden välillä ja tuntuu että silmät joutuu tekeen ihan tuhottomasti duunia.
Mulla 2.3m 65" ja olin jo päivittämässä 75" mutta laitetaan sitte 77oledi vuoden päästä. :geek:
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
280
Mulla oli tätä ennen joku 2014 Sony ja sillä hommasin Sonyn vastenkin kun aattelin että sepä oli hyvä peli. Nyt tuntuu asiat menneen lähinnä huonompaan suuntaan.
Joo tätä kans pelkään. Että tulen pettymään jos vaihdan uuden töllön tähän vanhalle paikalle. Ikkunoita ja valon lähteitä paljon.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
85
Olihan joitakin vuosia muodissa lyhyen aikaa myös kiiltäväpintaiset näytöt ja läppärit. Erehdyin ostamaan semmoisen. Kyllä oli surkea tapaus ja ei tule enää toistettua samaa virhettä

Veikkaan että menee pari vuotta niin mattapintaisia televisioita saa taas vaikka iso osa ostopäätöksistä tehdään demokuvien ja vincenttien... arvostelujen perusteella.

---
LG CX Oled on heijastuksista ja keskinkertaisesta käyttöliittymästä ja audiosta huolimatta hyvä tv. Kuvan laatu on loistava/mykistävå eri lähteillä. Mainittakoon, että cx osaa skaalata hyvin kuvaa eli toimii jopa tavan SD kanavilla. Meillä tosin tarve vain HD kanaville.

Kaiuttimien laatu on heikko. Atmokset, taajuuskorkaimet... ja muut hienot jutut ei auta kun laitteen kaiutinkotelot muistuttavat ääneltään tulitikkulootakajareita. Sisäänajon aikana ääni paranee, mutta ei muutu hyväksi. En ymmärrä miten rtings on antanut 7,6/10 arvosanan tästä. Ehkä nykyään kaiuttimet ovat niin paskoja tv:issä että testaajat ja kuluttajat ovat tottuneet huonouteen. Kaiuttimet riittävät kuitenkin dokumenttien ja uutisten kuunteluun. Subbari, sateliittit ja vahvari ovat tv:n rinnalla. Sonyn kanssa ne oli päällä suht harvoin tavan tv ohjelmilla, veikkaan et tämän kanssa useammin.

Pidin lyhyen testin perusteella paljon Sonyn uusien mallien Google tv käyttöliittymästä. Asiat löytyivät tämän kautta todella nopeasti. Iso hintaero LG CX ja Sonyn A80J:n välillä kuitenkin painoi oston LG:n puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
136
Laitan tähän vielä Epäsuositun Mielipiteen:

Hommasin 3,4m katseluetäisyydelle 50" tilalle 65" ruudun ja mulla on fiilis, että toi on yksinkertaisesti liian suuri. Peleissä tietty kiva kun saa paremmin selkoa dialogeista ja valikoista, mutta kun katselee jotain Mastercheffiä tai vastaavaa niin katse joutuu seilaamaan subtitlejen ja hahmojen ja muiden välillä ja tuntuu että silmät joutuu tekeen ihan tuhottomasti duunia.
Itse päivitin 49" tilalle 65" ja etäisyys on aavistuksen alle 3 metriä, mielestäni joka käytössä ihan sopiva heti alusta alkaen, niin pelatessa, leffoissa/sarjoissa, tietokonenäyttönä ja perus TV katselussa. Voi olla että vaatii sinulla vain hieman totuttelua?
 
Liittynyt
06.10.2020
Viestejä
102
Laitan tähän vielä Epäsuositun Mielipiteen:

Hommasin 3,4m katseluetäisyydelle 50" tilalle 65" ruudun ja mulla on fiilis, että toi on yksinkertaisesti liian suuri. Peleissä tietty kiva kun saa paremmin selkoa dialogeista ja valikoista, mutta kun katselee jotain Mastercheffiä tai vastaavaa niin katse joutuu seilaamaan subtitlejen ja hahmojen ja muiden välillä ja tuntuu että silmät joutuu tekeen ihan tuhottomasti duunia.
Itellä TV (65")->Sohva 2,70m ja oikein passeli
edellinen oli mullakin 49", toki se viikon tuntui isolta, mut nyt 8kk:ta käyttäneenä en pienempään vaihtais, mut ei kyllä välttämättä (vielä) isompaankaan..
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
21
Itse päivitin 49" tilalle 65" ja etäisyys on aavistuksen alle 3 metriä, mielestäni joka käytössä ihan sopiva heti alusta alkaen, niin pelatessa, leffoissa/sarjoissa, tietokonenäyttönä ja perus TV katselussa. Voi olla että vaatii sinulla vain hieman totuttelua?
Voi olla, aikahan tämän näyttää.

Painini LG CX vs Samsung Q90T ei ole tuhottomasti nytkähtänyt mihinkään vaikka luin 100 sivua backlogia tästä ketjusta ja katsoin vähintään kaikki Youtuben tarjoamat videot näistä kahdesta kaveruksesta.

Iso ongelma tän Sonyn kanssa on noi heijastukset (jotka on ihan hirveitä). Kuva kertoo enemmän kuin tuhat jalkaa
photo_2021-07-14_11-55-17.jpg

Rtingsin mukaan CX:ssä olisi määrissä parempi reflection handling kuin XH90:ssä (7.3 vs 9.3) ja Samsungissa vain vähän parempi 9.4, mutta mitä videoita tästä aiheesta olen katsellut (ja suusanallisia arvosteluita), niin ilmeisesti CX on todella heijastava pinta Q90 verrattuna.

Tietty kuumottaa mys Q90T:n korkea palautusluku, sekä nurkan takana myhäilevä DSE-mörkö, mutta pelkästään tuon heijastusasian vuoksi olisin taipumassa Sampan äärelle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Voi olla, aikahan tämän näyttää.

Painini LG CX vs Samsung Q90T ei ole tuhottomasti nytkähtänyt mihinkään vaikka luin 100 sivua backlogia tästä ketjusta ja katsoin vähintään kaikki Youtuben tarjoamat videot näistä kahdesta kaveruksesta.

Iso ongelma tän Sonyn kanssa on noi heijastukset (jotka on ihan hirveitä). Kuva kertoo enemmän kuin tuhat jalkaa
Rtingsin mukaan CX:ssä olisi määrissä parempi reflection handling kuin XH90:ssä (7.3 vs 9.3) ja Samsungissa vain vähän parempi 9.4, mutta mitä videoita tästä aiheesta olen katsellut (ja suusanallisia arvosteluita), niin ilmeisesti CX on todella heijastava pinta Q90 verrattuna.

Tietty kuumottaa mys Q90T:n korkea palautusluku, sekä nurkan takana myhäilevä DSE-mörkö, mutta pelkästään tuon heijastusasian vuoksi olisin taipumassa Sampan äärelle.ö
Itsellä ollut noi kaikki telkut ja päädyin lg cx.... Katseluhuoneena olohuone jonka saa täysin pimeäksi pimennysverhoilla. Lg on ihan katseltava verhot aukikin mutta parhaan hyödyn saat kun verhoja eteen.

Samsungia en suosittele kuin tosikirkkaaseen huoneeseen jossa aina paistaa valoa sisään jostain kohdasta. On näistä telkuista kirkkauden suhteen ihsn eri sarjassa...itselleni jopa liian kirkas. Noissa aivan hemmetisti dse ongelmia kuten itselläkin oli joten tosi riskaapeli ostos.

Samsung ei heijastele mutta siinä varjopuolens tosi pahs rainbow effect joka häiritsi ainakin mua tosi pahasti.

Sonyssa hyvä kuva ja kirkkaus sopiva on sit pimeä tai kirkas huone mut heijastaahan tuo paljon pahemmin kuin oled cx. Katselukulmat surkeat.

Noista laadukkaista telkuista toi lg oli vasn paras....kuvsn pslsminen ei kyllä huoleta tippaakaan kunhan muistaa ettei jätä mitään staattista kuvaa siihen pitkäksi aikaa lojumaan. Saa näytön sammutettua yhden painalluksen päästä.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
21
Itsellä ollut noi kaikki telkut ja päädyin lg cx.... Katseluhuoneena olohuone jonka saa täysin pimeäksi pimennysverhoilla. Lg on ihan katseltava verhot aukikin mutta parhaan hyödyn saat kun verhoja eteen.
Tää on tää isämiehen ongelma. Ei tässä saada mitään kotiteatteria aikaiseksi millään, tää on vaan perheen olohuone joka on semmonen kun on.

Sonyssa hyvä kuva ja kirkkaus sopiva on sit pimeä tai kirkas huone mut heijastaahan tuo paljon pahemmin kuin oled cx. Katselukulmat surkeat.
Oliks tossa CX:ssä kokemuspohjaisesti parempi heijastuksenkesto kun tossa Sonyssä?
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Tää on tää isämiehen ongelma. Ei tässä saada mitään kotiteatteria aikaiseksi millään, tää on vaan perheen olohuone joka on semmonen kun on.
Sitten ehkä led sulle parempi.... Omien kokemuksien perusteella en vaan samsungia voi suositella...ainakaan noita 2020 full array local dimming malleja. Ennemmin noista qledeistä q70/75.

Sony oli parempi kuin toi samsung q90t.

Kannattaa ehkä sun tsekkaa noi uudet hisensen mallit myös, saaneet ihan hyviä arvosteluja suhteutettuna hintaan.

Lg ssä heijastelu ei niin pahaa ainskaan kun katselet ohjelmia...siinä niin hyvät katselukulmatkin että vaikuttaa senkin takia.

Näyttö sammutettuna onhan noi kaikki aika peilejä, mutta häiritsi mua vähemmin kuin se rainbow efekti.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
703
Voi olla, aikahan tämän näyttää.

Painini LG CX vs Samsung Q90T ei ole tuhottomasti nytkähtänyt mihinkään vaikka luin 100 sivua backlogia tästä ketjusta ja katsoin vähintään kaikki Youtuben tarjoamat videot näistä kahdesta kaveruksesta.

Iso ongelma tän Sonyn kanssa on noi heijastukset (jotka on ihan hirveitä). Kuva kertoo enemmän kuin tuhat jalkaa

Rtingsin mukaan CX:ssä olisi määrissä parempi reflection handling kuin XH90:ssä (7.3 vs 9.3) ja Samsungissa vain vähän parempi 9.4, mutta mitä videoita tästä aiheesta olen katsellut (ja suusanallisia arvosteluita), niin ilmeisesti CX on todella heijastava pinta Q90 verrattuna.

Tietty kuumottaa mys Q90T:n korkea palautusluku, sekä nurkan takana myhäilevä DSE-mörkö, mutta pelkästään tuon heijastusasian vuoksi olisin taipumassa Sampan äärelle.
Minulla oli viime kesänä vastaavanlainen tilanne: C9 vs Q80R ja olohuone erittäin valoisa lattiasta kattoon ulottuvien ikkunoiden vuoksi. Valo tulee sivusta, kuten sinulla. Lähtötilanne oli tuore Samsungin UE65RU8005, jonka heijastuksenesto Rtings mukaan on Sonyn kanssa samoilla tasoilla ja kirkkaus taas heikompi. En jaksanut katsella itseäni sekä keittiötä jatkuvasti TV:n kautta, joten myin pois ja Q80R tilalle.

En ota kantaa QLEDin muihin puutteisiin vs. OLED, mutta ne puutteet olivat itselläni minimaalisia heijastuksenestoon verrattuna ja ovat vieläkin. Välillä kuumottelen OLEDia, mutta yksinkertaisesti olohuone ei antaisi myöden. Olen enemmän kuin tyytyväinen Q80R monelta kantilta puutteet huomaten silloin tällöin, koska se kuitenkin ratkaisi suurimman ongelmani.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
85
Tummissa kohtauksissa, missä häiritsee itseäni LG CX heijastukset. Aivan samanlainen heijadtava lelupinta kuin halpistyöläppärissäni. Voi suoraan peilata takana olevaa ikkunaa ja valoisassa huoneessa pimeässä kohtauksessa voi ajaa vaikka partaa käyttäen LG olevia peilinä. Onneksi meillä saa säädettyä olkkarin valaistukset ja ikkunat siten että ei haittaa ja koko perhe voi puuhailla kun joku katsoo tv:tä.

Veikkaan että samsungin ja Sonyn sateenkaariefektit tulee esille vain pistemäisissä valolähteissä (lamput). Ikkunoiden kanssa arvatenkin ei niin iso ongelma. Jos et saa säädettyä valaistusta, niin jättäisin nykyiset oledit kauppaan. Tilalle Sony tai Samsung led heijastuksenestopinnotteella.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
21
Kohtauksissa, missä tummaa häiritsee itseä LG CX heijastukset. Aivan samanlainen heijadtava lelupinta kuin halpistyöläppärissäni. Voi suoraan peilata takana olevaa ikkunasta ja valoisassa huoneessa pimeässä kohtauksessa voi ajaa vaikka partaa. Onneksi meillä saa säädettyä olkkarin valaistukset ja ikkunat siten että ei haittaa ja koko perhe voi puuhailla kun joku katsoo tv:tä.

Veikkaan että samsungin ja Sonyn sateenkaariefektit tulee esille vain pistemäisissä valolähteissä (lamput). Ikkunoiden kanssa arvatenkin ei niin iso ongelma.
Joo, samaa oon pistäny merkille noissa erilaisissa videoarvioissa että jos on pistemäinen sivulta tuleva valonlähde aiheuttaa tuota sateenkaarta. Esim jos kattosin telkkaria sellaisesta kulmasta että näkisin mun sälekaihtimet niin tää efekti olis dominoiva. Mut katseluasemistani ei oo selän takana pistemäisiä valonlähteitä ja noi ikkunat ei heijasta suoraan telkkariin (vaan yksinkertaisesti tekee huoneesta valoisan) niin uskon että Samsungin heijastusesto olis itseasiassa tähän tilaan aika passeli.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
547
Mulla on sonyn XH95, siinä on käsittääkseni jokin kalvo. Olohuone on päivällä varsin valoisa, mutta mielestäni heijastukset ei pahoja. Oletko tsekannut tuota mallia?
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
21
Mulla on sonyn XH95, siinä on käsittääkseni jokin kalvo. Olohuone on päivällä varsin valoisa, mutta mielestäni heijastukset ei pahoja. Oletko tsekannut tuota mallia?
Kts. aikaisempi viestini
"..En oo saanu normiTV:n katselusta oikeastaan miellyttävää, jokin tässä vaan hankaa vastakarvaan. Android on kipannut muutaman kerran, joskus äänilähteet on pimentyneet (?), joskus menee pois päältä menemättä pois päältä ja USB:eissa on sellainen feature että ne nyt vaan menee päälle silloin tällöin. USB-ongelma mun tapauksessa aiheuttaa sen että vahvari ei mee oikeen ikinä nukkuun ja kun oon ajatellut bias lightin hommaamista (herkät silmät jne.) niin ei voi, koska en halua että valot syttyy yöllä päälle koska Sony.

.. Sony never again."
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Minulla oli viime kesänä vastaavanlainen tilanne: C9 vs Q80R ja olohuone erittäin valoisa lattiasta kattoon ulottuvien ikkunoiden vuoksi. Valo tulee sivusta, kuten sinulla. Lähtötilanne oli tuore Samsungin UE65RU8005, jonka heijastuksenesto Rtings mukaan on Sonyn kanssa samoilla tasoilla ja kirkkaus taas heikompi. En jaksanut katsella itseäni sekä keittiötä jatkuvasti TV:n kautta, joten myin pois ja Q80R tilalle.

En ota kantaa QLEDin muihin puutteisiin vs. OLED, mutta ne puutteet olivat itselläni minimaalisia heijastuksenestoon verrattuna ja ovat vieläkin. Välillä kuumottelen OLEDia, mutta yksinkertaisesti olohuone ei antaisi myöden. Olen enemmän kuin tyytyväinen Q80R monelta kantilta puutteet huomaten silloin tällöin, koska se kuitenkin ratkaisi suurimman ongelmani.
Sun tapauksessa qled oikea valinta....oled menee hukkaan jos et pysty yhtään pimentämään huonetta. Myls oledissa se kirkkauskin riittää ihan hyvin myös valoisampaan tilaan mutta kuvanlaatu heikentyy kyllä aika tavalla kun menettää sen musta on mustaa efektin....juurikin varmaan tuin heijastelun takia.

Mutta itse olen kyllä aina leffoihin tai peleihin pimentän huonetta ainakin sädekaihtimilla.

Ei mikää telkkari näytä suorasda aurinkopaisteessa siltä miltä pitäisi näyttää verrattuna pimeämmässä katseltuna niin toi samsung täysin kirkkaaseen tilaan paras.

Toivotaan että saatte hyvän yksilön sitten...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 387
Rtingsin mukaan CX:ssä olisi määrissä parempi reflection handling kuin XH90:ssä (7.3 vs 9.3) ja Samsungissa vain vähän parempi 9.4, mutta mitä videoita tästä aiheesta olen katsellut (ja suusanallisia arvosteluita), niin ilmeisesti CX on todella heijastava pinta Q90 verrattuna.
Rtingsin heijastustestissä on jotain pahasti pielessä, se ei vastaa todellista käyttökokemusta. Itselläni on CX, ja se ei missään nimessä ansaitse 9.3 arvosanaa. Ero Samsungin kärkimalleihin on päivänselvä. Ei tämän heijastuksenesto erityisen huono ole, mutta ei se hyväkään ole. Jotakuinkin samaa tasoa edellisen Samsung Q6FN:n kanssa. Ihan ok, jos ulkoa ei tule valoa. Tuota Sony XH90:n heijastuksenestoa on kyllä haukuttu subjektiivisissa kannanotoissa aika paljon.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Laitan tähän vielä Epäsuositun Mielipiteen:

Hommasin 3,4m katseluetäisyydelle 50" tilalle 65" ruudun ja mulla on fiilis, että toi on yksinkertaisesti liian suuri. Peleissä tietty kiva kun saa paremmin selkoa dialogeista ja valikoista, mutta kun katselee jotain Mastercheffiä tai vastaavaa niin katse joutuu seilaamaan subtitlejen ja hahmojen ja muiden välillä ja tuntuu että silmät joutuu tekeen ihan tuhottomasti duunia.
Et ole ihan ainoa, vaihdoin jossain välissä 65" -> 55". Tosin katseluetäisyyteni oli aika paljon pienempi.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
122
Tuohon heijastuksen estoon ja Samsungin dse: hen liittyen. Minulla on 2019 vuoden Q85R ja kaikki muut heijastukset tuo hoitaa hyvin, mutta tosiaan pistemäisiä valonlähteitä, kuten lampun polttimo ilman varjostinta, ei voi olla päällä. Aiheuttaa tuota sateenkaari ilmiötä. Tuo dse on tosiaan ongelma omassakin yksilössä. Vähitellen olen sen paikallistanut ja nyt häiritsee kaikissa tasaisen värialueen panoroinneissa, kuten esim. jalkapallossa.Tekisi mieli valittaa takuuaikana Samsungille, mutta taitaa olla turhaa. Vai onko dse:hen vedoten joku saanut paneelin vaihdettua?
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Näiden keskustelujen pohjalta jäi fiilis, että itselleni saattaisi sopia QLEDi OLEDin sijaan, kun useimmiten jopa pimennetyssä huoneessa tahtoo olla varsin valoisaa, kun kämpässä kookkaat, etelään suuntautuvat ikkunat.

Kattelin, että Gigantissa maksaisi Sampan Q800T 1900e ja Q95T 2000e. Q800T:ssä saisi näköjään nyt kaupan päälle myös kohtuu arvokkaan imurin. Onkos näkemyksiä, kumpi näistä kannattaisi ostaa, ja ovatko kelpo vehkeitä? Mikään hifistelijä en missään nimessä ole, mutta olisi tosissaan kiva saada pirun hyvä TV leffojen katseluun.
Rtingsin Vertailuissa näyttäisi Q95T pärjäävän melkoisen paljon paremmin, ja jossain nettikyselyssäkin tuntui väki sitä suosivan, mutta toisaalta tuo Q800T:n hieman edullisempi hinta imureineen houkuttelisi. Onkohan näissä oikeasti mitään silmällä havaittavaa eroa? Tapana ei enivei ole hienosäätää ja optimoida asetuksia, vaan mennä aika perusseteillä. Rtingsin youtube-videolla valittelivat mm. Q800T:n huonolaatuista koteloa, mutta kommenteissa joku Q95T:n omistaja totesi kyseisen TV:n kärsivän ihan samaisesta ongelmasta. Kuitenkin iso ero Rtingsin quality-pisteissä, joten liekö nuo pisteet edes vertailukelpoisia keskenään - ulkoapäinhän nuo kotelot ovat varsin identtisiä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Näiden keskustelujen pohjalta jäi fiilis, että itselleni saattaisi sopia QLEDi OLEDin sijaan, kun useimmiten jopa pimennetyssä huoneessa tahtoo olla varsin valoisaa, kun kämpässä kookkaat, etelään suuntautuvat ikkunat.

Kattelin, että Gigantissa maksaisi Sampan Q800T 1900e ja Q95T 2000e. Q800T:ssä saisi näköjään nyt kaupan päälle myös kohtuu arvokkaan imurin. Onkos näkemyksiä, kumpi näistä kannattaisi ostaa, ja ovatko kelpo vehkeitä? Mikään hifistelijä en missään nimessä ole, mutta olisi tosissaan kiva saada pirun hyvä TV leffojen katseluun.
Rtingsin Vertailuissa näyttäisi Q95T pärjäävän melkoisen paljon paremmin, ja jossain nettikyselyssäkin tuntui väki sitä suosivan, mutta toisaalta tuo Q800T:n hieman edullisempi hinta imureineen houkuttelisi. Onkohan näissä oikeasti mitään silmällä havaittavaa eroa? Tapana ei enivei ole hienosäätää ja optimoida asetuksia, vaan mennä aika perusseteillä. Rtingsin youtube-videolla valittelivat mm. Q800T:n huonolaatuista koteloa, mutta kommenteissa joku Q95T:n omistaja totesi kyseisen TV:n kärsivän ihan samaisesta ongelmasta. Kuitenkin iso ero Rtingsin quality-pisteissä, joten liekö nuo pisteet edes vertailukelpoisia keskenään - ulkoapäinhän nuo kotelot ovat varsin identtisiä.
Sampan 8k mallit on etenkin kontrastin osalta paljon heikompia kuin vastaavan hintaiset 4k mallit. Ehdottomasti Q95 mielummin kuin Q800, ellei katseluetäisyys ole metrin luokkaa.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
600

Gigantti tarjoaa alustavasti HappyCare-vaihdossa tätä töllöä meille. Onko millainen peli ja löytyykö vastaavasta hintaluokasta (800-1000e) jotain parempaa? Luonnollisesti siis Gigantin valikoimissa pitää pysytellä. PS5 menee tuon jatkeeksi televisionkatselun ja leffojen (Netflix, Amazon, Disney+) lisäksi. Sporttia tulee myös usein katsottua (futis, NFL, lätkä, ajoittain formulat).

Muoks. 65-70" telkkarin koko ettei tarvitse suunnitella sisustusta uusiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
76

Gigantti tarjoaa alustavasti HappyCare-vaihdossa tätä töllöä meille. Onko millainen peli ja löytyykö vastaavasta hintaluokasta (800-1000e) jotain parempaa? Luonnollisesti siis Gigantin valikoimissa pitää pysytellä. PS5 menee tuon jatkeeksi televisionkatselun ja leffojen (Netflix, Amazon, Disney+) lisäksi. Sporttia tulee myös usein katsottua (futis, NFL, lätkä, ajoittain formulat).

Muoks. 65-70" telkkarin koko ettei tarvitse suunnitella sisustusta uusiksi.
Jos budjetti riittää niin sonyn xh90 tai samsungilta q80t tai q70t niin saa paremman kuvan sekä 4k 120hz
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Jos budjetti riittää niin sonyn xh90 tai samsungilta q80t tai q70t niin saa paremman kuvan sekä 4k 120hz
Samsungin Q700T ei ole käsittääkseni kuvanlaadultaan noiden Kaukalon ehdottamien 4k-telkkujen tasolla (vaikka 8k-TV on tietysti päheä speksinä) mutta näköjään 999€ hintaan saisi myös Galaxy Tab S6 Lite-tabletin mukaan - olettaen että bundlen saa Samsungin sivuilta lunastettua tuommoiseen HappyCare-juttuun

Tuo 65" Q70T olisi ainakin tuohon 800-1000€ hintaan saatavilla siis Gigantista
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
21
Päädyin Sisäisten painieni (ja kun olin käynyt liikkeissä ihmettelemässä) että käyn tässä joku päivä kotiuttamassa CX65:sen. Ikävä kyllä hinnat on taas heilahtaneet -> 1490. Palautusaikaa on vielä pari viikkoa jällellä, niin lienee peliliike ihan vaan elää Sonyn kanssa hetken aikaa ja väijyä hintojen laskua.

Toinen mahku tietty olisi kokeilla gigantin hintatakuuta(?), tästä on taidettu foorumilla puhua, mutta ainakaan heidän sivuillaan kys. olemassaolosta ei ole mitään infoa. Tosin näyttää nyt pahasti siltä että Power ja Gigantti on lakanneet myymästä kys. mallia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149

Gigantti tarjoaa alustavasti HappyCare-vaihdossa tätä töllöä meille. Onko millainen peli ja löytyykö vastaavasta hintaluokasta (800-1000e) jotain parempaa? Luonnollisesti siis Gigantin valikoimissa pitää pysytellä. PS5 menee tuon jatkeeksi televisionkatselun ja leffojen (Netflix, Amazon, Disney+) lisäksi. Sporttia tulee myös usein katsottua (futis, NFL, lätkä, ajoittain formulat).

Muoks. 65-70" telkkarin koko ettei tarvitse suunnitella sisustusta uusiksi.
Tuo on 2021-malli. Samaan hintaan on saanut parempaa 70-tuumaista VA-paneelista 2020-vuosimallin PUS85x5-mallia. Eli ei kannata.

Myös Gigantissa ollut 70PUS9005 on ollut 799€ hintaan eli ennemmin vaikka se:
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
486
Tuota Sony XH90:n heijastuksenestoa on kyllä haukuttu subjektiivisissa kannanotoissa aika paljon.
Kyllä se heijastelee valoisassa tilassa eli ei tuota oikeastaan tosi valoisaan tilaan voi suositella. Itsellä on pimennettävässä tilassa ja yksi sivussa oleva ikkuna ei aurinkoisenakaan päivänä heijasta juuri yhtään, toki katsotaan suoraan edestä. Kattovalot jos laittaa päälle, niin kyllähän tuo kovasti peilaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
34
Mulla oli tätä ennen joku 2014 Sony ja sillä hommasin Sonyn vastenkin kun aattelin että sepä oli hyvä peli. Nyt tuntuu asiat menneen lähinnä huonompaan suuntaan.
Itsekin ostin uuden sonyn 55-XH8196 television yli 10 vuotta vanhan sony kdl-40ex501 tilalle. Ensimmäisenä silmiin pisti valovuoto mustalla taustalla mutta nyt kun tarkemmin miettii se on paljon heijastavampi tuo uuden television ruutu. Että johtuuko siitä sitten. Tuntuu kyllä että tuo valovuoto on huomattava ja yleinen ongelma nykyajan näytöissä kun paneeli pitää litistää niin ahtaaseen tilaan kun vertaa vanhempii näyttöihin tai televisioihin. Eikä kuvanliikekään ole uudessa yhtä sulavaa. Vasta nyt käsitin että tuossa vanhassa on 100hz paneeli vs tämän uuden 50hz. Mietin kyllä että olisin ostanut kalliimman version XH90 tai XH95 että olisiko ne sitten olleet parempia näissä asioissa. Kuvanliike todennäköisesti olisi parempi. Puoliso halusi vain uuden television josta olisi kätevä katsoa netflixiä yms.
 
Liittynyt
25.02.2020
Viestejä
303
Minulla on tuo xh95 ja kyllä sekin peilaa ja heijastaa melkoisesti. Asiahan on niin että nykypäivän töllöt heijastaa kaikki ja paljon, se on vaan valitettava fakta mikä pitää vain hyväksyä.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
726
Onkohan näillä jotain muutakin eroa kuin yksi kirjain mallinumerossa?
Samsung QE65Q70TATXXC
Samsung QE65Q70TCTXXC

samsung-q70t-erot.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Onkohan näillä jotain muutakin eroa kuin yksi kirjain mallinumerossa?
Samsung QE65Q70TATXXC
Samsung QE65Q70TCTXXC


Q = QLED
E = Europe
65 = Kuvan koko
Q70 = UHD QLED
T= Julkaisuvuosi, 2020
A= ensimmäisen sukupolven, C = Kolmannen sukupolven, jne
T = 2 x DVB
X = Desing code
XC = Maa-koodi, Suomi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229

Q = QLED
E = Europe
65 = Kuvan koko
Q70 = UHD QLED
T= Julkaisuvuosi, 2020
A= ensimmäisen sukupolven, C = Kolmannen sukupolven, jne
T = 2 x DVB
X = Desing code
XC = Maa-koodi, Suomi
Kiitoksia tästä. Näitä saa kyllä aina ihmetellä. Onneksi useimmiten toimii logiikka, että mitä isompi numero tai aakkonen, niin sitä uudempi/parempi. Luulin, että aina eri versiomalleilla (esim. Gigantin vs Verkkokaupan samainen TV, joissa ainoana erona eri määrä USB- tai HDMI-portteja) olisi eri tuotekoodi, mutta muuttuipa tämäkin olettamus, kun Gigantilta sanoivat, että täysin identtisellä Q800T-tuotekoodilla varustettu Verkkokaupan tölsy ei olekaan sama, koska EAN-koodeissa on eroa. Melkonen kammotus koko nämä tuotekoodijärjestelmä TV-puolella, jollei aktiivisesti seuraa mukana. Etenkään, kun ei puhelinten tavoin ole useinkaan selvillä, mikä onkaan se lippulaivamalli, ja miten esim. nuo Sampan tonnin töllöttimet vertautuvat toisiinsa, kun siellä on usein samassa hintaluokassa tusinan verran eri vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
20.07.2021
Viestejä
2
Terve, itsellä tässä olisi ajatuksena kannsa uusi töllö hankkia ja hintahaarukkana sellainen 800€-1100€. Koko olisi 55". Olen katsonut LG:ltä sekä A1 ja CX mallia sekä samsungilta Q80A ja Q68A. Mitkä teidän suosituksenne olisivat tähän budjettiin? Käytössä lähinnä elokuvien ja sarjojen katseluun, mutta myös ihan satunnaiseen pelailuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Terve, itsellä tässä olisi ajatuksena kannsa uusi töllö hankkia ja hintahaarukkana sellainen 800€-1100€. Koko olisi 55". Olen katsonut LG:ltä sekä A1 ja CX mallia sekä samsungilta Q80A ja Q68A. Mitkä teidän suosituksenne olisivat tähän budjettiin? Käytössä lähinnä elokuvien ja sarjojen katseluun, mutta myös ihan satunnaiseen pelailuun.
CX selkeästi paras mainituista. A1 on 2021 vuoden "halpamalli" 60Hz paneelilla, joten CX tarjoaa etuna HDMI 2.1 / 4K@120Hz tuen siihen nähden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 419
Mikähän olisi järkevä valinta 55-65" malliksi täysin tietokonekäyttöön ~1000e hintaluokassa. Eli mitään mediaominaisuuksia ei tarvita vaan käyttö on: työpöytäkäyttö, elokuvat,pelit. 120Hz paneeli olisi hyvä olla. Pitkään tehnyt mieli OLED:ia mutta jotenkin ei oikein houkuta omaan käyttöön kun saattaa hyvinkin olla, että nukahdan tv päällä ja staattinen työpöytä on siinä koko yön. Nykyiseen Panasonicin plasmaan onnistuin noin kuukaudessa saamaan tehtäväpalkin palamaan telkkariin kiinni.
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
136
Mikähän olisi järkevä valinta 55-65" malliksi täysin tietokonekäyttöön ~1000e hintaluokassa. Eli mitään mediaominaisuuksia ei tarvita vaan käyttö on: työpöytäkäyttö, elokuvat,pelit. 120Hz paneeli olisi hyvä olla. Pitkään tehnyt mieli OLED:ia mutta jotenkin ei oikein houkuta omaan käyttöön kun saattaa hyvinkin olla, että nukahdan tv päällä ja staattinen työpöytä on siinä koko yön. Nykyiseen Panasonicin plasmaan onnistuin noin kuukaudessa saamaan tehtäväpalkin palamaan telkkariin kiinni.
Itsellä juuri tuollaisessa käytössä tämä Samsung q80t, mediaominaisuukset toki on, mutta enpä niistä mitään osaisi sanoakkaan, kun en käytä. Toki näissä sitä laatu eroa, itsellä osui hyvä yksilö. Tämän vuoden malleista ei itsellä kokemusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
saattaa hyvinkin olla, että nukahdan tv päällä ja staattinen työpöytä on siinä koko yön.
OLEDin ei pitäisi palaa kiinni tuollaisesta yhdestä rykäisystä, vaan vasta kun samassa kohdassa on ollut samaa väriä satoja tai tuhansia tunteja. Esim. mulla kaksi OLEDia tietokonenäyttöinä ja sama Windowsin työpöytä räköttänyt molemmissa varmasti nelinumeroisen määrän tunteja ilman kiinnipalamisia. Käytän tummaa teemaa, mutta muita varotoimia kuten näytönsäästäjiä tms en ole käyttänyt.

On kuitenkin olemassa raportteja, että OLED paloi kiinni yhdessä illassa tms, ja ihmettelen niitä suuresti kun vertaa omaan käyttöön.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
1 051
Yhdessä oled pc monitor videossa oli ei taskbaria, ei ikoneita, tumma taustakuva, näytönsäästäjä 5min jälkeen ja tv:n asetuksista anti-burn in teknologioita päälle = ei burn in.
Toki siinä on se oma stressi mutta ilmeisesti se on mahdollista ostaa lg c1 windows käyttöön. En nyt tiedä onko kokemus niin paljon parempi kuin jokin samsung qled missä samankaltaiset speksit ja 0 mahis burn inille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Hardware Unboxed oli oman arvionsa julkaissut C1:stä PC käytössä ja kyllähän tuo OLED:n ~1ms response time on omassa luokassaan kontrastin lisäksi.




Toki noita varotoimia kuten juurikin näytönsäästäjä ja taskbarin piilotus on ihan hyvä käyttää, mutta Gigantista tosiaan saa myös sitä 5-vuoden lisätakuuta, jossa edelleen sisältyy kiinnipalaminen (99€ normaali, 149€ on-site).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 406
Viestejä
4 160 010
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom