Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 546
Kiitos varmistuksesta, näin muistelinkin. Siksi tämä alempi väite vaikutti hieman erikoiselta. Eli minun tuleva TV täytyy olla HDMI 2.1.
Puhuin värien käsittelystä, enkä mistään korkeahertsisistä kuvatiloista... siihen ei HDMI versio vaikuta. HDMI versio työpöytäkäytössä asettaa kaistarajat ja se siitä. Eli että montako ruutua saa piirrettyä sekunnissa milläkin bittisyvyydellä ja chroma subsamplingilla.

Puhu mielummin siitä kaistasta minkä haluat, sillä HDMI 2.1:stä voi tukea jopa ilman että kaistaa on enempää kuin mitä HDMI 2.0 takaa. Esim. LG:n töllöt on vain 40GBps, uusista samsungeista en ole varma.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Puhuin värien käsittelystä, enkä mistään korkeahertsisistä kuvatiloista... siihen ei HDMI versio vaikuta. HDMI versio työpöytäkäytössä asettaa kaistarajat ja se siitä. Eli että montako ruutua saa piirrettyä sekunnissa milläkin bittisyvyydellä ja chroma subsamplingilla.

Puhu mielummin siitä kaistasta minkä haluat, sillä HDMI 2.1:stä voi tukea ilman että kaistaa on enempää kuin mitä HDMI 2.0 takaa. Esim. LG:n töllöt on vain 40GBps, uusista samsungeista en ole varma.
No minä olen koko ajan puhunut siitä tässä ketjussa, että haluan HDMI 2.1:n sen takia, että se pystyy 4K/60hz tai 120hz, 10-bit, 4:4:4 laatuun minun tietokonekäytössäni ja kuvien editoimisessa/katsomisessa.

Sait minut melkein luulemaan, että olin väärässä ja HDMI 2.0 riittäisi, mutta se riittää vain 4K 8-bit laatuun 4:4:4.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Sellainen tuohon hdmi 2.1 ym keskusteltuun huomiona, että vaikka telkussa on 2.1 sisääntuloja, se tuki voi silti olla vaan osittainen, eli kandee olla tarkkana nuiden kanssa.
Juu, etenkin Sonyn malleissa tietääkseni. Tuolla ei minulle ole kai kauheasti väliä, kun tärkein on se piuhan kyky ja luulisin kaikkien HDMI 2.1 laitteiden kykenevän tuohon 4K/60hz tai 120hz, 10-bit, 4:4:4 laatuun.

VRR en ole varma onko siitä miten paljon hyötyä tietokoneella pelatessa vai enemmän konsolilla?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 546
No minä olen koko ajan puhunut siitä tässä ketjussa, että haluan HDMI 2.1:n sen takia, että se pystyy 4K/60hz tai 120hz, 10-bit, 4:4:4 laatuun minun tietokonekäytössäni ja kuvien editoimisessa/katsomisessa.

Sait minut melkein luulemaan, että olin väärässä ja HDMI 2.0 riittäisi, mutta se riittää vain 4K 8-bit laatuun 4:4:4.
Mutta miksi käyttäisit 10bit kuvasignaalia, kun 12 on myös vaihtoehtona? VÄRIEN PUOLESTA se HDMI 2.0 on ihan riittävä, eikä se sun VÄREJÄ ja KUVANKÄSITTELYÄ käsittelevä viestisi antanut ymmärtää että olet joku CS ammattilainen. Pelaamiseen väh. 40GBps HDMI liitäntä on ihan selviö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 734
Mutta miksi käyttäisit 10bit kuvasignaalia, kun 12 on myös vaihtoehtona? VÄRIEN PUOLESTA se HDMI 2.0 on ihan riittävä, eikä se sun VÄREJÄ ja KUVANKÄSITTELYÄ käsittelevä viestisi antanut ymmärtää että olet joku CS ammattilainen. Pelaamiseen väh. 40GBps HDMI liitäntä on ihan selviö.
Olettaisin, että siitä syystä, että televisio ei pysty kuitenkaan näyttää niitä 12bit värejä koska paneeli on 10bit.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Mutta miksi käyttäisit 10bit kuvasignaalia, kun 12 on myös vaihtoehtona? VÄRIEN PUOLESTA se HDMI 2.0 on ihan riittävä, eikä se sun VÄREJÄ ja KUVANKÄSITTELYÄ käsittelevä viestisi antanut ymmärtää että olet joku CS ammattilainen. Pelaamiseen väh. 40GBps HDMI liitäntä on ihan selviö.
Miksi jäät nyt tähän kiinni, en ymmärrä?

4:4:4:sta heikompi laatu ei ole hyvä tietokonekäytössä, kun tekstit näyttää huonolta. 8-bit ei ole hyvä etenkin koska siitä aiheutuu enemmän bandingia.

HDMI 2.1:llä on siis minulle paljonkin merkitystä sitten kun päivitän laitteeni.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 546
Olettaisin, että siitä syystä, että televisio ei pysty kuitenkaan näyttää niitä 12bit värejä koska paneeli on 10bit.
Huoh. Kommenttisi pätee vain kiinteän taustavalon telkkareihin. Muut voivat esittää paljon laajemman bittisyvyyden sävyjä vaikka itse LCD olisi 10bittinen.
4:4:4:sta heikompi laatu ei ole hyvä tietokonekäytössä, kun tekstit näyttää huonolta. 8-bit ei ole hyvä etenkin koska siitä aiheutuu enemmän bandingia.
Missä vaiheessa olen suositellut mitään muuta kuin 4:4:4 samplausta? Se 422 näyttää aivan kauhealta.
HDMI 2.0 saat esim. 4:4:4 10bit 50Hz, joka on varsin riittävä siihen sun kuvankäsittelyyn.
 
  • Tykkää
Reactions: M_M
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Missä vaiheessa olen suositellut mitään muuta kuin 4:4:4 samplausta? Se 422 näyttää aivan kauhealta.
HDMI 2.0 saat esim. 4:4:4 10bit 50Hz, joka on varsin riittävä siihen sun kuvankäsittelyyn.
No nyt kun olen ostamassa televisiota 10 vuoden jälkeen, niin mielelläni en osta "varsin riittävää", vaan sellaisen joka antaa parasta laatua tietyssä hintaluokassa eli budjettini on 1000-1200 €.

Onko tämän linkin väitteissä muuten perää? Mietin tuon 120 hz:n hyötyjä tietokonekäytössä muuten kuin pelaamisessa.

60 hz kuluttaisi ilmeisesti kuitenkin vähemmän sähköä.

"Bump up the frame rate and more frames are shown in the same amount of time, making movement smoother and more lifelike. The difference is apparent, making 60 Hz devices look outdated in comparison. If you think this sounds similar to how frame rate works on videogames, you’re on the right track. But here’s the thing: its benefits aren’t restricted to gaming."

"Few changes have had so profound an impact on daily usage scenarios. The benefits are evident right from the get-go. It’s about time regular laptops got the upgrade they deserve."

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 734
Huoh. Kommenttisi pätee vain kiinteän taustavalon telkkareihin. Muut voivat esittää paljon laajemman bittisyvyyden sävyjä vaikka itse LCD olisi 10bittinen.
Tuota, se värin sävy on kyllä aina sama, riippumatta siitä millä kirkkaudella sen esität.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 546
Tuota, se värin sävy on kyllä aina sama, riippumatta siitä millä kirkkaudella sen esität.
Ootko kuullu koskaan harmaansävyistä?

edit: ihan mielenkiintoinen idea kyllä että telkkarin sävytoistossa pelkällä chroman bittisyvyydellä olisi merkitystä. Henkilökohtaisesti tykkään siitä että näyttöpäätteeni osaa esim. erotella värit #010000 ja #ff0000, vaikka niiden värisävy onkin sama.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
364
The different shades of white
Are in my head tonight
What happened to the colours of fire?
What happened to the colours?
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
12
Kysyin Sonylta mitä eroa on X90J ja X93J malleilla. Huomasin itsekkin nuo erilaiset jalat. Sonyn vastaus Jalan eroavuuden lisäksi X93J-mallissa verrattuna X90J-malliin on Hands-free äänihaku-toiminto sekä värinparannus on rikkaampi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
12
Olen tilannut A90J 65'' niin mietin kannattaisiko Ps5 laittaa 3 porttiin ja Ubp-x700 4 porttiin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 275
Olen tilannut A90J 65'' niin mietin kannattaisiko Ps5 laittaa 3 porttiin ja Upb-x700 4 porttiin?
HDMI 3 ja 4 näyttää olevan 2.1 portteja ja 3 on samalla ARC portti.
Tuo UPB-X700 ei taida hyötyä tuosta 2.1 portista mitenkään, eli sen voit huoletta laittaa myös 1 tai 2 portteihin ja jättää 3:n vahvistinta, soundbaria tai toista 2.1 laitetta varten.

inputs-back-large.jpg
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
12
HDMI 3 ja 4 näyttää olevan 2.1 portteja ja 3 on samalla ARC portti.
Tuo UPB-X700 ei taida hyötyä tuosta 2.1 portista mitenkään, eli sen voit huoletta laittaa myös 1 tai 2 portteihin ja jättää 3:n vahvistinta, soundbaria tai toista 2.1 laitetta varten.

Kiitos tiedosta. Laitan siis PCn 4 porttiin. 2080 Ti.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
12
RTX 2000 sarja ei omaa myöskään HDMI 2.1 portteja, eli vasta RTX 3000 tai AMD:lta RX6000 sarjalaiset siitä hyötyvät.
Muita liitettäviä laitteita minulla ei toistaiseksi ole. 2.1 kaiuttimet ovat olleet 3.5mm liitänässä kiinni nykyisessä XE93 55'' ja nyt kokeilen kuinka hyvän äänen tuo A90J pystyy tarjoilemaan. Jos en ole tyytyväinen tulen myöhemmin hommaamaan parempaa äänentoisto laitteistoa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Muita liitettäviä laitteita minulla ei toistaiseksi ole. 2.1 kaiuttimet ovat olleet 3.5mm liitänässä kiinni nykyisessä XE93 55'' ja nyt kokeilen kuinka hyvän äänen tuo A90J pystyy tarjoilemaan. Jos en ole tyytyväinen tulen myöhemmin hommaamaan parempaa äänentoisto laitteistoa.
Telkkariksi varsin erinomainen ääni, joka toistaa myös yllätävän alhaalta , mutta ei se tietenkään mitään hyvää erillislaitteita voita.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Toinen meistä on kunnellut tuota , toinen ei.

Edelleen olen sitä mieltä, että hyvin toistaa alapäätä. Numerot antavat osviittaa siittä mitä voi odotaaa, mutta totuus paljastuu vain kuuntelemalla. Telkkariksi varsin hyvä äänetoisto.

Mutta jo kysyjällä on jo 2.1 systeemi . niin oletusarvoisesti se on parempi, ellei se sitten jotain ihan kauheata kuraa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 356
Hyvä jos äänenlaatu kelpaa. Mittausten perusteella toisto ei kuitenkaan yllä erityisen alas, edes televisioksi.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 546
Toinen meistä on kunnellut tuota , toinen ei.

Edelleen olen sitä mieltä, että hyvin toistaa alapäätä. Numerot antavat osviittaa siittä mitä voi odotaaa, mutta totuus paljastuu vain kuuntelemalla. Telkkariksi varsin hyvä äänetoisto.

Mutta jo kysyjällä on jo 2.1 systeemi . niin oletusarvoisesti se on parempi, ellei se sitten jotain ihan kauheata kuraa ole.
Siinähän koko telkkari on yks iso levymäinen kaiutin ja seinä samansuuntaisesti takana & kuuntelija suoraan edessä samassa linjassa, niin ne bassot voi voimistua aika paljonkin huoneakustiikan ominaisuuksien takia. Se että onko se voimakas alapään toisto balanssissa siinä sun asettelussasi selviäisi valitettavasti vain mittaamalla, mutta on realistista olettaa että joissain asennuksissa se voi yltää havaittavasti alemmaksi kuin mitä noi avoimen tilan taajuusvastemittaukset antavat ilmi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 816
Osaltaan tuo edellä mainittu asia voi selittää tuota, koska betoniseinähän siinä TV:n takana omassa tapauksessani on. Ainakin Subbarin paikalla on kovastikin väliä, miten se on seinän läheisyyteen sijoitetu. TV:tä en nyt viitsi alkaa siirtelemään, että kuulisi miten se vaikutaa tähän asiaan. TV:ssä on myös akustinen automattikalibrointi joka sopeuttaa sen kuunteluympäristöön mikin avulla, tosin sillä ei taida olla mitään tekemistä bassontoistoon.

Myös nämä ääniasiat, kuvat myös kuvaan liittyvät asiat ovat paljolti makuasioista. Tottumukset vaikuttavat paljon siihen miten asiat kokee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Keskikoulufysiikalla se takaseinä antaa 3 dB buustin matalille taajuuksille. Keskikoulusta on jo aika pitkä aika, mutta ei kai tuo paljon heitä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 546
Keskikoulufysiikalla se takaseinä antaa 3 dB buustin matalille taajuuksille. Keskikoulusta on jo aika pitkä aika, mutta ei kai tuo paljon heitä.
Jep, ja tolla kolmella desibelillä se -3db raja kys. telkkarilla siirtyy n. 90Hz->60Hz jos rtingssin käppyröitä katsoo.

edit: ja jos telkkarin huonekorjaus/optimointi/mikälie toimii hyvin, niin se 60Hz voi olla ihan realistinen tavoite.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
174
Itsellä on nyt sellainen paikka, että PS5:sen seuraksi pitäisi hankkia uusi tv ja, kun vanha 40" fullhd ei ihan tee oikeutta sille teholle, mitä PS5:sesta saa irti.

Itsellä on sellainen toive, että saisin mahdollisimman paljon irti tuosta ps5:sesta, mutta ettei budjetti ihan räjähdä kasaan. Olen kuullut, että tulisi olla HDMI 2.1. Nopeasti kun katsoin, niin tuntuu olevan ns. siirtymävaihe menossa, että kaikissa telkkareissa sitä ei vielä ole. Löytyykö alle 1000€ mitää hyvää 65" telkkaria?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 275
Itsellä on nyt sellainen paikka, että PS5:sen seuraksi pitäisi hankkia uusi tv ja, kun vanha 40" fullhd ei ihan tee oikeutta sille teholle, mitä PS5:sesta saa irti.

Itsellä on sellainen toive, että saisin mahdollisimman paljon irti tuosta ps5:sesta, mutta ettei budjetti ihan räjähdä kasaan. Olen kuullut, että tulisi olla HDMI 2.1. Nopeasti kun katsoin, niin tuntuu olevan ns. siirtymävaihe menossa, että kaikissa telkkareissa sitä ei vielä ole. Löytyykö alle 1000€ mitää hyvää 65" telkkaria?
Taitaa ainoa (?) vaihtoehto noilla kriteereillä olla Samsung 65Q70T

Budjettia jos kasvattaa, niin 1200€ löytyy HX9005, 1300€ 65Q80T, 1400€ 65Q90T tai 1500€ LG:ltä 65BX OLED.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Itsellä on nyt sellainen paikka, että PS5:sen seuraksi pitäisi hankkia uusi tv ja, kun vanha 40" fullhd ei ihan tee oikeutta sille teholle, mitä PS5:sesta saa irti.

Itsellä on sellainen toive, että saisin mahdollisimman paljon irti tuosta ps5:sesta, mutta ettei budjetti ihan räjähdä kasaan. Olen kuullut, että tulisi olla HDMI 2.1. Nopeasti kun katsoin, niin tuntuu olevan ns. siirtymävaihe menossa, että kaikissa telkkareissa sitä ei vielä ole. Löytyykö alle 1000€ mitää hyvää 65" telkkaria?
@AeshmA linkkaamien lisäksi Sonylta tämä Sony KE-65XH9005 65" Android 4K Ultra HD LED-televisio – 4K Ultra HD – 65 - 70" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com 1200€. Tässä Sonyssa ei ole VRR-tukea vieläkään, mutta ei toisaalta ole PS5:ssa myöskään (vielä?).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Itsellä on nyt sellainen paikka, että PS5:sen seuraksi pitäisi hankkia uusi tv ja, kun vanha 40" fullhd ei ihan tee oikeutta sille teholle, mitä PS5:sesta saa irti.

Itsellä on sellainen toive, että saisin mahdollisimman paljon irti tuosta ps5:sesta, mutta ettei budjetti ihan räjähdä kasaan. Olen kuullut, että tulisi olla HDMI 2.1. Nopeasti kun katsoin, niin tuntuu olevan ns. siirtymävaihe menossa, että kaikissa telkkareissa sitä ei vielä ole. Löytyykö alle 1000€ mitää hyvää 65" telkkaria?
jos malttaa ottaa 10" pois eli 55" ruudun niin sitten riittää myös Q80T/Q82T joka on pykälää parempi kuin tuo aiemmin mainittu Q70T. toki on noita muitakin vaihtoehtoja sit jo.

edit. 48CX oled 1099e myös varteenotettava vaihtoehto

tässä on vähän se, että maksatko mielummin "hyvästä karkista" vai "vähän isommasta pussista peruskarkkeja" :D
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
174
Hei kiitoksia vastauksista!

Joo tässä varmaan mennään sillä pikkuisen isompi pussi peruskarkkeja kuin pikku pussi tryffeleitä. Voisi varmaan myös katsella noita outlet tarjouksia, vai suositteletteko ostamaan "käytettyä" telkkaria ja mitä siinä olisi hyvä huomioida?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Hei kiitoksia vastauksista!

Joo tässä varmaan mennään sillä pikkuisen isompi pussi peruskarkkeja kuin pikku pussi tryffeleitä. Voisi varmaan myös katsella noita outlet tarjouksia, vai suositteletteko ostamaan "käytettyä" telkkaria ja mitä siinä olisi hyvä huomioida?
Osta sellainen missä kuitti+takuu niin riskit pienet. Jos oledin ostat ni kannattaa tarkastaa testikuvilla ettei oo kuva palanut kiinne.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Hei kiitoksia vastauksista!

Joo tässä varmaan mennään sillä pikkuisen isompi pussi peruskarkkeja kuin pikku pussi tryffeleitä. Voisi varmaan myös katsella noita outlet tarjouksia, vai suositteletteko ostamaan "käytettyä" telkkaria ja mitä siinä olisi hyvä huomioida?
Isompi riski saada tavallista enemmän valovuotoa, dse:tä, kuolleita pikseleitä ja muita epätäydellisyyksiä omaava paneeli ostamalla outletista, mutta kyllä sieltäkin voi saada hyvän yksilön.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
12
Toinen meistä on kunnellut tuota , toinen ei.

Edelleen olen sitä mieltä, että hyvin toistaa alapäätä. Numerot antavat osviittaa siittä mitä voi odotaaa, mutta totuus paljastuu vain kuuntelemalla. Telkkariksi varsin hyvä äänetoisto.

Mutta jo kysyjällä on jo 2.1 systeemi . niin oletusarvoisesti se on parempi, ellei se sitten jotain ihan kauheata kuraa ole.
Missä olet päässyt kuuntelemaan?
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
12
Ihan kotona ja kaikessa rauhassa. Hain omani pois heti kun tuli saataville huhtikuun alussa. Silloin verkkiksen tuli pieni 5 kpl erä.
Itselläni on nyt Logitechin X-230 2.1 kaiuttimet vuodelta 2005 ei niissä vieläkään mitään vikaa ole mutta vanhathan ne alkaa olemaan. Pelatessa käytän Sonyn Platinum kuulokkeita.
 
Liittynyt
14.04.2021
Viestejä
7
Missä näistä 65-tuumaisista mielestänne paras hinta-laatusuhde? Käyttötarkoituksena urheilu, normi tv-kanavat, suoratoistopalvelut kuten Netflix ja todennäköisesti myös PS5 tulevaisuudessa. Katseluhuone on valoisa, ikkunoita useammassa suunnassa.
- Sony XH9005 1200€
- Samsung Q80T 1300€
- Samsung Q90T 1400€
Vai onko joku muu vaihtoehto joka olisi suunnilleen tuossa hintaluokassa parempi? LG CX olisi 1800€, mutta tuo alkaa olla jo vähän turhan kallis itselleni..
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Missä näistä 65-tuumaisista mielestänne paras hinta-laatusuhde? Käyttötarkoituksena urheilu, normi tv-kanavat, suoratoistopalvelut kuten Netflix ja todennäköisesti myös PS5 tulevaisuudessa. Katseluhuone on valoisa, ikkunoita useammassa suunnassa.
- Sony XH9005 1200€
- Samsung Q80T 1300€
- Samsung Q90T 1400€
Vai onko joku muu vaihtoehto joka olisi suunnilleen tuossa hintaluokassa parempi? LG CX olisi 1800€, mutta tuo alkaa olla jo vähän turhan kallis itselleni..
Samsungilla on Dirty Screen Effect isompi ongelma kuin Sonylla. Tuo haittaa etenkin urheilua katsottaessa, mutta yksittäisissä eri paneeleissa ei sitä välttämättä ole niin paljoa. Tuossa on myös ohjeena, että ei ala liikaa sitä etsimään jollain testikuvilla, vaan katsoo haittaako se esim. jääkiekkoa katsottaessa.

XH90 ei ole kovin kirkas HDR ajatellen. Q80T ei ole kovin kirkas HDR peleissä. Q90T ostaisin noista itse ihan vain siksi, että on enemmän future-proof tulevaisuuden kannalta monilla osa-alueilla.

Tosin tuo DSE jännittää itseänikin. Jotkut varsinkin ulkomailla vaihtavat monta kertaa TV:tä palautusoikeudella, jos vaikka saisivat hyvän yksilön. Olen lukenut, että jotkut kokeilleet monta kertaa onnistumatta ja vaihtaneet sitten merkkiä/tekniikkaa.

Missä ihmeessä tuo Q90T on 1400 € 65 tuumaisena? Verkkokaupassa 55" malli on ollut jo jonkun aikaa 1300 €.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.04.2021
Viestejä
7
Samsungilla on Dirty Screen Effect isompi ongelma kuin Sonylla. Tuo haittaa etenkin urheilua katsottaessa, mutta yksittäisissä eri paneeleissa ei sitä välttämättä ole niin paljoa. Tuossa on myös ohjeena, että ei ala liikaa sitä etsimään jollain testikuvilla, vaan katsoo haittaako se esim. jääkiekkoa katsottaessa.

XH90 ei ole kovin kirkas HDR ajatellen. Q80T ei ole kovin kirkas HDR peleissä. Q90T ostaisin noista itse ihan vain siksi, että on enemmän future-proof tulevaisuuden kannalta monilla osa-alueilla.

Tosin tuo DSE jännittää itseänikin. Jotkut varsinkin ulkomailla vaihtavat monta kertaa TV:tä palautusoikeudella, jos vaikka saisivat hyvän yksilön. Olen lukenut, että jotkut kokeilleet monta kertaa onnistumatta ja vaihtaneet sitten merkkiä/tekniikkaa.

Missä ihmeessä tuo Q90T on 1400 € 65 tuumaisena? Verkkokaupassa 55" malli on ollut jo jonkun aikaa 1300 €.
Kiitos vastauksesta! Verkkokaupasta löytyy 1400 €:lla.

 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Kiitos vastauksesta! Verkkokaupasta löytyy 1400 €:lla.

No ohhoh, 55" tuolla 1300 € ja 65" 1400 €. :D Ei paha hinta. Tosin tuo 55" pitäisi olla jotain 1100 € mielestäni max. kun XH95 on 1000 €, mutta ilmeisesti viimeisiä kappaleita viedään.
 
Liittynyt
14.04.2021
Viestejä
7
No ohhoh, 55" tuolla 1300 € ja 65" 1400 €. :D Ei paha hinta. Tosin tuo 55" pitäisi olla jotain 1100 € mielestäni max. kun XH95 on 1000 €, mutta ilmeisesti viimeisiä kappaleita viedään.
Vai pitäisikö miettiä vielä tota XH9505, joka on 1500€ 65-tuumaisena? Mulla kuitenkin urheilu ja varmaankin Netflix on ne tärkeimmät käyttötarkoitukset. En ole todellakaan mikään himopelaaja niin varmaan ilmankin tota HDMI 2.1.:stä pärjäisin.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Vai pitäisikö miettiä vielä tota XH9505, joka on 1500€ 65-tuumaisena? Mulla kuitenkin urheilu ja varmaankin Netflix on ne tärkeimmät käyttötarkoitukset. En ole todellakaan mikään himopelaaja niin varmaan ilmankin tota HDMI 2.1.:stä pärjäisin.
Nuo ovat melko tasaväkiset TV:t, mutta tosiaan se DSE on urheiluun hieman huonompi juttu. Lisäksi Sonyn motion on kai vielä parempi.

Itsekin katson jonkun verran urheilua, mutta en pelaa kauheasti, vaikka tulevaisuudessa hieman enemmän kun päivitän koneen. Siksi olisin varmaan ostanut tuon Sony XH95:n 55" tonnilla nyt, mutta kun siinä ei ole HDMI 2.1 minun tietokonekäyttöä varten.

On tuo Sony varmempi valinta jos urheilu yksi pääkäyttötarkoituksista. En itse ainakaan jaksa roudata TV:tä edes takas montaa kertaa. Kerran voisin kokeilla kyllä, niin tietäisin mitä se Dirty Screen Effect todellisuudessa on, mutta silloin täytyy varmistaa ettei käytä TV:tä niin ettei sitä saa palautettua.

Sonyssa on myös Dolby Vision Netflixiä varten. Ainakin Samsungin uudessa QN90A mallissa Netflix näytti ihmeen huonolta. Vaikka Dolby Visionin ei pitäisi olla niin tärkeä jos TV pystyy hyvään HDR kirkkauteen muutenkin. Tuossa on joku bugi varmaan, jonka he toivottavasti korjaavat.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Kiitos vastauksesta! Verkkokaupasta löytyy 1400 €:lla.

noilla hinnoilla q90t jos samppaa mielii, onha se useammaltakin osin parempi ku q80t: Samsung Q90/Q90T QLED vs Samsung Q80/Q80T QLED Side-by-Side TV Comparison
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
174
Tuli sitten lopulta hankittua Q80T, kun verkkokaupassa sattui outletissa olemaan yksi hyvin huokeaan hintaan. Itsellä ei kovinkaan paljoa ole TV tietämystä, mutta mitä kannattaisi tehdä näin uudelle TV:lle?
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
3
Powerista tinkasin eilen 65" Q90T:n 1400€ testiin. DSE:tä havaittavissa vaaleissa kohdissa, mutta ei kai mitenkään niin paljon, että sen kanssa ei voisi (mahdollisesti) elää. Ristikon erottaa, mutta ns. normaalikäytössä en ole vielä ainakaan likaista ruutua kokenut niin pahaksi, että lähtisi palautukseen. Onneksi on pari kk aikaa katsella ja puntaroida asiaa. Muuten näyttää aika hyvältä 4k-suoratoisto, PS4:n normiversiolla pelaaminen (lähinnä Days Gonea hieman testasin) ja blurayt sen kautta.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Nyt oli näköjään Samsungiin pärähtänyt tuo Samsung Tv Plus -valikko kanssa näkyviin, onko muilla Samsungin omistajilla jo tuo käytössä?
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 877
nyt huomasin et samsungin töllöö ilmestyny joku smsung tv ilmaiseksi jossa noin., 20 suoraa tv kanavaa , leffoi ja sporttia
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 557
Viestejä
4 166 185
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom