No ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Jos tunteella menisin niin ostaisin jonkun heti, kun houkuttaa tuo päivitys jo, mutta tykkään olla järkevä. Mutta voin hieman avata miksi en kiirehdi.
Eli tosiaan nyt tuli tuo MiniLED tekniikka, joka on ihan jees kehitys kun katsoo tuon QN90A:n arvostelua. Minulla on myös tietokoneen päivitys tulossa noin parin vuoden sisään. Nyt mennään Intel i5 760:llä joka on kellotettu 3,5 ghz, ja 1050 Ti:llä. Kuvankäsittely on ihan ok nopeudella, ja on voinut pelata jotain pelejäkin viime vuosina. Eli minun tietokone on periaatteessa yhtä vanha kuin TV, ~10 vuotta. Kun päivitän tietokoneen jossain vaiheessa, niin silloin luultavasti pelaankin hieman enemmän kuin viime vuosina, jolloin uusi TV olisi aika must.
Lisäksi, joku voi korjata, olen käsittänyt että lähinnä Netflix lähettää 4K/HDR laatua. Cmore, tai Viaplay en ole varma, mutta 720p/1080p nuo taitaa olla. Viaplaylla jotkut tärkeimmät pelit on UltraHD. Minulla on nuo käytössä. Eli jos odotan, niin saan parempaa laatua, kun juuri nyt nuo parhaat LCD:t alkavat olla yli 1000 nitsiä, ja uusimmat OLEDit lähenee sitä. Samalla nuo palvelut saattavat kohta alkaa lähettämään paremman laadun kuvaa, jossa HDR. Haluan myös että TV:ssä on HDMI 2.1 4:4:4 10-bit laatua varten, joten en voi ostaa tuota Sony XH95:sta joka oli mielessä tonnilla.
Eli ei, en aio ostaa tunteella TV:tä, vaan voin hyvin odottaa. Avforumsin moderaattori sanoi, että minun ei kannata päivittää TV:tä jos en tee sitä HDR:n takia. No sitä kyllä ihmettelin, kun kontrasti sun muut paranisivat varmasti, mutta hän sanoi, että 4K upscaling heikompaan materiaaliin voi jopa heikentää laatua. Nyt olen opiskellut nykytekniikan kiekuroita aika paljon, ja siten voin tehdä informoidun ostopäätöksen kun on sen aika parin vuoden sisään.