Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
711
Itse mietin tässä riittääkö 75" xh90 vai maksaako sen 700€ enemmän 85", kuinka paljon kuvan laatuun kärsii kun tuumakoko kasvaa noin paljon? Onko 85" omistajat olleet tyytyväisiä? Niitä täällä ilmeisen paljon on...? Kun tuota live urheilua tulee katsottua, niin kuinka hyvän kuva tuottaa 85"?
Ihan ok. En usko, että kuva huononisi 10 tuumasta (tai varmasti vähän, mutta erottaako tuota ketään). Vanha telkkari mulla oli 75" ja ei kovin iso ero toisaalta ole koossakaan (lähinnä huomasi kun kajareita joutu siirtämään vähän sivuummalle).

Faijalle ostettiin samoihin aikoihin (bf-alesta sekin) sony a85. Ihan eritasoa mustan taso oledissa. Enemmän wow-efektiä. Mulla on aikalailla kaikki ihan nice, mutta ei säväytä samalla tapaa. Suoraan laatikosta asetukset a85 oli juuri niin hyvät kuin pystyy kun omassa XH90 85" on saanut vääntää tuntikausia eri profiileja (ihan eri telkkari nyt). Jonkun päivityksen se latasi aika alkuun ja se kyllä paransi selvästi default-asetuksia (meni vähän omat säädöt hukkaan tai joutu alottamaan alusta).

En kyllä viitsi lähteä palauttamaan, mutta nyt ehkä ottaisin 77" LG CX:n alennuksesta. Tosiaan jotain Blurria oletettavissa hypoteeettisessa 120hz@4k, jota on firmiksillä luvattu parantaa. Itse kyllä dokaan niin paljon (urh), että usein jää telkkari päälle, joten siinä mielessä oled vähän huono. Ja on mulla tietokone vieressä, joten staattista kuvaa tulee sitä kautta myös, jolla yritän perustella ledi-valintaani.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 817
Mites WebOs:n Appien tallennus USB:in kautta, onnistuuko ?!
Vai onko sisäsäistä riittävästi ?!
Miten paljon jää tilaa käyttöön ?!
USB:lle ei vissiin saa appeja asenettua. Toisaalta mulla on 16 appia asennettu, 3139 megaa 4226 megasta jäljellä. Ei näytä olevan usbimuistille tarvetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 416
Samsung Q95 + PS5 ongelma. Eli telkkari päälle ja konsoli päälle niin ei kuulu ääniä ollenkaan. Kun käyt asetuksista kääntämässä pelitilan pois päältä ja laitat takaisin päälle niin äänet tulevat takasin. Onko mulla joku asetus väärin tai onko tuohon jotain parempaa fixiä? Rasittaa nimittäin käydä jokainen kerta erikseen laittamassa äänet päälle. Saako noista sampan telkkareista muuten poistettua noita valmiita äppejä. Ainakin oletan niiden olevan niitä. Lähdettä valittaessa telkkari on näppärästi ensimmäisenä siinä, mutta pelikonsoli on sitten siellä kilinkuusessa kaikkien amazonin ja rakuten härpäkkäiden takana. Jos niitä ei voi poistaa niin voiko niitä edes uudelleen järjestää?
Jos telkkarin asetuksia hiplaamalla korjaantuu niin telkkarin vikahan tuo on. Itse olisin Samsungin tukeen yhteydessä, että ratkovat tuon takuun piikkiin. Kyllähän telkan toimiva pitää olla.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
941
Viritin uuden JBL android Soundbarin Philipsin (Saphi) kylkeen. Aikasemmin katsonut cromecast HD laitteella. En kyllä huomannut kuvanlaadussa HD/UHD mitään eroja:hmm:.
Huono HD-kaapeli/ Disney+ UHD laatu huonoa?
Tai odotukset järisyttävän paremmasta 4K/HDR kuvasta liian suuret?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Viritin uuden JBL android Soundbarin Philipsin (Saphi) kylkeen. Aikasemmin katsonut cromecast HD laitteella. En kyllä huomannut kuvanlaadussa HD/UHD mitään eroja:hmm:.
Huono HD haapeli/ Disney+ UHD laatu huonoa?
Tai odotukset järisyttävän paremmasta 4K/HDR kuvasta liian suuret?
Ei toimi kaikis Philipseis täl hetkel 4K HDR/ Dolby Vsion, sama juttu Amazon Prime Videos.

Mut tämmöttisel voit saada ne toimimaan, ovat onnistuneet/ lue edelliseltä sivulta.

Tekniikan Maailma
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
941
Ei toimi kaikis Philipseis täl hetkel 4K HDR/ Dolby Vsion, sama juttu Amazon Prime Videos.

Mut tämmöttisel voit saada ne toimimaan, ovat onnistuneet/ lue edelliseltä sivulta.

Tekniikan Maailma
Ymmärsin yllä olevista keskusteluista, että ongelma koskee Philips android sovellutuksia. Kun käyttää erillistä mediasoitinta (mun tapauksessa JBL Android), niin TV:hän on ihan pelkkä monitori.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Mielellään Gigantista/Powerista ostettaisiin kun ovat lähellä. Mites tämä vertautuu noihin? Onko Philips jotenkin parempi kuin Samsung?

Se parempi on pikkusen semmonen, sanoisin et ei ole. Tos Philipsis on Android ja sen myötä enempi ominaisuuksia ja jos esim. kaapelikanavat kyseessä niin kuvanlaatu on parempi kun Samsungis, jonkin verran parempi kun esim. siinä Q60:ses.

Mutta se minkä kuvanlaadus ja Androidin puuttees plus muussa kelkkees menetät, niin saat käytettävyyden helppoudes ja luotettavuudes takas.

Ja se et tuo Philipsin käyttöön otto on itsessään prosessi joka vie aikaa ja erinäisiä juttuja voinet joutua käydä " vähän säätämäs" siittä.
Samsung on sit taas lasten leikkkiä noihin Android töllöihin verrattuna.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Ymmärsin yllä olevista keskusteluista, että ongelma koskee Philips android sovellutuksia. Kun käyttää erillistä mediasoitinta (mun tapauksessa JBL Android), niin TV:hän on ihan pelkkä monitori.
Mikäli nyt oikein muistan niin ei toiminut Crome Castillakaan, ainoastaan tai ainakin Fire Stickil toimi.

Eli oiskos niin ollu ettei Googlen vehkeillä pelitä, mut Amazonin kyllä...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ja se et tuo Philipsin käyttöön otto on itsessään prosessi joka vie aikaa ja erinäisiä juttuja voinet joutua käydä " vähän säätämäs" siittä.
Mitä kukkua tämä nyt on? Telkkariin asennetaan kanavat, WiFi, laitetaan GMail-tili ja se on siinä. Ei se sen ihmeellisempi ”prosessi” ole. Samat stepit pitää tehdä kaikissa televisioissa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Mielellään Gigantista/Powerista ostettaisiin kun ovat lähellä. Mites tämä vertautuu noihin? Onko Philips jotenkin parempi kuin Samsung?

Android TV:n sovellustuki ja Ambilight sekä kolme tuumaa suurempi. Tuolla 555€ hinnalla 58PUS9005 on loisto-ostos.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Mitä kukkua tämä nyt on? Telkkariin asennetaan kanavat, WiFi, laitetaan GMail-tili ja se on siinä. Ei se sen ihmeellisempi ”prosessi” ole. Samat stepit pitää tehdä kaikissa televisioissa.
Ei tosiaankaan kukkua, Samsungis viel lisäks Samsung-tili, noitten lisäks, mut silti mielestäni selkeämpi ja nopsempi versus Philips.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 565
Mitä kukkua tämä nyt on? Telkkariin asennetaan kanavat, WiFi, laitetaan GMail-tili ja se on siinä. Ei se sen ihmeellisempi ”prosessi” ole. Samat stepit pitää tehdä kaikissa televisioissa.
Eikö pilipsin omaa softakauppaa pidä enää ihmetellä ja säätää?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ei tosiaankaan kukkua, Samsungis viel lisäks Samsung-tili, noitten lisäks, mut silti mielestäni selkeämpi ja nopsempi versus Philips.
Ehkä väärä foorumi kirjoitella tuollaista täällä kun käsittääkseni jengi on aika hyvin perillä laitteiden asennuksesta ja tekee sitä melkoisesti monimutkaisemmille laitteille kuin televisiot. +muu säätö.

Monimutkaista ”prosessia” tuosta ei saa tekemälläkään ja TV ihan suomenkielellä kertoo mitä pitää tehdä:
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Android TV:n sovellustuki ja Ambilight sekä kolme tuumaa suurempi. Tuolla 555€ hinnalla 58PUS9005 on loisto-ostos.
Vaikka ei Amazon Prime Videota tai Disney+ katsoiskaan, niin ei mitenkään tällä hetkellä pysty sanomaan et loisto-ostos.

Syyskuusta ollu Prime Videosta paras HDR 10+ laatu veke ja Disney+:sta Dolby Vision noin marraskuun puolivälistä.

Jos se ois nyt jollain paril kolmel sataa ja sais Fire Stickin kaupan päälle niin sitten, ostos kikkailtavaks, se loisto ois siinäkin pikkusen semmottinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Vaikka ei Amazon Prime Videota tai Disney+ katsoiskaan, niin ei mitenkään tällä hetkellä pysty sanomaan et loisto-ostos.

Syyskuusta ollu Prime Videosta paras HDR+ laatu veke ja Disney+:sta Dolby Vision noin marraskuun puolivälistä.

Jos se ois nyt jollain paril kolmel sataa ja sais Fire Stickin kaupan päälle niin sitten, ostos kikkailtavaks, se loisto ois siinäkin pikkusen semmottinen.
Miksi ei? VA-paneeli, 58-tuumaa (7,5cm suurempi halkaisija kuin 55”), Android TV, Ambilight neljällä sivulla, kääntyvä jalusta jne

Niin ja tämä 4K/HDR korjaantuu varmasti samaan tapaan kuin Netflix-tässä taannoin. Huomaan toki, että aihe on sinulle ihmeen rakas sillä niin monta kertaa olet sen tämän päivän aikana postauksissa mainita... mutta pitää muistaa sekin että vastaavia ongelmia on kaikilla merkeillä tasaisin väliajoin.

(kannattaa kokeilla hakea myös Googlesta hakusanoilla ”YLE Areena ei toimi Samsung” ennenkuin Samsungin hankkii - enemmän saattaa Areenan tökkiminen haitata kuin se, ettei Amazon näytä HDR:ää)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Miksi ei? VA-paneeli, 58-tuumaa (7,5cm suurempi halkaisija kuin 55”), Android TV, Ambilight neljällä sivulla, kääntyvä jalusta jne

Niin ja tämä 4K/HDR korjaantuu varmasti samaan tapaan kuin Netflix-tässä taannoin. Huomaan toki, että aihe on sinulle ihmeen rakas sillä niin monta kertaa olet sen tämän päivän aikana postauksissa mainita... mutta pitää muistaa sekin että vastaavia ongelmia on kaikilla merkeillä tasaisin väliajoin.

(kannattaa kokeilla hakea myös Googlesta hakusanoilla ”YLE Areena ei toimi Samsung” ennenkuin Samsungin hankkii - enemmän saattaa Areenan tökkiminen haitata kuin se, ettei Amazon näytä HDR:ää)
Ihan eri mittaluokka noilla jutuilla, tosin se on totta että esim. dPlay ei toimi kaikilla Tizeneillä vieläkään...

Ei se ol mitenkään rakas mulle, se vaan on pitänyt mainita, että tietävät ongelman olemassa olosta ja sen että korjausta odotellaan vieläkin...

Ja myös se että käsittävät mistä nuo Philips alet johtuvat.

Yhdelläkään toisella merkillä en muista oikein mitään vastaavanlaista olleen, mutta kertokaa ihmessä jos muistuis jollekulle mieleen ?!
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
72
Tuossa Philips 9005 ei taida nitsit riittää hääppöseen HDR kuvaan...? Ainakin WCG taitaa löytyä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Tuossa Philips 9005 ei taida nitsit riittää hääppöseen HDR kuvaan...? Ainakin WCG taitaa löytyä.
400nit about. Toki saa parempaa HDR-kuvaa kun pistää tuplat lisää euroja ja ostaa OLEDin tai muun kunnon FALDin. Mutta se onnin sitten lompakkoa kurittavampaa leikkiä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 283
Eipä alkanut tämän Black Fridayna ostetun Philipsin tarina kovin vahvasti:


TV suoraan paketista paskana. Taustavalo ja ambilight syttyvät, mutta kuvaa ei vain tule. TV reagoi kaken painalluksiin, koska ambilightin väri vaihtelee reunoilla, mutta kuva pysyy mustana. Tuo olikin mukava huomata vasta sen jälkeen kun oli ensin pari tuntia jumpannut seinätelinettä seinälle ja laittanut telkkarin telineeseen roikkumaan.

Onkohan tuolle mitään tehtävissä vaiko suoraan takuukeikka?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
76
Vaikka ei Amazon Prime Videota tai Disney+ katsoiskaan, niin ei mitenkään tällä hetkellä pysty sanomaan et loisto-ostos.

Syyskuusta ollu Prime Videosta paras HDR+ laatu veke ja Disney+:sta Dolby Vision noin marraskuun puolivälistä.

Jos se ois nyt jollain paril kolmel sataa ja sais Fire Stickin kaupan päälle niin sitten, ostos kikkailtavaks, se loisto ois siinäkin pikkusen semmottinen.
Kävin poistamassa tuon Verkkiksen PUS8505 mallin ja ainakin itse äärettömän tyytyväinen tuohon 529 euron hintaan. Android mukava käyttää ja toimii sulavasti, Ambilight ihan kivan näköinen elokuvien kanssa ja muutenkin koko/hinta/laatu tuntui kohtaavan hyvin.

Gigantin mallin olisin ottanut jos olisin huomannut ajoissa, mutta jotenkin onnistuin sen välttämään kun tilausta tein. Ainahan sitä saisi parempaa kuvaa ja tummempaa mustaa, mutta hintaakin on sitten vähintään tuplat.
Eipä alkanut tämän Black Fridayna ostetun Philipsin tarina kovin vahvasti:


TV suoraan paketista paskana. Taustavalo ja ambilight syttyvät, mutta kuvaa ei vain tule. TV reagoi kaken painalluksiin, koska ambilightin väri vaihtelee reunoilla, mutta kuva pysyy mustana. Tuo olikin mukava huomata vasta sen jälkeen kun oli ensin pari tuntia jumpannut seinätelinettä seinälle ja laittanut telkkarin telineeseen roikkumaan.

Onkohan tuolle mitään tehtävissä vaiko suoraan takuukeikka?
Takuulla takaisin ja Verkkiksestä tai Gigantista PUS8505 tai 9005 halvemmalla tilalle.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Eipä alkanut tämän Black Fridayna ostetun Philipsin tarina kovin vahvasti:


TV suoraan paketista paskana. Taustavalo ja ambilight syttyvät, mutta kuvaa ei vain tule. TV reagoi kaken painalluksiin, koska ambilightin väri vaihtelee reunoilla, mutta kuva pysyy mustana. Tuo olikin mukava huomata vasta sen jälkeen kun oli ensin pari tuntia jumpannut seinätelinettä seinälle ja laittanut telkkarin telineeseen roikkumaan.

Onkohan tuolle mitään tehtävissä vaiko suoraan takuukeikka?
Tuossa 7xxx-sarjassa oli tuota ongelmaa jo vuoden 2018 malleilla. Taitavat samoilla paskoilla komponenteilla noita edelleen kasailla. Takuuseen vaan.
 
Liittynyt
30.03.2019
Viestejä
256
Helppo antenni-tv omakotitaloon. Vanhat piuhat katki seinänvälistä, voisin porata suoraan television vierestä seinästä läpi piuhan, mutta ajatus tiilitalossa ei vaikuta hyvältä (toki olen reikiä tehnyt). Suoraan olohuoneesta antenni ei taida olla oikein toiva systeemi? Aikaisemmin asunut kaapelin päässä...
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Kävin poistamassa tuon Verkkiksen PUS8505 mallin ja ainakin itse äärettömän tyytyväinen tuohon 529 euron hintaan. Android mukava käyttää ja toimii sulavasti, Ambilight ihan kivan näköinen elokuvien kanssa ja muutenkin koko/hinta/laatu tuntui kohtaavan hyvin.

Gigantin mallin olisin ottanut jos olisin huomannut ajoissa, mutta jotenkin onnistuin sen välttämään kun tilausta tein. Ainahan sitä saisi parempaa kuvaa ja tummempaa mustaa, mutta hintaakin on sitten vähintään tuplat.
On niis nätti kuva, liikkuvakin kuva. Mulla oli ennen Philipsi, siittä vaan pimahti paneeli, se oli jonkin verran parempi kuvaltaan versus Samsung.

Ei vissiin suuria eroja ole PUS9005 mallin kans !? Onko siinäkin neljän sivun Amblinght ?!

Onko siinä muuten Wifi Direct ?! Eli se vaikka puhelimesta You Tube näytön peilaus töllön ruudulle ?!

Ei siinä noin muuten kun onnitella uuden Philips TV:n omistajaa !!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
76
On niis nätti kuva, liikkuvakin kuva. Mulla oli ennen Philipsi, siittä vaan pimahti paneeli, se oli jonkin verran parempi kuvaltaan versus Samsung.

Ei vissiin suuria eroja ole PUS9005 mallin kans !? Onko siinäkin neljän sivun Amblinght ?!

Onko siinä muuten Wifi Direct ?! Eli se vaikka puhelimesta You Tube näytön peilaus töllön ruudulle ?!

Ei siinä noin muuten kun onnitella uuden Philips TV:n omistajaa !!
Noh, ensimmäinen televisio about kuuteen vuoteen niin ainakin itse olen ihan tyytyväinen. Ambilight vain kolmella sivulla, tämä taisi olla ainoa ero mikä näiden kahden välillä pisti silmään. Wifidirectia ei ole, mutta sisäänrakennettu Chromecast toimii about kaiken kanssa. Tähän hintaan omaan käyttöön erinomainen ostos ainakin omasta mielestä.
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
43
Moikka!

Olen tässä huomannut, että aika paljon vertaillaan eri valmistajien Äppien toimivuutta, sulavuutta ja saatavuutta. Onkohan nykyään joku syy miksi käyttäisi TV:n omia äppejä Chromecast Ultran sijasta? Aikaisemmissa töllöissä Chromecast on itsellä pessyt TV:iden oman käyttäjäkokemuksen mennen tullen, niin mietin onko nyky-TV:issä joku syy miksi haluaisi keskittyä TV:n oman käyttöliittymän valintaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 565
Moikka!

Olen tässä huomannut, että aika paljon vertaillaan eri valmistajien Äppien toimivuutta, sulavuutta ja saatavuutta. Onkohan nykyään joku syy miksi käyttäisi TV:n omia äppejä Chromecast Ultran sijasta? Aikaisemmissa töllöissä Chromecast on itsellä pessyt TV:iden oman käyttäjäkokemuksen mennen tullen, niin mietin onko nyky-TV:issä joku syy miksi haluaisi keskittyä TV:n oman käyttöliittymän valintaan?
Helpompi ohjata tv:tä kaukosäätimellä kuin puhelimella. Puhelin ei muutenkaan ole aina saatavilla, toisin kuin kaukosäädin.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
2 062
Jos pitää vain käynnistää lähetys, onhan telkkarin oma ihan ok. Mutta kaikki muu on helpompaa luurilla. Urheilun suurkuluttajana luuri vie tv-appia 10-1.

Tossa LG:n Viaplay-kikkareessa ei pysty näköjään valitsemaan kuvanlaatua ollenkaan. Eilen yritin taas katsoa suoraa futista sillä. Ei vaan pystynyt, ihan simpsons-tasoa tasaisine väripintoineen. Eihän Viaplayn bittivirta päätä huimaa muutenkaan. Mutta täysin ala-arvoinen kuva siinä. Netflixissä hyvä kuva ja magic remotella käyttöliittymä riittää. Ei jaksa luuria kaivaa sen takia.

Tilasin just cc ultran ton 2nd genin tilalle, kun on 4k töllö. En kyllä huomannut vanhalla cc:lla mitään eroa, kun nosti Viaplayn appissa kuvanlaadun highistä highestiin. En edes tiennyt, että sellainenkin vaihtoehto oli. Katsotaan nyt, paraneeko kuva, kun ultra tulee. Vanha telkkari oli sen verran antiikkinen ja pieni, ettei sillä olisi eroa edes huomannut. Luulen kuitenkin, että Viaplay rajoittaa enemmän kuvanlaatua kuin vastaanottimet.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
215
Pohdiskelen tuota PUS8505/PUS9005 televisioksi. Ongelmana se, että televisio tulee vanhemmilleni ja sijanniksi tulee mitä todennäköisimmin nurkkaus. Mahtaako tuosta Ambilightista olla hyötyä nurkassa, vai kannattaisiko suosiolla vaihtaa mallia? Budjetti max 550e. Kolmas vaihtoehto esim gigantin Q60T? Samsung 55&quote; Q60T 4K UHD QLED Smart TV QE55Q60TAU - Televisiot
Osta Q60T. Omilla vanhemmilla ensimmäinen säädettävä asia Philipsissä oli taustavalon käytöstä pois kytkeminen.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
47
Olin jo ostohousut jalassa lähdössä hakemaan tuota 58" Philipsiä Gigantista, mutta huomasin, että siinä ei olekaan Apple TV -appia? Ambilight olisi ollut kiva lisä, kun on jo muutenkin Huella kyllästetty valaistusjärjestelmä... Nyt takaisin lähtöruudussa televisiohankinnan kanssa.
Olen ollut tyytyväinen Samsungin käyttölogiikkaan, joten nyt vaihtoehtona lieneekin sitten Samsungin Q60/Q70 -mallit? Noissa ainakin se Apple TV on sisäänrakennettuna. Telkkarin kokona max. 58", mieluiten 55". Budjettia ei niinkään ole, vaan hintalaatu-ratkaisee ja ettei tarvitsisi lisäbokseja eri suoratoistoihin (Apple TV, Amazon, Netflix..)
 
Liittynyt
26.03.2020
Viestejä
76
Philipsin 70" PUS9005 tuli juuri laitettua tilaukseen. Aivanhan tässä meinaa pieni innostus iskeä, niin kauan on jo uudesta telkkarista tullut haaveiltua.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Olin jo ostohousut jalassa lähdössä hakemaan tuota 58" Philipsiä Gigantista, mutta huomasin, että siinä ei olekaan Apple TV -appia? Ambilight olisi ollut kiva lisä, kun on jo muutenkin Huella kyllästetty valaistusjärjestelmä... Nyt takaisin lähtöruudussa televisiohankinnan kanssa.
Olen ollut tyytyväinen Samsungin käyttölogiikkaan, joten nyt vaihtoehtona lieneekin sitten Samsungin Q60/Q70 -mallit? Noissa ainakin se Apple TV on sisäänrakennettuna. Telkkarin kokona max. 58", mieluiten 55". Budjettia ei niinkään ole, vaan hintalaatu-ratkaisee ja ettei tarvitsisi lisäbokseja eri suoratoistoihin (Apple TV, Amazon, Netflix..)
Google on vahvistanut, että Apple TV sovellus on tulossa Android TV:ihin.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Pohdiskelen tuota PUS8505/PUS9005 televisioksi. Ongelmana se, että televisio tulee vanhemmilleni ja sijanniksi tulee mitä todennäköisimmin nurkkaus. Mahtaako tuosta Ambilightista olla hyötyä nurkassa, vai kannattaisiko suosiolla vaihtaa mallia?
Omilla vanhemmillani on OLED Ambilightilla nurkassa kun ei muuta paikkaa olohuoneessa ole. Eihän se kuvaa ”jatka” seinälle samalla tavalla, mutta silti toimii BIAS-valona rauhoittaen silmiä kun hämärässä katsoo. Varsinkin vanhemmilla silmillä katseltaessa. Ja saahan sen sitten pois päältä jos ei halua jostain syystä käyttää.

Lisäbonuksena taustavalo saa LED-telkuissa kontrastin näyttämään paremmalta.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
18
Philips 58" PUS9005 4K UHD Smart TV 58PUS9005 tuli hankintalistalle.

Nykyinen TV on parinvuoden takaa oleva 55PUS8602, joka on 100 / 120 hz paneelilla. Tämä PUS9005 on hertzimäärältään 50/60 Hz. Miten on näkyykö tämä urheilulähetyksissä? TV-lähetyksen materiaalissa ei toki ole kuin 50hz, mutta miten ruudulla näkyvä ja silmien aistima lopputulos on? Kannattako päivittää?
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Philips 58" PUS9005 4K UHD Smart TV 58PUS9005 tuli hankintalistalle.

Nykyinen TV on parinvuoden takaa oleva 55PUS8602, joka on 100 / 120 hz paneelilla. Tämä PUS9005 on hertzimäärältään 50/60 Hz. Miten on näkyykö tämä urheilulähetyksissä? TV-lähetyksen materiaalissa ei toki ole kuin 50hz, mutta miten ruudulla näkyvä ja silmien aistima lopputulos on? Kannattako päivittää?
Jos aiemmassa philipsissä ei ole mitään vikaa niin en nää päivityksessä oikein mitään järkeä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Jos aiemmassa philipsissä ei ole mitään vikaa niin en nää päivityksessä oikein mitään järkeä.
Jostain luin joskus että tuo pus 8602 on ainut philips mihin lainattu samsungin QLED Paneeli ja on siten myös kirkkaampi kun nää nykyiset 350-400nitsin paneelit. Varmasti laadukkaampi vehe kuin nää UUDEMMAT 85XX JA 90XX VEHKEET.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
18
Jostain luin joskus että tuo pus 8602 on ainut philips mihin lainattu samsungin QLED Paneeli ja on siten myös kirkkaampi kun nää nykyiset 350-400nitsin paneelit. Varmasti laadukkaampi vehe kuin nää UUDEMMAT 85XX JA 90XX VEHKEET.
Jep, tuota 8602 mainostettiin aikanaan Philips QLED-telkkarina. Sen jälkeisissä vuosimalleissa Philipis ei ole enää QLED:stä maininnut mitään. MAhtoiko olla joku yhteisviritys Samsungin kanssa, joka syystä tai toisesta haudattiin.
Joka tapauksessa 8602:n NITS-lukema on 1100 cd/m2. Näille nykyiset näyttää vain noin 400 nitsin arvoja.

Ei se siis vaihtamalla parane. Hieman isompi olisi ollut päivityksen perusteena, mutta missään tapauksessa ei huonompaan kuvaan siirtyminen. Mitään ongelmia ei TV.n kanssa ole ollut.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Jep, tuota 8602 mainostettiin aikanaan Philips QLED-telkkarina. Sen jälkeisissä vuosimalleissa Philipis ei ole enää QLED:stä maininnut mitään. MAhtoiko olla joku yhteisviritys Samsungin kanssa, joka syystä tai toisesta haudattiin.
Joka tapauksessa 8602:n NITS-lukema on 1100 cd/m2. Näille nykyiset näyttää vain noin 400 nitsin arvoja.

Ei se siis vaihtamalla parane. Hieman isompi olisi ollut päivityksen perusteena, mutta missään tapauksessa ei huonompaan kuvaan siirtyminen. Mitään ongelmia ei TV.n kanssa ole ollut.
Tuosta parempaa jos haluaa niin lg:llä ja philipsillä ei ole tänä päivänä oikein muuta tarjota kuin oled. Muilta merkeiltä sitten faldit ja oledit tuo parannusta.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
589
Nyt menee taas vaikeaksi tv:n hankinta. Sony 65HX9505 oli jo liipasimella, mutta muuttuvat elämäntilanteet pakottavat hankkimaan ehkä kuitenkin halvemman telkkarin. Osamaksu joo, mutta ehkäpä ei kuiteskaan.
Antenniverkon lähetyksiä joutuu katsomaan, siis sd ja hd, sekä netflixiä, jos olisi kohtuullinen HDR. Ja urheilua, pääasiassa jalkapalloa jonkinverran. Pelaamista en harrasta yhtään.
Koosta voisi tinkiä ehkä 55" tai 58" Mikä voisi olla vaihtoehto tuolle mainitulle käytölle?
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 350
Philips 58" PUS9005 4K UHD Smart TV 58PUS9005 tuli hankintalistalle.

Nykyinen TV on parinvuoden takaa oleva 55PUS8602, joka on 100 / 120 hz paneelilla. Tämä PUS9005 on hertzimäärältään 50/60 Hz. Miten on näkyykö tämä urheilulähetyksissä? TV-lähetyksen materiaalissa ei toki ole kuin 50hz, mutta miten ruudulla näkyvä ja silmien aistima lopputulos on? Kannattako päivittää?
Ihan pätevä TV tuo PUS9005, ainoa ongelma mikä on itsellä, niin viimeisen Android päivityksen jälkeen ei löydä wifiverkkoja, en tiedä onko ongelma vain minun yksilössä vai mikä homma, mutta noh kaapelilla olkoot kiinni enspäivitykseen saakka :D

Kuvanlaatu on hyvä ja ei ainakaan ole moitteita ollut urheiluakaan katsoessa
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Nyt menee taas vaikeaksi tv:n hankinta. Sony 65HX9505 oli jo liipasimella, mutta muuttuvat elämäntilanteet pakottavat hankkimaan ehkä kuitenkin halvemman telkkarin. Osamaksu joo, mutta ehkäpä ei kuiteskaan.
Antenniverkon lähetyksiä joutuu katsomaan, siis sd ja hd, sekä netflixiä, jos olisi kohtuullinen HDR. Ja urheilua, pääasiassa jalkapalloa jonkinverran. Pelaamista en harrasta yhtään.
Koosta voisi tinkiä ehkä 55" tai 58" Mikä voisi olla vaihtoehto tuolle mainitulle käytölle?
Miten paljon joudut katseleen antennista SD lähetyksiä ?!
Jokin digiboksi, vanhempikin sattais skaalata ne parhaiten.

Tuo on semmonen yhdistelmä et mahtaako mikään töllö tänä päivänä haltsata SD lähetykset ja kohtuullisen HDR:n ?!
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Ihan pätevä TV tuo PUS9005, ainoa ongelma mikä on itsellä, niin viimeisen Android päivityksen jälkeen ei löydä wifiverkkoja, en tiedä onko ongelma vain minun yksilössä vai mikä homma, mutta noh kaapelilla olkoot kiinni enspäivitykseen saakka :D

Kuvanlaatu on hyvä ja ei ainakaan ole moitteita ollut urheiluakaan katsoessa
Mahtaako sul ol WLAN kortti hajalla ?!
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 350
Mahtaako sul ol WLAN kortti hajalla ?!
Telkkari saapui tuossa joku alle kuukausi sitten, en tosin kertaakaan aikaisemmin WLAN:ia siinä käyttänyt kun vasta tuossa viikko sitten hommasin accesspointin sitä varten. Mut noh, en tiedä, syytän Android päivitystä vielä toistaiseksi
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
589
Miten paljon joudut katseleen antennista SD lähetyksiä ?!
Jokin digiboksi, vanhempikin sattais skaalata ne parhaiten.
Tuo on semmonen yhdistelmä et mahtaako mikään töllö tänä päivänä haltsata SD lähetykset ja kohtuullisen HDR:n ?!
No joo, periaatteessa voisi hommata telia tv:n tai elisan vastaavan boxin, niin pitäis päästä sd lähetyksistä eroon. Sinänsä olen vähän allerginen lisäboxeille ja tuntuu typerältä että vuonna 2021 pitäisi olla joku hiton digiboxi.
Mutta sanotaan näin että ei sitä sd kuvaa tarvi ylettömästi katsella.
Mutta joo, jos sonyn HX95 malista halpuutetaan niin mikä olis seuraavaksi paras 55-65 koossa?

edit: olisiko se kenties 58PUS9005 gigantista 555,00 hintaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
No joo, periaatteessa voisi hommata telia tv:n tai elisan vastaavan boxin, niin pitäis päästä sd lähetyksistä eroon. Sinänsä olen vähän allerginen lisäboxeille ja tuntuu typerältä että vuonna 2021 pitäisi olla joku hiton digiboxi.
Mutta sanotaan näin että ei sitä sd kuvaa tarvi ylettömästi katsella.
Mutta joo, jos sonyn HX95 malista halpuutetaan niin mikä olis seuraavaksi paras 55-65 koossa?

edit: olisiko se kenties 58PUS9005 gigantista 555,00 hintaan?
Aika paha sanoa yhtä, kun on makuasioitakin, mutta jos Androidis tykkää pysyä, niin silloin ehkä tuo Philips tai se Verkkiksen PUS 8505.

Samsungil ois se Q70T tai viimevuoden Q70R löytyis ainakin Poverilta.
Tuo tän vuoden Q70T ei ole edes FALD, mutta siinä on HDMI 2.1.
 
Liittynyt
08.11.2019
Viestejä
164
Jätetääs Oledit pois niin kertokaas löytyykö tähän hintaan parempaa TV:tä

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 580
Viestejä
4 320 865
Jäsenet
72 052
Uusin jäsen
FransH

Hinta.fi

Ylös Bottom