Itse mietin tässä riittääkö 75" xh90 vai maksaako sen 700€ enemmän 85", kuinka paljon kuvan laatuun kärsii kun tuumakoko kasvaa noin paljon? Onko 85" omistajat olleet tyytyväisiä? Niitä täällä ilmeisen paljon on...? Kun tuota live urheilua tulee katsottua, niin kuinka hyvän kuva tuottaa 85"?
Ihan ok. En usko, että kuva huononisi 10 tuumasta (tai varmasti vähän, mutta erottaako tuota ketään). Vanha telkkari mulla oli 75" ja ei kovin iso ero toisaalta ole koossakaan (lähinnä huomasi kun kajareita joutu siirtämään vähän sivuummalle).
Faijalle ostettiin samoihin aikoihin (bf-alesta sekin) sony a85. Ihan eritasoa mustan taso oledissa. Enemmän wow-efektiä. Mulla on aikalailla kaikki ihan nice, mutta ei säväytä samalla tapaa. Suoraan laatikosta asetukset a85 oli juuri niin hyvät kuin pystyy kun omassa XH90 85" on saanut vääntää tuntikausia eri profiileja (ihan eri telkkari nyt). Jonkun päivityksen se latasi aika alkuun ja se kyllä paransi selvästi default-asetuksia (meni vähän omat säädöt hukkaan tai joutu alottamaan alusta).
En kyllä viitsi lähteä palauttamaan, mutta nyt ehkä ottaisin 77" LG CX:n alennuksesta. Tosiaan jotain Blurria oletettavissa hypoteeettisessa 120hz@4k, jota on firmiksillä luvattu parantaa. Itse kyllä dokaan niin paljon (urh), että usein jää telkkari päälle, joten siinä mielessä oled vähän huono. Ja on mulla tietokone vieressä, joten staattista kuvaa tulee sitä kautta myös, jolla yritän perustella ledi-valintaani.