Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 903
Kiitos käytännön kommentista! Tämän videon olenkin nähnyt. Eli ajoit Panan oledia ja Q70sta rinnakkain? Missä kaikessa juuri sinusta (ei Vincentin mielestä) sitä eroa oli, joka ilmeni *vain pelitilassa eikä muussa käytössä*?

Edelleen, qledeissa tipahtaa paikallishimmennys pois pelitilassa, kyllä. Eikö silloin Q70 ole Q80-Q90:sta huomattavasti paremmalla natiivikontrastillaan ihan kyvykäs? Q70:n kontrasti paikallishimmennyksen kanssa ja ilman on aika lähellä toisiaan. Vai sotkeeko HDR koko homman? Näitäkin asetuksia kokeilit pelatessasi?

Olen yleinen konsensus, että oled on paras valinta peleihin ja qledia parempi. Minusta vaan tuntuu ihmeelliselle, että kovasti puhutaan Q70:n olevan huono pelitilassa, jota se ei minusta ole. Haukkuja Q90:n pelitilasta löytyy pitkin nettiä (kontrastiero ilman ja paikallishimmennyksen kanssa on valtaisa), mutta Q70:n kanssa en ole sellaisia bongannut.
Itsellä oli aikanaan KS8005 Samsungi, jossa ei ole local dimmingiä ollenkaan, mutta Q70 tasoa about oleva natiivikontrasti. Koin sen olevan aika huono HDR leffoihin/sarjoihin, mutta peleissä oikeasti näytti tosi hyvältä. Peleissä mustan toiston virheettömyys ei ole ainakaan omaan silmään yhtään niin tärkeää kuin sarjoissa ja leffoissa, ja hyvällä natiivikontrastilla pääsee pitkälle. Vielä kun muistetaan että tavallisissa PC-pelinäytöissä on surkea natiivikontrasti melkein aina, ja silti ne kelpaavat käyttöön ihan hyvin, niin kyllä joku laadukas VA-paneelinen TV on vallan ok pelaamiseen. En ainakaan itse koe, että OLED sai HDR-pelejä näyttämään kovin dramaattisesti paremmalta, vaikka ero leffojen ja sarjojen puolella olikin valtaisa.
 
Liittynyt
25.04.2020
Viestejä
172
Kaverille eilen hankittiin Samsungin Q64ra Verkkokaupasta, kun oli hyvä tarjous. Hänellä ei kotona nettiä olen joten moni juttu jää käyttämättä. Päivityksen telkkariin hoidin USB-tikulla ja se lähtikin automaattisesti kun tikun lykkäsi kiinni. Telkussa toimii tallennus kahdelta kanavalta samaan aikaan, joka on ominaisuus mutta esim digibokseissa se ominaisuus on monessa mallissa rikki. Kuvanlaatu on hyvä. Kaukosäädin aika minimalistinen, joten sen käytössä ja varsinkin sujuvassa käytössä on hieman oppimista. Tuntuu että ohjausta varmasti mietitty enemmän mobiilisovelluksen kautta kuin pelkällä kaukosäätimellä.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
343
Kiitos käytännön kommentista! Tämän videon olenkin nähnyt. Eli ajoit Panan oledia ja Q70sta rinnakkain? Missä kaikessa juuri sinusta (ei Vincentin mielestä) sitä eroa oli, joka ilmeni *vain pelitilassa eikä muussa käytössä*?

Edelleen, qledeissa tipahtaa paikallishimmennys pois pelitilassa, kyllä. Eikö silloin Q70 ole Q80-Q90:sta huomattavasti paremmalla natiivikontrastillaan ihan kyvykäs? Q70:n kontrasti paikallishimmennyksen kanssa ja ilman on aika lähellä toisiaan. Vai sotkeeko HDR koko homman? Näitäkin asetuksia kokeilit pelatessasi?
Myönnän, että en sentään vierekkäin testannut Samppaa LG:n tai Panan kanssa, mut ainakin HDR-peleissä ero vaikutti ilmiselvältä. B7 ollut käytössä marraskuusta 2017 ja on yhä käytössä, joten OLED-kuvaan tottuneelle silmälle eron kyllä huomasin kontrastissa ja mustan tasossa. Tuolloin taisi olla Death Stranding kesken, jota pelasin yhteensä sen yli 100h, joten kuvaerot huomasi väistämättä ihan ulkomuistista. Mustan tasoa ei saanut pelimoodissa täysin kohdalleen millään vaikka mitä asetuksista väänteli: joko crushed tai raised blacks oli aina lopputulos.

Q70 on kelpo töllö ja varsinkin silloin kun paikallishimmennys toimii tai ei ole liian haastavaa matskua (esim. just vaikka tähtiä mustassa avaruudessa), mut en silti lähtis kuvailemaan OLEDin haastajaksi muussa kuin luonnollisesti hinta/kokosuhteessa.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 789
Myönnän, että en sentään vierekkäin testannut Samppaa LG:n tai Panan kanssa, mut ainakin HDR-peleissä ero vaikutti ilmiselvältä. B7 ollut käytössä marraskuusta 2017 ja on yhä käytössä, joten OLED-kuvaan tottuneelle silmälle eron kyllä huomasin kontrastissa ja mustan tasossa. Tuolloin taisi olla Death Stranding kesken, jota pelasin yhteensä sen yli 100h, joten kuvaerot huomasi väistämättä ihan ulkomuistista. Mustan tasoa ei saanut pelimoodissa täysin kohdalleen millään vaikka mitä asetuksista väänteli: joko crushed tai raised blacks oli aina lopputulos.

Q70 on kelpo töllö ja varsinkin silloin kun paikallishimmennys toimii tai ei ole liian haastavaa matskua (esim. just vaikka tähtiä mustassa avaruudessa), mut en silti lähtis kuvailemaan OLEDin haastajaksi muussa kuin luonnollisesti hinta/kokosuhteessa.
Jep. Samaa mieltä eli ei pärjää oledille paitsi koko/hinta-kategoriassa koon olessa 65"-->. Itse lähinnä pohdin sitä, että en huomaa elokuvatilan ja pelitilan välillä sellaista eroa, mitä esim. Vincent tuo esille. Tämä siis ottamatta kantaa, miten hyvä oled on. Taidan olla sitten enemmän puusilmä...
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
4
Hakusessa olis 55" tv hintaluokassa max 700€. Kävin tuossa gigantissa vilkuilemassa eilen ja ainakin tuo samsungin RU8005 vaikutti äkkiseltään hyvältä 599 hintaan :hmm: Myös viimevuoden Q60R malleja sais 50-100€ kalliimmalla mutta onko noissa todellista eroa vaikka jälkimmäinen onkin qled? Ja onko ko. hinnalla muita järkeviä vaihtoehtoja? Käyttö pääosin suoratoistopalveluja ja leffoja ja satunnaista pelailua PC-kautta (steam link). Kuvanlaatu tietty tärkein mutta sen verran vähän tulee tosissaan esim laatuleffoja hifisteltyä että hinta on myös iso valintakriteeri.
Kiitokset jo etukäteen!
58 VA paneelilla oleva ja "raatilaisten" hyväksi havaitsema Philips 58PUS7304 58" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio 499,90
on jälleen alle 500 Eur. on myös mulla mökillä 2 tv:nä kuukauden ja voin suositella..
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
On jälleen yli 500 eur :geek:
Itse sain klikatessa 499€ hinnan. Tässähän oli vielä alkuvuodesta järkyttävä noin tonnin ovh mikä ei ole mitenkään perusteltua verrattuna muihin hintaluokan töllöttimiin. Mutta iloksemme saamme huomata että telkku ollut nyt jo yli puolen vuoden ajan 499-599€ tarjouksissa mikä taas on erinomainen hinta tästä.

Onko jollain tietoa miten Philips kehittää tätä mallisarjaa? Mitä uutta on tämän vuoden malleissa?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
Itse sain klikatessa 499€ hinnan. Tässähän oli vielä alkuvuodesta järkyttävä noin tonnin ovh mikä ei ole mitenkään perusteltua verrattuna muihin hintaluokan töllöttimiin. Mutta iloksemme saamme huomata että telkku ollut nyt jo yli puolen vuoden ajan 499-599€ tarjouksissa mikä taas on erinomainen hinta tästä.

Onko jollain tietoa miten Philips kehittää tätä mallisarjaa? Mitä uutta on tämän vuoden malleissa?
"AI"-neuroverkkovideorosessori.


Kukin saa ihan itse päätellä, onko tämä markkinointifuulaa vai jokin mahtava uusi ominaisuus joka parantaa kuvan ennennäkemättömälle tasolla.

Ominaisuuksien suhteen ALLM-tuki mutta ei HDMI 2.1:tä.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
"AI"-neuroverkkovideorosessori.


Kukin saa ihan itse päätellä, onko tämä markkinointifuulaa vai jokin mahtava uusi ominaisuus joka parantaa kuvan ennennäkemättömälle tasolla.

Ominaisuuksien suhteen ALLM-tuki mutta ei HDMI 2.1:tä.
Ymmärtääkseni tämä PUS 8505 on tämän vuoden "The One" ja ensimmäinen Android, eli tulee vasta 8000 -sarjaan , alemmat Saphi tai jotain.
The One, kuulostaa markkinointifuulalta myös mutta omien kokemuksien perusteella on hyvä että Philips osoittaa tällä tavalla sen hyvän perustelkun sieltä omasta valikoimasta ja satsaa markkinointia siihen kuten viime vuonna nähtiin. Silloin saadaan volyymia myyntiin ja myös tarjouksia kohdennettua paremmin.

 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
No mihin johtopäätökseen sitten itse tulit?
Itse päädyin sellaiseen arvioon, että ehkäpä Philipsin "dynamic" silmänpolttomoodi on tämän vuoden malleissa vähän kivempi katsella uusien algoritmien takia kun kaikki vivut eivät ole yhtä aikaa kaakossa, mutta hyvälaatuinen kuvamateriaali referenssikuvamoodeissa ilman mitään kuvanparannuskilkkeitä (AI tai ei) on edelleen se paras tapa katsella leffoja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
621
Onko tuossa Philipsin PUS7304:ssa lainkaan jotain nettiselainta? Itse en ainakaan löytänyt...
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Eikös tuohon voi ladata kun on Android, itse latailin kaupasta sovelluksia.
Itse en ole kaipaillut telkkuun selainta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Saako Sampan RU8000-sarjaan lisättyä ohjelmalähteitä siten että niille voi valita tietyt asetukset valmiiksi? Tarkoitan tilanteissa kun esim vahvarin kautta tulee pc ja PS4. Eli saako ne omiksi profiileikseen / lähteikseen jotta saisi pc:lle automaattisesti pc-tilan ja pleikalle omat säätönsä + vaikka pelitilan?

Tuossahan ei liene olisi ongelmaa jos joka laitteen kytkee erikseen töllöön mutta tuossa on Denonin X3500H välissä niin josko tämä silti onnistuisi? Kiitos vinkeistä! :)
Pahoittelen oman viestini lainauksesta mutta onkohan kukaan Sampan omistaja saanut toimimaan moista - jos ylipäätään mahdollista? :) Itse en keksinyt valikkoja kahlaamalla miten tuo voisi natsata.
 
Liittynyt
07.06.2020
Viestejä
7
Varmaan tuo 82RU8000 on yleisesti ottaen hyvä valinta, jos haluaa vielä vähän lisäkokoa niin 85" telkut, esim Sony KD-85XG8596 85" Android 4K Ultra HD Smart LED -televisio 1 999,90 on todennäköisesti kuvanlaadussa edellä 86-tuumaisia, esim LG 86UM7600 86" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 1 799,00 - 85-tuumaiset paneelit taitaapi olla aina parempikontrastisia (VA) kun taas 86-tuumaiset ovat IPS:iä.
Olen tämä alkuperäisessä viestissä kyseessäoleva veli. Päädyin speksien perusteella LG 82" UN8500. On vielä niin uusi että mitään arvosteluja tai infoja ei telkkarista löydy. Pienen salapoliisityön jälkeen näyttää siltä että tuo on VA eikä IPS -paneeli kuten verkkokaupassa ja LG:n omilla sivuilla lukee. Sormet ristissä että on hyvä, tulee kotiovelle tällä viikolla.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
6
Tänään otin käyttöön Samsung 75” Q85R:n. Tästä varmaan on ollutkin täällä puhetta, mutta saako jotain asetusta muuttamalla pois kuvan kirkkauden häiritsevän ”pumppauksen” kun kuvaan tulee tekstitys? Laitteeseen tehtiin powerissa kuvakalibrointi, joten itse en ole lähtenyt asetuksia säätelemään vielä.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 506
Tumma pää tukossa?

Näköjään ihan yleinen ongelma HDR sisällöllä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 843

Näköjään ihan yleinen ongelma HDR sisällöllä
On myös mahdollista, että ollaan totuttu pitämään SDR-kuvaa jossain 300cd/m2 kirkkauksissa. HDR-kuvassa valtaosa sisällöstä operoi jossain <100cd/m2 kirkkaustasoilla. Tällöin SDR-kuva on helposti yleisilmeeltään kirkkaampi kuin HDR-kuva, mutta SDR-leffat onkin masteroitu 100cd/m2 maksimikirkkaudelle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 430
Tänään otin käyttöön Samsung 75” Q85R:n. Tästä varmaan on ollutkin täällä puhetta, mutta saako jotain asetusta muuttamalla pois kuvan kirkkauden häiritsevän ”pumppauksen” kun kuvaan tulee tekstitys? Laitteeseen tehtiin powerissa kuvakalibrointi, joten itse en ole lähtenyt asetuksia säätelemään vielä.
Säädä tekstitys läpinäkyväksi/pienemmäksi. Esim. flixissä selaimella asetuksista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 430

Näköjään ihan yleinen ongelma HDR sisällöllä
Tummalta se näyttää muillakin merkeillä.
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
124
Laita teksteille tumma tausta, jos mahdollista. Lisäksi jos tv:si on säädetty niin, että taustavalojen himmennys on täysillä, se korostaa ongelmaa. Itse pidän vakiolla. Ota säädöt talteen niin voit vapaasti kokeilla ja jos jaksat niitä tännekin rustata niin voi verrata omiin.
Edit Niin ja huomaathan, että hdr matskulle on omat säädöt ja sdr:lle omat.
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
6
Laita teksteille tumma tausta, jos mahdollista. Lisäksi jos tv:si on säädetty niin, että taustavalojen himmennys on täysillä, se korostaa ongelmaa. Itse pidän vakiolla. Ota säädöt talteen niin voit vapaasti kokeilla ja jos jaksat niitä tännekin rustata niin voi verrata omiin.
Edit Niin ja huomaathan, että hdr matskulle on omat säädöt ja sdr:lle omat.
Kiitos vinkeistä. Testailen ja säätelen kun pääsen tv:n ääreen. Kerrankin ajattelin päästä helpolla, kun otin tuon kalibroinnin ettei tarvitsisi säädellä, mutta en näemmä päässyt
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
828
Oliko jossain vaiheessa muuten aitoja 4k telkkuja (4096 × 2160 ) myynnissä vai muistanko väärin? Nykyään taitaa olla kaikki UHD telkkareita?
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
791
Olisikohan tämä hyvä ja helppo ratkaisu saada 5.1 äänet telkusta?
Pitääkö näiden tukea kaikkia eri ääni masterointeja, että saa 5.1 äänet? Esim. tämä ei näytä tulevan Dolby Atmosta joka on usein netflixillä käytössä..


Käytössä LG E9 65" tv ja nyt pitäisi vielä saada äänet kuntoon. Tuo 500€ on jo vähän yli budjetin. Takakaiuttimet pakko olla ainakin ilman äänikaapelia.

Tällä hetkellä käytössä 2.1 äänet isoilla mutta vanhoilla vuoden 2005 JBL tornikaiuttimilla + subbarilla. Katson paljon 5.1 leffoja.

E: taisi mennä väärään ketjuun...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 122
Kiitos vinkeistä. Testailen ja säätelen kun pääsen tv:n ääreen. Kerrankin ajattelin päästä helpolla, kun otin tuon kalibroinnin ettei tarvitsisi säädellä, mutta en näemmä päässyt
Ja mielestäni vielä se tumma tausta läpinäkyväksi, siinä on täppi sille... Tämä toki makukysymys...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 430
Olisikohan tämä hyvä ja helppo ratkaisu saada 5.1 äänet telkusta?
Pitääkö näiden tukea kaikkia eri ääni masterointeja, että saa 5.1 äänet? Esim. tämä ei näytä tulevan Dolby Atmosta joka on usein netflixillä käytössä..


Käytössä LG E9 65" tv ja nyt pitäisi vielä saada äänet kuntoon. Tuo 500€ on jo vähän yli budjetin. Takakaiuttimet pakko olla ainakin ilman äänikaapelia.

Tällä hetkellä käytössä 2.1 äänet isoilla mutta vanhoilla vuoden 2005 JBL tornikaiuttimilla + subbarilla. Katson paljon 5.1 leffoja.

E: taisi mennä väärään ketjuun...
Eihän tuossa ole kaiuttimiakaan atmosta varten.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 506
On myös mahdollista, että ollaan totuttu pitämään SDR-kuvaa jossain 300cd/m2 kirkkauksissa. HDR-kuvassa valtaosa sisällöstä operoi jossain <100cd/m2 kirkkaustasoilla. Tällöin SDR-kuva on helposti yleisilmeeltään kirkkaampi kuin HDR-kuva, mutta SDR-leffat onkin masteroitu 100cd/m2 maksimikirkkaudelle.
Mitä tälle sitten pitäisi kuluttajan näkökulmasta tehdä? Itse olen saanut Amazon Primen miellyttäväksi laittamalla local dimmingin maxiin ja kontrastin parannuksen täysille myös. Onneksi tuossa Samsungissa on eri lähteille omat asetuksensa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 430
Mitä tälle sitten pitäisi kuluttajan näkökulmasta tehdä? Itse olen saanut Amazon Primen miellyttäväksi laittamalla local dimmingin maxiin ja kontrastin parannuksen täysille myös. Onneksi tuossa Samsungissa on eri lähteille omat asetuksensa.
Vetää verhot ikkunaan, tai katsoa kirkkaammaksi masteroitua tavaraa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
828
Tänään otin käyttöön Samsung 75” Q85R:n. Tästä varmaan on ollutkin täällä puhetta, mutta saako jotain asetusta muuttamalla pois kuvan kirkkauden häiritsevän ”pumppauksen” kun kuvaan tulee tekstitys? Laitteeseen tehtiin powerissa kuvakalibrointi, joten itse en ole lähtenyt asetuksia säätelemään vielä.
Ainoa millä pääset eroon tuosta on ostaa OLED.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
75
Onko tuossa Philipsin PUS7304:ssa lainkaan jotain nettiselainta? Itse en ainakaan löytänyt...
En muista mistä löytyi, olisikohan ollut siellä Philipsin puolella, mutta vihreällä pohjalla valkoinen maapallon kuva ja sovelluksen nimi suomenkielisessä versiossa Selain.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 903
Mitä tälle sitten pitäisi kuluttajan näkökulmasta tehdä? Itse olen saanut Amazon Primen miellyttäväksi laittamalla local dimmingin maxiin ja kontrastin parannuksen täysille myös. Onneksi tuossa Samsungissa on eri lähteille omat asetuksensa.
Dolby vision tuntuu auttavan tuohon niissä laitteissa, jotka sitä tukevat. Omalla vanhalla Samsung KS8005 HDR sarjat olivat hämärissä kohtauksissa niin tummia että silti ärsytti yrittää saada niistä selvää, vaikka huoneen hämärsi pilkkopimeäksi. Dynaamista kontrastina oli pakko lisätä, että kuvasta sai selvää. OLEDilla nuo samat pätkät ovat paljon kirkkaampia Dolby visionilla. Sen sijaan jotkut Amazonin HDR10 sarjat näyttävät yhä melko hämäriltä OLEDillakin.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 693
Olisihan se pitänyt tietää ettei hyvää saa halvalla.
Samsung service menusta voi ehkä saada tuon pois päältä. Sillä on vaikutusta sitten mustan tasoon, eka linkit jotka tuli haulla vastaan:




Miten service menuun pääsee, vaihtelee Samsungin eri TV-mallien välillä... eri vaihtoehtoja on ainakin kourallinen. Googlaamalla voi löytyä oman telkun tapa.

Jos harkitset telkun palauttamista, ei kannata mennä säätämään service menuun!

Sonyn paikallishimmennys-LCD:t on mustan tasoltaan heikompia, mutta paikallishimmennysalgoritmi pyrkiikin pitämään kirkkauden paljon tasaisempana ja muutokset taustavalossa hitaampina. Joku Sony KD-75XG9505 75" Android 4K Ultra HD Smart LED -televisio 2 599,00 on luultavasti varsin hyvä tässä suhteessa, mutta perustan tämän vain kokemuksiini vanhoista Sony FALDeista, en nykymalleihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 789
Olisihan se pitänyt tietää ettei hyvää saa halvalla.
Minusta ei 75Q85R:ää ei voi pitää halpana, kun taitaa se 2k€ maksaa. Bloomingista et kyllä pääse täysin eroon qledien kanssa. Kättä syvälle taskuun ja 77" oled, jos paras mahdollinen iso kuva on tarpeen.

Olisiko tällä sivulla mainituista asetuksista mitään apua Q85R:n kanssa?
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
6
Laita teksteille tumma tausta, jos mahdollista. Lisäksi jos tv:si on säädetty niin, että taustavalojen himmennys on täysillä, se korostaa ongelmaa. Itse pidän vakiolla. Ota säädöt talteen niin voit vapaasti kokeilla ja jos jaksat niitä tännekin rustata niin voi verrata omiin.
Edit Niin ja huomaathan, että hdr matskulle on omat säädöt ja sdr:lle omat.
Tässä nyt illan testaillut ja näyttää olevan, että hdr matskulla tuota kirkkauden vaihtelua tapahtuu, mutta ei muulla materiaalilla ainakaan niin että huomaisin. Himmennysasetukset ovat samat, mutta silti hdr materiaali pumppaa. Ei nyt mikään ylitsepääsemätön juttu, mutta ainakin näin alkuun häiritsee kun varsin nättiä katseltavaa hdr kuva muuten on.
 
Liittynyt
16.09.2019
Viestejä
34
Eli RU8000 tuli taloon ja heräs yks ongelma: liitin soundbarin (sony ht-ct370) hdmi arcilla kiinni. Käynnistyy tv mukana telkkarin kaukosäätimellä, mutta ääni ei kuulu ennen kuin käy valikosta vaihtamassa sourcen soundbarille ja takas telkkariin. Sen jälkeen toimii moitteetta, kunnes taas sammutan ja käynnistän tv:n jonka jälkeen pitää tehdä uusiks. Kellään vastaavaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 430
Tässä nyt illan testaillut ja näyttää olevan, että hdr matskulla tuota kirkkauden vaihtelua tapahtuu, mutta ei muulla materiaalilla ainakaan niin että huomaisin. Himmennysasetukset ovat samat, mutta silti hdr materiaali pumppaa. Ei nyt mikään ylitsepääsemätön juttu, mutta ainakin näin alkuun häiritsee kun varsin nättiä katseltavaa hdr kuva muuten on.
Hdr materiaalilla kirkkauserot ovat suuremmat, siksi se pumppaa helpommin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
Eli RU8000 tuli taloon ja heräs yks ongelma: liitin soundbarin (sony ht-ct370) hdmi arcilla kiinni. Käynnistyy tv mukana telkkarin kaukosäätimellä, mutta ääni ei kuulu ennen kuin käy valikosta vaihtamassa sourcen soundbarille ja takas telkkariin. Sen jälkeen toimii moitteetta, kunnes taas sammutan ja käynnistän tv:n jonka jälkeen pitää tehdä uusiks. Kellään vastaavaa?
Siis eikös tuon pitäisi toimia samoin kuin itselläkin? Eli siis oli source mikä vaan niin settingseistä katsot että soundbar on valittuna sound outputiksi ja siinä se? Näin ainakin X3500H:n kanssa se tuntuisi toimivan. Jos asetukset on noin eikä silti toimi niin yrittäisin ihan ohjeen kanssa "parittaa" nuo uudestaan :)
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
9
Eilen saapui Verkkiksestä Philips 58PUS7304. Tarvitsisin apua, sillä monen tunnin pähkäämisen jälkeen, en saanut Oneplus6-puhelinta suora toistamaan sisältöä television sisäänrakennetun Chromecastin avulla. TV ja puhelin olivat samassa langattomassa verkossa ja verkko kyllä toimii. Lyhyt pikaohje olisi siis tarpeen jos joku on onnistunut asiassa.

Itselleni jäi epäselväksi esimerkiksi se, tarvitsenko Google Home-sovellusta vai en? Ohje menee kyllä näin: Valitse Google Home ‑sovelluksen aloitusnäytön vasemmasta yläreunasta Lisää ja sitten Määritä laite ja sitten Määritä uusia laitteita.

Tuloksena mitään laitteita ei löytynyt.

Elisan yhteisössä väitetään, että OnePlus 6 ei tukisi Chromecastia.

Entä tarvitaanko TV-cast sovellusta? Tarvitaanko bluetooth-pareja vai ei? Philipsin ohjevideossa käytetään vain puhelimen näytön suoratoistoa. Itselläni olisi tarkoitus pelata kuvaa DNA-tv-sovelluksen kautta.

Ilmeisesti on eri asia peilata/suoratoistoa ja nyt haetaan juuri tuota suoratoistoa DNA-tv:tä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 430
Keväällä 2019 hankittu TV Philips 50PUS6703/12. Olen nyt pari iltaa yrittänyt saada siinä näkymään HBO:ta. Mutta appseista sitä ei löydy ja googlettamalla on jotain viitteitä tullut että tosiaan tähän ei olisi saatavilla HBO:ta. IHAN OIKESTIKKO??? Onko tosiaan niin ettei tuohon pas***n ole saatavilla HBO:ta?
Tuossa ei ole androidia, siksi ei varmaan saa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 632
Viestejä
4 218 580
Jäsenet
71 086
Uusin jäsen
retroValtsu

Hinta.fi

Ylös Bottom