En ole arvon asiantuntija, mutta jotain kommenttia voin antaa kun itsellä on 82Q70R ja kaverilla C9 55". Kummallakin täsmälleen samanlainen olohuone, eli katseluolot pilkulleen samat, katseluetäisyys karvan vajaa 3 m.
C9 on aivan loistava telkkari. Suoraan voi laatikosta heittää seinälle ja kuva on sen enempiä säätelemisiä ihan täydellinen. Kirkkautta piisaa päivänvalossakin ihan hyvin. Telkkarin ohkaisuus on kiva, mutta seinälle laitettuna on jotenkin tyhmän näköistä kun siellä takana alhaalla on typerä möykky (ja pakko ollakin elektroniikkaa ja kaiuttimia varten), joten seinäasennuksessa telkkari tulee tosi paljon irti seinästä. Tekee asennuksesta aika tyhmän näköisen ja telkkarin ohuus menee seinäasennuksessa ihan hukkaan. Kuvanlaatu kaikkiaan on vähintäänkin täydellinen.
Omassa Q70 telkassa on kaksi huonoa piirrettä (jotka minua ei häiritse, mutta ne kyllä tiedostaa aina välillä). Tietynlaisissa kuvissa, kuten panoroitaessa maisemaa missä on paljon puolipilvistä taivasta, näkyy vertical bandingia. Minua se ei alun ihmettelyn jälkeen häiritse ja esimerkiksi vaimoni ei huomaa kuvassa mitään. Toinen (ei kyllä mitenkään häiritsevä) ominaisuus on local dimming, minkä toiminnan näkee joissakin katselutilanteissa. Local dimmingin kun laittaa pienimpään asentoon, niin silloin on paras. Jos ottaa kokonaan pois, niin ei ole hyvä ja isommalla asetuksellakin on huono, mutta minimiasetuksella hyvä.
Heijastuksenestossa en näe eroa. Parasta Q70R:ssä on suuri kirkkaus. Tykkään itse valoisasta, kirkkaasta kuvasta ja sitä kyllä piisaa ja kun samaan aikaan musta pysyy mustana, niin olen äärettömän tyytyväinen. Seinäasennuksessa Q70R näyttää fiksummalta vaikka paksumpi onkin, kun telkkarin saa ihan kiinni seinään. Ja itse asiassa C9 on ohuempi vain paneelin osalta kun se alaosan paksunnos taitaa olla paksumpi kun Q70R paksuus.
Minä ja kaverini olemme kumpikin omaan töllöönsä äärettömän tyytyväisiä ja kumpikaan ei pois vaihtaisi omaansa. Mitä tuumakokoon tulee, niin kyllähän 77" näyttää aika pieneltä 82" verrattuna samanlaisessa huoneessa. Katselunautintoon vaikuttaa minun mielestäni eniten kuvan koko, joten kysyjän tapauksessa miettisin vaihtoehtona 75Q70R. Oma hyppäys nykyiseen oli 50" -> 82" mikä kyllä ensimmäisen kuukauden sai aina telkkaria katsoessani hykertelemään tyytyväisyydestä, mutta nykyään tuo ei enää isolta näytä.