Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
47
Television hankintaa harkitaan täälläkin, 65" OLED tällä hetkellä todennäköisimpänä valintana. Lähinnä hankinnan ajankohtaa mietin, kun ei ostamisella varsinaisesti erityistä hätää ole. Nyt näyttää selkeästi olevan poistuvia malleja usein alennuksessa, kuten LG:n B8, Philipsin 873 jne. Olettaisin että kun k.o. mallit on myyty varastoista pois, ei samoja tule enää uudestaan. Kysymys kuuluukin, kun en ole telkkarimarkkinoihin ikinä kiinnittänyt sen kummemmin huomiota, onko nyt menossa "tarjoussesonki" joka kannattaisi hyödyntää koska seuraavaan menee runsaammin aikaa kun uudet mallit tulevat tilalle? Eli vähän niinkuin keväinen suksienmyyntiale. Vai onko tämänkaltaisia tarjouksia markkinoilla tipoitellen pitkin vuotta kuten nyt keväällä on ollut?
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Keväällä tulee uudet mallit kauppoihin ja vanhat myydään pois. Seuraavat alennukset tulee sitten syksyllä BF ja joulumarkkinoille.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Eli käytännössä:
- Keväällä/kesällä on edellisen vuoden mallit alennuksessa kun varastoja myydään loppuun uusien mallien tieltä.
- Syksyllä/jouluna saa saman vuoden malleja alennuksesta kun edellisen vuoden mallit on saatu myytyä pois.

Tämä graafi kuvaa aika hyvin telkkujen alennussesonkeja (2018 vuoden malli):
Philips Ultra Slim 4K UHD LED Android TV 55PU.. - Hintaseuranta | Hinta.fi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Eli käytännössä:
- Keväällä/kesällä on edellisen vuoden mallit alennuksessa kun varastoja myydään loppuun uusien mallien tieltä.
- Syksyllä/jouluna saa saman vuoden malleja alennuksesta kun edellisen vuoden mallit on saatu myytyä pois.

Tämä graafi kuvaa aika hyvin telkkujen alennussesonkeja (2018 vuoden malli):
Philips Ultra Slim 4K UHD LED Android TV 55PU.. - Hintaseuranta | Hinta.fi
Tuon Philipsin hinta on tippunut vieläpä aika nopeasti. Tässä perus-Samsung, jonka hinta alkoi laskea vasta elokuussa:
Samsung 55" UHD Smart TV UE55NU8005 - Hintaseuranta | Hinta.fi

Nyrkkisääntö tuntuu olevan, että kun uusi telkkari tulee maalis-huhtikuussa myyntiin, hinta saattaa hyvinkin olla tuplat verrattuna siihen, millä hinnalla sitä myydään vuoden päästä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Tuon Philipsin hinta on tippunut vieläpä aika nopeasti. Tässä perus-Samsung, jonka hinta alkoi laskea vasta elokuussa:
Samsung 55" UHD Smart TV UE55NU8005 - Hintaseuranta | Hinta.fi

Nyrkkisääntö tuntuu olevan, että kun uusi telkkari tulee maalis-huhtikuussa myyntiin, hinta saattaa hyvinkin olla tuplat verrattuna siihen, millä hinnalla sitä myydään vuoden päästä.
Hinnat kyllä tippuu älyttömästi, 4kk 2400>1000e (bf). Samsung Q6F QE65Q6FNATXXH - Hintaseuranta | Hinta.fi
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
47
Kiitos vastauksista, jotenkin näin ajattelinkin että homma menee. Erityisesti noi hintakäppyrät olivat aika havainnollisia, tattis!
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
47
Eilinen aggressiivinen ostoharkinta LG B8:n osalta jäi kuitenkin telineisiin, vaikka tuote oli kyllä jo pariin kertaan ostokorissa. Lopullisen epävarmuuden aiheutti pohdinta siitä, että mieluummin haluaisin kuitenkin Android-telkun. Esimerkiksi natiivi NordVPN- appi olisi aika kova sana. Näin ollen listalle jäävät Philipsin ja Sonyn OLED-mallit, vai onko vielä muita valmistajia jotka käyttävät Androidia?
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Eilinen aggressiivinen ostoharkinta LG B8:n osalta jäi kuitenkin telineisiin, vaikka tuote oli kyllä jo pariin kertaan ostokorissa. Lopullisen epävarmuuden aiheutti pohdinta siitä, että mieluummin haluaisin kuitenkin Android-telkun. Esimerkiksi natiivi NordVPN- appi olisi aika kova sana. Näin ollen listalle jäävät Philipsin ja Sonyn OLED-mallit, vai onko vielä muita valmistajia jotka käyttävät Androidia?
Hyvä että noillekin riittää tilausta, omalla kohdalla Android oli poissulkeva seikka :D
 

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Niin, Android on käyttöliittymä, kuten LG:n käyttämä WebOS tai Samsungin Tizen. Kaikissa kolmessa on käyttöjärjestelmänä Linux. Androidin "kökköisyyttä" voi tietenkin arvostella mutta sen "ekosysteemi" on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin laitevalmistajakohtaisten järjestelmien.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Eilinen aggressiivinen ostoharkinta LG B8:n osalta jäi kuitenkin telineisiin, vaikka tuote oli kyllä jo pariin kertaan ostokorissa. Lopullisen epävarmuuden aiheutti pohdinta siitä, että mieluummin haluaisin kuitenkin Android-telkun. Esimerkiksi natiivi NordVPN- appi olisi aika kova sana. Näin ollen listalle jäävät Philipsin ja Sonyn OLED-mallit, vai onko vielä muita valmistajia jotka käyttävät Androidia?
Android on kyllä ylivoimaisesti paras käyttis viihdekäyttöön (Netflix, pelit, softat, jne.) mitä on, perus tv:n katselussa (uutiset ja salkkarit jne.) sitte WebOS ja Tizen edellä.

Edit: Se pitää lisätä etten tosin ole telkkujen Androideja juuri käyttänyt, mutta Shield TV:n android on erittäin sulava ja softia löytyy pilvin pimein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Niin, Android on käyttöliittymä, kuten LG:n käyttämä WebOS tai Samsungin Tizen. Kaikissa kolmessa on käyttöjärjestelmänä Linux. Androidin "kökköisyyttä" voi tietenkin arvostella mutta sen "ekosysteemi" on kuitenkin aivan toista luokkaa kuin laitevalmistajakohtaisten järjestelmien.
Kyllä kyllä, mutta se kokonaisuus ratkaisee ja ei tv voi olla sellainen, jossa pitää odottaa monta sekuntia jotta jokin ominaisuus aukeaa tai tapahtuu. Kaiken lisäksi suurimmalle osalle Android ei tarjoa mitään mitä ei noista muista löydy. Minulla on sitten viihdekäyttöön tabletti ym...
 

Sonyttelija

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
251
Television käsite on vuosikymmenten varrella muuttunut. Jos ajatellaan sitä perinteistä käsitettä, "katsellaan televisiota" antennin tai kaapelin kautta, ei oikeastaan ole väliä mikä systeemi sisällä on, kanavanvaihdot, teksti-tv ja guide kyllä toimivat Androidissakin sujuvasti. En ole myöskään huomannut appien käytössä viiveitä, Yle Areena tms. toimivat hienosti. Omaan makuun Android on hiukan asettelultaan hajanainen, mutta omaa käyttöäni se ei haittaa. Toisaalta: saattaa olla että joku Android-ominaisuus on hidas mutta toisaalta sitä ei ehkä edes löydy "umpi"systeemeistä. Olen uusi TV-Androidin käyttäjä, ja kuvittelin nettikeskustelujen pohjalta sen tosi kököksi, mutta eihän se sitä ole. Lieneekö TV-Androidissakin tapahtunut edistystä sitten alkuaikojen?
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Android on kyllä ylivoimaisesti paras käyttis viihdekäyttöön (Netflix, pelit, softat, jne.) mitä on, perus tv:n katselussa (uutiset ja salkkarit jne.) sitte WebOS ja Tizen edellä.

Edit: Se pitää lisätä etten tosin ole telkkujen Androideja juuri käyttänyt, mutta Shield TV:n android on erittäin sulava ja softia löytyy pilvin pimein.
Mikä muuten on erilailla Androidin Netflixissä ja esim Web OS 4 järjestelmässä, tai Tizenissä?
Ja minä ainakin huomasin esim Philipsissä 803 Androidin takkuilevan huolella. Kahta eri töllöäkin kokeilin eri myymälöissä, Youtube ja Netflix kaatuili ja avaaminen kesti kauan jne. Myös perus tv käyttö oli hitaampaa ja takkuilevampaa kuin esim LG ja Samsung (Guide ym.)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Mikä muuten on erilailla Androidin Netflixissä ja esim Web OS 4 järjestelmässä, tai Tizenissä?
Ja minä ainakin huomasin esim Philipsissä 803 Androidin takkuilevan huolella. Kahta eri töllöäkin kokeilin eri myymälöissä, Youtube ja Netflix kaatuili ja avaaminen kesti kauan jne. Myös perus tv käyttö oli hitaampaa ja takkuilevampaa kuin esim LG ja Samsung (Guide ym.)
Ulkomainen Netflix-tarjonta, vai onnistuuko myös WebOS ja Tizen? Oliko Philipsissä Oreo?
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
1 000
Kyllä kyllä, mutta se kokonaisuus ratkaisee ja ei tv voi olla sellainen, jossa pitää odottaa monta sekuntia jotta jokin ominaisuus aukeaa tai tapahtuu. Kaiken lisäksi suurimmalle osalle Android ei tarjoa mitään mitä ei noista muista löydy. Minulla on sitten viihdekäyttöön tabletti ym...
No itse jouduin hommaamaan LG:n OLEDin kaveriksi Chromecastin kun Netflix ja Youtube ovat ainoat käyttökelpoiset softat tuolla (ja niitä muita sitten ei löydykään LG:n App Storesta.).
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Mikä muuten on erilailla Androidin Netflixissä ja esim Web OS 4 järjestelmässä, tai Tizenissä?
Ja minä ainakin huomasin esim Philipsissä 803 Androidin takkuilevan huolella. Kahta eri töllöäkin kokeilin eri myymälöissä, Youtube ja Netflix kaatuili ja avaaminen kesti kauan jne. Myös perus tv käyttö oli hitaampaa ja takkuilevampaa kuin esim LG ja Samsung (Guide ym.)
Myymälässä ei ole asennettu Google Play-kauppaa ja uusimpia päivityksiä sen kautta. Siinä syy.
Android TV päivittyy osittain Play-kaupan kautta ja jos firmis & sovellukset ei ole synkassa niin tökkii.

Näin normaalisti kotona joka päivä Android TV:tä käyttävänä ei ole minkäänlaista hitautta havaittavissa.
P.S. Jos epäilyttää niin saahan sen television palauttaa nykyään, jos ei vaikka tykkääkkään.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Ulkomainen Netflix-tarjonta, vai onnistuuko myös WebOS ja Tizen? Oliko Philipsissä Oreo?
Vuoden 2018 ja 2019 Philipseissä on kaikissa Oreo. 2019 malleissa on Pie.
Itsekkin pääsen myöhemmin tällä viikolla testaamaan miten se pelittää kun 49PUS8303 saapuu, ainakin 2015 vuoden 55PUS7170 töllössä Android 5.1 on aikamoista kuraa. Tiettävästi jo seuraavan vuoden mallissa Android oli jo ihan mukiinmenevällä tasolla, ja sen näkee jo siitä faktasta että 2016 vuoden töllöt ovat saaneet Oreo-päivityksen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Vuoden 2018 ja 2019 Philipseissä on kaikissa Oreo. 2019 malleissa on Pie.
Itsekkin pääsen myöhemmin tällä viikolla testaamaan miten se pelittää kun 49PUS8303 saapuu, ainakin 2015 vuoden 55PUS7170 töllössä Android 5.1 on aikamoista kuraa. Tiettävästi jo seuraavan vuoden mallissa Android oli jo ihan mukiinmenevällä tasolla, ja sen näkee jo siitä faktasta että 2016 vuoden töllöt ovat saaneet Oreo-päivityksen.
Ainakin mulla tökki 2016 vuoden tv:ssä android 6 tai 7.
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
47
Mielenkiintoista keskustelua käyttiksistä, ilmeisesti eroja versioiden ja/tai mieltymysten välillä on aika paljon kun näkemykset tämänkin verran eroaa. Meillä on siis tähän saakka ollut käytössä projektori + HTPC. Nyt jos VPN:n saa toimimaan suoraan töllöstä niin tarve tuolle HTPC:lle putoaa oikeastaan kokonaan pois... Mikä olisi hieno juttu, yksinkertainen on kaunista!

Mitenkäs käyttöjärjestelmät vertautuu tietoturvan osalta?
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
257
Mulla kiikarissa 75". Tähän asti samalla viivalla oli Sony ja Samsung, mutta Samsung putosi Tizenin takia pois viikoloppuna kun vanhempien luona kävin. Viimeisimmät päivitykset asennettu ja niin Netfix kuin Areenakin toimi miten sattui - Jotkut videot aukes ja jotkut ei.

Eli Pitää olla Android TV - se toimii. Philips on pudonnut pois jo monta vuotta sitten kun jouduin takuusta tappelemaan. Ei siis enää tartte miettiä kuin sitä, että minkä Sonyn ottaa, mistä ja milloin...
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Mulla kiikarissa 75". Tähän asti samalla viivalla oli Sony ja Samsung, mutta Samsung putosi Tizenin takia pois viikoloppuna kun vanhempien luona kävin. Viimeisimmät päivitykset asennettu ja niin Netfix kuin Areenakin toimi miten sattui - Jotkut videot aukes ja jotkut ei.
Ettei olisi nettiyhteydessä jotain häikkää? Itselläni ei ole koskaan mitään ongelmia Netflixin eikä YLE Areenan kanssa Samsungissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Mulla kiikarissa 75". Tähän asti samalla viivalla oli Sony ja Samsung, mutta Samsung putosi Tizenin takia pois viikoloppuna kun vanhempien luona kävin. Viimeisimmät päivitykset asennettu ja niin Netfix kuin Areenakin toimi miten sattui - Jotkut videot aukes ja jotkut ei.

Eli Pitää olla Android TV - se toimii. Philips on pudonnut pois jo monta vuotta sitten kun jouduin takuusta tappelemaan. Ei siis enää tartte miettiä kuin sitä, että minkä Sonyn ottaa, mistä ja milloin...
Netflix on käytössä päivittäin, eikä tuon kanssa ole ollut mitään ongelmia.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 258
Mulla kiikarissa 75". Tähän asti samalla viivalla oli Sony ja Samsung, mutta Samsung putosi Tizenin takia pois viikoloppuna kun vanhempien luona kävin. Viimeisimmät päivitykset asennettu ja niin Netfix kuin Areenakin toimi miten sattui - Jotkut videot aukes ja jotkut ei.
Erikoista. Ei mulla oo NU8005 kanssa ollut ensimmäistäkään ongelmaa vaan kaikki on pelannut "kuin enkeli" :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Mulla kiikarissa 75". Tähän asti samalla viivalla oli Sony ja Samsung, mutta Samsung putosi Tizenin takia pois viikoloppuna kun vanhempien luona kävin. Viimeisimmät päivitykset asennettu ja niin Netfix kuin Areenakin toimi miten sattui - Jotkut videot aukes ja jotkut ei.

Eli Pitää olla Android TV - se toimii. Philips on pudonnut pois jo monta vuotta sitten kun jouduin takuusta tappelemaan. Ei siis enää tartte miettiä kuin sitä, että minkä Sonyn ottaa, mistä ja milloin...
Jokin poikkeava ongelma ollut, ei Tizenissä ole mitään yleistä ongelmaa Netflixin kanssa, mutta toki Android parempi, mutta karsii muuten hyvät Samsungit valikoimasta.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Mä olen kyllä miettinyt, että voiko tuo Netflixin ja YLE Areenan toimimattomuus Samsungeissa olla jokin laitetason yhteensopivuusongelma, koska tuntuu siltä, että joillakin ei ole ongelmia koskaan, ja joillakin ei toimi ikinä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Mä olen kyllä miettinyt, että voiko tuo Netflixin ja YLE Areenan toimimattomuus Samsungeissa olla jokin laitetason yhteensopivuusongelma, koska tuntuu siltä, että joillakin ei ole ongelmia koskaan, ja joillakin ei toimi ikinä.
Ei tuo oikein muusta voi johtua kuin netistä, jos samalla mallilla toisella toimii ja toisella ei?
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
445
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
120
Powerin myyjä tarjosi tälläistä: Samsung QE49Q6FNATXXC 600€ hintaan kun mainitsin max 50" ja mahdollisimman hyvä paneeli about 500€ suunnilla.
Mahtaako olla hyväkin ostos tuohon hintaan?
Toista mitä olen harkinnut: Samsung UE49NU8000, 597€.
Rtings rankkaa laitteet suht samalla lailla:

unknown.png
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 407
Kirkkaus ei riitä hdr kuvaan.
Rtingsin sivuilta löytyy hyvin testejä noista samsungeista.
Ja vajaaksi ei jää pelkästään kirkkaus, vaan myös värit, joka on tärkeä elementti sekin oikeasti hyvässä HDR-kuvassa laajemman potentiaalisen väriavaruutensa kanssa.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Powerin myyjä tarjosi tälläistä: Samsung QE49Q6FNATXXC 600€ hintaan kun mainitsin max 50" ja mahdollisimman hyvä paneeli about 500€ suunnilla.
Mahtaako olla hyväkin ostos tuohon hintaan?
Toista mitä olen harkinnut: Samsung UE49NU8000, 597€.
Rtings rankkaa laitteet suht samalla lailla:

Juu, suht samaa luokkaa ovat. Samsungin Q-sarja on olevinaan parasta, mitä Samsung tarjoaa, mutta tuo viime vuoden Q-sarjan halvin Q6FN on kuvanlaadun puolesta käytössä identtinen NU8000/8005:n kanssa, ja hinnatkin ovat pyörineet samoissa. Hinnat ovat ihan kohdallaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
377
Onko nykyään telkkareissa nykimätön 24p toisto jo hinnat alkaen malleissa? Viimeksi ostanu television lähemmäs 10v sitten jolloin ainakin ostamastani sonysta löytyi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Juu, suht samaa luokkaa ovat. Samsungin Q-sarja on olevinaan parasta, mitä Samsung tarjoaa, mutta tuo viime vuoden Q-sarjan halvin Q6FN on kuvanlaadun puolesta käytössä identtinen NU8000/8005:n kanssa, ja hinnatkin ovat pyörineet samoissa. Hinnat ovat ihan kohdallaan.
Väreissä häviää hieman 8 sarja.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
341
Ainakaan samsungeissa ei ole.
Ai, ainakin omassa pitäisi olla testien mukaan, lukuunottamatta 60i, jolla ei niin merkitystä, varsinkin jos käyttää TV appseja.

Judder-Free 24p : Yes
Judder-Free 24p via 60p: Yes
Judder-Free 24p via 60i : No
Judder-Free 24p via Native Apps: Yes


edit. Niin sori, toki hinnat alkaen en sitten tiedä


 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Liittynyt
04.06.2019
Viestejä
4
Olen miettinyt uuden tv:n ostamista vanhan Philips 46PFL7007t tilalle. Tv tulis lähinnä tietokoneen näytöksi ja konsolipelaamiseen. Minkäslainen tuo Samsung Q70R on teidän mielestä tähän tarkoitukseen? Vai mitä muuta suosittelisitte? Budjetti on n.1200e ja tv:n tulisi kestää seuraavat 5 vuotta taas. Se mitä noista Samsungin telkoista luin, että niissä olisi subtitles bloomingia Netflixiä kattoessa, mikä kuulostaa aika epämukavalta. Esiintyköhän sitä vain tuon tv-apin kautta vai myös tietokoneen kautta Netflixiä katsoessa? Anteeksi pitkä viesti. Kiitoksia vain, jos joku jaksaa vastailla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Olen miettinyt uuden tv:n ostamista vanhan Philips 46PFL7007t tilalle. Tv tulis lähinnä tietokoneen näytöksi ja konsolipelaamiseen. Minkäslainen tuo Samsung Q70R on teidän mielestä tähän tarkoitukseen? Vai mitä muuta suosittelisitte? Budjetti on n.1200e ja tv:n tulisi kestää seuraavat 5 vuotta taas. Se mitä noista Samsungin telkoista luin, että niissä olisi subtitles bloomingia Netflixiä kattoessa, mikä kuulostaa aika epämukavalta. Esiintyköhän sitä vain tuon tv-apin kautta vai myös tietokoneen kautta Netflixiä katsoessa? Anteeksi pitkä viesti. Kiitoksia vain, jos joku jaksaa vastailla.
Bloomingia on enemmän ja vähemmän lcd tv:ssä missä on local dimming, ja katsotaan hdr materiaalia.

Samsung Q70/Q70R QLED Review (QN49Q70R, QN55Q70R, QN65Q70R, QN75Q70R, QN82Q70R, QN85Q70R)
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 377
Kukaan ei muuten ole tainnut vastata vielä siihen aiemmin että onko tuo q70r yhtä törkeästi ylihinnoiteltua paskaa kuin edeltäjänsä q7?
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 158
Kukaan ei muuten ole tainnut vastata vielä siihen aiemmin että onko tuo q70r yhtä törkeästi ylihinnoiteltua paskaa kuin edeltäjänsä q7?
Itse asiassa se vaikuttaa aika hyvältä, ja näköjään hinnoittelukin on ihan siedettävää ottaen huomioon sen, että malli tuli vasta hetki sitten myyntiin. Kuvanlaadun puolesta hyvä verrokki lienee Sonyn XF9005. Veikkaan kuitenkin, että syksyyn mennessä hinta laskee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 379
Viestejä
4 196 458
Jäsenet
70 899
Uusin jäsen
kss247

Hinta.fi

Ylös Bottom