Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ostin sunnuntaina tämän Philips 55" 4K HDR+ Android TV - Telia (tarjous 599) ja tänään illalla sen sain kotiin. Vähän nyt v-käyrä korkella kun pakkauksen mukana tullut kaukasäädin on joku karvalakkimalli ja ei toimi kyseisen TV:n kanssa olleenkaan. Edes mukana tulleet paristot ei sovi siihen. En nyt voi käyttää koko laitetta.
Onkohan muita joilla olisi käynyt vastaavaa?
Jätin yhteydenottopyynnön Telialle. Jospa ne aamulla soittaa sitten. Ja vikahan on tietysti Philipsin ei Telian.

Tuo kapulahan siinä kuuluisi olla:
upload_2018-11-28_23-24-34.jpeg

?
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Tuo kapulahan siinä kuuluisi olla:
?
Tuon näköinen joo. Mulla on joku yksi puoleinen. En nyt googlella edes löytänyt mitään kun koitin numerosarjalla etsiä mikä on kannen alla.

Edit. Kuva.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Siis kun ei kuulosta tietoturvalliselta joku televisio liittää mihinkään kännykkätiliin. Ja eihän televisioon tarvitse koskaan mitään ostaa. Päivitykset ja ne perustoiminnot, flixit yms tärkeitä siinä.
Ei ole olemassa mitään ”kännykkätiliä” vaan se sama GMail toimii kaikilla Googlen ekosysteemin laitteilla kirjautumisessa.

Samanlainen älylaite se TV on kuin puhelinkin nykyään. Päivitykset kulkee Google Playn kautta samalla tavalla kuin puhelimissakin (siksi se tili tarvitaan).
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Joo tuo on jonkun halpismallin kauko. Toki varmasti hätätapauksessa toimii kun IR-koodit noissa kaikissa lienee samat. Kannattaa varmaan olla suoraan Philipsiin yhteydessä, Elisa tuskin kaukosäätimiä erikseen lähettelee.
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Joo tuo on jonkun halpismallin kauko. Toki varmasti hätätapauksessa toimii kun IR-koodit noissa kaikissa lienee samat. Kannattaa varmaan olla suoraan Philipsiin yhteydessä, Elisa tuskin kaukosäätimiä erikseen lähettelee.
Päälle laitettaessa TV pyytää painamaan pairing -nappia 3 sekuntia. Mikään nappi ei siihen reagoi. Ainoastaan sammutusnappi toimii.
Olen nyt ensin myyjään yhteydessä (Telia ei Elisa), heillä kuitenkin on edelleen varastossa näitä. Voisivat vaikka avata yhden paketin ja lähettää minulle oikean kaken. Hoitakoot sitten itse Philipsin kanssa loput.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
354
Ostin maanantaina kunnon pähkäilyn jälkeen juurikin tuon verkkiksen 65PUS8503.... Paneeli heijastaakin sohvan takana olevaa valkoista seinää sen verran että musta ei ole mustaa vaikka telkku olisi kiinni. Värit näyttivät upeilta ja kirkkautta oli aivan riittävästi. Ambilight on myös todella kiva lisä mielestäni, ja tuo hyvin tunnelmaa. Tuossa 8503:ssa on jonkinmoinen soundbar tuossa alhaalla ja bassokaiutin takapuolella. Bassoa nyt ei mitään järisyttäviä määriä lähde mutta ainakin omaan käyttööni ihan passelit äänet. Paremmat ainakin mitä muissa telkkareissa olisi vakiona, joten säästipä tässä soundbarinkin hinnan.
Olen vatvonut nyt tätä täällä riittämiin, mutta tasaisin välein kiinnostaisi testata Ambilight, äänentoisto (Verkkokaupassa kuulosti hyvältä mutten tajunnut verrata Q6:seen) ja onko kyseisen Philips 55PUS8503:n kuva & pelikäyttö omaan makuun riittävä. Ja tämä tiedostaen IPS:n rajoitteet (kiitokset kaikille puolesta ja vastaan kommenteista).

Vielä palautusoikeudesta, jos Philips alkaa pänniä heti alkajaisiksi ja IPS ei vaan toimi. Onko Verkkokauppa.comin palautusoikeus käytännössä yhtä hyvä kuin Gigantilla eli jos kuvanlaatu ei tyydytä 32 päivän sisällä niin saa rahat takaisin? Palautusehdot olivat nimittäin kryptiset ja mietti pitääkö kokeilusta maksaa eli koko hintaa ei saa takaisin tai ainoastaan lahjakortin? Gigantille käsittääkseni voi vaan palauttaa ja saa rahat takaisin.
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
33
Olen vatvonut nyt tätä täällä riittämiin, mutta tasaisin välein kiinnostaisi testata Ambilight, äänentoisto (Verkkokaupassa kuulosti hyvältä mutten tajunnut verrata Q6:seen) ja onko kyseisen Philips 55PUS8503:n kuva & pelikäyttö omaan makuun riittävä. Ja tämä tiedostaen IPS:n rajoitteet (kiitokset kaikille puolesta ja vastaan kommenteista).

Vielä palautusoikeudesta, jos Philips alkaa pänniä heti alkajaisiksi ja IPS ei vaan toimi. Onko Verkkokauppa.comin palautusoikeus käytännössä yhtä hyvä kuin Gigantilla eli jos kuvanlaatu ei tyydytä 32 päivän sisällä niin saa rahat takaisin? Palautusehdot olivat nimittäin kryptiset ja mietti pitääkö kokeilusta maksaa eli koko hintaa ei saa takaisin tai ainoastaan lahjakortin? Gigantille käsittääkseni voi vaan palauttaa ja saa rahat takaisin.
Ainakin mulle sanoivat että mahdollisuudet ovat lahjakortti, vaihto toiseen tai verkkopankkimaksu eli rahat takaisin tilille. Käteistä ei saa takaisin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
569
Olen vatvonut nyt tätä täällä riittämiin, mutta tasaisin välein kiinnostaisi testata Ambilight, äänentoisto (Verkkokaupassa kuulosti hyvältä mutten tajunnut verrata Q6:seen) ja onko kyseisen Philips 55PUS8503:n kuva & pelikäyttö omaan makuun riittävä. Ja tämä tiedostaen IPS:n rajoitteet (kiitokset kaikille puolesta ja vastaan kommenteista).
Pelikäytöstä sen verran että Philipsin input lag on n. tuplat Samsungin omasta. Toisaalta sitä yleisesti sanotaan, että alle 40ms on riittävä pelikäyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.09.2018
Viestejä
179
Oletkos löytänyt parhaat mahdolliset asetukset kuvanlaadun suhteen?Millaisia käytät?Itsellä ihan pakasta vedetty laite.
Onkos muilla suosituksia asetusten suhteen?
Olen ollut tyytyväinen laitteeseen. Kuvanlaatu on tässä VA-paneelissa riittävä minulle. Mustan toisto on hyvää, ainakin verrattaessa Acer GN247HL ja AOC:n halpis TN-monitoreihin.

Sitten ne asetukset. Laitoin eräänä Youtubesta 7101- mallin ohjeiden mukaan kuva-asetukse, enkä ole ihan varma tuliko kuvanlaadusta parempi vai huonompi.. Täytyy tuossa kun jaksaa, niin ihan ajan kanssa katsoa noi säädöt. Youtubesta ja googlesta näyttää löytyvän ainakin 7502- malliin asetukset, niillä pääsee varmaan alkuun.

 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 162
Joo tuo on jonkun halpismallin kauko. Toki varmasti hätätapauksessa toimii kun IR-koodit noissa kaikissa lienee samat. Kannattaa varmaan olla suoraan Philipsiin yhteydessä, Elisa tuskin kaukosäätimiä erikseen lähettelee.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuon Philipsin Androidien kake toimii bluetoothin yli eli halpiksen IR-malli ei toimisi millään.

Lähetetty minun G8341 laitteesta Tapatalkilla
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuon Philipsin Androidien kake toimii bluetoothin yli eli halpiksen IR-malli ei toimisi millään.

Lähetetty minun G8341 laitteesta Tapatalkilla
Ainakin vanhemmissa Philipseissä on myös IR, vaikka mukana tullut kake kytkeytyy bluetoothilla. Mulla on pus7600 ja siinä toimii molemmat.

EDIT: Tarkennuksena, näissä vanhemissa Philipseissä tuo iso kake käyttää ainostaan bluetoothia. Uudemmissa vain qwerty-puoli käyttää bluetoothia ja tavallinen-kake-puoli käyttää IR:ää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 314
Osaako joku sanoa pystyykö Nu8005 mallissa tutkimaan jostain käyttötunnit? Alkoi mietityttämään, että tuollahan pystyisi katsomaan ettei ole joku esittely malli tmv. tämä minulle tullut kalibroitu yksilö vielä kun palautusoikeutta olisi jäljellä.

Pystyykö muuten nu8005 jotenkin laittamaan ettei usb paikat olisi päällä jos tv ei ole päällä? Led valojen kanssa olisi kätevä säätö.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
[
Päälle laitettaessa TV pyytää painamaan pairing -nappia 3 sekuntia. Mikään nappi ei siihen reagoi.
Jotenkin muistaisin joskus skipanneeni tuon kohdan vahingossa painamalla pitkään OK- tai Back-namikkaa... voi olla että muistan väärinkin.
Tosiaan tuossa oikeassakin kaukosäädössä päälipuoli toimii infrapunalla ja takapuolen näppäimistö&mikrofoni bluetoothilla.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 096
Varsinainen ongelma on vertical banding. Ärsyttäviä raitoja jotka näkyvät vähän väliä. Lisäksi joissain kohtauksilla näkyy keskellä tosi kapea haaleampi raita tai vääristymä. Tv suljettuna tarkasti katsottuna sen voi myös nähdä pikselipystyraitana. Soitin verkkokauppaan ja sanoivat että 2% tulee takaisin ja 1%menee huoltoon. Myös kys. mallin arvosteluissa jollain oli ollut samaa ongelmaa. Tämä lähtee kyllä takaisin. Mutta pakko mennä rahat tilille periaatteella ja ostaa sitten uusi tv. Ettei vaan käy niin, että tulee samanlainen, tai sitten joku clouding vikainen tilalle ja lopulta sitä ei voi enää toista kertaa vaihtaa. Tosin joudun venaamaan uusia tarjouksia.
Q6fn ja q7fn omistajat, kertokaahan brutaalin rehellisesti teidän kokemuksenne, viat, mustan taso, clouding, vertical banding yms. Onko ne yleistä? Vanhassa 2009Samsungissa ei ollut mitään tälläistä.
En tiedä tuosta mallista, mutta tilaamassani 2016 mallin Sonyssa oli myös vertical bandigia. Tulee muuten harvinaisen hyvin (pahasti) esille esim. jalkapalloa katsoessa. Palautukseen lähti. Tilalle tuli Samsung jossa ei huomaa kuin pientä dse:tä esim. jääkiekossa, ei häiritse. Tuo vertical banding on kyllä sellainen että sen kun huomaa niin siitä ei ole paluuta vaan pitää laittaa telkkari vaihtoon, imo.

Näytti muuten tähän 2016 Samppaan ainakin vielä päivityksiä tulevan, just eilen tv ilmoitti että uusi versio asennettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 449
Saa nähdä milloin ensi viikolla saa viime vkl:na ostetun Sonyn kun ei vieläkään ole postille annettu sieltä. Toki ilmoittivat että viivettä on ruuhkan takia.

Tuli mieleen kun sitä Sonyn(XF9005) kakea ollut näemmä muotia testeissä haukkua, niin veikkaan että omasta mielestä tulee olemaan täysin ok kun melkein samanlainenhan se on W828:n kaken kanssa jota koitenkin viimeisen usean vuoden käyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Maanantaina tuli tuo 65PUS7803 ja eilisen päivän kun säätelin niin varsin hyvän kuvanhan siihen sai. Kontrastin eli pohjamustan tason kun pisti melko alas niin valovuodot sai näkymättömiin.

Kaukosäätimen olisivat kyllä voineet toteuttaa bluetoothilla toimivaksi kokonaan. Joku liikkeentunnistus tuossa kakessa on kun watsonilla ainakin vaihtaa kanavaa kun sitä heiluttelee. Kumma etten käyttöohjeista löytänyt mainintaa tuosta. Vielä kun verkkokaupasta tulisi hue lamput niin saisi ne toimimaan tuon ambilightin mukana.
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
[

Jotenkin muistaisin joskus skipanneeni tuon kohdan vahingossa painamalla pitkään OK- tai Back-namikkaa... voi olla että muistan väärinkin.
Tosiaan tuossa oikeassakin kaukosäädössä päälipuoli toimii infrapunalla ja takapuolen näppäimistö&mikrofoni bluetoothilla.
Sain skipattua. Pidin OK:ta pitkään pohjassa. Ensin ei näyttänyt tapahtuvan mitään, mutta aloin etsiä back -nappia ja silloin se meni eteenpäin. En nyt ole varma ehdinkö edes painaa backia.
Teliasta ei sitten ole kuulunut mitään vaikka varasin soittoajan joka on nyt mennyt jo. En nyt ole ihan varma menikö varaus sitten läpi kun ne nettisivut jumitti myös. Koitin vielä tehdä lisää varauksia niin ilmoitti kuitenkin, että olen jo tehnyt.
Olin Philipsiin suoraan sitten yhteydessä ja sieltä aikoi laittaa sähköpostia johon haluaa vastauksena kuvan väärästä kakesta. Sitten lähtee homma rullaamaan.

Kiitos HeEBELI avusta.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
10
Hommasin blackfridayna 65" q7fn telkkarin. Päädyin tähän malliin kirkkauden, one connection boxin sekä peliominaisuuksien takia. On jopa mahdollista että tulee olemaan hdmi 2.1 upgrade kitti. Ainakin Vincent teoh mainitsi sellaisen tulevan q900r malliin. Toivossa on hyvä elää.
Musta on omaan silmään tosi mustaa. Tosin oledia en ole koskaan pimeässä katsonut. Mutta television takana on musta kangas taustana. Kirkkaus on kiva kun tulee vaikka joku hitsauskohta, niin pitää siristää. Cloudingia on alalaidassa suhteellisen vähän, eikä sitä erota juurikaan muutakuin täysipimeässä huoneessa ja mustassa kohdassa. Tosin jos maksan 1500e ruudusta, niin en sitä siedä tippaakaan enempää. Varsinainen ongelma on vertical banding. Ärsyttäviä raitoja jotka näkyvät vähän väliä. Lisäksi joissain kohtauksilla näkyy keskellä tosi kapea haaleampi raita tai vääristymä. Tv suljettuna tarkasti katsottuna sen voi myös nähdä pikselipystyraitana. Soitin verkkokauppaan ja sanoivat että 2% tulee takaisin ja 1%menee huoltoon. Myös kys. mallin arvosteluissa jollain oli ollut samaa ongelmaa. Tämä lähtee kyllä takaisin. Mutta pakko mennä rahat tilille periaatteella ja ostaa sitten uusi tv. Ettei vaan käy niin, että tulee samanlainen, tai sitten joku clouding vikainen tilalle ja lopulta sitä ei voi enää toista kertaa vaihtaa. Tosin joudun venaamaan uusia tarjouksia.
Q6fn ja q7fn omistajat, kertokaahan brutaalin rehellisesti teidän kokemuksenne, viat, mustan taso, clouding, vertical banding yms. Onko ne yleistä? Vanhassa 2009Samsungissa ei ollut mitään tälläistä.
Itselläni ollut nyt vajaan viikon 65" Q6fn ja kauheasti en ole negaa vielä löytänyt. Kuva on HD-puolellakin hieno ja säätäminen vielä hieman kesken. Kokelin myös noita Rtings.com asetuksia ja kuva näyttää niillä omaan makuun aika pimeältä ja ei niin elävältä. Itse en edes viitsi alkaa etsimään mitään Clouding tahi vertical bandingia. Jos osuvat 50-päivän sisään pahastikkin silmään, niin harkitsen palatttamista. Vielä tosin ei ole moitittavaa kuvassa enkä myöskään huomaa Netflixin teksteissä mitään erikoista. Ja musta on kyllä mukavan mustaa.

Osaako joku sanoa, miten saan kaukosäätimellä hallittua virta päällä/pois muihin laitteisiin? Muuten muiden laitteiden säätö onnistuu kivasti, mutta power-puoli vielä hakusessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 415
Itselläni ollut nyt vajaan viikon 65" Q6fn ja kauheasti en ole negaa vielä löytänyt. Kuva on HD-puolellakin hieno ja säätäminen vielä hieman kesken. Kokelin myös noita Rtings.com asetuksia ja kuva näyttää niillä omaan makuun aika pimeältä ja ei niin elävältä. Itse en edes viitsi alkaa etsimään mitään Clouding tahi vertical bandingia. Jos osuvat 50-päivän sisään pahastikkin silmään, niin harkitsen palatttamista. Vielä tosin ei ole moitittavaa kuvassa enkä myöskään huomaa Netflixin teksteissä mitään erikoista. Ja musta on kyllä mukavan mustaa.

Osaako joku sanoa, miten saan kaukosäätimellä hallittua virta päällä/pois muihin laitteisiin? Muuten muiden laitteiden säätö onnistuu kivasti, mutta power-puoli vielä hakusessa.
Mitkä asetukset ovat käytössä? Kirkkaus 15, kontrasti 40, gamma +1 testikuvien mukaan hyvä.

Ulkoiset laitteet käynnistyvät lähdettä vaihtaessa?
 

Namemma

Varjoissa marinoitunut
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
182
Maanantaina tuli tuo 65PUS7803 ja eilisen päivän kun säätelin niin varsin hyvän kuvanhan siihen sai. Kontrastin eli pohjamustan tason kun pisti melko alas niin valovuodot sai näkymättömiin.

Kaukosäätimen olisivat kyllä voineet toteuttaa bluetoothilla toimivaksi kokonaan. Joku liikkeentunnistus tuossa kakessa on kun watsonilla ainakin vaihtaa kanavaa kun sitä heiluttelee. Kumma etten käyttöohjeista löytänyt mainintaa tuosta. Vielä kun verkkokaupasta tulisi hue lamput niin saisi ne toimimaan tuon ambilightin mukana.
Itselle on 65PUS7803 tulossa huomenna perille ja lisäksi olen juuri menossa hakemaan verkkokaupasta tilaamaani huen aloituspakkausta... Huomenna pääsee sitten säätämään valoja ja tvtä. Saas nähdä tuleeko pettymyksiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 449
Onko kukaan hankkinut/käyttää Sonyn halpaa soundbaaria, SONY HT-SF150 SOUNDBAR

Gigantti ja muutamat muut myyvät satkulla, ilmeisesti hintaansa nähden ok. Ei varmasti jonkin viiden huntin tasoinen, mutta niin kalliita ostaisikaan.
 
Liittynyt
26.05.2017
Viestejä
56
Itselle on 65PUS7803 tulossa huomenna perille ja lisäksi olen juuri menossa hakemaan verkkokaupasta tilaamaani huen aloituspakkausta... Huomenna pääsee sitten säätämään valoja ja tvtä. Saas nähdä tuleeko pettymyksiä.
Ei tule.... ainakaan HUE valojen suhteen......itellä ollu abaut 10 vuotta..... koko kämppä valaistu HUE valoilla....
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Itselle on 65PUS7803 tulossa huomenna perille ja lisäksi olen juuri menossa hakemaan verkkokaupasta tilaamaani huen aloituspakkausta... Huomenna pääsee sitten säätämään valoja ja tvtä. Saas nähdä tuleeko pettymyksiä.

Tuon kontrastin kun tiputti tuonne 20-25 ja hdr-skaalaus pois niin sai valovuodot kulmista kuriin.
 
Liittynyt
02.02.2018
Viestejä
159
Olen ollut tyytyväinen laitteeseen. Kuvanlaatu on tässä VA-paneelissa riittävä minulle. Mustan toisto on hyvää, ainakin verrattaessa Acer GN247HL ja AOC:n halpis TN-monitoreihin.

Sitten ne asetukset. Laitoin eräänä Youtubesta 7101- mallin ohjeiden mukaan kuva-asetukse, enkä ole ihan varma tuliko kuvanlaadusta parempi vai huonompi.. Täytyy tuossa kun jaksaa, niin ihan ajan kanssa katsoa noi säädöt. Youtubesta ja googlesta näyttää löytyvän ainakin 7502- malliin asetukset, niillä pääsee varmaan alkuun.

Onkos yleisesti IPS paneelin asetukset samanlaisia kuin VA-paneelin.Tuo 7502 sarjan töllöhän on juurikin IPS paneeli...Eli voiko asetuksia käyttää suoraan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 415
Onkos yleisesti IPS paneelin asetukset samanlaisia kuin VA-paneelin.Tuo 7502 sarjan töllöhän on juurikin IPS paneeli...Eli voiko asetuksia käyttää suoraan?
Edes identtisestä televisiosta otetut asetukset eivät välttämättä ole hyvät. Ei tuossa kuitenkaan menee 5min. kauempaa kun säätää perusjutut itse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 062
Saa nähdä milloin ensi viikolla saa viime vkl:na ostetun Sonyn kun ei vieläkään ole postille annettu sieltä. Toki ilmoittivat että viivettä on ruuhkan takia.

Tuli mieleen kun sitä Sonyn(XF9005) kakea ollut näemmä muotia testeissä haukkua, niin veikkaan että omasta mielestä tulee olemaan täysin ok kun melkein samanlainenhan se on W828:n kaken kanssa jota koitenkin viimeisen usean vuoden käyttänyt.
Mä pistin XE mallin kaukon ainakin suoraan laatikkoon kun onhan noita Googlen salakuuntelulaitteita jo muutenkin riittävästi. Huomenna pitäis tulla XF malli, jännityksestä odotetaan mitä tulee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 415
Q6 dimming on kyllä kummallinen. Valkoinen laatikko keskellä 100nitsillä taustavalo on kokonaan päällä, 400 vain keskellä, 1000+ kokonaan päällä. Millään asetuksella reunat eivät pysy himmeänä.
 
Liittynyt
04.10.2018
Viestejä
27
Noniin. Missasin bf- ja cybermonday-tarjouksen 75” q6:sta ja kaikki paikat olivat nostaneet hinnan 1999e -> 2500e, eli tilasin nu8005:n ja nyt ootellaan että tuleeko vielä q6 alehinnalla tai putoaako nu:n hinta tuosta 1900e:sta eli lähteekö vielä palautukseen.. Mikäs tuossa nyt mättää kun iskin CI+ kortinlukijan kiinni ja herjaa käynnistäessä että CI+ moduli ei ole yhteensopiva tämän laitteen kanssa. Wtf..?

Kortinlukija toimii kyllä Samsungin digiboksissa moitteitta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 415
No kun se on se edge-led, paneeli on valaistu reunoilta...
Paneeli on valaistu alhaalta, reunalla tarkoitetaan silloin sivuja. 400 nitsillä taustavalo palaa vain keskellä, korkeammilla kirkkauksilla koko alalla. Nu8 reunat eivät muistaakseni pala.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
569
Onko kukaan hankkinut/käyttää Sonyn halpaa soundbaaria, SONY HT-SF150 SOUNDBAR

Gigantti ja muutamat muut myyvät satkulla, ilmeisesti hintaansa nähden ok. Ei varmasti jonkin viiden huntin tasoinen, mutta niin kalliita ostaisikaan.
Ei kyllä tämmöistä voi oikein suositella. Jos haluaa yhtään bassoa peliin, olisi subbari hyvä olla erikseen. 5.1 järjestelmähän olisi immersiivisin jos tila vain mahdollistaa. Esim. LGSJ4 oli cdonissa viimenäkemällä 260€.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
60
Ei tule.... ainakaan HUE valojen suhteen......itellä ollu abaut 10 vuotta..... koko kämppä valaistu HUE valoilla....
Onko kukaan saanut hue +ambilight comboa toimimaan edes suht järkevästi. Ambilight on mieleen, lamppuja on hue 3xg10 ja led nauha, mutta en kyllä saa mitenkään luontevaksi. Luulin kun asettaa lamput entertainment arealla kohdilleen niin jatkaisi tv:n ambilight valoa, mutta tekevät mitä sattuu tai ovat vaan staattisesti samaa väriä
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Onko kukaan saanut hue +ambilight comboa toimimaan edes suht järkevästi. Ambilight on mieleen, lamppuja on hue 3xg10 ja led nauha, mutta en kyllä saa mitenkään luontevaksi. Luulin kun asettaa lamput entertainment arealla kohdilleen niin jatkaisi tv:n ambilight valoa, mutta tekevät mitä sattuu tai ovat vaan staattisesti samaa väriä
Entertainment Area ei tue televisiota. Television Ambilight-valikossa on Ambilight+Hue -valikko, missä asetetaan Huet toimimaan TV:n kanssa.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
91
Samsung 65&quote; Q6F 4K UHD Smart TV QE65Q6FNAT - Televisiot

Viellä löytyy pari kappaletta Turussa ja Salossa, mainitse tarjouslehden 999 euro ;)

Pari Samsung QE65Q6FNAT ongelmia.

Äänet vahvistimeen HDMI-ARC kautta. Dolby äänet paljon voimakkaammat kuin muut tavalliset äänet. Vanhassa Samsungin telkkkarissa ei ollut juuri voimakkuus eroja.
Onko mitään asetusta telkkarissa miten saan normiäänen volyymit nostettu?

Smart iptv (siptv) en saa live iptv:n tekstit näkymää. VOD tekstit toimii mutta ei live kanavien tekstit.
Miten tekstit aktivoidaan siptv:ssä?

Nyt kuva astetukset muokattu omaan makuun ja pitää kyllä sanoa että mahtava kuva :)

Eco ominaisuudessa kannattaa laittaa automaattinen kirkkauden säätö päälle niin kirkkuus vähenee kun huoneessa pimenee. Minulla on kyllä paljon kirkkampi säädetty kuin AAtte:lla. Kannattaa itse kokeilla mikä arvo on omaan käyttöön sopivin.

Eco-asetuksista pitää olla automaattinen kirkkauden säätö päällä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 449
Ei kyllä tämmöistä voi oikein suositella. Jos haluaa yhtään bassoa peliin, olisi subbari hyvä olla erikseen. 5.1 järjestelmähän olisi immersiivisin jos tila vain mahdollistaa. Esim. LGSJ4 oli cdonissa viimenäkemällä 260€.
Niin, siis itsellä tv aina ollut niin että ympärillä AV-vahvistimen kaiuttimet(Maranz SR5006/2xChorus 682 ja 3x662) mutta tv:n omaa ääntä käytän lähes aina kaikkeen tv-ohjelmiin yms, monesti pelaamiseenkin kun ei vaan jaksa vahvistimen kautta laittaa tulemaan.

Ja varmasti monen sadan baari on parempi, lähinnä kysymys onko halvempi satkun baari parempi kuin tvn oma ääni. Optisellahan tuo(tai vastaava) täytyy sitten laittaa kun ei voi yhtä hdmi/arc:ia "hukata" siihen.

Muuten sanoisin että VK:llä näyttää kestävän, ei vieläkään postitusilmoitusta Sonysta, saa nähdä ehtiikö ensi viikollakaan tulla kun To vielä se tyhjä päivä.


Meinasin samalla unohtaa että piti kysyäkin, eli kun XF9005:ssa on ne 4 hdmi:ta ja vain 2/3 tukee 4K60 tai 4K hdr:ää, niin ne kaksi muuta, ilmeisesti 1080/4K30, 1440p? toimii niissä? Miten 1080/120Hz jos pc:stä haluaisi sitä tuoda, vaatiiko se sitten hdmi 2/3:n?

Ja esim 1080p bd-soitin/av-vahvistin joka ei tue 4K kai sitten sama laittaa niihin "huonompiin" hdmi:eihin(kuten normi PS4)?
 
Viimeksi muokattu:

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Ihan jees pätkä telkkarin kalibroimiseen kotikonstein ilman kalibraattoria. Ei taatusti yhtä tarkka lopputulos, mutta ehdottomasti tyhjää parempi:



..ja vielä toinen:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
340
65XF odottanut tarjoukseen mutta periaatteessa toi XE menis myös kun nyt sais halvemmalla. XE9005 (2017 malli) ja XF9005 (2018 malli) erot melko marginaaliset, joten varmaan toi XE kans ihan soiva peli on, toki uudempi malli on aina uudempi:kahvi:
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
91
Gigantille 65" töllöt olivat Black fridayna hittituote, joiden suosio ilmeisesti vähän yllätti. Veikkaan, että Samsungit ovat loppu, joten nyt kokeillaan Sonylla. ;)
Äääk.

Samsung 65 tuuman QE65Q6FNAT myös ensi viikon gigantin tarjouslehdessä 999 euro.

Taitaa vissiin myydä ei oooo taas
 

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Mikä olisi hyvä kalibrointintilaite?
Pitäisi pystyä TV:n ja PC näyttöjen lisäksi videotykki kalibroimaan. Hinta mielellään alle 150e.
Spyder5 elite tai X-rite colormunki display menisi ainakin tarjoushinnoilla kivasti alle.

Mikään äärimmäinen hifisti en ole kuvan suhteen. Ei olosuhteetkaan ole viimeisen päälle. Käyttömukavaas ja helppous plussaa.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
3
Viimeksi muokattu:

tunke

Villi kuski
NOSTO
Liittynyt
19.04.2017
Viestejä
420
Colormunki Displaylle ääni, hyvä ja riittävä ollut meikäläisen kalibroinneille. Monitorit ja telkkarit kalibroinut tuolla ja tykkikin onnistuu HCFR-softalla hyvin kalibroida.
Colormunki displayn laitoin tilaukseen. Vajaa 109 puntaa kaikkineen Amazon UK:sta. Olin jo valmiiksi vähän itsekin kallistunut tuon kannalle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 015
Viestejä
4 210 248
Jäsenet
71 004
Uusin jäsen
ZappaX

Hinta.fi

Ylös Bottom