Itse koen että 100hz on yksi yliarvostetuimpia ominaisuuksia telkkareissa. Itse en ole ko. ominaisuutta sen enempää edellisessä Samsungissa kuin tässä uudessa LG OLEDissakaan tarvinnut varmaan mihinkään. Muistutuksena siis, että 50hz/100hz ei vaikuta suoranaisesti kuvanlaatuun millään tavalla, ainoastaan siihen voiko telkkari näyttää max 60fps vai max 120fps. 100hz antaa siis vain seuraaviin asioihin etua :
- Jos haluat käyttää liikkeenpehmennystä (vakiona päällä 100hz telkkareissa) joka muuttaa kuvan elokuvamaisen nykivästä 24fps/30fps kuvasta sulavaksi. Suurin osa elokuvaharrastajista on aika vahvasti sitä mieltä että tuota liikkeenpehmennystä ei kannata käyttää, koska se saa kuvan näyttämään saippuaoopperamaiselta, vähän kuin videokameralla kuvatulta siis. Itse en missään olosuhteissa halua käyttää tuota liikkeenpehmennystä. Pelatessa tuota ei myös käytännössäkään voi käyttää sillä pelimoodeissa se on kytketty yleensä pysyvästi pois, ja käytettynäkin lisää input lagia ja kuvaan outoja artefakteja.
- 100hz voi auttaa "mikronykimiseen", kun 24fps elokuva ei asetu hyvin 60hz virkistystaajuuteen. Tuota mikronykimistä on ollut kuitenkin kaikissa 50hz telkkareissa ja 60hz tietokonenäytöissä vuosien ajan, ja 99% ihmisistä ei koskaan edes varmaan tiennyt koko asian olemassaolosta, joten kovin merkittävästä ongelmasta ei voi puhua.
- JOS telkkari on natiivisti 100hz (mitä läheskään kaikki 100hz mainostetut telkkarit eivät ole), voit vetää siihen kiinni supertehokkaan peliPC:n ja pelata 120fps pelejä 60fps sijaan.
Muita hyötyjä en ainakaan tältä istumalta 100hz paneelin puolesta keksi. Ehkä jotain black frame insertion tyyppisiä liikkeenterävöityskikkoja, jotka tosin samalla heikentävät kuvanlaatua, ja joita ylipäätään käytetään vain aika poikkeustilanteissa.