Saako 800€:lla mitään suht järkevää?
Philips 70PUS7304 70" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio 849,90
Tämä malli poistuu valikoimista ja sen seuraajamalli on Philips 70PUS8505
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Saako 800€:lla mitään suht järkevää?
Urheiluun ottaisin ehdottomasti 100hz TV:n.Moi,
Noin 10v jälkeen ajattelin päivittää telkkarin ja hakusessa olisi 55-60" Smart-tv kenties android-käyttiksellä. Budjetti max. 800€ eli hakusessa halvimmasta päästä olevia telkkareita. Nykyään näyttää olevan aika huonosti tietoa kauppojen sivuilla virkistystaajuuksista, onko nykyään kuvanparannustekniikat niin hyviä, että ei ole väliä onko 50hz vai yli? Itse tulee katsottua paljon urheilua, milloin nykyisen tv:n 50hz paneeli kyllä näyttää huonot puolensa, kuva on nykivää. Saako 800€:lla mitään suht järkevää?
En minäkään Q70:sta mersuksi sanoisi vaikka taitaa olla parhaasta päästä kuvanlaatu/ominaisuudet hinta- ja kokoluokassaan.OT: En mää Q70R:ää Mersuksi kutsuisi... ehkä se FALDina olisi DSG-Volkswagen - hyvä ajettavuus/kuvanlaatu hintaluokassaan, mutta välillä yllättäviä luotettavuus- ja käytettävyysongelmia monimutkaisista teknisistä ratkaisuista johtuen
No tuo oli vain heitto, varmasti nuo mitä listasit + yksi mitä ajattelin oli paikallishimmennyksen välkyntä joissain kohtauksissa (vs. DSG-laatikon nykivä käytös jos se hämmentyy ajotavastasi)En minäkään Q70:sta mersuksi sanoisi vaikka taitaa olla parhaasta päästä kuvanlaatu/ominaisuudet hinta- ja kokoluokassaan.
Mihin ongelmiin muuten viittaat? Itse tiedän neljä eli blooming tekstityksen kanssa tummissa kohtauksissa, pelitilassa paikallishimmennys ei ole käytössä, dolby vision puuttuu ja HDMI 2.1/4K120Hz tukea ei ole.
Mikä muuten on oledin pahin kilpailija kuluttajaluokan lcd-televisioista tällä hetkellä huomioiden myös uudet mallit? Joko hintalaatusuhteeltaan tai puhtaasti ominaisuuksiltaan?
Kävin itse ihmettelemässä vastaavaa Philipsiä tuttavapariskunnan luona 70" koossa (70PUS7304 The One). Jouduin kysymään, että onko ohjelmalähteessä jotain vikaa, kun kuva oli omaan silmääni katsontakelvottoman nykivää. Itse eivät kuulemma huomanneet mitään outoa... En pystyisi elämään tuollaisen liiketoiston kanssa, vaikka en edes urheilua juurikaan katso.Urheiluun ottaisin ehdottomasti 100hz TV:n.
SAMSUNG 55" 4K/UHD LED TV QE55Q80RATXXC - Power.fi 770€ ja 100hz paneeli.
LG B9 oled ei tosin kuin reilun 100€ kalliimpi.
Itse olen nyt siinä kinthaala että vaihdan Philips 58"7304 50 hz paneelisen,johonkin 100hz televisoon.
Ei vain kestä katsella sitä kuvaa kun kuvassa on liikettä,kaikki kuvanparannukset kokeiltu,muuten oikein hyvä TV ja Anroid TV.
Harmi kun Philips ei tee 100hz LCD televisioita.
Kävin itse ihmettelemässä vastaavaa Philipsiä tuttavapariskunnan luona 70" koossa (70PUS7304 The One). Jouduin kysymään, että onko ohjelmalähteessä jotain vikaa, kun kuva oli omaan silmääni katsontakelvottoman nykivää. Itse eivät kuulemma huomanneet mitään outoa... En pystyisi elämään tuollaisen liiketoiston kanssa, vaikka en edes urheilua juurikaan katso.
Ei 60 Hz televisiolla ole mitenkään mahdotonta luoda liiketoistoltaan kelvollista kuvaa. Itselläkin kakkostelkkarin virkaa tekevä 60 Hz Procaster on täysin siedettävä, mutta tuossa Philipsissä oli liiketoiston puolesta jotain pahasti perseellään.
Oikeastaan tästä asiasta lukisin mielelläni kommentteja. Missä 60Hz televisio häviää 100Hz paneelille? Onko 60Hz mahdollista saada toimimaan yhtä hyvin kuin 100Hz? Miksi kukaan ostaisi 60Hz television, kun käytännössä (noin) samaan hintaan on saatavissa 100Hz paneelilla olevia töllöjä?...Ei 60 Hz televisiolla ole mitenkään mahdotonta luoda liiketoistoltaan kelvollista kuvaa...
Procasterissani ei ole mitään interpolaatio-ominaisuuksia eikä kuva silti takeltele. NU8000:ssa pidän ainoastaan Judder reductionia max 3/10:ssä blur reductionin ollen kokonaan poissa. Joillain ohjelmalähteillä kuten pelikonsoleilla pidän molemmat poissa. Voin myös katsoa kaikkia lähteitä ihan ongelmitta Judder reduction pois kytkettynä. Philipsiä en voinut, enkä tiedä sen interpolaatioasetuksista sen tarkemmin. Vaikutti kuitenkin omaan silmääni joltain vakavammalta 3:2 pulldown-tyyliseltä prosessointiongelmalta eikä interpolointiongelmalta.Tuttavapariskuntasi on tottunut katsomaan kuvaa ilman liikeinterpolaatiota ja sinä sen kanssa. Eli sinun tapauksessani pitää laittaa Natural Motion -asetus päälle niin se ei ”nyi”.
Kyllähän se 100-120 Hz päivitystahti tarjoaa monipuolisempaa erilaisten lähdeframeratejen sovittelumahdollisuutta omiin ikkunoihinsa ilman "shufflaavan" kuvataajuuden syntymistä, mutta ei se ero mitenkään tolkuton pitäisi olla yleisimmillä lähdemateriaaleilla, jos vain prosessointi toimii hyvin.Oikeastaan tästä asiasta lukisin mielelläni kommentteja. Missä 60Hz televisio häviää 100Hz paneelille? Onko 60Hz mahdollista saada toimimaan yhtä hyvin kuin 100Hz? Miksi kukaan ostaisi 60Hz television, kun käytännössä (noin) samaan hintaan on saatavissa 100Hz paneelilla olevia töllöjä?
Samsungin 50/60Hz-paneeliset TV:t ei ainakaan vielä 2019:kään osanneet tahdistua 24fps-elokuvien esitystaajuuden monikerralle, kun taas 120Hz päivitystahdilla tarkka monikerta saadaan ulos jo melkein itsestään (5 * 24 = 120).Kyllähän se 100-120 Hz päivitystahti tarjoaa monipuolisempaa erilaisten lähdeframeratejen sovittelumahdollisuutta omiin ikkunoihinsa ilman "shufflaavan" kuvataajuuden syntymistä, mutta ei se ero mitenkään tolkuton pitäisi olla yleisimmillä lähdemateriaaleilla, jos vain prosessointi toimii hyvin.
Procasterissani ei ole mitään interpolaatio-ominaisuuksia eikä kuva silti takeltele. NU8000:ssa pidän ainoastaan Judder reductionia max 3/10:ssä blur reductionin ollen kokonaan poissa. Joillain ohjelmalähteillä kuten pelikonsoleilla pidän molemmat poissa. Voin myös katsoa kaikkia lähteitä ihan ongelmitta Judder reduction pois kytkettynä. Philipsiä en voinut, enkä tiedä sen interpolaatioasetuksista sen tarkemmin. Vaikutti kuitenkin omaan silmääni joltain vakavammalta 3:2 pulldown-tyyliseltä prosessointiongelmalta eikä interpolointiongelmalta.
Joo, 24 FPS on yleisesti ottaen aika hankala useille 60 Hz telkkareille merkistä riippumatta, ihme kyllä se tuntuu olevan hankala joillekin 120 Hz telkkareillekin.Samsungin 50/60Hz-paneeliset TV:t ei ainakaan vielä 2019:kään osanneet tahdistua 24fps-elokuvien esitystaajuuden monikerralle, kun taas 120Hz päivitystahdilla tarkka monikerta saadaan ulos jo melkein itsestään (5 * 24 = 120).
Joo en siihen vekottimeen tutustunut kuin yhden illan ajan enkä mitään asetuksia käynyt läpi. labtec tuossa muutama viesti ylöspäin oli kuitenkin kaikkien asetuksien räknäämisienkin jälkeen laittamassa saman mallista televisiota takas kauppaan samasta syystä, jonka itsekin huomioin. Lähteenä taisi muuten olla Areena ja sieltä Luottomiehen eka jakso mitä siinä demoteltiin, kun huomasin pahasti nykivän liiketoiston. Jatkui koko jakson läpi. Ehkä ongelma oli Philipsillä vain Areenan appin kanssa? Loppuajan illasta laite toisti pelikonsolista 60 Hz signaalia ja retropelejä, niin en saanut sen enempää käsitystä alle paneelinatiivin menevien ruudunpäivitysnopeuksien liiketoistosta.No kyseinen malli oli Tekniikan Maailman testeissä toinen ja jos en väärin muista ko. mallin liiketoistoa nimenomaan kehuttiin. Taakse jäi mm Samsung RU8000. Eli ei siinä mitään isommin pitäisi pielessä olla - asetukset eivät nyt vain sinua miellyttäneet. Samassa testissä hännille taisi jäädä juurikin Finlux/Procaster (?)
@Panzu muistanee testin ulkoa
Menikö tää nyt sillä tavalla siis, ettei Philipseissä saa nähdä mitään omaan silmään havaittavia häiriöitä liiketoistossa eikä ainakaan niistä ääneen mainita, ellei TM ole niitä vertailussaan todentanut? Tähän alla olevaan tyyliinkään?Ehkä kuitenkin Tekniikan Maailmalla on näissä hommissa pidempiaikaista testiä vs ”ilta tuttavapariskunnan luona”.![]()
Kyllähän tää selvästi on ongelma, jos ei pidemmässä testikäytössäkään saa millään kuva-asetuksilla kuvaa liiketoistoltaan siedettäväksi.Itse olen nyt siinä kinthaala että vaihdan Philips 58"7304 50 hz paneelisen,johonkin 100hz televisoon.
Ei vain kestä katsella sitä kuvaa kun kuvassa on liikettä,kaikki kuvanparannukset kokeiltu,muuten oikein hyvä TV ja Anroid TV.
Kyllähän tää selvästi on ongelma, jos ei pidemmässä testikäytössäkään saa millään kuva-asetuksilla kuvaa liiketoistoltaan mieleiseksi.
Niin siis huomasitko, että siinä edellisessä viestissä oli lainaus toiselta käyttäjältä, jonka vastaavat kokemukset tuskin johtuvat minun iltani lyhyydestä tuttavapariskunnan luona?Testikäytöllä? Etkös juuri aiemmin kertonut omien kokemustesi pohjautuvan juurikin yhden illan juttuun tuttavapariskunnan luona? Ilman että edes asetuksiin koskit.
Kuten todettu, nyt kun lähde tiedetään niin joku jolla on tuo PUS7304 senkun tsekkaa luottomiehen liiketoiston ja kertoo sen olevan perseellään vaiko ei![]()
Niin siis huomasitko, että siinä edellisessä viestissä oli lainaus toiselta käyttäjältä, jonka vastaavat kokemukset tuskin johtuvat minun iltani lyhyydestä tuttavapariskunnan luona?
Mitä ihmettä, jostain uskottavuudestako tässä on nyt kyse sinun mielestäsi? Että huvikseni täällä höpisen valheellisia juttuja Philipsin televisiosta, jossa ei todellisuudessa ole voinut olla mitään vikaa?Huomasin kyllä. En vaan noteerannut. Toisen keskustelijan kokemuksien jakaminen ja niihin viimekädessä vetoaminen ei kovin paljoa tuo lisäarvoa ja siten uskottavuutta sinun omille kokemuksille.
Katsoin myös,onhan Luottomiehessäkin nähtävissä epätarkkuus liikkeessä/kun kamera kääntyy,vaikka olikin tuollainen rauhallinen dramakomedia.
Esim. Eurosportin pyöräily lähetykset tai formulat on melko hirveää katsottavaa,kuva Telia TV boxista 1080p50,kokeillut myös av-vahvistimen skaalaamaa 4K.
Ehkä olen vain yliherkkä ja tottunut viimeiset 6 vuotta 100hz kuvaan,ajattelin vain halvalla päivittää nykyaikaan vanhan Samsungin valovuotoineen,siinä oli jotenkin kyllä terävämpi kuva.
En tiedä noita termejä,mutta mikään muu ei ole vaihtunut kuin TV,boxista valittavana 1080p50,1080p25,1080p24,1080i,720p.
Kaikki oli off.

Voi olla myös tuo paneeli pikseleiltään hitaampi kuin vanha Samsung niin liikkeestä jää "jarrutusjälkiä"Kuva paikallaan ja kuva liikkuu (motionit off,Yle Areena,Android TV),olkoonkin tuo kuinka oikeaoppista,niin vanhassa 100hz Samsungissa oli parempi omaan silmään:
Kuka mihinkin tottuu,mutta en suosittele vaihtamaan 100hz TVstä 50hz. Motion asetuksilla saa kyllä kohteen terävämmäksi,mutta sitten menee tausta kuralle.
Juuri viimeiset sivut on ollut vääntöä että kumpi kannattaa ottaa, Sampan Q60R vai Q70R. Q70R:n saa tonnilla, ja siinä on paljon parempi HDR-toisto. HDR:ää on esim. Netflixissä, UHD Blu-ray-levyillä ja Youtubessa.Kävipä silleen hassusti et töllö hajos ja sain vakuutuksesta 800e. Eli mitä hakisin tilalle kun entinen on sampan qe65q60? Koko luokkana tuo 65 ois passeli.
Lisätään vielä sen verran et jos jotain merkittäviä parannuksia saa esim 1k telkkarissa voisin semmoseen taipua.
Entä onko kokemusta noiden korjauksesta? Pystyykö näyttöjä ite vaihtamaan?
Kuvassa näytön vika.
Okei. Kyllähän se parempi kuva aina maistuu. Suurin osa sarjoista ja leffasta tulee katottua just Netflix yms. Mites muiden valmistajien mallit? Onko niissä mitään hyviä vaihtoehtoja?Juuri viimeiset sivut on ollut vääntöä että kumpi kannattaa ottaa, Sampan Q60R vai Q70R. Q70R:n saa tonnilla, ja siinä on paljon parempi HDR-toisto. HDR:ää on esim. Netflixissä, UHD Blu-ray-levyillä ja Youtubessa.
Ei tuossa hintaluokassa oikeastaan. Sonyllä olisi KD-65XG9505, joka on samaa luokkaa Samsungin Q70R:n kanssa (huonompi kontrasti, mutta parempi heijastuksenesto), mutta se maksaa jo sitten 1200 euroa.Okei. Kyllähän se parempi kuva aina maistuu. Suurin osa sarjoista ja leffasta tulee katottua just Netflix yms. Mites muiden valmistajien mallit? Onko niissä mitään hyviä vaihtoehtoja?
Tonnilla 55" oled tai 65"q70, 1500e taas 65" oled.Okei. Kyllähän se parempi kuva aina maistuu. Suurin osa sarjoista ja leffasta tulee katottua just Netflix yms. Mites muiden valmistajien mallit? Onko niissä mitään hyviä vaihtoehtoja?
Juuri näin. Lisäisin vielä, että 1600-1800€ joko 65" oled tai 75" q70.Tonnilla 55" oled tai 65"q70, 1500e taas 65" oled.
No kyseinen malli oli Tekniikan Maailman testeissä toinen ja jos en väärin muista ko. mallin liiketoistoa nimenomaan kehuttiin. Taakse jäi mm Samsung RU8000. Eli ei siinä mitään isommin pitäisi pielessä olla - asetukset eivät nyt vain sinua miellyttäneet. Samassa testissä hännille taisi jäädä juurikin Finlux/Procaster (?)
@Panzu muistanee testin ulkoa
Eihän siinä mitään suojakalvoja ole kiinni edessä tai takana?Hei,
Kysytään vaikka tämän ketjun alla:
Ostin tuossa noin viikko sitten LG:n OLED television. Sain sen keskiviikkoiltana ja asensin tölsyn sitten torstaina käyttöön.
Nyt tässä muutaman päivän kokemuksella, niin tuosta vehkeestä lähtee päällä ollessa ihmeellinen muovin tms. käry. Vaikea selittää tätä aromia, mutta ehkäpä tuo sitä nyt jollain lailla kuvaa.
Havahduin itse ihan sohvalla maatessa, että mikäs täällä kämpässä yhtäkkiä tuoksahtaa. Televisio on siis toisella puolella olohuonetta ja sohva toisella.
Itse sanoisin, että ei ole kyllä normaalia että televisio tuoksahtaa sohvalle asti. Onko teillä kenelläkään muulla ollut tällaista kun olette ottaneet televisiota käyttöön? Omalla kohdallani edellisestä kerrasta on jo yli 10 vuotta, joten en kyllä muista enää siitä mitään.
Lienee reklamaation ja palautuksen paikka?
-Kaki
Oletko ottanut kaikki muovikalvot pois? Löytyy edestä ja takaa.Hei,
Ostin tuossa noin viikko sitten LG:n OLED television. Sain sen keskiviikkoiltana ja asensin tölsyn sitten torstaina käyttöön.
Nyt tässä muutaman päivän kokemuksella, niin tuosta vehkeestä lähtee päällä ollessa ihmeellinen muovin tms. käry. Vaikea selittää tätä aromia, mutta ehkäpä tuo sitä nyt jollain lailla kuvaa.
Havahduin itse ihan sohvalla maatessa, että mikäs täällä kämpässä yhtäkkiä tuoksahtaa. Televisio on siis toisella puolella olohuonetta ja sohva toisella.
Itse sanoisin, että ei ole kyllä normaalia että televisio tuoksahtaa sohvalle asti. Onko teillä kenelläkään muulla ollut tällaista kun olette ottaneet televisiota käyttöön? Omalla kohdallani edellisestä kerrasta on jo yli 10 vuotta, joten en kyllä muista enää siitä mitään.
-Kaki
Oletko ottanut kaikki muovikalvot pois? Löytyy edestä ja takaa.
Jollakin muulla oli sama juttu aiemmin täällä. Aikoi ottaa yhteyttä myyjään, mutta ainakaan minä en ole nähnyt täältä, miten tarina päättyi.Hei,
-Kaki
Hei,
-Kaki
Moi!
Mitä töllöjä suosittelisitte n. 700 € budjettiluokkaan?
Omaan silmään osuivat:
![]()
Samsung UE65RU8000 65" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 699,00
Samsung UE65RU8000 / UE65RU8002 on Ultra HD -resoluutioinen televisio, jossa on HDR10 ja HLG -tukiwww.verkkokauppa.com
ja
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
65" kyllä houkuttelis enemmän koon puolesta. Katseluetäisyys n. 2m. Käyttö normi tv, Netflix ja mahdollisesti pelaaminen (PS4 / PS5).
Kumpi noista vai tuleeko mieleen muita optioita?
Kiitos!
Q70R:ssä on parempi kontrasti kuin Q80R:ssä, sillä Q80R:ssä oleva katselukulmia parantava kalvo huonontaa hieman kontrastia. Kuitenkin kaikki muu Q80R:ssä on hieman parempaa, kuten parempi heijastuksia ehkäisevä pinnoite paneelissa, parempi HDR:n toisto ja ilmeisesti myös hieman paremmat kaiuttimet. Tuolla hintaerolla valitsisin itse Q80R:n, mutta ei makkarikäytössä paremman kontrastin omaava Q70R ole myöskään huono valinta.Q70r 55" 700e vs q80r 55" 770e
Kumpi näistä? Hinta melkein sama.
Tulee makkariin ja tarkoitus mennä ainakin alkuun tv:een omilla kaiuttimilla. Käyttö perus tv kanavat ja suoratoisto.
Tulee katsottua tv:tä suoraan edestä ja valon määrää pystyy säätää.
Itse ostaisin 65 tuumaisen ja UE65RU8000/8005 taitaa olla 700 euron pintaan tällä hetkellä paras vaihtoehto. Satasella enemmän saisi VA-paneelisen Philipsin 70PUS7304 (65 tuumainen on IPS-paneelilla), jos ambilight-taustavalo kiinnostaa. 70 tuumainen on kuitenkin omasta mielestä jo aika iso kahden metrin katseluetäisyydelle, varsinkin jos kuluttaa paljon alemman kuin UHD-resoluution materiaalia.Ehtiikö joku jeesaa?
Television hankinta lähenee ja kaipaisin suosituksia.
Koko: 77"–86"
Hinta: hyvä hinta-/laatusuhde luokassa; 1500–5000 €
Käyttö: Suoratoistopalvelut, kuten Netflix, Ruutu, Yle Areena.
Sijainti: Rivitalon olohuone, katseluetäisyys noin 3–3,5 metriä.
Muuta huomioitavaa: Television äänentoisto täysin merkityksetöntä.
Minkä television ostaisit ja miksi?
– Samsung UE82RU8000 82" @1499€ ?
– LG 82UN8500 82" @1699€ ?
– LG 86UM7600 86" @1799€ ?
– LG 86UN8500 86" @1999€ ?
– Sony KD-85XG8596 85" @1999€ ?
– Samsung UE82TU8072 85" @2299€ ?
– LG 86NANO906 86" @3479€ ?
– Sony KD-77AG9 77" @4999€ ?
Jokin muu – mikä?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.