Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Mitähän kuvatilaa (eloisa?) power käyttää tuossa pre-calibration raportissa kun on noin persiillään sonyssa? Kuvissa rtings pre-calibration tulokset.
Screenshot_20181209-193145.png Screenshot_20181209-193139.png

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tämä yleinenkin ongelma QLED-televioissa? Näyttää aika häiritsevältä.

Kaikki LCD:t enemmän tai vähemmän tekevät tuota HDR teksteillä kun ne tosiaan jostain älyttömästä syystä tulevat niin kovalla kirkkaudella kuin paneelista vain irtoaa. Tekstien tummentaminen on aikasta pakollista esim. Netflix asetuksista.

Tuota vihreyttä tässä nyt ihmetellyt, onko vaan niin että sd-signaalilla/laadulla tulevasta kuvasta sitä ei saa pois vaikka sitten toislaatuisissa ei ole? Netflixistä esim jos katsoo 480p laatuisia(kuten parit star trek-sarjat) tai sitten tv-kanavista/digiboxin kautta 576-laatuiset niin niissä monesti aavistus viherrystä. Mutta ei voi oikein pelkästään niistä säädellä pois kun sitten kärsii HD-kanavat. Ei siinä muuta mutta ärsyttää.

Ja siis ei puhuta mistään koko ruudun viherryksestä vaan esim ruutuhenkilön kasvoilla tms näkyvästä ajoittaisesta viherryksestä pinnassa/varjoissa tms.

Hei! Olen uusi foorumilla ja tarvitsisin tietäjiltä apua ! :)
Töllö tarkotus hankkia ja paljon arvosteluita jne mielipiteitä lukenut.
kipuraja aika lailla 1000e. 55" olisi tarkoitus
ja kiinnostavat mallit sonyn xf900, samsung Q6fn, philips pus(?), LG sk8100 (superuhd)
mikä näistä olisi parhain

Auttakaa, Oledi kelpais mieluiten mutta menee kipurajan yli ;(. Onko tyhmää tähän aikaan vuodesta ostella,
vai tuleekohan heti tammikuussa oleditkin tonniin?
Q6fn olisi jo ostanut (799e) mutta pelottaa paljon tuo dimming. Muutenkin ahdistaa valovuodot ja tuommoiset ghost valot tekstin kaveriksi.

Elikkä käyttötarkoituksena on netflix/elokuvat pääsääntöisesti. Myös ehkä joitain dvd elokuvia xD
ja hyvää mustaa haetaan ja nopea dimming tietty plussaa..

Kiitoksia paljon etukäteen vastauksista!

Itse olen ollut nyt viikon tms tyytyväinen Sonyn XF9005(55) kuvanlaatuun, tekstitykset tosiaan täytyy saada loistamattomiksi ja muutamat inputit oikeisiin asetuksiin mutta sen jälkeen ainakin vielä ollut ok. Tosin esim urheilua(jäkis, futis tms) en ole vielä katsonut niin en tiedä miten siinä.

Ja siis tekstiongelmaa ei ole normi-HD kuvalla, telkkari/netflix/bd yms, vaan hdr-kuvan(ja sen alalajien) kanssa.

Viimeksi muokattu:
ja kiinnostavat mallit sonyn xf900, samsung Q6fn, philips pus(?), LG sk8100 (superuhd)

Auttakaa, Oledi kelpais mieluiten mutta menee kipurajan yli ;(. Onko tyhmää tähän aikaan vuodesta ostella,
Q6fn olisi jo ostanut (799e) mutta pelottaa paljon tuo dimming. Muutenkin ahdistaa valovuodot ja tuommoiset ghost valot tekstin kaveriksi.

Elikkä käyttötarkoituksena on netflix/elokuvat pääsääntöisesti. Myös ehkä joitain dvd elokuvia xD

Kannattaa lykätä sitä telkun hankintaa sen verran että saat ne puuttuvat pari satkua säästettyä LG:n B8 55" oledista. Kerran kun pelaamista et harrasta televisiolta, niin oledinkin uskaltaa hankkia turvallisin mielin. Ei tarvitse sen jälkeen murehtia local dimmingin puutteista saati mustan tasosta.

Komppaan maniac eli kannattaa säästää se muutama satanen ja hankkia Oled 1200€ hintaan.

Jos kipuraja 1000€ ja tv pitää saada nopeasti, niin Sony XF9005 luultavasti paras vaihtoehto.

Okei, harmi :S
niin ne kaikki Oledia kehuilee. Pakko kai sitten odotella ensi vuoteen...
Tosin alunperin oli tarkoitus hankkia 500e töllöä xD ja nyt ollaankin jo näin korkeella :D

Ei se mittari tiedä missä paneeli sijaitsee.
Tuo Matolaatikon TV on selkeästi juurikin pimeään säädetty kun maksimi valovoimaisuus 100 nittiä ja gamma 2.4 joka pimeään oikein hyvä, 2.2 on kovin pliisu.
Muuten siinä onkin sitten sellaisia käsittämättömyyksiä kuten em, että ei ole homma hallussa ja palvelusta on turha maksaa mitään.
Siis riittääkö jollekkin muka joku 100nitsiä vaikka katsois televisiota kuinka pimeässä. Eihän siitä näe mitään. Ite pidän q7fn taustavalot aina täysillä ja se antaa 800-2200nitsiä. Joudun ton palauttamaan paneelivian takia ja harkitsen q6fn:ää tilalle jos ei samaa tule tarjoukseen. Pelkään vaan ettei sen kirkkaus riitä antamaan mitään vau efektejä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Tossa näppärä linkki millä näkee jos telkussa on vertical bandingia. 1min28s kohdalta alkaa.

Mittari tietää ymmärtääkseni varsin hyvin tuleeko ympärilta valoa paneeliin vai ei. Sen takia näitä on ihan turha loisteputkien alla vertailla esim mustan syvyyden suhteen.
Ei näissä mittauksissa ambient light mittausta käytetä, ehkä monitorin profiloinnissa, mutta ei television kalibroinnissa.
Joskus kokeilin onko eroa sillä mittaako mittari kiinni paneelissa vai parin metrin päästä kaikki huoneen valot päällä, eroa ei ollut. Plazalta tuo testi jostain löytyy tulosten kera.
Toki huoneen eri valaistuksiin eri valovoimaisuuden ja gamman säädöt.

Siis riittääkö jollekkin muka joku 100nitsiä vaikka katsois televisiota kuinka pimeässä...
100 lienee SDR:lle jonkinmoinen standardi, elokuvateattereissa toki paljon vähemmän, ehkä 40-50 nitsiä.
Silmissä on eroja, 100 on myös mun silmille sopiva pimeässä, muut säädetyt tilat 150 ja 200 ja näistä tulee eniten käytettyä 150 himmeällä taustavalolla.

Ei näissä mittauksissa ambient light mittausta käytetä, ehkä monitorin profiloinnissa, mutta ei television kalibroinnissa.
Joskus kokeilin onko eroa sillä mittaako mittari kiinni paneelissa vai parin metrin päästä kaikki huoneen valot päällä, eroa ei ollut. Plazalta tuo testi jostain löytyy tulosten kera.

100 lienee SDR:lle jonkinmoinen standardi, elokuvateattereissa toki paljon vähemmän, ehkä 40-50 nitsiä.
Silmissä on eroja, 100 on myös mun silmille sopiva pimeässä, muut säädetyt tilat 150 ja 200 ja näistä tulee eniten käytettyä 150 himmeällä taustavalolla.

Tuo että elokuvateatterissa olisi 40-50 nitsiä ihmetyttää, kun 100 nit asetukset näyttävät omaan silmään pimeässäkin huoneessa himmeämmältä kuin elokuvateatterin kuva. Ainakin omaan silmään 100 nit on etenkin hämäräkohtauksissa liian pimeä yöaikaankin ja päivällä siitä ei näe mitään. Omassa OLED pidän taustavalon 85/100 mikä lienee joku 250+ nittiä ja tuntuu omaan makuun sopivalta.

Tämä yleinenkin ongelma QLED-televioissa? Näyttää aika häiritsevältä.

Netflix HDR + tekstitys.. Tekstitys tulee maksimi kirkkaudella, joka aiheuttaa ongelmaa vähän laitteella kun laitteela, edge ledeillä varmaan vielä pahempi. OLED:issakin piti laittaa tekstitys läpinäkyväksi Netflix asetuksista, kukaan jaksa kattoa TV:n maksimi nitseillä tulevaa tekstitystä.

Itse sain viime keskiviikkona 55Q9FN telkkarin ja samanlaista havaitsin Netflixin HDR kuvaa katsottaessa. Ensin minulla oli paikallishimennys arvossa "suuri", mutta vaihdoin sen "vakio" asetukseen niin ei ole niin paha tuo pumppaaminen. Yritin muuttaa tekstityksiä läpinäkyviksi, mutta jostain syystä minulla tekstitys on kyllä ihan koko valkoinen eli näkyy täydellä kirkkaudella. En tiedä mikä tuossa nyt mättää.

On kyllä Q9:ssä siisti asennus kun on tuo one connect box ja laitoin telkkarin seinälle no gap wall mountilla (minusta tuon telineen nimitys on kyllä harhaanjohtava kun kyllä siihen telkkarin ja seinän väliin jää rako...).

Tuo että elokuvateatterissa olisi 40-50 nitsiä ihmetyttää, kun 100 nit asetukset näyttävät omaan silmään pimeässäkin huoneessa himmeämmältä kuin elokuvateatterin kuva...
Myös koko vaikuttanee kokonaisvalomäärään, yksikkö on kandelaa neliömetrillä.
Mut jokainen ruuvaa maksimit sinne mistä tykkää :tup:

Myös koko vaikuttanee kokonaisvalomäärään, yksikkö on kandelaa neliömetrillä.
Mut jokainen ruuvaa maksimit sinne mistä tykkää :tup:

Jos xmortal oikeasti ruuvaa SDR kuvalla Q7FN kirkkauden tappiin, niin sitten on kyllä joko silmissä tai laitteessa jotain vikaa. Vaikka miten tykkäänkin kirkkaasta kuvasta, niin tuo Q7FN antaa tosiaan 800 nittiä koko ruudun kirkkautta täysille säädettynä. Tuollaista hädin tuskin kestää katsella edes päivänvalossa, ja pimeässä tuo nyt on yhtä miellyttävää kuin tuijotella kiikareilla aurinkoa.

Oreo tulossa vihdoin Sonyn telkkuihin?
Sony finally uploaded the Oreo update to their site! : bravia

Vielä siis ei euro-malleihin ole versiota, mutta eikös nyt tuon myötä sitten saa sen HBO:nkin töllöön?

edit. Tuli tässä samalla mieleen että tarvitseeko muuten se VK:n ruutu+ 3kk tilaus jotenkin aktivoida ja jos pitää niin miten? En nimittäin ole edes vielä kokeillut tv:stä sitä avata. Ja toisaalta VK ei antanut mitään ohjetta emaililla tms mitä pitäisi tehdä.

Viimeksi muokattu:

Aivan, ymmärsin että esim Sonyn töllöissä on ollut tarpeet kalibroida lähinnä gammat / valkotasapainot ja niiden suhteen luulis että aikalailla eroa jos mittaa kirkkaassa huoneessa vs hiilikellari.

Itse sain viime keskiviikkona 55Q9FN telkkarin ja samanlaista havaitsin Netflixin HDR kuvaa katsottaessa. Ensin minulla oli paikallishimennys arvossa "suuri", mutta vaihdoin sen "vakio" asetukseen niin ei ole niin paha tuo pumppaaminen.
Eikö tuo "vakio" ole se oletus?

Itse tein oman Q9FN:ni kohdalla muuten säätöjen puolesta niin, että vaihdoin vain näyttötilaksi "Elokuvan". Olen tyytyväinen kuvanlaatuun kaikissa tilanteissa. :) Jollain asetuksilla varmaan pääsisi vielä parempaan kuvanlaatuun, mutta turha hinkata, kun varsinaista kalibrointimahdollisuutta ei ole.

Itse tein oman Q9FN:ni kohdalla muuten säätöjen puolesta niin, että vaihdoin vain näyttötilaksi "Elokuvan". Olen tyytyväinen kuvanlaatuun kaikissa tilanteissa. :) Jollain asetuksilla varmaan pääsisi vielä parempaan kuvanlaatuun, mutta turha hinkata, kun varsinaista kalibrointimahdollisuutta ei ole.

Joo, on se "vakio" oletus. Itse kokeilin noita RTINGSin säätöjä (noi on 65" kokoiselle, mutta ajattelin että eiköhän ne käy myös 55"...):

TV Settings Samsung Q9FN (Q9F)

EDIT: jätin kyllä pois nuo "White balance" säädöt, koska nehän taitaa olla enemmän paneelikohtaisia eli pitäisi olla kunnon välineet niitä varten.

Aivan, ymmärsin että esim Sonyn töllöissä on ollut tarpeet kalibroida lähinnä gammat / valkotasapainot ja niiden suhteen luulis että aikalailla eroa jos mittaa kirkkaassa huoneessa vs hiilikellari.
Mittarin arvo ei heilahda mihinkään vaikka valoja räpsisi kiinni päälle. Se näyttää vain sen mitä se paneeli puskee pihalle.

Eri valoisuuksiin on vain eri targetit mihin tähätään. Esim pimeään huoneeseen gamma 2.4 ja valoisaan 2.2.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Siihen hinkkaamiseen ei 5min kauempaa mene.

Viimeksi muokattu:
Löytyhä tämä
Philips 55PUS8503 55" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio 899,90 €

Kertokaas mielipiteitä. Tuossa ainaki natiivi
Häpeekö paljonki xf900 tai vastaaville

Jos arvostat kontrastia, niin häpeää.
Jos arvostat katselukulmia ja et välitä harmaasta mustasta, niin IPS-paneeli on hyvä valinta.

Tuolla 100hz paneelilla ei mielestäni ole kovin suurta painoarvoa. Taitaa vaikuttaa vain 60fps materiaalin interpolaatioon. Eri asia jos haluaa 120hz kuvaa tietokoneelta, joka ei onnistu kaikilta malleilta vaikka olisikin natiivi 100/120hz paneeli.

Jos xmortal oikeasti ruuvaa SDR kuvalla Q7FN kirkkauden tappiin, niin sitten on kyllä joko silmissä tai laitteessa jotain vikaa. Vaikka miten tykkäänkin kirkkaasta kuvasta, niin tuo Q7FN antaa tosiaan 800 nittiä koko ruudun kirkkautta täysille säädettynä. Tuollaista hädin tuskin kestää katsella edes päivänvalossa, ja pimeässä tuo nyt on yhtä miellyttävää kuin tuijotella kiikareilla aurinkoa.
No siis mä oon aina tykännyt kirkkaasta. Koskaan en oo kesälläkään arskoja tykännyt käyttää. Lippis riittää. Kyllä mä hitsatessa sentäs maskia käytän. Näkö on aina ollut hyvä, lukuunottamatta paria viimevuotta, kun se on enää normaali. Tuo kuvamode on mulla standardilla. Lieneekö dynaamisella pikkasen kirkkaampi. Mutta backlight on täydet 50. Brightness koskematta 0. Gamma riippuen leffasta ja sarjasta 0-2. Color tone yleensä standard tai joskus warm1. Color space natiivilla. Contrast enhancer off. Täytyy kyllä myöntää että yleensä mulla on joku pieni valo jossain päällä. Pupillit on pikkasen pienemmällä kun säkkipimeässä katsottaessa. Ja jos katson täyspimeässä niin silloin häikii pikkasen kun kuva vaihtuu pimeästä yht äkkiä täyskirkkaalle. Tekstit laitoin valkoiselle läpinäkyvälle, mustilla heittovarjoilla. Mutta kyllä mulla varmaan joku pakkomielle on sekä kirkkaudelle että väreille. Pimeitä leffoja on ärsyttävä katsella ja sama homma joillekin brittiläisille ohjelmille missä kaikki on harmaata. Tai jotkut leffat mitkä on tahalteen tehty mahdollisimman värittömäksi että saadaan lisää ankeuden fiilistä, ei ole mun juttu.

Tuossa ylempää kyselin apua töllöä varten.
Sanokaas vielä tästä Philips 55PUS7503 55" Smart Android 4K Ultra HD LED -televisio 649,90 €

Onko pahaa sanottavaa? Onkohan tuossa natiivi 100hz? Halvalla ainakin pääsisi? Onko tämä vanhempi vai uudempi malli? Kiitos

Itsellä ei pahaa sanottavaa reilun viikon testailun jälkeen. Tai no tuo "soundbar" on mielestäni ihan yhtä tyhjän kanssa, ihan verrattavissa "normaaleihin" telkkarikajareihin eli kun ostaa kylkeen 50€ pc-kajarit, niin äänenlaatu paranee reippaasti. Ja kaukosäädin on vähän kömpelö, mutta sekin on parantunut tottumisen myötä.

Mielestäni jos ei mene "all-in" ja OLEDiin, niin turhaa maksaa 55 tuumaisesta telkkarista tonnia. Sillä poikkeuksella tietenkin, että jos käyttää leffojen/sarjojen lisäksi myös työpöytäkäytössä/paljon staattisia elementtejä sisältävissä peleissä, niin high-end LCD puolustaa paikkaansa OLEDin burn-in riskin takia.

Mittarin arvo ei heilahda mihinkään vaikka valoja räpsisi kiinni päälle. Se näyttää vain sen mitä se paneeli puskee pihalle.

Eri valoisuuksiin on vain eri targetit mihin tähätään. Esim pimeään huoneeseen gamma 2.4 ja valoisaan 2.2.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Aivan, sain hiukan erilaisen käsityksen aiemmin DVD plazan ketjusta. Voi olla että ymmäsin/muistan jotain väärin, pitää kaivaa esille jossain välissä. Oli kyseessä 75XE9405 Sony.

Mutta kyllä Asorb oikeassa oot siinä että mul on sellanen neurologinen homma joka vaikuttaa myös silmiin jollakin tavalla. Vaikka ne kesällä laajennettiin niillä tipoilla, kuvattiin ja tutkittiin sellasella kirkkaalla valolla mitä pysty hädintuskin katsomaan, ja todettiin täysin kaikinpuolin hyviksi.

Mutta kysymys heille ketkä näköasioista jotakin ymmärtää. Voiko näkö heiketä niin että pimeänäkö ja pimeäerottelu heikentyy nimenomaan niin, että se vaikuttaa televisiota katsellessa?

Mutta kyllä Asorb oikeassa oot siinä että mul on sellanen neurologinen homma joka vaikuttaa myös silmiin jollakin tavalla. Vaikka ne kesällä laajennettiin niillä tipoilla, kuvattiin ja tutkittiin sellasella kirkkaalla valolla mitä pysty hädintuskin katsomaan, ja todettiin täysin kaikinpuolin hyviksi.

Mutta kysymys heille ketkä näköasioista jotakin ymmärtää. Voiko näkö heiketä niin että pimeänäkö ja pimeäerottelu heikentyy nimenomaan niin, että se vaikuttaa televisiota katsellessa?
Ikä ainakin vaikuttaa hämäränäköön, joten luultavasti.

Jos pupilli ei toimi oikein (esimerkiksi aukea/suurene tarpeeksi) niin tämähän vaikuttaa pimeänäköön. Ja kun televisiossa tulee usein eri kirkkauksilla tavaraa niin silloin sillä aukeamis/sulkeutumisnopeudellakin on väliä, jos tämä on hidastunut. Siksi valo telkun takana on hyvä koska rauhoittaa juurikin tätä kirkkauden vaihtelua. Merirosvothan tätä ”silmälapputekniikkaa” hyödynsivät tarujen mukaan.

Toisaalta jos itsensä vain sen takia, että ”tykkää” totuttaa liian kirkkaaseen kuvaan ei ainakaan paranna tuota vaivaa.

Semmonen kysymys tuli vielä mieleen, että eikö q6f:ssä pc-käytössä kuvatilaksi saa valita kuin vakion tai dynaamisen vai onko asetukset jotenkin väärin?

...aukeamis/sulkeutumisnopeudellakin on väliä, jos tämä on hidastunut. Siksi valo telkun takana on hyvä koska rauhoittaa juurikin tätä kirkkauden vaihteluaQUOTE]
.
Kylläkyllä. Tosin itsellä ei ole käytössä telkun takana vaan muualta tuleva valaistus, mutta ajaapi saman asian. Mutta tuossa aloin pohtimaan noita kirkkaushommia ja television katseluetäisyys on inansa vajaat 3m, kun taas nokia5 luurin etäisyys on ehkä n.40cm. Täydet kirkkaudet on 600nitsiä jonkun nettisivun mukaan, ja puolessa välin olen tottunut pitämään. Täyspimeässä ehkä viidesosassa. Tosin täytyy myöntää että ihan vielä en parhaita säätöjä ole jaksanut selvittää tuosta Samsungista. Mitä nyt kokeillut, räpeltänyt ja tekstit himmemtänyt. Kaippa sielä joku ecosäätö on vielä mikä leikkaisi kirkkaimman terän pois, kun en haluaisi black crashiä ja muuten oon tykästynyt kirkkaaseen. En vielä edes tiedä voiko yht aikaa säilyttää ja syödä kakun. No tarvii perehtyä sitten paremmin kun hommaa uuden mallin, joka tulee olemaan q6fn,q7fn tai q8dn. Tuosta kuvasta nyt saa suurinpiirtein käsityksen hämäryydestä. En nyt löytänyt iso arvoa.

IMG_20181210_214533.jpg

Moro. Eli tarkoitus olisi muuttaa ensimmäiseen omaan kämppään ja töllö olisi hankintalistalla. Opiskelijoita kun ollaan, niin n. 800e kuulostaisi hyvältä kipurajalta. Tv:stä katsottaisiin lähinnä Ilveksen laadukkaita otteita jääkiekon puolella ja salattuja elämiä iltaisin.
Luin n. 30 sivua tätä ketjua ja ei kyllä mitään apua ollut :D Tuota Samsungin Q6F (799€) olen nyt miettinyt.

Moro. Eli tarkoitus olisi muuttaa ensimmäiseen omaan kämppään ja töllö olisi hankintalistalla. Opiskelijoita kun ollaan, niin n. 800e kuulostaisi hyvältä kipurajalta. Tv:stä katsottaisiin lähinnä Ilveksen laadukkaita otteita jääkiekon puolella ja salattuja elämiä iltaisin.
Luin n. 30 sivua tätä ketjua ja ei kyllä mitään apua ollut :D Tuota Samsungin Q6F (799€) olen nyt miettinyt.
Ja toinen turvallinen vaihtoehto Samsung 55NU8000, joka ainakin viime kuussa myynnissä 799 eurolla Q6F tavoin.

Myös Philipsin Ambilight-ominaisuus magea, mutta tosiaan IPS-paneelin kohdalla itselläni vielä ainakin hakemista tykkäänkö vai onko harmaa musta kynnyskysymys vaihtaa takaisin VA-paneeliin. Itselläni kokemusta PUS8503-mallista, joka Black Friday-tarjouksessa 650 e. En tiedä onko normihintaisena 650 e 7503 tjsp. huonompi

Tuo testisi on LG:n televisiosta. Ei ko. Philipsistä. Sama kuin puhuisi kahdesta samankokoisesta autosta, jossa on renkaat samalta merkiltä.
"Jos tuo on sama asia kuin LG:n Nano Cell". Philips ja LG luultavasti käyttää samoja IPS-paneeleja jo pelkän historiansa takia (LG.Philips IPS-tehtaat vai miten lie kuvio menikään) ja saman markkinointiterminologiankin käyttäminen viittaisi tähän, mutta faktaksi en tiedä.

EDIT: ainakin 8303 taitaa olla LG:n Nano Cell: Google Traduction

Philips ja LG luultavasti käyttää samoja IPS-paneeleja jo pelkän historiansa takia (LG.Philips IPS-tehtaat vai miten lie kuvio menikään) ja saman markkinointiterminologiankin käyttäminen viittaisi tähän, mutta faktaksi en tiedä.

Logiikka hieman lorahtaa väärään suuntaan. Kuitenkin suurin osa Philppasen telkuista on VA-paneelilla ja IPS-paneelitkin RGB-mallisia kun taas LG on käyttänyt paljolti RGBW-mallisia.

Kuvanlaatuun kun vaikuttaa paneelin lisäksi myös taustavaloratkaisut ja prosessointi, joten pelkän samanlaisen markkinointitermin perusteella on johtopäätösten vetäminen kuvanlaadusta tai testien lopputuloksen yhdenvertaistaminen aika turhanpäiväistä.

Tai no, aina voi sanoa petepelurimaisesti kaiken olevan yhdellä lauseella ”paskaa koska IPS”, mutta eipä se kellekään mitään keskusteluun anna :D. Jollekin IPS voi olla ihan kelpo vaihtoehto. Joku haluaa parhaan kontrastin (eikä silloin osta missään nimessä VA-paneelista vaan OLEDin).

Milloin muuten tuollaisia IPS-tehtaita on ollut olemassa?

Philips 65PUS7803 menee välillä joissain kohtauksissa todella tummaksi, millähän asetuksella tuosta tummuudesta pääsee eroon? Tuo tummuus tulee vaikka kohtaus ei edes olisi mitenkään pimeässä kuvattu vaan vähänkin hämärämpi niin koko kuva menee aivan tummaksi

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 789
Jäsenet
80 980
Uusin jäsen
Jasu1000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom