Alkuun sitä hieman kaipaa mutta hdr10+ on myös ihan hyvä ja sitä matskua löytyy amazon primestä ja appletv+:sta.
Ja qd oledeissa ei tiettävästi ole pink tintiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Alkuun sitä hieman kaipaa mutta hdr10+ on myös ihan hyvä ja sitä matskua löytyy amazon primestä ja appletv+:sta.
Ja qd oledeissa ei tiettävästi ole pink tintiä.
Usea arvostelija todennut että S95B:n kuvalliset paremmuudet menee Dolby Visionin puutteen edelle.S95b olen myös miettinyt mutta miten iso miinus s se Dolby visionin puuttuminen sitten on? S95b pitäis aina käyttää täysin pimeässä että mustat on C2 tasolla mikä nyt ei ainakaan mulle ongelma ole.
En vielä tiedä jääkö tuo s95b itselle mutta lähdin sillä asenteella että 5v (lisä)takuu niin KUN poksahtaa niin siinäpähän tulee uutta telsua tai sisuskaluja tilalle..Mites ne keillä s95b niin on kestänyt TV? Kauan ollut? Monella tuntuu olevan hajonnut tyyliin 2kk sisään tms. mitä netistä vastaan tullut juttua ni sillä kyselen.
En vielä tiedä jääkö tuo s95b itselle mutta lähdin sillä asenteella että 5v (lisä)takuu niin KUN poksahtaa niin siinäpähän tulee uutta telsua tai sisuskaluja tilalle..
Ongelmatilanteessa Samsungin huoltomies tulee kotia huoltamaan ja riippuen siitä kuinka nopeasti saavat varaosat. Itsellä taisi mennä vajaa 2 viikkoa kun saivat uuden paneelin, vaihto kävi nopeasti.Pohdin että saakohan siinä valita että kumman ottaa kun jossain oli maininta ulkomaisella foorumilla että siinä tuppaa kestää jos haluaa Samsungille korjaukseen että asiakaspalvelu olisi aika hidasta. Onko tästä kokemuksia kenelläkään?
Suosittelen kaikille TV-mallista riippumatta (pois lukien Philipsit joissa vakiona) TV:n taakse ns. bias-valoa, vähentää silmien rasitusta, luo tunnelmaa eikä tarvitse huolehtia ylimääräisistä heijastuksista.
Panasonic GX830 television Viaplay appi ei ole toiminut pariin päivään.
Ratas vaan pyörii ja pyörii, muttei yhdisty mihinkään.
Toimiiko siellä?
Ihan ripeää on huolto. Omalla kohdalla merkittävä hidastus johtui pyydetyistä liitekuvista, joita taisi olla liikaa ja siksi ei mennyt perille.Pohdin että saakohan siinä valita että kumman ottaa kun jossain oli maininta ulkomaisella foorumilla että siinä tuppaa kestää jos haluaa Samsungille korjaukseen että asiakaspalvelu olisi aika hidasta. Onko tästä kokemuksia kenelläkään?
Itellä on kyllä hyvät kokemukset Samsung takuusta pari vuotta sitten, kun päivittivät telkkarin softan solmuun ettei ARC enää toiminut kunnolla. Yrittivät parit osat vaihdella ja sitten kun ne ei auttanut niin palauttivat koko kauppasumman myyjän kautta. Silloinkin hakivat telkan kotoa ja antoivat kuitin noudosta. Periaatteessa siis heidän paras malli oli 2,5 vuotta talossa ilmaiseksi. Toki ikävää, että meni hommat persiilleen, muttei ainakaan takuun toiminnasta voi valittaa. Myyjähän silloin sitten vitkutteli kolmisen viikkoa ja yrittivät tinkiä takaisin maksettavasta summasta, mutta se ei taas ole Samsung vika.Ongelmatilanteessa Samsungin huoltomies tulee kotia huoltamaan ja riippuen siitä kuinka nopeasti saavat varaosat. Itsellä taisi mennä vajaa 2 viikkoa kun saivat uuden paneelin, vaihto kävi nopeasti.
Ei se oikeasti ole rakettitiedettä... movie tai filmi moodi käyttöön, hyvä neutraali kasvokuva video kehiin ja sitten katsot läpi eri valkotasapaino versiot ja katsot mikä näyttää oikeimmalta. Sitten seuraavaksi vaikka se valkotasapainon 2 piste säätö että haluatko jotain tiettyä väriä enemmän vai vähemmän. Jos tämäkään ei luo sopivaa naama sävyä niin joko telkku tekee lisäsäätöä noihin tai sitten vaatii tarkempaa säätöä... ei noiden parempien moodien pitäisi kovin huonossa jamassa olla yleiseen käyttöön.
Jotkin asetuksethan on HDR:lle omansa, eli pistää Netflix/ATV jonkin pätkän pyörimään ja säätää kohdilleen. Sama pitää tehdä sekä HDR10 että Dolby Vision materiaalille erikseen:Kuinkas nuo saa säädettyä vain Netflix&AppleTV:lle?
En tiedä miksi oletuksena heti ajattelin C2, mutta sama pitkälti pätee Samsungiin, eli HDR materiaali pitää pistää pyörimään, jotta HDR asetuksia pääsee säätämään:En ole löytänyt asetuksia jossa pystyy HDR:n säätämään erikseen eli jos säätää Netflixille kuvan kohdalleen niin Yle Arenassa kuva on käytännössä mustavalkoinen.
Kyseessä on siis Samsung qe75qn90b
Hei! Olisiko tv suositusta koossa 65 tuumaa poislukien Oled. Hintabudjetti 1300€ max. Pitää soveltua hyvin leffoihin ja peleihin ja mitä vähemmän valovuotoa sen parempi.
Oled oletettavasti pois suljettu sen pienen kiinipalamisen riskin suhteen?
Tarkemmin en osaa sanoa mutta jos pitäis veikata niin joku miniled tai Samsung QLED? Esim. Gigantissa QN90B 65" tarjouksessa 1299€.
Itse tod.näk ottaisin sen QN90B jos oledeja ei olis olemassa ja jos budjetti 1300€
Oled oletettavasti pois suljettu sen pienen kiinipalamisen riskin suhteen?
Tarkemmin en osaa sanoa mutta jos pitäis veikata niin joku miniled tai Samsung QLED? Esim. Gigantissa QN90B 65" tarjouksessa 1299€.
Itse tod.näk ottaisin sen QN90B jos oledeja ei olis olemassa ja jos budjetti 1300€
Olin juuri katsomassa samaa tv:tä sieltä ja huomasin, että verkkokauppa.comissa on sama malli 1199€.
Joo ja budjetti ei aivan yllä 65 Oledin ostoon. Joo tuota Samsungin mallia itsekkin selailin ja pähkäilin. Ja toinen mitä katsoin oli joku LG miniled malli olikohan hintaa sen 1199
Joo, ymmärrän. Mietin kanssa Oledia jossain vaiheessa, mutta tv toimii myös mulla koodausnäyttönä niin sen takia kattonut Neo Qledejä.Juu. Itse ostan toisenkin oledin makuuhuoneeseen ennen joulua ja harmittaa vähän kun verkkokaupassa taitaa yleensä olla paremmat tarjoukset kuin esim. gigantilla mutta verkkokaupassa ei tietääkseni ole pikselitakuuta ja kuvan kiinnipalamisen takuuta ja ne ois hyvä olla ainakin kun oledin ostaa.
Kovasti näyttää samalta kuin tämä Clasun malli, jolle luvataan 60kg kantavuutta:Tarvisin vähän mielipiteitä. Ostin tosiaan uuden telkan 65" Samsung ja se painaa 31,4kg. Vanha on 55" Samsung ja se taitaa painaa joku 16kg. Tuli vasta nyt mieleen, että kestääköhän tää mun tv-taso sen uuden painoa. Liitän kuvan postaukseen mukaan. En ollenkaan muista enää, että mitä tolle tasolle luvattiin max painoksi. Saisin kyllä laitettua uuden telkan aika taakse tohon tasolle, jossa toi harmaa takalevy kyl tukee varmaan enemmän, kun sen laittais ihan tohon keskelle. Soundbar painaa 5,1kg.![]()
TCL :llä käsittääkseni C-sarjan koneet ovat vain 100/120hz paneelilla ..TCL 65 QLED770 4K älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa
Meinasin jo painaa liipaisimesta, mutta 60Hz paneeli? :|
C835 (144Hz) eka malli missä yli 60Hz paneeli tossa kokoluokassa TCL:ltä.TCL 65 QLED770 4K älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa
Meinasin jo painaa liipaisimesta, mutta 60Hz paneeli? :|
Itellä ollut LG CX jo useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Uusin malli tuosta taitaa osua sun budjettiin aika hyvin: LG OLED C2 55" 4K OLED evo -televisio 1 099,00Suoratoistoleffoille + PS5 käyttöön uusi telkkari hakusessa. Erillinen soundbar löytyy kanssa. Tippunut aikalailla kärryiltä mitä nykyään nyt kannattaa ostaa, nykyinen on 55 tuumanen procasteri, jonka koko tuntunut aika oikealta.
Budjettina vaikka reilu tonni, OLED vai mikä nyt fiksuin?
Pelaamiseen LG parempi, mutta yleiseen TV:n katseluun ehkä Samppa parempi. Itsellä tosiaan LG C2 65'' tuumaisena ja kaikkeen olen siinä ollut todella tyytyväinen.Itellä ollut LG CX jo useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Uusin malli tuosta taitaa osua sun budjettiin aika hyvin: LG OLED C2 55" 4K OLED evo -televisio 1 099,00
E: toisaalta niin myös Samsungin vastine josta en osaa mitään sanoa: Samsung S95B 55" 4K QD-OLED -televisio 1 099,00
LG CS 999€ tai Samsung S95B 1099€, siinä parhaat budjettiisi.Suoratoistoleffoille + PS5 käyttöön uusi telkkari hakusessa. Erillinen soundbar löytyy kanssa. Tippunut aikalailla kärryiltä mitä nykyään nyt kannattaa ostaa, nykyinen on 55 tuumanen procasteri, jonka koko tuntunut aika oikealta.
Budjettina vaikka reilu tonni, OLED vai mikä nyt fiksuin?
Katselukulmat lienee tuossa käytössä tärkein kriteeri, eli varmaan katse esim. LG:n IPS paneelisten suuntaan.Toimiston neukkarin seinälle n. 75" kampe tarkoitus hankkia ja varmaan Powerpointtien ja jonkun Teamsin näyttämiseen kelpaa about töllö, kuin töllö, mutta onko oikeasti jotain mihin tulisi kiinnittää huomiota hankkiessa?
Ostat C2:sen. Hyvä TV se on. Siitä ei puutu mitään.Vai Onko tuo Oled Evo 2022 sarjalainen paljonkin parempi kuin tuo lg oled55cs6la
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.