Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

S95b olen myös miettinyt mutta miten iso miinus s se Dolby visionin puuttuminen sitten on? S95b pitäis aina käyttää täysin pimeässä että mustat on C2 tasolla mikä nyt ei ainakaan mulle ongelma ole.
Usea arvostelija todennut että S95B:n kuvalliset paremmuudet menee Dolby Visionin puutteen edelle.

Samsung S95B vs Sony xe9305 osa 2:

Huomioita s95b:stä.. Viimeisimmällä 1503.8 softalla ainakin Movie mode tonemap clippaa kirkkauden n. 1050 nit hujakoille joten se on sopivin valtaosaan hdr materiaalista. Filmakerissa taas menee 2000 paikkeille joten jos sillä katsoo matalemman kirkkauden materiaalia niin himmeältä voi näyttää.
Tämä toki että mistäpä tietää mihin kirkkauteen on materiaali tehty.. noh, movie mode on turvallinen, joku erittäin kirkas kohta vain klippaa hieman aiemmin.
Toisena jos haluaa kirkasta hdr kuvaa niin sitten käyttöön hdr matskussa Contrast Enhancer jolla saa ison osaa materiaalista näyttämään jopa kirkkaammalta kuin sonyn oletuksella näyttämättä silti yhtään överiltä tai keinotekoiselta. Sonyssa jos laittaa vielä contrastin boostia niin alkaa jo näyttämään aika jyrkältä. Ilman tuota CE:tä s95b jää vähän (tai paljon jos filmmaker mode) laimeaksi eikä käytä koko kirkkaus potentiaalia.
Tuosta s95b CE:stä ollut juttua että vaikuttaa pitkälti samoin käyttäytyvän kuin s95c:n uusi aktiivinen tonemap moodi..

Pelimoodi onkin oma soppansa.. siellä olen saanut sellaiseen vaiheeseen että telkku yrittää tonemapata 10000nitsiin asti..

Pelimoodin game motion ominaisuus on ihan susi, jos tällä yrittää 30fps peliä parantaa sulavuuden osalta niin ei kannata, sulavuutta ei tule lisää kuin hyvin hitaassa liikkeessä.. pitää varmaan ottaa 1000fps video tuosta että tekeekö se mitään vai mikä on homman juju..

Viimeksi muokattu:
Mites ne keillä s95b niin on kestänyt TV? Kauan ollut? Monella tuntuu olevan hajonnut tyyliin 2kk sisään tms. mitä netistä vastaan tullut juttua ni sillä kyselen.

Mites ne keillä s95b niin on kestänyt TV? Kauan ollut? Monella tuntuu olevan hajonnut tyyliin 2kk sisään tms. mitä netistä vastaan tullut juttua ni sillä kyselen.
En vielä tiedä jääkö tuo s95b itselle mutta lähdin sillä asenteella että 5v (lisä)takuu niin KUN poksahtaa niin siinäpähän tulee uutta telsua tai sisuskaluja tilalle..

Samsung S95B vs Sony xe9305 osa 3:
Heijastukset.. heijastuksen esto pinnoite huomattavasti parempi s95b:ssä niin kirkkauden kuin tyylinsä osalta. Käytännössä sonykin hoitaa homman ok ja itselle tuolla ei juuri merkitystä kun tulee ns. hämärässä ja suoraan edestä pääosin katsottua mutta muille katselutavoille tuolla on arvonsa.
Suora valo taasen on myrkkyä s95b:lle.. en nyt keksi tuolle miten käytännössä muuten onnistuisi kuin suora auringonvalo tai spottivalo joka suoraan loimottaisi ruutuun

Liitteet

• 20230701_084639.jpg
    20230701_084639.jpg
    264 KB · Luettu: 97
Suosittelen kaikille TV-mallista riippumatta (pois lukien Philipsit joissa vakiona) TV:n taakse ns. bias-valoa, vähentää silmien rasitusta, luo tunnelmaa eikä tarvitse huolehtia ylimääräisistä heijastuksista.

En vielä tiedä jääkö tuo s95b itselle mutta lähdin sillä asenteella että 5v (lisä)takuu niin KUN poksahtaa niin siinäpähän tulee uutta telsua tai sisuskaluja tilalle..

Pohdin että saakohan siinä valita että kumman ottaa kun jossain oli maininta ulkomaisella foorumilla että siinä tuppaa kestää jos haluaa Samsungille korjaukseen että asiakaspalvelu olisi aika hidasta. Onko tästä kokemuksia kenelläkään?

Pohdin että saakohan siinä valita että kumman ottaa kun jossain oli maininta ulkomaisella foorumilla että siinä tuppaa kestää jos haluaa Samsungille korjaukseen että asiakaspalvelu olisi aika hidasta. Onko tästä kokemuksia kenelläkään?
Ongelmatilanteessa Samsungin huoltomies tulee kotia huoltamaan ja riippuen siitä kuinka nopeasti saavat varaosat. Itsellä taisi mennä vajaa 2 viikkoa kun saivat uuden paneelin, vaihto kävi nopeasti.

Suosittelen kaikille TV-mallista riippumatta (pois lukien Philipsit joissa vakiona) TV:n taakse ns. bias-valoa, vähentää silmien rasitusta, luo tunnelmaa eikä tarvitse huolehtia ylimääräisistä heijastuksista.

Mulla on semmonen Bluetooth led nauha mitä puhelimella ohjataan mutta ne ei tahdo pysyä telkussa kiinni :D Tuohon LG C2 saisi pysymään kun se on takaa sen mallinen se paksu osa että saisi vaakatasoon päälle kiinni samalla tapaa näyttää olevan s95b myös niin pysyisi mutta siinä on ne aukot
päällä mistä tulee lämmintä ilmaa niin en tiedä arvaako siihen laittaa lednauhaa.

Ihan ripeää on huolto. Omalla kohdalla merkittävä hidastus johtui pyydetyistä liitekuvista, joita taisi olla liikaa ja siksi ei mennyt perille.
Muistaakseni puhutaan parista viikosta, että korjausukko tuli vaihtamaan paneelin.
Kuva-asetukset kannattaa kuvata, luultavasti yrittävät ensin etänä tehdasasetustenpalautusta, joilloin omat asetukset katoavat.

Ongelmatilanteessa Samsungin huoltomies tulee kotia huoltamaan ja riippuen siitä kuinka nopeasti saavat varaosat. Itsellä taisi mennä vajaa 2 viikkoa kun saivat uuden paneelin, vaihto kävi nopeasti.
Itellä on kyllä hyvät kokemukset Samsung takuusta pari vuotta sitten, kun päivittivät telkkarin softan solmuun ettei ARC enää toiminut kunnolla. Yrittivät parit osat vaihdella ja sitten kun ne ei auttanut niin palauttivat koko kauppasumman myyjän kautta. Silloinkin hakivat telkan kotoa ja antoivat kuitin noudosta. Periaatteessa siis heidän paras malli oli 2,5 vuotta talossa ilmaiseksi. Toki ikävää, että meni hommat persiilleen, muttei ainakaan takuun toiminnasta voi valittaa. Myyjähän silloin sitten vitkutteli kolmisen viikkoa ja yrittivät tinkiä takaisin maksettavasta summasta, mutta se ei taas ole Samsung vika.

Entinen LG paukuttaa viimeisiään ollessaan hidas ja tilttaileva joten uutta tilalle. 120hz ja 65" on must, kummanhan noista ottaisi:

Tuskin alle 900e hintaan parempiakaan löytyy.

Ei se oikeasti ole rakettitiedettä... movie tai filmi moodi käyttöön, hyvä neutraali kasvokuva video kehiin ja sitten katsot läpi eri valkotasapaino versiot ja katsot mikä näyttää oikeimmalta. Sitten seuraavaksi vaikka se valkotasapainon 2 piste säätö että haluatko jotain tiettyä väriä enemmän vai vähemmän. Jos tämäkään ei luo sopivaa naama sävyä niin joko telkku tekee lisäsäätöä noihin tai sitten vaatii tarkempaa säätöä... ei noiden parempien moodien pitäisi kovin huonossa jamassa olla yleiseen käyttöön.

No nyt on kaikki säädetty mutta Netflix ja AppleTV kuvalla ihonväri on edelleen tyyliä D. Trump. Saako tästä HDR:n pois päältä jos se aiheuttaa tuon värjäytymisen?
Ongelma on siis vai Netflix ja AppleTV:ssä kaikilla muilla lähteillä kuva on erittäin hyvä

Kuinkas nuo saa säädettyä vain Netflix&AppleTV:lle?
Jotkin asetuksethan on HDR:lle omansa, eli pistää Netflix/ATV jonkin pätkän pyörimään ja säätää kohdilleen. Sama pitää tehdä sekä HDR10 että Dolby Vision materiaalille erikseen:

En ole löytänyt asetuksia jossa pystyy HDR:n säätämään erikseen eli jos säätää Netflixille kuvan kohdalleen niin Yle Arenassa kuva on käytännössä mustavalkoinen.
Kyseessä on siis Samsung qe75qn90b

En ole löytänyt asetuksia jossa pystyy HDR:n säätämään erikseen eli jos säätää Netflixille kuvan kohdalleen niin Yle Arenassa kuva on käytännössä mustavalkoinen.
Kyseessä on siis Samsung qe75qn90b
En tiedä miksi oletuksena heti ajattelin C2, mutta sama pitkälti pätee Samsungiin, eli HDR materiaali pitää pistää pyörimään, jotta HDR asetuksia pääsee säätämään:

Yle Areenasta en osaa sanoa onko siellä juurikaan HDR tavaraa, eli SDR kuvaan HDR asetusten ei pitäisi vaikuttaa ja päinvastoin.

Minulla on Qled-televisio upotettu seinän sisään ja pian aion laittaa villat tuonne television taakse. Mikähän kohta televisiosta on paikka johon ei viilaa voi laittaa ja johon joku tuuletin tai muu ilmanvaihto tulisi olla?

Hei! Olisiko tv suositusta koossa 65 tuumaa poislukien Oled. Hintabudjetti 1300€ max. Pitää soveltua hyvin leffoihin ja peleihin ja mitä vähemmän valovuotoa sen parempi.

Hei! Olisiko tv suositusta koossa 65 tuumaa poislukien Oled. Hintabudjetti 1300€ max. Pitää soveltua hyvin leffoihin ja peleihin ja mitä vähemmän valovuotoa sen parempi.

Oled oletettavasti pois suljettu sen pienen kiinipalamisen riskin suhteen?

Tarkemmin en osaa sanoa mutta jos pitäis veikata niin joku miniled tai Samsung QLED? Esim. Gigantissa QN90B 65" tarjouksessa 1299€.

Itse tod.näk ottaisin sen QN90B jos oledeja ei olis olemassa ja jos budjetti 1300€

Viimeksi muokattu:

Tarkemmin en osaa sanoa mutta jos pitäis veikata niin joku miniled tai Samsung QLED? Esim. Gigantissa QN90B 65" tarjouksessa 1299€.

Itse tod.näk ottaisin sen QN90B jos oledeja ei olis olemassa ja jos budjetti 1300€

Olin juuri katsomassa samaa tv:tä sieltä ja huomasin, että verkkokauppa.comissa on sama malli 1199€.

Joo ja budjetti ei aivan yllä 65 Oledin ostoon. Joo tuota Samsungin mallia itsekkin selailin ja pähkäilin. Ja toinen mitä katsoin oli joku LG miniled malli olikohan hintaa sen 1199

Olin juuri katsomassa samaa tv:tä sieltä ja huomasin, että verkkokauppa.comissa on sama malli 1199€.

Juu. Itse ostan toisenkin oledin makuuhuoneeseen ennen joulua ja harmittaa vähän kun verkkokaupassa taitaa yleensä olla paremmat tarjoukset kuin esim. gigantilla mutta verkkokaupassa ei tietääkseni ole pikselitakuuta ja kuvan kiinnipalamisen takuuta ja ne ois hyvä olla ainakin kun oledin ostaa.

Joo ja budjetti ei aivan yllä 65 Oledin ostoon. Joo tuota Samsungin mallia itsekkin selailin ja pähkäilin. Ja toinen mitä katsoin oli joku LG miniled malli olikohan hintaa sen 1199

Taitaa se QN90B olla paljon parempi kuin LG miniled. Redditissä kysyttiin samaa asiaa eli kumpi noista kahdesta ni sanottiin että ei ole edes kilpailu. Samppa vie ja sanottiin myös jollekkin että älä osta LG:tä ellei ole OLED

Viimeksi muokattu:
Juu. Itse ostan toisenkin oledin makuuhuoneeseen ennen joulua ja harmittaa vähän kun verkkokaupassa taitaa yleensä olla paremmat tarjoukset kuin esim. gigantilla mutta verkkokaupassa ei tietääkseni ole pikselitakuuta ja kuvan kiinnipalamisen takuuta ja ne ois hyvä olla ainakin kun oledin ostaa.
Joo, ymmärrän. Mietin kanssa Oledia jossain vaiheessa, mutta tv toimii myös mulla koodausnäyttönä niin sen takia kattonut Neo Qledejä.

Jännä juttu, että muut myyt vanhaa varastoa pois juuri tässä QN90B:ssä niin varaston mukaan verkkokauppa.com tilaa jostain niitä vaan lisää. Saanut varmaan jostain jonkun vanhan varaston tai jotain.

Tarvisin vähän mielipiteitä. Ostin tosiaan uuden telkan 65" Samsung ja se painaa 31,4kg. Vanha on 55" Samsung ja se taitaa painaa joku 16kg. Tuli vasta nyt mieleen, että kestääköhän tää mun tv-taso sen uuden painoa. Liitän kuvan postaukseen mukaan. En ollenkaan muista enää, että mitä tolle tasolle luvattiin max painoksi. Saisin kyllä laitettua uuden telkan aika taakse tohon tasolle, jossa toi harmaa takalevy kyl tukee varmaan enemmän, kun sen laittais ihan tohon keskelle. Soundbar painaa 5,1kg.
20230710_204854.jpg

Tarvisin vähän mielipiteitä. Ostin tosiaan uuden telkan 65" Samsung ja se painaa 31,4kg. Vanha on 55" Samsung ja se taitaa painaa joku 16kg. Tuli vasta nyt mieleen, että kestääköhän tää mun tv-taso sen uuden painoa. Liitän kuvan postaukseen mukaan. En ollenkaan muista enää, että mitä tolle tasolle luvattiin max painoksi. Saisin kyllä laitettua uuden telkan aika taakse tohon tasolle, jossa toi harmaa takalevy kyl tukee varmaan enemmän, kun sen laittais ihan tohon keskelle. Soundbar painaa 5,1kg.
20230710_204854.jpg
Kovasti näyttää samalta kuin tämä Clasun malli, jolle luvataan 60kg kantavuutta:

Tason pohjassa tai jossain saattaisi olla tarra, josta selviäisi mallikoodi, jolla voisi kaivella tarkemmin.

Hyvä idea, että pohjassa voisi olla joku lappu. Pitää huomenna kattoa tarkemmin. Otin vähän huonon kuvan, mutta tuo harmaa tukijalka, joka menee keskellä takana niin tuo ylimmäinen taso lepää sen päällä ja tuki on noin 2 cm keskelle päin takareunasta. Noin 20cm pitkä ja taas joku 2cm leveä.

TCL 65 QLED770 4K älytelevisio (2023) - Gigantti verkkokauppa

Meinasin jo painaa liipaisimesta, mutta 60Hz paneeli? :|
C835 (144Hz) eka malli missä yli 60Hz paneeli tossa kokoluokassa TCL:ltä.

Suoratoistoleffoille + PS5 käyttöön uusi telkkari hakusessa. Erillinen soundbar löytyy kanssa. Tippunut aikalailla kärryiltä mitä nykyään nyt kannattaa ostaa, nykyinen on 55 tuumanen procasteri, jonka koko tuntunut aika oikealta.
Budjettina vaikka reilu tonni, OLED vai mikä nyt fiksuin?

Suoratoistoleffoille + PS5 käyttöön uusi telkkari hakusessa. Erillinen soundbar löytyy kanssa. Tippunut aikalailla kärryiltä mitä nykyään nyt kannattaa ostaa, nykyinen on 55 tuumanen procasteri, jonka koko tuntunut aika oikealta.
Itellä ollut LG CX jo useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Uusin malli tuosta taitaa osua sun budjettiin aika hyvin: LG OLED C2 55" 4K OLED evo -televisio 1 099,00

E: toisaalta niin myös Samsungin vastine josta en osaa mitään sanoa: Samsung S95B 55" 4K QD-OLED -televisio 1 099,00

Itellä ollut LG CX jo useamman vuoden ja olen ollut tyytyväinen. Uusin malli tuosta taitaa osua sun budjettiin aika hyvin: LG OLED C2 55" 4K OLED evo -televisio 1 099,00

E: toisaalta niin myös Samsungin vastine josta en osaa mitään sanoa: Samsung S95B 55" 4K QD-OLED -televisio 1 099,00
Pelaamiseen LG parempi, mutta yleiseen TV:n katseluun ehkä Samppa parempi. Itsellä tosiaan LG C2 65'' tuumaisena ja kaikkeen olen siinä ollut todella tyytyväinen.

Pari viikkoa sitten hankin myös 55" LG C2 pääasiassa telkkarikäyttöön ja satunnaiseen konsolipelaamiseen. Olen ollut erittäin tyytyväinen.

LG CS 55" saa 999€. En huomaa eroa käytössä C2 verrattuna mutta joko CS tai C2. Oledi ehdottomasti leffoille ja peleille. Sampat kirkkaampia jos päivänvalossa katselee ja HDR mutta mitä oledia testasin päivänvalossa niin en kirkkautta ainakaan itse kaipaa lisää. Ja toki qled ei ole kiinnipalamisen riskiä mikä tosin on aika pieni oledeissa. Itse pelaan monta tuntia putkeen joka päivä. Mulla on se 5v kiimnipalamistakuu.

Viimeksi muokattu:
LG CS 999€ tai Samsung S95B 1099€, siinä parhaat budjettiisi.

Vielä vähän vaikeroin Samsung Qled 90B 65 ja lg oled55cs6la 55 väillä. Tuumat vastaan parempi kuva? Epäilyttää vain tuo kuvan kiinnipalamisen riski ja se kun pelaan aika paljon Nhl pelejä ettei valikot pala näyttöön kiinni ja katsottua tulee myös paljon kotoista liigaa... Alkaa jo vähän tympimään tämä olo ilman telkkaria....

Gigantista saa satasella 5v takuun, joka kattaa kiinnipalamisen. 50e lisää niin saa onsiten, eli kotoa haetaan jos tulee huollettavaa.

Toimiston neukkarin seinälle n. 75" kampe tarkoitus hankkia ja varmaan Powerpointtien ja jonkun Teamsin näyttämiseen kelpaa about töllö, kuin töllö, mutta onko oikeasti jotain mihin tulisi kiinnittää huomiota hankkiessa?

Toimiston neukkarin seinälle n. 75" kampe tarkoitus hankkia ja varmaan Powerpointtien ja jonkun Teamsin näyttämiseen kelpaa about töllö, kuin töllö, mutta onko oikeasti jotain mihin tulisi kiinnittää huomiota hankkiessa?
Katselukulmat lienee tuossa käytössä tärkein kriteeri, eli varmaan katse esim. LG:n IPS paneelisten suuntaan.

Heijastuksenestopinnoitteet lienee sitten se seuraava, mutta yleensä kunnolliset vasta kalliimpien mallien ominaisuus.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 922
Jäsenet
78 718
Uusin jäsen
KimRoms

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom