Nyt on se hetki koittanut, kun 8 vuotta vanha Thomsonin 39-tuumainen on alkanut näyttää pieneltä. No, alkoi se vähän ennenkin, mutta en vaan ole raaskinut toimivaa vehjettä lempata, kun ei tuolle vanhalle ole missään paikkaa. Nyt sain kuitenkin tarpeekseni, ja uutta olen katsellut.
50-55 -tuumaisen ostan. Budjettina on noin 500, koska uskon saavani vähällä rahalla itselleni riittävän hyvää. Voi siitä hiukan joustaa.
Voisi kuvitella, että nykytilanteeseen nähden melkein kaikkien kuvanlaatu on merkittävä parannus. Siksi mietinkin, mitä pitäisi kriteereiksi ottaa? Joitain QLEDejä löytää tähän hintaan, osassa on HDR. Mitä muuta pitäisi miettiä?
Kun referenssinä on tuo ikäloppu, onko sillä paljon väliä, onko virkistystaajuus 60 vai 120? Kyllähän minä pleikkaa pelaan ja jäkistä katson, mutta eivät vaatimukseni kauhean korkealla varmaan ole.
Kuulokkeiden virheetön toimivuus on aika tärkeä juttu, koska katson niiden kanssa varmaan enemmän kuin ilman niitä. Olen vähän epäluuloinen sen suhteen, uskallanko olla vain bluetoothin varassa, niin paljon on huonoja kokemuksia eri laitteiden yhdistämisongelmista. Nykyään on takaporttina perinteinen kuulokeliitäntä, mutta ei sitä usein tule käytettyä. Tuntuisi, että nämä liitännät ovat nykytöllöissä vähän harvinaisuus, ainakaan teknisissä tiedoissa ei niitä mainita. Joten jos sen ottaa vaatimukseksi, rajoittaa aika paljon. Voisiko varotoimena olla joku hdmi-kuulokeliitäntä -adapteri?
LPEL: Mitä vertailla halvoissa telkkareissa?